Vader werkt niet mee, toestemming paspoort

30-04-2009 08:38 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik hier nu mee, de vader van mijn kindje (ziet het kindje al enige jaren niet meer) verleend geen toestemming, hij houdt me al weken aan het lijntje door allerlei dingen te zeggen en belofte`s te maken, maar ondertussen heb ik nog steeds geen toestemming...en die gaat ook niet komen vrees ik. (hij heeft ouderlijk gezag)

We hebben onze vakantie al geboekt.

Wat kan ik nu doen, wat is de beste weg die ik kan bewandelen, moet ik een advocaat in de arm nemen?...zo ja red ik dat allemaal voor de vakantie?

Gek word ik hiervan !
Wat geeft hij als reden om geen toestemming te verlenen?
Geen, hij geeft geen reden, hij doet net alsof hij mee werkt en zegt het allemaal te doen maar doet ondertussen niks.
Wat houdt dat toestemming geven precies in? Moet hij iets ondertekenen of persoonlijk ergens (gemeentehuis?) toestemming geven?
The time is now
Maar hij hoeft toch niets te doen? Hij hoeft niet eens mee.

"Zijn er twee gezaghebbende ouders of verzorgers, dan is toestemming van beiden nodig. Zij hoeven echter niet allebei mee te komen naar de aanvraag. U kunt volstaan met het meebrengen van het identiteitsbewijs van uw partner en zijn of haar schriftelijke toestemming voor de bijschrijving of het paspoort voor uw kind."

Heb je al geprobeerd om bij hem langs te gaan met een door jou opgestelde schriftelijke toestemming (in zijn naam). Dan hoeft hij die alleen nog maar te tekenen. Neem dat, en zijn paspoort mee, en klaar. Als het 'luiheid' is van zijn kant is het natuurlijk makkelijk opgelost zo.

Of ligt het anders?
Eens met Jonna. Doe zelf al het voorbereidende werk en maak een afspraak om bij hem langs te komen. Maak het hem zo makkelijk mogelijk.
The time is now
ja wat jonna zegt!

schrijf zelf een briefje, namens hem. ga bij hem langs en vraagt of hij 't wil ondertekenen. zo heb ik dat ook gedaan voor m'n kind. vriend en ik zijn overigens wel gewoon samen, maar 't kwam gewoon beter uit als ik 't even zou regelen toen.
Ik neem aan dat je kind nog geen 14 is en dus nog niet aan de identificatieplicht hoeft te voldoen? (anders zou je het misschien over die boeg kunnen gooien).
Ik heb al voorgesteld langs te komen zodat hij het niet hoeft op te sturen, maar zelfs daarvoor had hij allerlei excuses (was niet thuis terwijl ik een aantal dagen heb genoemd wanneer ik zou kunnen komen)

Hij woont een heel eind bij me vandaan, dat maakt mij niet uit maar als ik er langs ga en hem niet thuis aantref heb ik nog niks.
Heb je hem al gevraagd of hij smoesjes bedenkt omdat hij niet wíl tekenen?
The time is now
http://kinderombudsman.we ... 9/03/huilende-kinder.html

Huilende kinderen aan de telefoon bij de kinderombudsman, omdat ze niet op vakantie kunnen.De kinderombudsman krijgt veel klachten binnen van kinderen uit gebroken gezinnen die niet op vakantie kunnen omdat de andere ouder blijft weigeren om mee te werken bij het toestemming geven van bijschrijving, of eigen paspoort voor het kind, en vragen de kinderombudsman wat nu wel en niet mogelijk is als ouders zijn gescheiden en met de kinderen op vakantie willen. Want helaas zijn er veel exen die zelfs de vakantie voor hun eigen kind nog verpesten door geen toestemming te geven voor een bijschrijving, of mee willen werken aan een eigen paspoort voor het kind.

De kinderombudsman raad kinderen aan om de kinderrechter een brief te schrijven mits de andere ouder niet wil meewerken aan bijschrijving in paspoort of eigen paspoort voor het kind. Zijn de kinderen nog te jong dan raad ik aan om een advocaat in de arm te nemen en een procedure op te starten tegen de onwillende ouder.
Ik heb hem dat gevraagd en hij zegt dan nee tuurlijk niet, ben alleen heel druk (yeah sure).
Jemig Visotsky, ik vind het echt te erg voor woorden dat ouders zoiet doen, alleen maar om hun ex dwars te zitten. Sneu ben je dan zeg...
The time is now
Nanoe, de vakantie is al geboekt zeg je. Waar gaan jullie heen en hoe lang heb je nog de tijd om dit te regelen?
quote:Nanoe2 schreef op 30 april 2009 @ 09:19:

Ik heb hem dat gevraagd en hij zegt dan nee tuurlijk niet, ben alleen heel druk (yeah sure).Lastig Nanoe. Als ik jou was zou ik hem nog een keer uitleggen hoe belangrijk het is en aangeven dat je vóór die en die datum zijn handtekening wilt hebben. Bied hem nogmaals aan langs te komen en laat eventueel hém een geschikt moment bepalen. Zeg hem dat je na die datum een advocaat in arm zult nemen, om het op die manier af te dwingen. Misschien begrijpt hij daardoor hoe serieus je het meent.
The time is now
Het intresseert hem niet dat het belangrijk is voor die datum het voor elkaar te hebben.

Als ik ga dreigen met een advocaat dan gooit hij helemaal de kont in de krib en kan ik helemaal vergeten. (kan het denk ik toch allemaal wel vergeten)

De vakantie is inderdaad al geboekt, beetje onoplettend van me dat ik later pas zag dat mijn paspoort voor die tijd verlengd moet worden.
Maar heb je voor verlenging van je paspoort dan opnieuw toestemming en een handtekening nodig?
He bah, ik zit me hier gewoon plaatsvervangend op te winden..

Is hij altijd zo tegendraads?
The time is now
Kun je het niet via een andere weg proberen? Via zijn familie/moeder/een goede vriend? Iemand die op zijn gevoel wil inpraten, die hem duidelijk maakt dat zijn kind zo geen vakantie heeft? Iemand die hem een papiertje onder zijn neus drukt voor een handtekening en zijn legitimatie meeneemt? Iemand die hij niet 'dwars wil zitten'?
Ja ik heb elke keer weer toestemming nodig, totdat mijn kind 12 jaar is dan niet meer.

Ik weet gewoon niet meer wat te doen, ik weet zeker als ik ga bellen dat ik allerlei smoezen om mijn hoofd krijg geslingerd.

Als ik ga dreigen met een advocaat kan ik helemaal naar alles fluiten dan zal hij nooit meer mee werken met iets.

Allemaal zo dubbel want meewerken doet hij nu al niet, toch heb ik de stiekume hoop dat het toch één dezer dagen bij mij op de deurmat ligt.
Wachten bij de deurmat zal niet veel uithalen vrees ik...

Ik zou bij hem langsgaan met alles al klaar, hij hoeft alleen maar te tekenen en jij gaat niet weg voordat hij heeft getekend.
Bah! Wat ontzettend naar zeg, dit spelletje. Ik zou inderdaad nog proberen om de wegen te bewandelen die Banba en Jonna aangeven (langsgaan, familie/vertrouwenspersoon inschakelen) en als dit niets oplevert toch maar juridische stappen ondernemen. (Dus niet dreigen met een advocaat, maar gewoon naar een advocaat toegaan). Anders heb je volgend jaar weer hetzelfde probleem.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2726

Nanoe, waarschijnlijk krijg je het uiteindelijk wel voor elkaar (zie hieronder). Je moet alleen wel kunnen bewijzen dat je ex weigert mee te werken. Ik zou voor mezelf een termijn stellen als ik jou was. Bijvoorbeeld: als hij over 2 weken nog steeds geen handtekening heeft gezet, sommeer hem dan per brief om te zorgen dat het binnen 2 weken in orde komt. Doet hij dat niet, ga dan naar een advocaat.

Ga je met het vliegtuig op vakantie? Ik geloof dat ik het er persoonlijk wel op zou durven wagen om bijvoorbeeld met de auto naar Frankrijk te gaan zonder paspoort.

Van jurofoon:

Wat nu als de ouder met gezag geen toestemming wil geven aan de andere gezaghebbende ouder voor het aanvragen van een paspoort voor het kind? In dat geval kan aan de rechter vervangende toestemming gevraagd worden voor de weigerende ouder.
Bel je ex, zeg dat je er begrip voor hebt dat hij het druk heeft en vraag wanneer het hem uitkomt om bij hem langs te komen voor die handtekening. Hij zal toch wel ooit een keer thuis zijn he. Zorg ervoor dat je op die dag langskomt, ook al moet je daarvoor vrij nemen van je werk.

Ik snap het niet, een ouder die jarenlang geen contact met zijn kind heeft en dus ook niks van betekenis doet in het leven van een kind, kan je dus nog wel jaren dwarszitten? Belachelijk zeg.
Cum non tum age
Dit lukt niet meer voor de vakantie maar wat ik zou doen:

Ouderlijk gezag aanvechten/veranderen! Want een vader die al jaren niet omkijkt naar zn kind, hoeft wat mij betreft ook geen ouderlijk gezag te hebben. Daarvoor moet je nl samen beslissen over belangrijke zaken voor je kind en samen opvoeden. Een vader die een leuke vakantie voor zn kind in de weg staat, zonder goede redenen, heeft ook niet het belang van zijn kind voor ogen. Bah, wat een nare vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven