Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Komtie: we hebben gewandeld in een natuurgebied, daar was een meertje bij met een aanlegsteiger, hij had gewoon hapjes mee en wijn, chocola een kleedje...dus daar gepicknickt. Zonsondergang, fijn gesprek, gelachen, heel ontspannen, hand vastgehouden, en gezoend. (Niet coronaproof I know, geen commentaar svp) Het was zo ontzettend fijn...maar...jemig, ik zag dit zo niet aankomen, had mezelf voorgenomen het hoofd een tijdje cool te houden=mislukt dus.
En nee, hij is niet van plan te emigreren
Dit zijn de betere dates! En ook erg attent om hapjes mee te nemen, ik kan dat erg waarderen zo'n zorgzame man.
Lachen, goede gesprekken en fysieke aantrekking..alle ingredienten voor een kanshebber dus!

Al uitgesproken over en weer om weer af te spreken?

Ik word blij van al die positieve vibes hier. Het is wel eens anders geweest dus lekker van genieten.
En ik zou me niet gek laten maken over al dan niet coronaproof. Als je allebei geen klachten hebt is er geen probleem.
Noumoe, wat heerlijk zeg! Altijd fijn om gekoppeld te worden, zeker als het zo matcht. Voelt dan al gelijk fijner en vertrouwder dan een internet date vind ik.

Geniet lekker na!
Klinkt goed Noumoe! Geniet ervan!
Leuk zeg Noumoe! Picnicken vind ik sowieso echt een goed idee voor een (eerste) date.
En het mooie is dat we nu volop in het goede seizoen zitten daarvoor. Wandelen, picknicken en daardoor dus ook goede en luchtige gesprekken voeren. Perfect alternatief ook voor een terras.
Klinkt als een heerlijke date noumoe :) En wat betreft dat corona : dat begin ik ook een beetje onzin te vinden hoor. Niet het hele coronaprobleem, maar dat het daten en intimiteit in de weg zou moeten staan. Komop zeg, wij singles gaan toch niet tot dat vaccin er een keer is alles on hold zetten! Gewoon genieten van elkaar als het goed voelt.

Kwam zelf net in de AH een man tegen uit de buurt waarvan ik weet dat 'ie me leuk vindt.We hebben toch al gauw een half uur staan praten (buiten hoor). En nu opeens twijfel ik. Misschien vind ik 'm toch wel interessanter dan ik aan mezelf durf toe te geven. Of maak ik mezelf dat nou wijs, omdat ik gewoon zo graag een relatie wil en ik het allemaal niet vind opschieten met dat getinder enzo? Het voelt soms stom dat ik niet durf te gaan voor een opzich best leuke man, verzorgd, goede baan. Ik heb eigenlijk ook niet veel mannen met wie ik langere gesprekken voer. En dat ik mezelf dus 'kwel' door dan maar alleen door het leven te gaan, constant veel dingen alleen doen, semi-afhankelijk van vriendinnen die met hun hoofd voor 95% bij hun relatie zijn en dan maar omgaan met derde-keus contacten. Ik snap mezelf eigenlijk niet waarom ik die man geen kans geef. Misschien is het ook wel omdat hij een vriend is van mijn broer. Dat vind ik toch ongemakkelijk ofzo. Misschien ook wel (en ja dat is slecht van mij) omdat ik hem te normaaltjes vind? Dat ik meer iemand aan m'n zijde wil waarmee ik kan 'shinen'. Voel me echt slecht terwijl ik dit schrijf alleen al, maar ik ben gewoon eerlijk over m'n gedachten.
Ik vind het alleen maar goed dat je zo eerlijk naar jezelf bent want zo kom je er achter wat je evt belemmert en wat je wel of niet wil.
Wat vind jij belangrijk in een relatie? Wat verwacht je van een man? En wat weegt zwaarder: hoe hij je behandelt/ welk gevoel hij je geeft of toch ( ook) de randvoorwaarden zoals een goede baan etc?

Zo kun je dan goed selecteren en je daar dan aan houden. Het wordt dan ook makkelijker om een date aan te nemen of af te wijzen. Want jij weet immers waar je voor gaat.
Dat is misschien wel zo Julus. Maar ik vind mijn redeneren soms niet helemaal terecht.

Randvoorwaarden vind ik niet eens zo belangrijk, maar het maakt wel dat ik meer denk : waarom ben ik terughoudend t.o.v. deze man? Ik kan niet zo snel iets aan hem ontdekken dat hem ongeschikt maakt als toekomstige partner. Ook merk ik wel aan hem dat hij echt lief is. Er zijn maar weinig mannen die (afgezien van lichamelijke, seksuele interesse) echt interesse in mij als persoon hebben. Hij heeft dat wel, aan zijn houding en manier waarop hij me aankijkt, merk ik wel echt dat hij mij écht leuk vindt. Maar wat houdt mij dan andersom tegen, ik weet 't niet.

Ik merk dat ik daarin ook best wel naar mijn vriendinnen kijk en hun partners. De partners van mijn vriendinnen zijn allemaal lang (1,95+) en sportief gebouwd. Wel een beetje het type man waar vrouwen naar kijken als je met ze over straat loopt. En ergens weet ik heus wel dat dat soort oppervlakkige/statusdingetjes uiteindelijk helemaal niet zijn waar het om draait. Het draait erom dat je het samen goed hebt en dat je een fijne partner hebt. Dat zou ik met deze man best kunnen hebben. Daarnaast is hij ook echt niet onaantrekkelijk, maar wel vrij onopvallend. Maar stiekem ben ik wat dit betreft misschien toch best ook wel statusgevoelig. Ik wil niet dat ' gemiddelde onopvallende koppeltje' worden ofzo. Daarom snap ik het niet aan mezelf. Ik krijg niet dat ''yes'' gevoel, maar ergens heb ik wel weer het idee dat we best goed bij elkaar zouden passen. Maar tegelijkertijd ook weer het idee dat ik nu al zo lang single ben, en dat dit dan niet DE man is waarvoor ik dan al zo lang single ben en 8 jaar naar heb gezocht. Pff ik snap mezelf soms niet.
Interessante discussie Ritmo. Speel er zelf ook een beetje mee. Genoeg keuze, maar niks voldoet helemaal aan mijn plaatje. Ondertussen ben ik vrijgezel, en dat vrijgezelle leven heb ik al 5 keer uitgespeeld. Me irriteren aan vriendinnen (in een relatie) die laks zijn. Proberen nieuwe contacten te maken, en als je dan een nieuw contact heb die ook weer binnen no time kwijt zijn als diegene iemand aan de haak slaat. Soms vraag ik me wel eens af : waarom kwel ik mezelf zo? Er zijn echt wel wat leuke mannen die graag zouden willen, maar die niet 100 of 95% voldoen aan mijn plaatje, maar 70/80%. Dat wil niet zeggen dat dat geen 100 of 95 kan worden, dat je niet naar elkaar toe kunt groeien.
Ik sprak vandaag een oude date van vorig jaar die heeft inmiddels een relatie. Gesprek was gewoon gezellig en leuk, maar daarna kwam ik thuis met een dubbel gevoel. Een andere date van vorig jaar heeft ook al lang een relatie (zie ik altijd op sociaalmedia) en thuis zette dit me toch even aan het denken. Ik weet door therapie wel dat het mijn tijd gewoon niet was, en dat mijn leuke man nog wel komt. Niet opgeven en positief blijven, maar het lijkt soms net alsof ik alleen achter blijf als ik iedereen om me heen verliefd zie worden. Op dit moment ben ik zelf ook bewust niet op zoek, omdat ik even rust wou. Maar hierdoor ga ik wel twijfelen over alles, over mezelf, over de toekomst. Heel stom omdat ik dondersgoed weet dat het geen betrekking heeft op mij. Ik was geen match met deze mannen, en dat gebeurd vast nog wel vaker. Maar het geeft me op dit moment echt even een rot gevoel..
Flaffy wat ben je stil. Alles nog ok met je date?

Gelukkigworden, ik weet van een aantal ex dates dat ze na mij een relatie kregen en van eentje ging dat na 1 jaar over. Het zegt niks over jou. Een relatie aangaan is een combi van factoren waarvan externe factoren ook een rol spelen: is het de juiste timing voor beiden? Ook lees je hier al dat er mensen zijn die niet perse het fuck yes gevoel hoeven om een relatie aan te willen gaan. Als je allebei tevreden bent met hetzelde is dat prima. Zo zijn er legio redenen waarom sommigen eerder en ook vaker relaties aangaan. Als je iemand bent die perse verliefd wil zijn kan het ook weer langer duren. Of dat je perse wil wachten op de man zonder kinderen die in de buurt woont. Al die variabelen geven een andere uitkomst.

Kortom: het zegt niks over jou maar alles over een niet juiste match.

Er zullen altijd relaties ontstaan en dus ook bij je ex dates. En als zij dan single worden dan tref jij net weer iemand. Ik zou niet bezig zijn met anderen maar met jezelf. Het maakt erg ongelukkig als je je blindstaart op wat anderen wel hebben en jij niet. Niks is statisch, alles verandert continu. Dus jouw single zijn is ook niet blijvend. Er zijn maar heeeel weinig mensen die echt altijd single blijven.

