Mode & Beauty alle pijlers

Wallen/kringen en oogmake-up

26-06-2020 14:34 27 berichten
Hoi!
Ik heb helaas het gegeven dat ik, hoe ik ook slaap, altijd donkere kringen onder mijn ogen heb.

Dit heb ik inmiddels wel geaccepteerd. Het is gelukkig ook niet heel extreem.

Maar wanneer ik make-up draag, heb ik het idee dat het er altijd wat rommelig uitziet bij mijn ogen.

De concealer die ik heb dekt aardig goed. Je blijft de kringen een beetje zien, maar ik denk niet dat ik het helemaal weg kan camoufleren. Tenzij ik me echt zwaar opmaak.

Maar oogpotlood vind ik lastig. Ik krijg het er wel net op. En mijn ogen zelf zien er dan oké uit, maar de wallen eronder maken het voor mijn gevoel rommelig. Geen make-up heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan zag ik er juist nog meer moe uit.

Zijn er hier mensen die wat tips hebben of dingen die ik juist beter kan mijden? :)
anoniem_650a3bdda5b5c wijzigde dit bericht op 26-06-2020 22:55
1.63% gewijzigd
Als ik echt dikke wallen heb smeer ik Kruidvat Skin Science Instant Effect Eye Serum er op. Werkt goed. Ik gebruik het alleen niet dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid, wallen zijn opliggend, kringen zijn kuiltjes.
Ik denk dat het bij jou om kringen gaat omdat je het ook over blauwe verkleuring hebt?
Welke concealer gebruik je?
-
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 07-03-2021 13:05
99.57% gewijzigd
winkelfanaat schreef:
26-06-2020 14:51
Ik denk dat het bij jou om kringen gaat omdat je het ook over blauwe verkleuring hebt?
Dit is wel belangrijk voor het advies, ja. Gaat het om vocht- of vetwallen, dus verdikt? Of donkere kringen? Die liggen meestal juist wat dieper. Het advies is heel verschillend in beide gevallen, dus dat onderscheid zullen we eerst moeten weten.

Zelf heb ik donkere kringen. Maar géén wallen. De donkere kringen ontstaan (bij mij in ieder geval, en meestal is dat zo) doordat de oogkassen wat dieper liggen. Daardoor zie je de onderrand (de traangootjes) als een schaduw. De huid zelf hoeft niet donkerder te zijn. Bij mij is dat niet zo, er valt alleen altijd een schaduw op die plek. Dat is altijd zo geweest, dat is gewoon de bouw van de oogkassen. Maar nu ik over de veertig ben, en er ook rimpeltjes ontstaan, valt het wel meer op.
Mijn ervaring: er is geen kruid tegen gewassen. Ik heb een paar weken geleden besloten om een traangootbehandeling te doen, dus het 'hollere' gebied is minder hol gemaakt met fillers. Dát werkt wel! Had ik jaren eerder moeten doen.
winkelfanaat schreef:
dit inderdaad. Ik heb soms dikke vocht wallen (dus geen donkere kringen) en heb geen idee hoe je die überhaupt met make up kan camoufleren, lijkt juist averechts te werken. Mocht iemand hier een tip voor hebben, dan hou ik me aanbevolen!
workaholic4 schreef:
26-06-2020 14:58
Ik heb dit zelf ook, voornamelijk omdat ik een erg bleke en dunne huid heb onder mijn ogen. Hierdoor telkens paars blauwe kringen.
Ik gebruik een concealer die net wat lichter is voor onder mijn ogen (wel goed dekkend natuurlijk) mijn ervaring is dat het er dan wat natuurlijker uit ziet en heb ook het idee dat mijn ogen er dan ook wat opener uit zien.
Maarja ook bij mij blijf je die kringen nog licht zien, dus ik lees aandachtig mee voor verdere tips. :-]
Als dit inderdaad het probleem is, kan een kleurcorrigerende crème onder je concealer goed helpen. Die dient dan een beetje een perziktint te hebben, dat neutraliseert het blauw/paars. Daar overheen je normale concealer, en weg zijn je kringen. Bij mij was dat niet nuttig, omdat die schaduw er toch bleef vallen. Maar als je geen diepe traangootjes hebt, is dit waarschijnlijk genoeg.
Dit schijnt een goede te zijn:

https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Co ... 71514.html
guppekop schreef:
26-06-2020 15:06
dit inderdaad. Ik heb soms dikke vocht wallen (dus geen donkere kringen) en heb geen idee hoe je die überhaupt met make up kan camoufleren, lijkt juist averechts te werken. Mocht iemand hier een tip voor hebben, dan hou ik me aanbevolen!
Mijn man heeft dit ook. Meestal na een avondje uiteten (lees zout eten/vocht vasthouden) wat heel goed helpt, mits het vocht is, is

https://www.bol.com/nl/p/olaz-anti-wrin ... 005249059/

Kan je gewoon bij Kruidvat halen.
Werkt super. ‘s avonds smeren ‘s morgens is het weg.

Nu nog iets voor mijn kringen😩
winkelfanaat schreef:
26-06-2020 15:13
Mijn man heeft dit ook. Meestal na een avondje uiteten (lees zout eten/vocht vasthouden) wat heel goed helpt, mits het vocht is, is

https://www.bol.com/nl/p/olaz-anti-wrin ... 005249059/

Kan je gewoon bij Kruidvat halen.
Werkt super. ‘s avonds smeren ‘s morgens is het weg.

Nu nog iets voor mijn kringen😩
Dank je voor de tip!! ik heb er in de zomer en na avondjes alcohol ook duidelijk meer last van
guppekop schreef:
26-06-2020 15:22
Dank je voor de tip!! ik heb er in de zomer en na avondjes alcohol ook duidelijk meer last van

Probeer het en laat het me weten. Ben wel benieuwd of het bij jou ook werkt😊
Jufjoke schreef:
26-06-2020 15:05
Dit is wel belangrijk voor het advies, ja. Gaat het om vocht- of vetwallen, dus verdikt? Of donkere kringen? Die liggen meestal juist wat dieper. Het advies is heel verschillend in beide gevallen, dus dat onderscheid zullen we eerst moeten weten.

Zelf heb ik donkere kringen. Maar géén wallen. De donkere kringen ontstaan (bij mij in ieder geval, en meestal is dat zo) doordat de oogkassen wat dieper liggen. Daardoor zie je de onderrand (de traangootjes) als een schaduw. De huid zelf hoeft niet donkerder te zijn. Bij mij is dat niet zo, er valt alleen altijd een schaduw op die plek. Dat is altijd zo geweest, dat is gewoon de bouw van de oogkassen. Maar nu ik over de veertig ben, en er ook rimpeltjes ontstaan, valt het wel meer op.
Mijn ervaring: er is geen kruid tegen gewassen. Ik heb een paar weken geleden besloten om een traangootbehandeling te doen, dus het 'hollere' gebied is minder hol gemaakt met fillers. Dát werkt wel! Had ik jaren eerder moeten doen.
Zelfde hier! Jarenlang met diepe kringen onder de ogen gelopen. Maand terug ook fillers onder ogen genomen en heel erg blij mee.
Hier ook donkere kringen en na jarenlang de vraag: Heb je slecht geslapen? Ook een traangootbehandeling. Echt blij mee. Het is niet helemaal we maar stukken beter
Jufjoke schreef:
26-06-2020 15:05

Waar heb je het laten doen?
Wat ik gebruik als make-up is primer, color corrector perzik kleur voor donkere kringen, bb cream kleur medium, daarna concealer vd parfumerie op de kringen en andere vlekjes, afpoederen en matte fixing spray. Corrector doet dus bij mij de trick.
It's 5 o'clock somewhere
Mappie88 schreef:
26-06-2020 15:30
Zelfde hier! Jarenlang met diepe kringen onder de ogen gelopen. Maand terug ook fillers onder ogen genomen en heel erg blij mee.
En waar jij?
winkelfanaat schreef:
26-06-2020 16:38
Waar heb je het laten doen?
In een beauty studio in Waardenburg. Zij werken samen met kliniek aan de Maas, schijnbaar zeer gerenommeerd. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
Jufjoke schreef:
26-06-2020 19:41
In een beauty studio in Waardenburg. Zij werken samen met kliniek aan de Maas, schijnbaar zeer gerenommeerd. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
Hmm ligt wel erg uit de route, maar bedankt.
winkelfanaat schreef:
26-06-2020 18:49
En waar jij?
In Den Haag bij een heel klein kliniekje, 1 arts maar, wel hele fijne ervaren arts!
winkelfanaat schreef:
Het gaat bij mij om kringen ja! Ze liggen wat dieper. Ik krijg de kleur redelijk weg. Maar de lijntjes of de vorm van de kringen blijven zichtbaar. Dat geeft voor mijn gevoel dat rommelige effect.
Skellar schreef:
26-06-2020 14:54
Welke concealer gebruik je?
Ik gebruik nu de HD Liquid Coverage Precision Concealer van Catrice.

Ben er wel tevreden over. Al best wat soorten concealers geprobeerd en deze is nu favoriet. Maar aanbevelingen zijn zeer welkom!
De tip over de corrector ga ik meenemen! Is wel een goeie.
Artique schreef:
26-06-2020 22:54
Ik gebruik nu de HD Liquid Coverage Precision Concealer van Catrice.

Ben er wel tevreden over. Al best wat soorten concealers geprobeerd en deze is nu favoriet. Maar aanbevelingen zijn zeer welkom!
Ik heb door de jaren heen zo veel verschillende concealers gebruikt. De ene is heus wel beter dan de andere, maar geen enkele concealer gaat voor jou echt hét verschil maken.
Nu ik het gebied opgevuld heb (klinkt dramatisch hoor, het ziet er ontzettend natuurlijk uit) heb ik nauwelijks nog concealer nodig.
Het maakt het gebied wel lichter, maar dat is alles. Zolang het dieper ligt, valt er schaduw in.
Mappie88 schreef:
26-06-2020 21:13
In Den Haag bij een heel klein kliniekje, 1 arts maar, wel hele fijne ervaren arts!

Hoe heet deze? Altijd leuk om achter de hand te houden😉
Jufjoke schreef:
26-06-2020 23:04
Ik heb door de jaren heen zo veel verschillende concealers gebruikt. De ene is heus wel beter dan de andere, maar geen enkele concealer gaat voor jou echt hét verschil maken.
Nu ik het gebied opgevuld heb (klinkt dramatisch hoor, het ziet er ontzettend natuurlijk uit) heb ik nauwelijks nog concealer nodig.
Het maakt het gebied wel lichter, maar dat is alles. Zolang het dieper ligt, valt er schaduw in.
Dat denk ik ook niet. Het valt inderdaad dieper, dus een lichte schaduw blijft.

Ik wil in de toekomst misschien ook iets van plastische chirurgie doen. Ken meer mensen die het hebben laten doen en het ziet er inderdaad heel natuurlijk uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven