Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
@nero, nee hoor. geen domme vraag. Ik heb er verder geen last van gehad, heb alleen 3 weken gebloed. Geen pijn verder.

Ben wel even verdrietig geweest, maar werd gelukkig vrij snel weer zwanger, en dat ging goed.

ah, lispeltuutje, fijn dat jij antwoord weet op de buikspieren vraag. De schuine dus wel, de recht niet.

(niet dat ik buikspieren train, maar goed, dat maakt niet uit)

Veel plezier bij de vk! En al heel snel een echo! Spannend!!!
wow het lijktwel een babyboom! allemaal gefeliciteerd! hier gaat het met wat paracetamol redelijk al blijf ik goed misselijk. Overmorgen de echo, dat geeft hopelijk meer rust.
Jongens, wat heb ik heerlijk geslapen vannacht...

Dank voor alle lieve felicitaties!

Lispeltuut, fijn dat je vandaag naar de verloskundige kan. Ik had die maandag, en dan gisteren echo: we hadden gisteravond pas echt het idee dat 'het begonnen was'. Ik kon er mee aan de slag, zeg maar, in plaats van die eerste paar weken maar afwachten (en ze leken maar niet voorbij te gaan).

Miss M Rustig aan blijven doen. Echo gaat zeker nu wel even schelen in dat gevoel denk ik.

Jongens, ik sport te weinig. Iemand goede tips om een eigen programma in de fitness op te zetten? Niet zoveel behoefte om daar te verkondigen dat ik zwanger ben. Ik kom er weliswaar zelf veel te weinig maar TD-man wel en we zijn er beiden bekend bij de mensen...
Dames gefeliciteerd, ik breek even in...

Lispel,,, ik zou een schema maken voor bovenin. Is erg handig, weet je precies wie wanneer is uitgerekend, je kan leeftijden, vk-bezoekjes erin zetten e.d. Kijk maar eens op andere topics...
Hey meiden, ik kom nog heel even terug op sporten ed:

Ik heb even intussen zelf ook gezocht, en kwam volgende dingen tegen (mss ook handig dus voor jouw nieuwe schema, Tia -begrijpelijk!-)

Sowieso is v alle fysio's / instructeurs ed het advies dat tot 4-6 maanden je gewoon je buik mag blijven trainen (zou v de zekerheid 4 aan houden).

Daarna geen rechte meer (=crunches), maar tot het einde wel gewoon je schuin en dwarse.

Schuin: mee uitkijken dat je het wel goed uitvoert, want ongemerkt pak je vaak wat recht mee.

Bijvoorbeeld bij bodypumpen / fitness / cardio trek je vaak je navel naar binnen voor een goede houding: mag je graag blijven doen, dit zijn je dwarse spieren. Als deze in goede conditie blijven helpen ze je straks juist bij een krachtige uitdrijving (iew! ).

Ik kom overal zwanger&fit cursussen tegen, denk dat ik daar wel interesse in heb straks.

Gek, gister was is eigenlijk alleen maar stik- en stikbenauwd ineens (hoe doe ik dat met mijn opdrachten, klanten, werk, hoe gaan we dit nu weer organiseren etcetc), nu heb ik er alleen maar veel zin in. Lekker labiel, haha.

Enfin weer helemaal gerust en ik ga een stukje hollen.

Fijne dag allemaal dames!
Computer says nooooo
Miss moneypenny: wat vervelend dat je zo misselijk bent! Je mag okugest slikken, tijdens je zws. dat is een homeopatisch middeltje van VSM. Heeft mij weleens erg goed geholpen, misschien doet het ook iets voor jou?
Computer says nooooo
Dag dames!

Spot ik hier nu zomaar het undercover-december topic zonder tabel??? Klinkt goed! Mag ik -heul pril zwanger - ook nog meespelen? Ik ben als ik van mijn laatste menstruatie uitga op 30 december uitgerekend, maar als ik zelf aan het rekenen sla kom ik op 3 januari uit. Tel ik dan ook nog mee? Dan wordt het natuurlijk wel een beetje het december -nou vooruit januari ook nog- undercover topic.

Ik lees dat meerderen van jullie op 20 mei de intake bij de verloskundige hebben. Ik ook! Ik krijg ook op 15 mei al mijn eerste echo omdat ik bij de fertiliteitspoli in het ziekenhuis liep. Godzijdank alleen de intake gehad en afspraken gemaakt voor de eerste onderzoeken en toen.....bleek ik gewoon spontaan zwanger!!!! Voorlopig ben ik dus niet van mijn roze wolk af te slaan!
Ze zeggen toch dat er door de recessie minder babies geboren gaan worden.......... Weinig van te merken hier, hahaha! Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!!