Er is een forummer die na 10 jaar nu in een hele fijne relatie zit. En Qiyara was ook 5 jaar single en kijk haar nu!
Het komt wanneer het komt. Dat moet je gaan accepteren.
Ritmo, als ik je zo lees dan kan ik maar 1 ding zeggen: ga niet vanuit ratio voor iemand. Het moet er zijn qua gevoel. Als iets jou tegenhoudt dan zegt dat iets. Je weet wat voor type je aanspreekt en je kunt daar op selecteren. Weten wat je wil en je niet laten verleiden om water bij de wijn te doen om niet alleen te zijn. Daar ben je jezelf dankbaar voor als mr fuck yes voorbij komt!
@Noumoe, klinkt heel erg positief zeg! Ook wel ideaal om lekker te picknicken en lief dat hij rekening had gehouden met hapjes. Hopelijk blijft het contact goed en snel een 2e date om het gevoel vast te houden 😁

@Mazikeen, hoe was jouw afspraakje nog?

En eens met Julus, als onderbuik gevoel zegt dat je ‘het’ niet voelt dan zal het ook niet komen. Uiteindelijk is een relatie fijn, maar wel met de juiste persoon en niet om dan maar niet alleen te zijn. Het hoeft uiteraard niet gelijk 100% te kloppen vanaf moment 1, er met best wat ruimte zijn om te groeien. Soms moet ik mezelf daar ook aan herinneren, had na afspraakje afgelopen maandag niet gelijk ‘wow’ maar de basis zat goed qua gesprekken en chemie en werd er blij van. Het is heel verleidelijk om toch verder te kijken en vergelijken met het gevoel wat ik bij exen had.. Dus ik moet mezelf soms wel even streng aanspreken om mijn gedachtes niet teveel te laten afdwalen en focussen op het nu!
Terug van weg geweest, omdat het nu eenmaal zo is gelopen met mijn toenmalig-online-catch na 2 jaar.
Tijden actief geweest in het andere dating topic maar na een tip van bepaalde insiders ( haha ) mij hier maar eens melden.
Misschien kom ik hier nog wel meer herkenbare members tegen, hallo dan alvast :-)

Als ik het vluchtig eens lees dan is de hel met sites en apps er niet leuker op geworden, zeker in Corona tijd lijkt daten nog lastiger te zijn.
Wel leuk om herkenbare dingen van destijds te lezen!
Typische, complexe, vrouwen zaken in dit onderwerp: Ritmodelanoche geeft in haar laatste bericht heel mooi weer waar dan ook mannen mee te maken hebben ( als vrouwen zichzelf al niet meer snappen )

Heerlijk om te lezen maar balen om er ( een keer ) weer mee bezig te moeten zijn.
Wellicht tot gauw.
Daten is een leerproces. Ik heb jaren geleden, toen ik met online daten begon, veel leuke mannen laten lopen omdat ik niet meteen het wow gevoel had. Nonsens natuurlijk dat dit meteen moet. En ik herken ook het eisenlijstje en dan niet willen gaan voor minder dan 90% daarvan maar zou ik zelf voldoen aan 90%? Denk het niet. Dat heb ik intussen ook al bijgestuurd.
Zolang je leert en vooruitgang maakt, niet halsstarrig bij dat (veel te hoge) eisenpakket blijft is er niets aan de hand.

Leuk zeg die geslaagde blind date! Heel benieuwd naar het vervolg, vandaag nog contact gehad?
Ha Mats , ik had al op je gereageerd. Helaas voor jou welkom terug. Er is niks veranderd in de afgelopen jaren. Behalve dan dat we allemaal hopen dat we hier niet meer een vaste forummer blijven. Jij hebt iig 2 jaar lang een fijne relatie gehad en bent het bewijs dat het je zomaar kan overkomen.
Welkom Mats! Ben benieuwd naar je date avonturen deze keer, of eerst nog bijkomen?
Is dat echt al 2 jaar mats? Herinner me je nog. Tijd vliegt voorbij... Ik was er ook tussenuit door een relatie en nu een klein jaar terug onder een andere nick.
Dat verbaasde mij ook..het lijkt korter geleden dat ik Mats nog zag schrijven. Mooiste is als niemand nog terugkomt natuurlijk.
Nou inderdaad... Hoop dat ik uiteindelijk langggg weg blijf. Maar vind het nog steeds zo pril en breekbaar. Eerst maar eens de 1 jaar aantikken, meestal vind ik het vanaf dan pas echt leuk worden omdat het beeld van iemand dan aardig is opgebouwd. En ook het vertrouwen dat iets niet zomaar omvalt.
Ja met 1 jaar is het veel meer vertrouwd en in een vorm gegoten maar ook nog spannend. Dat is mijn ervaring met relaties iig.
Het gekke is dat het of rond de 2 of de 3 jaar uit ging. Dat lijkt echt een cruciaal breekpunt te zijn vaak. Zou her toch te maken hebben met sleur en de roze bril die dan af gaat?
Qiyara ik herken je gevoel. Mijn date (ik krijg het nog niet over mijn lippen om hem mijn vriend te noemen) gaat er precies van uit dat wij samen blijven.
attraverso wijzigde dit bericht op 08-07-2020 10:33
57.22% gewijzigd
Ik voel me hier in dit topic trouwens nog altijd op mijn plek :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven