Een niet bepaald populaire stad in NL

dinsdag 7 juli 2020 om 15:34
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!
dinsdag 7 juli 2020 om 16:33
Shoppen en dineren deed ik naderhand in Zeist. Ook een aanrader. Er heen touren via Cothen.Lente19251003 schreef: ↑07-07-2020 16:23Hoe komt Wijk bij Duurstede nou toch op die lijst!? Hartstikke leuk stadje aan het water. Klein, maar gezellig. En om te shoppen ga je dan naar Amersfoort of Utrecht. Kersen eten bij De Kersenhut in Cothen. Op Het Terras zitten op de dijk en uitkijken op de haven. Of met de pont naar de overkant en lekker eten in Beusichem bij Het Veerhuys.
dinsdag 7 juli 2020 om 16:33
Nou dat duurde lang zeg voordat deze voorbij kwam. Al vind ik Hengelo tegenwoordig ook redelijk treurig.
dinsdag 7 juli 2020 om 16:34
Nee, nee! Na de Oostvaardersplassen even naar Paul's IJs in Buiten, ligt op de route. Beste ijs EVER!Lisbeth_Salander schreef: ↑07-07-2020 16:24Zeker , ik vind het centrum ook écht prima maar ben zelf geen shopper dus volledig persoonlijke voorkeur haha. Overigens kun je ook op het Belfort plein ontzettend leuk eten of een terrasje pakken ( Goeie Griek zit er!) En daarna een ijsje bij Ijspressie![]()
Die moet er écht bij op je shortlist, to

dinsdag 7 juli 2020 om 16:53
Jij bent wel dol op PB's hé.
dinsdag 7 juli 2020 om 16:59

dinsdag 7 juli 2020 om 17:11
De gewone kermis is sowieso afgelast. Er komt een erg afgeslankte versie in dezelfde periode. 3 Pleinen met attracties, doordeweeks van 13.00 tot 21.00 uur. En er komt een reuzenrad op de Spoorlaan.hadea1 schreef: ↑07-07-2020 15:46Tilburg!
Was vroeger vreselijk, is best wel leuk geworden.
* Absolute aanrader: Dolores' Maze
* Andere leuke uitstapjes: VR room, Spoorzone/dwaalgebied of museum de Pont.
* Dicht bij toeristische trekpleisters zoals de Beekse Bergen en de Efteling.
* Omringt door prachtige natuur (Oisterwijkse Vennen, Loonse & Drunense Duinen)
Ik zou iets zoeken bij/in bovengenoemde natuurgebieden (Oisterwijk is trouwens een heel leuk dorpje) en dan daguitstapjes maken naar de stad.
Alleen niet gaan tijdens de Tilburgse kermis (17-26 juli).
Vergeet overigens het ontzettend leuke Spoorpark niet! Erg leuk stadspark met water, horeca, basketbalvelden, skatepark en een stadscamping

dinsdag 7 juli 2020 om 17:17
Precies dat!Gatinmijnsok schreef: ↑07-07-2020 15:54Ik ook, en heerlijk zwemmen in het Waaltjje en fietsen of wandelen langs de oude Maas of langs het Waaltje of de Zuid Polder. Maar het is geen stad.
Leuk voor de jeugd ook grote groepen op het gras bij de ijsvereniging en een eigen zwembad waar al de jeugd bij elkaar komt. In de winter als je geluk hebt schaatsen. Een fanatiek oranje vereniging voor koningsdag en Halloween is daar ook altijd spectaculair leuk.
dinsdag 7 juli 2020 om 17:18
Wat denk je van Lisse? Daar komen alleen toeristen tijdens het Keukenhof-seizoen, maar ook er buiten is het best aardig!
Goede fiets- en wandelroutes, dichtbij strand, leuk elkaar compact centrum met een pleintje met terrasjes/restaurants, klein theater etc.
Lisser Art Museum, landgoed Keukenhof , museum de zwarte tulp, huis dever
Goede fiets- en wandelroutes, dichtbij strand, leuk elkaar compact centrum met een pleintje met terrasjes/restaurants, klein theater etc.
Lisser Art Museum, landgoed Keukenhof , museum de zwarte tulp, huis dever

dinsdag 7 juli 2020 om 17:19
Appingedam. Dat is echt mooi, maar geen plek voor een hele midweek. Wel een goede uitvalsbasis voor de werkelijk schitterende plaatsjes in Noord-Groningen, Loppersum, Garnwerd, van alles. En je kunt naar de Waddenzee en het Lauwersmeergebied en de mooiste stad van Nederland is ook nog eens vlakbij.
Charmant en lelijk vind ik Veendam. En ik breek sowieso een lans voor de Groninger veenkoloniën. Stadskanaal is denk ik de allerlelijkste. Wel veel ruimte en mogelijkheden om te recreëren.
Charmant en lelijk vind ik Veendam. En ik breek sowieso een lans voor de Groninger veenkoloniën. Stadskanaal is denk ik de allerlelijkste. Wel veel ruimte en mogelijkheden om te recreëren.

dinsdag 7 juli 2020 om 17:28
TO heeft het over plaatsen met een minder goede reputatie maar die eigenlijk best leuk zijn. Daarom noem ik Almelo.
Twente is sowieso prachtig. Heerlijk rustig, mooie natuur en leuke plaatsjes..
https://www.lekkerwegtips.nl/mooiste-do ... es-twente/
dinsdag 7 juli 2020 om 17:36
Treurniet12 schreef: ↑07-07-2020 15:57Haha ik ben bijna in staat om er nu binnenkort eens heen te gaanHet klinkt verschrikkelijk
Doen! En dan vooral ook eens "op de bus wachten". Echt. Troostelozer wordt het niet. Heel interessant als je daar van houdt
dinsdag 7 juli 2020 om 17:47
Dit is een heel goed plan. Appingedam heeft mij zeer positief verrast. Inderdaad leuk voor een middag maar er is zoveel meer te doen in de buurt. Bourtange vinden veel mensen ook leuk (ben er niet een van trouwens).Betty_Slocombe schreef: ↑07-07-2020 17:19Appingedam. Dat is echt mooi, maar geen plek voor een hele midweek. Wel een goede uitvalsbasis voor de werkelijk schitterende plaatsjes in Noord-Groningen, Loppersum, Garnwerd, van alles. En je kunt naar de Waddenzee en het Lauwersmeergebied en de mooiste stad van Nederland is ook nog eens vlakbij.

dinsdag 7 juli 2020 om 17:52
Twente present2020Suzuki schreef: ↑07-07-2020 17:28TO heeft het over plaatsen met een minder goede reputatie maar die eigenlijk best leuk zijn. Daarom noem ik Almelo.
Twente is sowieso prachtig. Heerlijk rustig, mooie natuur en leuke plaatsjes..
https://www.lekkerwegtips.nl/mooiste-do ... es-twente/

Hengelo is idd niks aan, Almelo is nog best okay.
Voor iedereen een groene tuin