Tia: wat heerlijk dat je een goede echo hebt gehad! Kan me ook wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat het nu echt gaat beginnen. Nu is het officieel.

Lispeltuut: Spannend volgende week de eerste echo. Ik mag dan ook! Heb er echt zin in, maar vind het wel een beetje eng. Als alles maar goed is...

Miss M: Heb je nog koorts of is dat inmiddels weer gezakt? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt!

Florence: Wat fijn dat je toch natuurlijk zwanger bent geworden zeg! Geniet er van, en gefeliciteerd.

Nou, ik ga weer lekker op de bank liggen. Ben echt hondsberoerd! Voelt een beetje alsof ik gisteren een krat bier en 3 flessen wijn achterover heb gewerkt. Ben ook heel duizelig. Maar ja... het is voor een goed doel!
Hoi Skoempie,

De meesten van ons hier willen geen tabel in dit topic, het is een beetje een undercover topic, en aangezien er steeds weer nieuwe zwangeren bij komen kunnen de wat langer zwangeren hen geruststellen. Inmiddels is dit een nov-dec-jan topic. Dus degenen die een tabel willen gaan gewoon naar een echt maand topic toe.

Tia! Goed van je echo zeg! Gefeliciteerd! Nu kan je er lekker van genieten. En wordt het eindelijk echt. Ik heb besloten om er na mijn volgende echo helemaal voor te gaan, die is volgende week vrijdag. Dan ben ik 10,5wk. Dan ga ik ook pas zo'n blije doos enzo bestellen. Stel je voor dat het mis is en dat je dan een paar dagen later nog zo'n doos thuisbezorgd krijgt...

Ik ben trouwens al 2,5 kilo aangekomen!! Dat is niet goed volgens mij. Ik ben niet zo'n sporter maar werkte hard en actief en snoepte niet. Maar sinds ik zwanger ben doe ik wat rustiger aan en kan ik niet van snoep afblijven. Denk dat ik maar ga zwemmen ofzo.

Liefs en alvast een fijne koninginnedag en nacht!
Hallo allemaal,

Het gaat inderdaad goed met dit topic! En een tabel hoeft ook niet van mij, ik schrijf al mee op een ander topic waar een tabel wordt bijgehouden.

Ik maak me vandaag weer ietsjepietsje zorgen. Gisteren en eergisteren nl. last van lichte steekjes in mijn onderbuik (wat normaal is bij vijf weken), maar vandaag helemaal nergens last van. Dus ook niet van gevoelige borsten/misselijkheid/steken in onderbuik... Maak me daar best zorgen over en ik word gek van die onzekerheid!!!
Nero: dat heb ik ook gehad hoor. De ene dag meer last van kwaaltjes dan de andere dag (overigens heb ik dat nog steeds). Ik heb ook van meer mensen hier gelezen dat zij dit ook zo ervaren. Ik snap heel goed dat je je er wat ongerust over maakt, maar ik geloof dat het er allemaal bij hoort!

Ik ben net voor de eerste keer bij de verloskundige geweest. Er is nog niet naar het hartje geluisterd, maar er zijn vooral veel vragen gesteld, bloed geprikt, bloeddruk opgenomen etc. Was allemaal goed. Normaal is mijn bloeddruk altijd ietsje te hoog (niet zorgwekkend) maar nu was 'ie prima! (120/75). Mooi dus!

@florence: Gefeliciteerd! Wat fijn zeg, dat je toch nog spontaan zwanger bent geworden! Ik kan me voorstellen dat je nu lekker op je roze wolk zit!
Fijn, LT! De kop is er af, zo met je bezoek aan de verloskundige.

Wow. Spontaan zwanger terwijl je de molen in moet. Helemaal super. Florence krijgt dus een kind dat later wat aangespoord moet worden om zijn huiswerk te maken, kamer op te ruimen en bord leeg te eten...
Haha Tia! Als je zo redeneert, krijgen wij een kind wat alles wat je vraagt meteen doet . Mwah, zou niet gek zijn
Hoi hoi,

Gelukkig horen die steekjes er bij, heb vandaag dan ook nergens last van.

Maar zoals ik ook bij jullie al las heeft dat niks te betekenen!

de ene dag zal ik er wel meer last van hebben dan de andere.

Voor de rest voel ik me eigelijk prima :D

En dat inelkaar zakken van gister tja, het was echt heel raar.

Het voelt eigelijk alsof je te weinig gegeten hebt, dan word het ook wel eens zwart voor je ogen en voel je je heel slap worden.

Dat had ik gister dus ook maar normaal gesproken als je gaan zitten en je eet iets moet dat weggaan maar bij mij hield dat een tijdje aan.

Totdat ik dacht dat ik moest braken en naar de wc ging toen zakte ik als een vadoek inelkaar :S

Ben toen ook maar naar huis gegaag en heb de hele middag lekker op de bank gelegen :D

Vanmorge heb ik als eerst voordat ik uit bed stapte een stukje peperkoek met een glas water gedronken en toen langzaam opgestaan en heb tot nu toe nog geen misselijkheid gevoeld :D

groetjes manny
@lispeltuutje: bedankt voor je woorden, dit geeft me weer wat vertrouwen. Het zal idd wel zo zijn dat je er de ene dag meer last van hebt dan de andere. En wat leuk dat je je eerste bezoek aan de VK gehad hebt! Hoeveel weken ben je nu? En wanneer is je eerste echo?

@Manny: gelukkig voel je je vandaag weer beter. Zou toch geen pretje zijn als je je hele zwangerschap elke dag in elkaar zakt...
@manny: fijn dat je je weer beter voelt! Nou maar hopen dat het lekker zo blijft.

@nero: ik ben nu ongeveer 9 weken denk ik. Komende dinsdag (5 mei) heb ik de echo, spannend dus!
quote:Lispeltuutje schreef op 29 april 2009 @ 13:30:

@manny: fijn dat je je weer beter voelt! Nou maar hopen dat het lekker zo blijft.

@nero: ik ben nu ongeveer 9 weken denk ik. Komende dinsdag (5 mei) heb ik de echo, spannend dus!

Nero en lispeltuutje beide bedankt voor jullie reactie

jullie ook een fijne zwangerschap ZONDER kwaaltjes ;)

groetjes manny
@Manny: dan volgen ze bij jouw verloskundige ongeveer dezelfde procedure als bij die van mij: ik ga bij 8,5 week voor de intake en ze zei aan de telefoon dat ze bij ongeveer 10 weken de eerste echo gaan doen.
Wat veel zwangeren!! Leuk hoor.

Ik ben net ook voor het eerst naar de VK geweest. Boel info mee gekregen en verder niet echt veel nieuwe dingen gehoord. Behalve dan dat ze toch wel aanraden om extra vitaminen (speciaal voor zwangeren) te slikken, met name om de vitamine D, maar ook omdat foliumzuur toch ook na 10 weken goed blijkt te zijn (voor de ontwikkeling vd hersenen). Ohja, bloeddruk en ijzergehalte waren prima. Naar het hartje luisteren doen ze niet. Omdat het 1. in de 9e week vaak niet te horen is. 2. omdat die tonen niet zo goed zijn voor een baby van < 10 weken. Beetje balen, had het graag gehoord...

Ik moet bellen voor de afspraak voor een echo, maar helaas is die tent al dicht. Hopelijk zijn ze vrijdag open, want de wachttijd is ca. 1,5 week. (ben dus heel jaloers op Tia, want wij zijn precies even ver, ik ook in 9e week nu, maar ik ben ook blij voor je hoor!!)

Ook meteen eerste actie ondernomen voor inschrijving kdv, want wachttijden van 1,5 jaar zijn geen uitzondering hier (!!).
quote:nero schreef op 29 april 2009 @ 13:34:

@Manny: dan volgen ze bij jouw verloskundige ongeveer dezelfde procedure als bij die van mij: ik ga bij 8,5 week voor de intake en ze zei aan de telefoon dat ze bij ongeveer 10 weken de eerste echo gaan doen.

Hoi hoi,

Ik heb 11 mei de eerste afspraak, maar dacht eigelijk dat ik dan ook al een echo krijg...

Of word daar altijd nog even mee gewacht en een vervolgafspraak gemaakt???

Ik heb me wel gister aangemeld bij Moeders voor moeders en daar komt woensdag een mevrouw voor langs.

Ben vandaag bij mn beste vriendin geweest en kreeg daar al een speen met I LOVE MAMA en babysokjes zoooooo leuk het word nu steeds geloofwaardiger.

Maar af en toe moet ik mezelf nog wel eens knijpen en zeggen dit is geen DROOM! haha heb jij dit ook?

En is dit ook jou eerste kindje?

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Voor mij is het ons 1e kindje en ikzelf ben 23 (als kindje er is 24) en mijn vriend is bijna 28. Mooie leeftijd vind ikzelf :D

groetjes manny
@Manny: wat lief van je vriendin, heb je het al aan veel mensen verteld? Bij ons weten alleen mijn zus en de beste vriend van mijn vriend het. Verder proberen we tot na de eerste echo te wachten met het te vertellen, moeilijk nog vijf weken!

Op 11 mei, hoeveel weken ben je dan? Mijn verloskundige zei dat pas vanaf 10 weken de eerste echo wordt gemaakt, maar volgens mij verschilt dat ook per praktijk.

Het is ons eerste kindje inderdaad, en ik ben net 26 en mijn vriend is 28. Jullie zijn ook nog lekker jong!

Hoe voel jij je vandaag? Ik heb wederom weinig tot nergens last van, dat maakt het echt nog ongeloofwaardiger! Heb jij dat ook?
quote:nero schreef op 30 april 2009 @ 11:00:

@Manny: wat lief van je vriendin, heb je het al aan veel mensen verteld? Bij ons weten alleen mijn zus en de beste vriend van mijn vriend het. Verder proberen we tot na de eerste echo te wachten met het te vertellen, moeilijk nog vijf weken!

Op 11 mei, hoeveel weken ben je dan? Mijn verloskundige zei dat pas vanaf 10 weken de eerste echo wordt gemaakt, maar volgens mij verschilt dat ook per praktijk.

Het is ons eerste kindje inderdaad, en ik ben net 26 en mijn vriend is 28. Jullie zijn ook nog lekker jong!

Hoe voel jij je vandaag? Ik heb wederom weinig tot nergens last van, dat maakt het echt nog ongeloofwaardiger! Heb jij dat ook?

Hoi,

Wij hebben het alleen aan mijn ouders verteld en aan mijn beste vriendin, en mn vriend aan zijn beste vriend,

Vanmiddag gaan we zijn ouders ook ons grote nieuws vertellen :D

Ik heb vandaag ook nergens last van alleen heb ik wel steeds honger maar nergens zin in :S heb vanmorge een broodje met jam gegeten maar dat dat nu ECHT lekker was kan ik niet zeggen.

Ik had naar mijn huisarts gebeld en gevraagd wanneer ik de verloskundige moest bellen.

Die zei je kunt nu al bellen, dus dat heb ik ook gedaan en zei vroeg mij: wat is de 1e dag van je laatste menstruatie?

Dat was 14 Maart dus zegt ze: dan ben je nu ongeveer 6,5 week (wat ik mezelf eigelijk niet kan voorstellen) maar ja zij hebben er verstand van dus het zal wel kloppen!

Ik heb vandaag ook nergens last van! Alleen eigelijk die dag dat ik de test deed van te voren was ik zo misselijk en daarna niet meer, dat maakt het voor mij ook zo onwerkelijk en ongeloofwaardig.

Maar heb vanmorge nog een test gedaan (die lag nog in de kast) en die was ook positief.

Maar denk dat we beide ook wat meer gerustgesteld zullen zijn als we de echo gezien hebben!

groetjes manny
hallo! mag ik meedoen???? *voel me nu net zo'n klein meisje dat op straat leuke andere meisjes ziet spelen*

ik kreeg op mijn verjaardag afgelopen zondag onze zwangerschap kado van mijn man! licht streepje toen, dus gisteren weer getest en duidelijke streep! joehoe!!! 't is nog heeeeeel pril; nu mijn 5e week.

vind het nu al leuk om mee te lezen over jullie klachten, onzekerheden en ja.... herkenning hier!

bij mij is er vooral onzekerheid omdat ik spannend vind of het goed zal gaan en ik zwanger blijf zeg maar.... maar de blijdschap overheerst!!
Hoi Meiden,

Koninginnedag overleeft? Ik ben kapot, maar heb er dan ook wel een leuk feestje van gemaakt. Nu snel naar bed want over 3 uurtjes gaat mn wekker weer. Over 5 uur vlieg ik naar de zon!

Tot maandag of dinsdag!

Lifs Didda.
@Manny: raar he, dat je nergens last van blijft houden. Ik heb dat ook nog steeds. Gisteren rustig koninginnedag gevierd, maar eigenlijk nergens last van gehad. Ook nu voel ik me nog steeds prima. Ik ben bijna in staat nog een test te kopen om te kijken of ik inderdaad wel echt zwanger ben nog steeds, zo apart haha! Dus ik zeg inderdaad, op naar de eerste echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven