Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
@Vivi: Wauw dat is snel gegaan! Super leuk voor je, gefeliciteerd!

@Attra: Leuk dat je nu echt officieel zijn vriendin bent! Dat is nog redelijk snel gegaan toch?

Ik praat nog steeds met die jongen van tinder vanaf zaterdag. We hebben elke dag nog bijna heel de dag gepraat. Maar het zijn ook echt onzin gesprekken en soms ook serieuzer. We leren elkaar wel echt heel ongedwongen kennen zo via de app. Alleen er zijn dus geen plannen voor een date oid. Ik twijfel of ik het moet voorstellen. Gisteren ook wel serieus gepraat en ik weet ook niet hoe hij er sindsdien instaat. Er zijn wel aantal dingen waarover ik echt twijfel, maar dat blijf je denk ik bij iedereen houden. Al zijn het redelijk grote dingen, dat weer wel.
Ik weet ook niet precies wat hij zoekt, want daar kreeg ik niet echt een antwoord op. Al vermoed ik wel een relatie omdat onze gesprekken gewoon normaal zijn.

Dus ik twijfel waar ik goed aan doe en wat ik nu precies wil eigenlijk.
@shiverr je kint toch gewoon een date voorstellen? Dan kun je meteen zien of het in het echt ook klikt.
@Shiverr, je zou ook gewoon kunnen vragen wat zijn intenties zijn, dat is helemaal niet gek en gebeurd zo vaak. En daarna evt een date voorstellen.

@Vivi, wat leuk! Gefeliciteerd!! En in de stad, wat heerlijk ♥️
@Sabieh: Ja misschien is dat wel het beste. Want dit schiet natuurlijk ook niet echt op. En omdat de gesprekken leuk zijn, heb je al wel weer verwachtingen.

@Flaffy: Dat vroeg ik gisteren dus, maar hij gaf niet echt een antwoord erop en ik heb niet doorgevraagd of hij die vraag nog wilde beantwoorden. Maar iemand die alleen voor seks daar zit, die had al lang willen afspreken denk ik dan. Die gaat niet vanaf zaterdag tot nu gewoon beetje zitten appen.

Eigenlijk vind ik daten maar gewoon heel stom. Elke keer nieuwe mensen leren kennen, twijfelen over dingen, onzekerheid etc.
Vivi dat is erg snel gegaan! En verhuizen naar een grote stad vind ik super! Vooral als single. Ik ben van een grote naar een kleine stad verhuist en dik spijt van. De kans dat ik terugkeer is erg groot.

Shiverrr dat vind ik ook niet leuk aan daten, dat leren kennen via app en dan maar steeds diezelfde vragen en gesprekken. Een date zelf vind ik wel leuk.
Maar als hij niet duidelijk antwoord op de vraag wat hij zoekt vind ik dat ook wel een soort van antwoord. Weinig kans dat hij iets serieus zoekt. Daarom zoekt hij niet per se seks maar misschien gewoon aandacht of afleiding.
De weg naar seks vinden mannen trouwens ook al spannend, daar hebben ze gerust enkele dagen if zelfs een paar weken voor over om dat spel te spelen.
Je zal het maar weten als jullie gaan daten.

Dat date mij zijn vriendin noemde was na een maand daten. Maar hij praat vaak in de toekomst, dingen die we volgende winter of volgend jaar gaan doen. Hij vind het blijkbaar vanzelfsprekend dat wij samen blijven omdat we volgens hem zo goed bij elkaar passen. Ik sta nog zo ver niet, door dat issue over die vriendin. Maar het voelt zeker goed en leuk.
Vivi3338 schreef:
25-06-2020 09:45
Nou zo snel kan het ook weer gaan, ik heb een huis gekocht! Gisteravond nog als laatste ergens een bezichtiging gehad, klik met de makelaar en gelijk een bod uitgebracht. Net een belletje dat de verkoper een goed gevoel bij mij had en het heeft geaccepteerd!

Heel bizar allemaal, de kijkers die nog gepland stonden zijn afgezegd en koopakte wordt gemaakt. Mijn eerste ervaring met kopen, dus nog best spannend. Toch een jaren ‘30 appartement geworden, maar netjes onderhouden en moet alleen cosmetisch wat aan gebeuren. Heel gek, 1 september krijg ik de sleutel 😊😊

Ook wel een gevoel dat ik m’n huidige appartement best ga missen, dat is nieuwbouw en loopafstand van winkels. Nu ineens naar grote stad, maar geeft ook weer veel energie! Ik voelde me altijd een stuk ouder door alle bejaarden in mijn gebouw, nu de wijde wereld in haha.
Whaaaa, hoe geweldig! Gefeliciteerd!! En dat na mijn berichtje..zie je wel :)
1
Echt super tof en heerlijk vooruitzicht. Lekker focussen op je nieuwe paleis en de rest volgt ook!
Shiver, gewoon voorstellen die date. Juist omdat je met de dag hogere verwachtingen hebt en als het niks is heb je die tijd kort gehouden. Zeker met dit mooie weer zijn er opties genoeg.
Je bent bijna een week verder dus stel lekker iets voor morgen of zaterdag voor. Als er geen enthousiast ja komt, dan zou ik het laten zitten. Dat is ook duidelijkheid mbt intentie.
Shiverrr schreef:
25-06-2020 12:05
Eigenlijk vind ik daten maar gewoon heel stom. Elke keer nieuwe mensen leren kennen, twijfelen over dingen, onzekerheid etc.
Hier ook.. Vooral dat getinder.

Mijn gesprekken komen ook zelden verder dan een paar zinnetjes. Het valt me ook op dat mensen best defensief lijken te zijn op tinder. Niet onbegrijpelijk, het is een redelijk oppervlakkige en competitieve app (o.b.v. uiterlijk). En dus snap ik best dat je je muurtje wat hoog afmetselt.

Maar als ik voor mezelf kijk : uiteindelijk zoek ik gewoon een lieve, fijne partner. En als ik die tinder ervaringen op een rijtje zet, lijkt het allemaal wel erg competitief ingegeven. Waar is die ene fijne persoon die zichzelf niet zo serieus neemt, niet al vanaf zin één een soort aantrek / afstoot spelletje speelt en die ook gewoon (net zoals ik volgens mij) realistische eisen heeft?! Ik bedoel : ik ben begin dertig, en dan match je een kerel van medio dertig die drie kinderen blijkt te hebben en dan heeft 'ie ook nog eens zo'n houding van : zo, ga jij maar eens even uitleggen waarom jij de juiste partner bent voor mij :D

Ik twijfel er steeds meer aan of dit 'm wel gaat worden. Ben een tinder gold gebruiker en kan dus zien hoeveel likes ik heb, en dat zijn er opzich best veel (bijna tweeduizend zelfs), maar op een gegeven ogenblik wordt het allemaal zo inwisselbaar. Rick uit Harderwijk, Luuk uit Hoofddorp, Rens uit Arnhem : alles lijkt zo veel op elkaar en wordt zo inwisselbaar, terwijl er natuurlijk gewoon een echt persoon achter zit!

Eigenlijk merk ik dat ik het er vooral nog op houd in de hoop dat ik vroeg of laat iemand match die ik al (al dan niet van de middelbare school nog ofzo, of via via) ken, en waarvan ik weet dat die persoon de moeite waard is om het eens te gaan proberen. Het voelt zo ''random'' om gewoon maar met iemand te gaan daten. Van die bijna 2000 likes zitten er zeker 1200 leuke mannen tussen, maar die zijn onderling ook allemaal best wel inwisselbaar. Veel dezelfde profielteksten, zelfde type foto's. Er is zo veel ''aanbod'' dat je nou niet echt bij een specifiek profiel bovengemiddeld enthousiast wordt ofzo.
Dank jullie wel!! 🥰

Had ook een goed gevoel bij de makelaar en hij heeft echt z’n best gedaan. Net ook weer een paar keer gebeld en is fijn als het niet alleen maar zakelijk is maar ze je het ook echt gunnen. Gek idee om de plaats te verlaten waar ik altijd heb gewoond, maar ga nu naar de stad toe waar ik ook werk en is maar 5 min fietsen! Het stadse leven zal wennen zijn, maar goed om te lezen dat jullie ook positieve ervaring mee hebben 😁
@Attra: Hmm zo had ik het nog niet bekeken dat je ook die intentie kon hebben. Zou in deze tijd natuurlijk ook best logisch zijn.

Geeft je ook wel weer zekerheid dat hij echt serieus is en voor je wil gaan. Dan heb je iig wel die bevestiging! En fijn dat hij die vriendin niet meer benoemd heeft. Ga je het nog wel bespreken als hij het nu ter sprake brengt of laat je het gaan?

@De rest: Oke als we met elkaar praten dus maar zoiets voorstellen. Maar ik vraag me ook nog wel af of we gaan praten na gisteren. We zijn beide wel wat dingen te weten gekomen over de ander wat eventueel een probleem kan zijn. Maar oke nu ben ik ook gigantisch aan het invullen voor een ander, dus eigenlijk heb ik gewoon geen idee hoe hij erin staat :roll:

@Ritmo: Ik ben ook goldmember en zit bijna bij de 2400 likes en toch vallen er al een hoop af. Niet gelijk op hun uiterlijk/profiel. Maar wel omdat de afstand super groot is. Ik snap ook niet hoe ik bij iemand aan de andere kant van het land kom. Maar het is wel handig om het te zien, want zo gaat het voor jezelf ook wel makkelijker.

En kom je serieus zulke mannen tegen waarbij je jezelf zowat moet verkopen voor hun aandacht/date?
@Ritmo Ik merkte op Tinder vooral bij mezelf heel erg "fomo". Toch maar blijven swipen want "wat als ik hem misloop omdat ik nu stop met Tinder?" Als ik met iemand aan het daten was waarbij het goed voelde dan swipete ik niet meer. Daarom nu dus even gestopt. Profiel ook helemaal verwijderd en andere datingsites heb ik ook mijn profiel laten verbergen. Even weer tot de kern komen. Mijn ex heb ik tenslotte ook in real life gevonden dus ik weet dat het kan. Nu mag ik het niet weer installeren tot september, wanneer ik hopelijk een beetje gesetteled ben in het nieuwe huis. De rest komt uiteindelijk toch en er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Shiverrr schreef:
25-06-2020 15:17
@Attra: Hmm zo had ik het nog niet bekeken dat je ook die intentie kon hebben. Zou in deze tijd natuurlijk ook best logisch zijn.

Geeft je ook wel weer zekerheid dat hij echt serieus is en voor je wil gaan. Dan heb je iig wel die bevestiging! En fijn dat hij die vriendin niet meer benoemd heeft. Ga je het nog wel bespreken als hij het nu ter sprake brengt of laat je het gaan?
Heb ik zelf ook gedaan de eerste maanden na mijn relatiebreuk. Nog vol van mijn ex en zeker niet op zoek naar een relatie of seks maar wel naar aandacht en afleiding.

Nee ik ga het er niet meteen over hebben, dat zij eens ter sprake komt vind ik niet erg. Ik zeg er enkel iets over als zij weer in elk gesprek bij elk onderwerp opduikt.
@ shiverr : vreemd is dat ja. Wat moet je met iemand zo ver? Tijdens begin van de corona crisis had tinder het paspoorten ook gratis gemaakt, dus toen vond je opeens allerlei mensen uit de filippijnen en dat soort landen die dan een NL partner willen. Wat moet je daar nou mee haha. Maar inderdaad, veel mannen hebben opzich niet eens een slecht profiel, maar er is gewoon zo veel aanbod, dat ik bij niemand nou zoiets heb van : jou vind ik interessanter dan al die 325 matches voor jou. Het is allemaal redlijk identiek en inwisselbaar.

Ja die kom ik serieus tegen soms. Maar daar ben ik ook gauw klaar mee hoor.

@RedRose : Dat heb ik ook wel 'n beetje ja. Daarnaast is zo'n bericht van ''je hebt een nieuwe like'' toch stiekem ook wel een beetje verslavend. Snap heel goed dat je even gestopt bent. Rond september zitten er ook weer nieuwe mensen op.

Eigenlijk moet ik tinder ook even verwijderen. Er zijn wel een paar mannen hier in de buurt die ik al dan niet via via wel een béétje ken, een van hen heeft me nu al drie keer geliked en een keer een superlike gegeven haha, dat begint een beetje genant te worden. Jammer dat dat nou altijd net de mannen zijn die ik niet zie zitten. Dan vraag ik me af : schat ik mezelf nou te hoog in ?! Sowieso merk ik dat de kwaliteit van de profielen omlaag gaat naarmate ik tinder langer gebruik. Alsof je na een tijdje in de reservebak terecht komt.

Wat ik nu gewoon heb gedaan is mijn zoekcirrkel op 15 km gezet. De meeste mensen die ik ken wonen toch wel in die ring, wie weet. Zomaar gaan daten met een random iemand daar heb ik nu even weinig kracht voor. Precies om die reden die ik vorige week ook al noemde : corona, niet helemaal top in mijn vel zitten, vrij weinig energie om ''leuk'' te doen enzo. Zit momenteel een beetje in wisselende buien. Vorig weekend voelde ik me goed, lekker koken, wielrennen, wat sociale dingetjes. Nu zit de vierde dag v/d week thuiswerken er weer bijna op, en ik voel me echt weer gesloopt na vier dagen in mijn eentje in mn appartement doorgebracht te hebben. Bah.
Vivi3338 schreef:
25-06-2020 15:01
Dank jullie wel!! 🥰

Had ook een goed gevoel bij de makelaar en hij heeft echt z’n best gedaan. Net ook weer een paar keer gebeld en is fijn als het niet alleen maar zakelijk is maar ze je het ook echt gunnen. Gek idee om de plaats te verlaten waar ik altijd heb gewoond, maar ga nu naar de stad toe waar ik ook werk en is maar 5 min fietsen! Het stadse leven zal wennen zijn, maar goed om te lezen dat jullie ook positieve ervaring mee hebben 😁
Wat fijn! Wennen zal het zijn, maar zeker ook heerlijk. Ik ben opgegroeid in een mini dorpje en heel vrij wonend, daarna in een groot dorp in een rijtjeshuis en nu woon ik middenin een grote stad en ik vind het zo fijn! Het zal je vast ook goed bevallen!
Ik heb ook de stap van dorp naar stad gemaakt en nooit spijt gehad. Ik zou misschien op mijn oude dag weer naar een dorp willen, maar nu is de stad de plek waar het gebeurt. Heerlijk!
Wauw viv gefeliciteerd!

Wou net typen nav je eerdere post dat ik idd het idee heb dat alles de goede kant op beweegt.. en dat ik net als julus vandaag even zo'n dankbaarheidsbesef had. Lekker op de fiets in de zon, werk weer aan de slag, fijne mensen om me heen en weer fris en vrolijk het leven tegemoet ga na de breuk met mn ex..

En dan dit bericht. Super zeg!
Ritmodelanoche schreef:
25-06-2020 14:56
Hier ook.. Vooral dat getinder.

Mijn gesprekken komen ook zelden verder dan een paar zinnetjes. Het valt me ook op dat mensen best defensief lijken te zijn op tinder. Niet onbegrijpelijk, het is een redelijk oppervlakkige en competitieve app (o.b.v. uiterlijk). En dus snap ik best dat je je muurtje wat hoog afmetselt.

Maar als ik voor mezelf kijk : uiteindelijk zoek ik gewoon een lieve, fijne partner. En als ik die tinder ervaringen op een rijtje zet, lijkt het allemaal wel erg competitief ingegeven. Waar is die ene fijne persoon die zichzelf niet zo serieus neemt, niet al vanaf zin één een soort aantrek / afstoot spelletje speelt en die ook gewoon (net zoals ik volgens mij) realistische eisen heeft?! Ik bedoel : ik ben begin dertig, en dan match je een kerel van medio dertig die drie kinderen blijkt te hebben en dan heeft 'ie ook nog eens zo'n houding van : zo, ga jij maar eens even uitleggen waarom jij de juiste partner bent voor mij :D

Ik twijfel er steeds meer aan of dit 'm wel gaat worden. Ben een tinder gold gebruiker en kan dus zien hoeveel likes ik heb, en dat zijn er opzich best veel (bijna tweeduizend zelfs), maar op een gegeven ogenblik wordt het allemaal zo inwisselbaar. Rick uit Harderwijk, Luuk uit Hoofddorp, Rens uit Arnhem : alles lijkt zo veel op elkaar en wordt zo inwisselbaar, terwijl er natuurlijk gewoon een echt persoon achter zit!

Eigenlijk merk ik dat ik het er vooral nog op houd in de hoop dat ik vroeg of laat iemand match die ik al (al dan niet van de middelbare school nog ofzo, of via via) ken, en waarvan ik weet dat die persoon de moeite waard is om het eens te gaan proberen. Het voelt zo ''random'' om gewoon maar met iemand te gaan daten. Van die bijna 2000 likes zitten er zeker 1200 leuke mannen tussen, maar die zijn onderling ook allemaal best wel inwisselbaar. Veel dezelfde profielteksten, zelfde type foto's. Er is zo veel ''aanbod'' dat je nou niet echt bij een specifiek profiel bovengemiddeld enthousiast wordt ofzo.
Denk ook dat dat de manco is van online. Teveel aanbod en te oppervlakkig.
Om de vergelijking met funda maar te maken, elk huis heeft wel wat.

Maar ook daar levert kijken en een klik op.. en uiteindelijk een huis.

Online daten lijkt me ook gewoon moeilijk. Steeds weer doorgaan..lange adem en maar leuk doen.. vermoeiend ook vooral.
Juist omdat je wil investeren in een leuk contact, nl die ene.

Dat competatieve lijkt me idd killing. Niet aan meedoen mag altijd denk ik dan maar :)
Julus schreef:
25-06-2020 17:13
Ik heb ook de stap van dorp naar stad gemaakt en nooit spijt gehad. Ik zou misschien op mijn oude dag weer naar een dorp willen, maar nu is de stad de plek waar het gebeurt. Heerlijk!
Grappig hier juist andersom..
Al geniet ik nu wel extra van de stad en mijn laatste zomer hier ;)
Mikiniki schreef:
25-06-2020 18:37
Denk ook dat dat de manco is van online. Teveel aanbod en te oppervlakkig.
Om de vergelijking met funda maar te maken, elk huis heeft wel wat.

Maar ook daar levert kijken en een klik op.. en uiteindelijk een huis.

Online daten lijkt me ook gewoon moeilijk. Steeds weer doorgaan..lange adem en maar leuk doen.. vermoeiend ook vooral.
Juist omdat je wil investeren in een leuk contact, nl die ene.

Dat competatieve lijkt me idd killing. Niet aan meedoen mag altijd denk ik dan maar :)
Je kunt geen fatsoenlijk gesprek voeren op Tinder want voor je het weet hoor je niks meer en dat is gewoon kut. Aan iets proberen te beginnen en dan alles dat je opgebouwd hebt boom weg.

Ik wil totaal geen moeite doen online.
Ik vind tinder ook echt héél stroperig. Ben dan ook nog een man, en veel vrouwen op tinder stellen zich toch nog wel afwachtend op. Al word ik met de nodige regelmaat wel aangesproken de laatste tijd.

Misschien word ik wel belachelijk gemaakt om wat ik ga zeggen, maar ik doe het toch ; ik vind mezelf best een goede potentiële partner. Heb mijn zaakjes goed op orde, goede baan, leuk appartement, mooie auto. Niet dat materieel nou super belangrijk is, maar het werkt ook niet tegen. Als persoon ben ik denk ik ook prima: lichamelijk fit, lang, sportief, niet kalend, en volgens mij ook gewoon een netjes opgevoede vriendelijke gast, al ben ik wel wat verlegen.

In de kroeg / grand cafe o.i.d. (in het normale leven) voel ik wel dat ik aandacht krijg als ik langs een groepje vrouwen loop, door mijn lengte val ik wel op en heb volgens mij ook wel gewoon een goede kop. Ik word ook wel benaderd, aangesproken, in een vollere kroeg gaan vrouwen wel eens express tegen me aan staan etc. Maar op tinder blijft het toch alttijd leuren, sleuren, moeilijk, gedoe, wantrouwen. Ik snap het wel : ik denk dat ik voor een man best veel likes heb, maar in vergelijking met menig vrouw is het waarschijnlijk nog peanuts. Maar dat verhaal van ritmo herken ik heel erg : hoe vaak ik wel niet een vrouw van 34+ met kinderen tegen kom, en die me dan een heel vragenvuur aan de schenen gaat leggen van : wat voor baan heb je, wat zoek je, wat heb je mij te bieden, dat ik denk ehh pardon, wat heb jij mij eigenlijk te bieden? Wat dat betreft mis ik het oude leven wel. En dat gaat niet heel veel beter worden na corona met al die vrienden van me die kinderen krijgen en gaan samenwonen helaas. De afhankelijkheid van apps als tinder wordt helaas eerder groter dan kleiner.
Vivi gefeliciteerd! Echt ontzettend tof voor je!

Had dus een blind date: 🔥
Oeh het was dus leuk Noumoe?
Haha clifhangerrr. Vertel Noumoe..
Die weet het spannend te maken ;-)
Nou moe!

....... ......
:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven