Vraag vaatwasser
vrijdag 3 juli 2020 om 10:47
Hoi,
Onze vaatwasser is gok ik, 3 jaar oud.
De laatste weken zit er op de glazen aan de buitenkant een soort doorzichtig spul, wat plakt.
Wat we al zelf geprobeerd hebben: alle sproeiers schoongemaakt, zo 'n reinigingsblokje er in, alle soorten vaatwasblokjes ( denk ik) het afvoerputje schoon, de randen van de vaatwasser schoongemaakt. Alle programma's geprobeerd.
Iemand nog een idee?
Onze vaatwasser is gok ik, 3 jaar oud.
De laatste weken zit er op de glazen aan de buitenkant een soort doorzichtig spul, wat plakt.
Wat we al zelf geprobeerd hebben: alle sproeiers schoongemaakt, zo 'n reinigingsblokje er in, alle soorten vaatwasblokjes ( denk ik) het afvoerputje schoon, de randen van de vaatwasser schoongemaakt. Alle programma's geprobeerd.
Iemand nog een idee?
vrijdag 3 juli 2020 om 10:59
Poeder gaan gebruiken. Mijn vaatwasser was naar de gallemiezen door slecht oplossende blokjes en zogenaamd oplosbare folie. Uiteindelijk vaatwasser moeten vervangen na 3 nutteloze reparaties. Wat jij beschrijft, zo begon het. Het is wrs die folie die aan je glazen plakt.
Mijn motor was uiteindelijk (minder krachtig) stuk en de rubbers weggesmolten waardoor niets optimaal meer werkte.
Schoonmaakblokjes/flesjes maakte het erger. Hopelijk is de jouwe te redden door over te gaan op poeder.
Mijn motor was uiteindelijk (minder krachtig) stuk en de rubbers weggesmolten waardoor niets optimaal meer werkte.
Schoonmaakblokjes/flesjes maakte het erger. Hopelijk is de jouwe te redden door over te gaan op poeder.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 3 juli 2020 om 11:14
Ik zou de vaatwasser leeg laten draaien met een fles azijn erin. Halverwege even een uurtje stilzetten. Dat doe ik zo eens per half jaar ook de wasmachine trouwens. Met die speciale schoonmaakspullen heb ik ook geen goede ervaring. Mijn vaatwasser is een jaar of 4 oud en of ik blokjes of poeder gebruik: alles komt er schoon uit.
vrijdag 3 juli 2020 om 11:21
Arnica25 schreef: ↑03-07-2020 11:14Ik zou de vaatwasser leeg laten draaien met een fles azijn erin. Halverwege even een uurtje stilzetten. Dat doe ik zo eens per half jaar ook de wasmachine trouwens. Met die speciale schoonmaakspullen heb ik ook geen goede ervaring. Mijn vaatwasser is een jaar of 4 oud en of ik blokjes of poeder gebruik: alles komt er schoon uit.
ik doet dit meestal met soda. Onze vaatwasser was al oud toen we hier gingen wonen 15 jaar geleden. Werkt nog steeds.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 3 juli 2020 om 11:51
Kan ik dat in de supermarkt kopen?LunchLover schreef: ↑03-07-2020 10:59Poeder gaan gebruiken. Mijn vaatwasser was naar de gallemiezen door slecht oplossende blokjes en zogenaamd oplosbare folie. Uiteindelijk vaatwasser moeten vervangen na 3 nutteloze reparaties. Wat jij beschrijft, zo begon het. Het is wrs die folie die aan je glazen plakt.
Schoonmaakblokjes/flesjes maakte het erger. Hopelijk is de jouwe te redden door over te gaan op poeder.![]()
vrijdag 3 juli 2020 om 11:58
Ja van Sun of een huismerk. Zit in grote 3 kg pakken met handig schenkdop. Zo makkelijk dat ik me nu afvraag wat ik zo "fijn" vond aan die tabletten. Stuk goedkoper ook, zelfs goedkoper dan de Lidl tabletten. Met zo'n pak doe ik ongeveer 3 mnd. Kost 7 a 9 euro. (AH en Jumbo hebben het iig)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 3 juli 2020 om 12:01
Ja dat dacht ik ook. Ik zocht tabletten zonder folie maar die zie ik niet meer?
vrijdag 3 juli 2020 om 12:18
Die kan ik dus ook nergens meer vinden.
Ik ga denk ik ook maar eens zoeken naar los poeder, want ik wist niet eens dat dat bestaat.
En anders blijf ik toch het folie maar van het tablet afpeuteren.
vrijdag 3 juli 2020 om 12:41
Ik gebruik ook wel eens tabletten en dan haal ik de folie er gewoon af. Zoveel werk is dat niet. En ik breek dan het blokje doormidden en gebruik maar een halve. De vaat wordt net zo schoon en het kost maar de helft.