Een niet bepaald populaire stad in NL

07-07-2020 15:34 228 berichten
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!
okkervil schreef:
07-07-2020 16:33
Nou dat duurde lang zeg voordat deze voorbij kwam. Al vind ik Hengelo tegenwoordig ook redelijk treurig.
Die was er al eerder dan jij zag.

Hoofddorp vind ik vreselijk saai. Zaandam als plaats ook, omgeving is wel aardig, net als Purmerend.
Banaantjee schreef:
07-07-2020 16:07
Het eerste waar ik aan denk is Den Helder. Maar ook IJmuiden, Beverwijk en Purmerend
Ik woon al jaren in Beverwijk en het is inderdaad treurig... :(
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2020 17:19
Appingedam. Dat is echt mooi, maar geen plek voor een hele midweek. Wel een goede uitvalsbasis voor de werkelijk schitterende plaatsjes in Noord-Groningen, Loppersum, Garnwerd, van alles. En je kunt naar de Waddenzee en het Lauwersmeergebied en de mooiste stad van Nederland is ook nog eens vlakbij.

Charmant en lelijk vind ik Veendam. En ik breek sowieso een lans voor de Groninger veenkoloniën. Stadskanaal is denk ik de allerlelijkste. Wel veel ruimte en mogelijkheden om te recreëren.
Ook even langs Noordpolderzijl!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lemoos2 schreef:
07-07-2020 15:42
Sittard. Je fietst binnen een half uur door drie landen: be en de grenzen aan dit smalste stukje NL. Natuurgebieden om te wandelen, kleine binnenstad met ruim voldoende horeca. In de omgeving grappige dorpjes. Verder geen zak te doen als je geen liefhebber bent van wandelen, fietsen of veel eten.
Zit wel een fantastisch tapasrestaurant😂

Zoetermeer is echt de meest treurige stad om vakantie te gaan houden ever..... maar wel op afstand van veel leuke dingen.
Lady_Day schreef:
07-07-2020 17:47
Dit is een heel goed plan. Appingedam heeft mij zeer positief verrast. Inderdaad leuk voor een middag maar er is zoveel meer te doen in de buurt. Bourtange vinden veel mensen ook leuk (ben er niet een van trouwens).
En dan naar Delfzijl om je polsen door te snijden?
lilalinda schreef:
07-07-2020 18:27
En dan naar Delfzijl om je polsen door te snijden?
Dat kan wat mij betreft ook in Bourtange maar Delfzijl zal een meer algemene trieste setting zijn.
Voorthuizen, Harderwijk, Amersfoort en Schoonhoven komen in mij op....
zoetermeer is toch wel mijn nummer 1
Ede is ook erg
Lady_Day schreef:
07-07-2020 18:30
Dat kan wat mij betreft ook in Bourtange maar Delfzijl zal een meer algemene trieste setting zijn.
Wat heeft Bourtange jou misdaan?

Oudeschans is ook grappig. Een vesting plaats, net zoals Bourtange, maar dan niet compleet gerenoveerd en schoongemaakt.
Ter Apel heeft een mooi klooster en Wedde een mooie burcht.
Ja, het is een mooie provincie.
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2020 18:47

Oudeschans is ook grappig. Een vesting plaats, net zoals Bourtange, maar dan niet compleet gerenoveerd en schoongemaakt.
Ik vind het mooi daar
Betty_Slocombe schreef:
07-07-2020 17:19
Charmant en lelijk vind ik Veendam. En ik breek sowieso een lans voor de Groninger veenkoloniën. Stadskanaal is denk ik de allerlelijkste. Wel veel ruimte en mogelijkheden om te recreëren.
Eens hoor! Ter Apel, Bourtange, exloo en de omgeving van wedde is dan wel weer erg mooi!

Oh... ik ben niet de enige zie ik!
aaltjer wijzigde dit bericht op 07-07-2020 18:49
Reden: Mosterd
4.76% gewijzigd
Saartjepoes2 schreef:
07-07-2020 17:57
Zit wel een fantastisch tapasrestaurant😂
Ik houd van tapas! Enorm. Spanje in Sittard: ik ben voor. Weet je nog de naam van het restaurant? Is het soms café tapas op de markt?

#alsikerdantochben
Sittard is echt best een leuke stad, mooi marktplein.

En in de omgeving zijn veel toeristische dingen te doen!

- Welness op het voetbalstadion (Ben ik niet zelf geweest)
- snowworld
- dierentuin Gaia
- Valkenburg / Maastricht /Aken
- toertje rijden door heuvelland

Heerlen is wel opgeknapt ten opzichte van vroeger maar heeft wel terecht naam saai te zijn :D
Betty_Slocombe schreef:

Ik vond het er echt verschrikkelijk, sorry. Ik kreeg er een beetje een Efteling-gevoel bij. Verder mee eens dat het een mooie provincie is!

Oh, en als je toch in Groningen aan het toeren bent: Modehuis Heije Wubs in Onstwedde. Geweldig!

Afbeelding
Mugske schreef:
07-07-2020 17:35
Almere
Lelystad
Den helder
Heerlen
Spijkenisse
Zoetermeer
Helmond
Je kent ze allemaal ook heel goed of alleen van horen zeggen ?
Oude Pekela en Nieuwe Pekela
Heerlen
Beverwijk
Eindhoven
Enschede
Eze schreef:
07-07-2020 16:30
Dan moet het dus juist op de lijst, toch. TO zoekt plaatsen die ‘de kenner’ weet te waarderen.
Ja precies, ik wilde net typen dat er de hele tijd steden worden genoemd die mensen "vreselijk" vinden terwijl er juist wordt gevraagd om plaatsen die je zelf níét vreselijk vindt maar die alleen zo bekend staan.

Ik zou zeggen: Almere. Vroeger vond ik daar niks aan, maar een vriendin van me woont er tegenwoordig en we hebben een stadswandeling gemaakt met gids en het is echt wel leuk geworden.

Wijk bij Duurstede is inderdaad ook een leuk plaatsje.
Van Amersfoort had ik vroeger ook geen idee dat het leuk was, maar misschien weten te veel mensen al wel dat het wel heel leuk is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Almelo!
Eén stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen! Kan niet missen natuurlijk!
Betty_Slocombe schreef:

Ik ben fan van jouw provincie. Er staat ook mooi art nouveau en jugendstil werk.
Mensen willen er best dood gevonden worden, maar Alkmaar en Hoorn zijn ook leuk.
Heiloo
Hattem
Medemblik
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-07-2020 20:22
Heiloo
Hattem
Medemblik
Enkhuizen
Betty_Slocombe schreef:

Ik hou ook van Oost-Groningen. Bourtange is wel erg klinisch gerenoveerd maar ik vermaak me daar al jaren 1 of 2 weekenden per jaar als reenactor. Ter Apel heeft mijn hart gestolen. Héérlijk vind ik het daar.

Een paar noemen Harderwijk. Ik ben er geboren en getogen en had een hártgrondige hekel aan het stadje. Duitsers daarentegen zijn er dól op. In de zomer loop je over de Duitse hoofden in Harderwijk (ook nu alweer) dus lijkt me niet echt een aanrader.

Ben van het weekend in Doetinchem geweest, het gedeelte dat ik gezien heb is op te sommen onder de noemer treurigheid kent geen tijd. Wél een fantastisch Indisch restaurant. Dat maakte de troosteloze omgeving helemaal goed...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven