Therapie
zaterdag 27 juni 2020 om 08:34
Dag lezers,
Weet zo even niet goed hoe ik dit topic moet noemen.
Wat is een verstandige mindset/move wanneer er aangegeven is dat de nieuwe psychologe binnen een paar dagen zou bellen voor een kennismaking, vervolgens dit niet gebeurt. Twee weken (geef het wat tijd) later neem ik contact met de receptie op dan en vraag wat er aan de hand is. Er wordt alleen maar verteld dat ze de week daarop contact opneemt. Dat was dus deze week. Gisteren belde ik dus weer en daaruit is me verteld dat zij wel gebeld heeft maar mij niet te pakken kreeg. Ik stond hiervan perplex want als mijn telefoon uit zou zijn dan zou ik hier een melding van hebben gekregen, er is ook geen voicemail ingesproken. Ik vind het echt vervelend met hoe het loopt.
Weet zo even niet goed hoe ik dit topic moet noemen.
Wat is een verstandige mindset/move wanneer er aangegeven is dat de nieuwe psychologe binnen een paar dagen zou bellen voor een kennismaking, vervolgens dit niet gebeurt. Twee weken (geef het wat tijd) later neem ik contact met de receptie op dan en vraag wat er aan de hand is. Er wordt alleen maar verteld dat ze de week daarop contact opneemt. Dat was dus deze week. Gisteren belde ik dus weer en daaruit is me verteld dat zij wel gebeld heeft maar mij niet te pakken kreeg. Ik stond hiervan perplex want als mijn telefoon uit zou zijn dan zou ik hier een melding van hebben gekregen, er is ook geen voicemail ingesproken. Ik vind het echt vervelend met hoe het loopt.
zaterdag 27 juni 2020 om 08:37
Heel vervelend. Zeker als het om een kennismakingsgesprek gaat is dit geen fijne start. Helaas heb ik dit ook weleens meegemaakt. Ik denk dat het wellicht een idee kan zijn dat je de receptie terug belt en er op staat dat zij een echte bel afspraak met jou maakt. Inclusief dag en tijd zodat je weet waar je aan toe bent. Vooral je ongenoegen uitspreken lijkt mij.
zaterdag 27 juni 2020 om 08:38
Vervelend en eigenaardig. Je kunt hier alleen niet zoveel mee, hooguit haar mailadres vragen voor een eerste contact en dan vragen of ze het juiste telefoonnummer heeft. Maar verder is het vooral afwachten, en proberen alsnog niet te negatief het contact in/aan te gaan, ondanks deze situatie.
Edit: of inderdaad wat mijn bovenbuur aangeeft, staan op een vaste belafspraak.
Edit: of inderdaad wat mijn bovenbuur aangeeft, staan op een vaste belafspraak.
zaterdag 27 juni 2020 om 08:52
Er is mijn één tel nummer en ik ben hierop meerdere malen op gebeld mbt andere zaken.
Het is overigens daar bekend dat ik vertrouwensissues heb. En in mijn hoofd moet ze nu kunnen bewijzen dat me heeft gebeld anders zou ik daar ook geen vertrouwen meer in hebben, maar misschien overdrijf ik hier in, dus vandaar dat ik dat hier vraag.
Het is overigens daar bekend dat ik vertrouwensissues heb. En in mijn hoofd moet ze nu kunnen bewijzen dat me heeft gebeld anders zou ik daar ook geen vertrouwen meer in hebben, maar misschien overdrijf ik hier in, dus vandaar dat ik dat hier vraag.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:04
Als je er echt vertrouwensissues door zou kunnen krijgen dan zou ik vooral aan jouw psycholoog zelf vragen of ze jou daadwerkelijk gebeld heeft. Het kan best zijn dat de receptie dit gezegd heeft ook al is dit niet gebeurd, puur omdat het wellicht ergens stond dat dit hoorde te gebeuren. Klinkt alsnog erg vaag van de receptie maar ik zou het vooral aan jouw psycholoog vragen als je hier mee zit. Ga nog niet ergens vanuit voordat je haar/hem gesproken hebt.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:55
vaak bellen ze met een anoniem nummer, en omdat ze nog niet zeker weten dat jij alleen de telefoon gebruikt, wordt er meestal ook niet ingesproken. Daar moet je afspraken over maken.
Is het mogelijk om een mailtje te sturen en dan vragen of dat er een balafspraak gemaakt kan worden op een meer specifiek tijdstip.
Nu alles weer aan het draaien is, en mensen weer patienten/clienten mogen zien, is het wel ontzettend druk overal. En behalve nieuwe aanmeldingen hebben ze ook nog alle vragen en afspraken met mensen waar de behandeling een paar maanden stil me heeft gelegen. Geen ideale situatie dus, en heel vervelen voor jou.
Is het mogelijk om een mailtje te sturen en dan vragen of dat er een balafspraak gemaakt kan worden op een meer specifiek tijdstip.
Nu alles weer aan het draaien is, en mensen weer patienten/clienten mogen zien, is het wel ontzettend druk overal. En behalve nieuwe aanmeldingen hebben ze ook nog alle vragen en afspraken met mensen waar de behandeling een paar maanden stil me heeft gelegen. Geen ideale situatie dus, en heel vervelen voor jou.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 27 juni 2020 om 11:04
Ik snap ook niet dat alles via de receptioniste gaat. Ik heb geen fijne ervaring met doktersassistente en receptionisten. Ze denken altijd dat je overdrijft met je klachten, terwijl zij helemaal niet medisch zijn opgeleid. Ik had altijd mail-contact met de psycholoog voor afspraken. Dan hoefde ik de receptioniste niet te spreken. De doktersassistent vraag nu aan mij hoeveel minuten moet ik je inplannen, in plaats van waar heb je last van etc. Heel fijn zo.