Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:34
Ik begrijp die muilkorf comments niet.
Het napraat topic is er toch gewoon nog?
Iedereen mag toch gewoon blijven praten in het napraat 2.0 topic. Het heeft een andere naam, thats it.
En het is alleen opgesplitst zodat de ditjes en datjes klets comments in het oude napraat topic achterblijven.
Zoveel is er niet veranderd volgens mij.
Iedereen mag toch gewoon blijven praten in het napraat 2.0 topic. Het heeft een andere naam, thats it.
En het is alleen opgesplitst zodat de ditjes en datjes klets comments in het oude napraat topic achterblijven.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:35
Iedereen mag napraten, ook de vaste napraters, alleen de komende twee weken niet op het oude topic. Er wordt gesteld dat veel forummers niet napraten, omdat ze niet welkom voelen/zijn in het napraattopic en ik ben benieuwd of dat ook zo is dat die behoefte er is.Maud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 19:25Ik vind het belachelijk dat wij nu niet meer mogen napraten in het napraattopic. Wij worden dus eigenlijk gestraft, doordat het napraattopic opeens, zomaar zonder waarschuwing of wat dan ook, door jullie gestript wordt tot een kletstopic.
Ik heb gezegd dat ik hoopte dat de napraat 2.0 zou lukken. Maar als het betekent dat in de originele napraat niet meer mag worden nagepraat, dan trek ik dat terug en hoop ik dat napraat 2.0 totaal flopt.
Goed dat jullie proberen hier problemen op te lossen, maar dit is geen oplossing, dit is mensen naaien.
Het is niet bedoeld om de vaste napraters de mond te snoeren of te straffen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:36
Och ja, nu gaat iedereen zich natuurlijk weer van de domme houden en net doen alsof zij niet kunnen lezen dat hetzelfde kliekje als altijd weer expres zogenaamd lollig doet.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 19:39
Abyss schreef: ↑10-07-2020 19:34Ik begrijp die muilkorf comments niet.
Klopt, je snapt het niet. Misschien wat zorgvuldiger lezen wat er nu eigenlijk allemaal veranderd is?

vrijdag 10 juli 2020 om 19:40
okMaud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 19:39Klopt, je snapt het niet. Misschien wat zorgvuldiger lezen wat er nu eigenlijk allemaal veranderd is?

vrijdag 10 juli 2020 om 19:41
T%ja, je hebt gevoel voor humor of je hebt het niet.fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 19:36Och ja, nu gaat iedereen zich natuurlijk weer van de domme houden en net doen alsof zij niet kunnen lezen dat hetzelfde kliekje als altijd weer expres zogenaamd lollig doet.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:42
Maar begin dan nu met het opschonen van napraat 2.0. Het stikt daar van de mensen die denken grappig te zijn of die posten om het posten. Als iemand wil napraten is daar nu geen enkele mogelijkheid toe.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:35Iedereen mag napraten, ook de vaste napraters, alleen de komende twee weken niet op het oude topic. Er wordt gesteld dat veel forummers niet napraten, omdat ze niet welkom voelen/zijn in het napraattopic en ik ben benieuwd of dat ook zo is dat die behoefte er is.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:43
ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:35Iedereen mag napraten, ook de vaste napraters, alleen de komende twee weken niet op het oude topic. Er wordt gesteld dat veel forummers niet napraten, omdat ze niet welkom voelen/zijn in het napraattopic en ik ben benieuwd of dat ook zo is dat die behoefte er is.
Ik snap het echt niet, waarom de oude Napraat opeens beperkt moet worden.
Als het nieuwe Napraat interessant genoeg wordt komen mensen daar vanzelf reageren, en anders niet.
Nu lijkt het alsof jullie( de mods) de oude Napraters willen provoceren. Echt niet handig.
nounou

vrijdag 10 juli 2020 om 19:43
Maar dat gebeurt wel als op de oude napraat ineens niet meer nagepraat mag worden. Dat is een grove verandering van de originele napraat. Dan kun je nog zo proberen om net te doen alsof dat niet zo is, maar feitelijk is dat wel zo.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:35Iedereen mag napraten, ook de vaste napraters, alleen de komende twee weken niet op het oude topic. Er wordt gesteld dat veel forummers niet napraten, omdat ze niet welkom voelen/zijn in het napraattopic en ik ben benieuwd of dat ook zo is dat die behoefte er is.
Ik snap ook niet waarom, je kunt beter een napraat 2.0 hebben voor die mensen die denken dat een napraattopic waarin alleen napraten mogelijk is, en de originele napraat gewoon laten wat het is. Want anders gaan die jankerds die er nu voor hebben gezorgd dat er napraat 2.0 is gekomen straks weer janken dat mensen van de originele napraat ook op 2.0 zitten en ze zich daar weer niet welkom voelen. Dat is nu al aan de gang, met mensen zoals Oakes die wil dat jullie mensen van de originele napraat een quotum geven voor een maximaal aantal reacties.

vrijdag 10 juli 2020 om 19:44
Misschien wel. Gooi er iets in. iets opgevallen in een topic? noem het. En misschien kun je er voor zorgen dat anderen op je reageren. En vervolgens de discussie omslaat en anderen weer reageren.bethweeter schreef: ↑10-07-2020 19:42Maar begin dan nu met het opschonen van napraat 2.0. Het stikt daar van de mensen die denken grappig te zijn of die posten om het posten. Als iemand wil napraten is daar nu geen enkele mogelijkheid toe.
Ik zie het graag. Vind juist napraten over topics wel interessant.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:51
Waarom is die mogelijkheid er niet? Ik denk dat als je daar gaat posten over iets anders, er een goede kans is dat anderen er op gaan reageren.bethweeter schreef: ↑10-07-2020 19:42Maar begin dan nu met het opschonen van napraat 2.0. Het stikt daar van de mensen die denken grappig te zijn of die posten om het posten. Als iemand wil napraten is daar nu geen enkele mogelijkheid toe.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:52
Ja, of je spaghetti carbonara roepen grappig vindt is inderdaad afhankelijk van je gevoel voor humor.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 10 juli 2020 om 19:53
Ik snap je punt en ga er over nadenken en overleggen.Maud*de*Braose schreef: ↑10-07-2020 19:43Maar dat gebeurt wel als op de oude napraat ineens niet meer nagepraat mag worden. Dat is een grove verandering van de originele napraat. Dan kun je nog zo proberen om net te doen alsof dat niet zo is, maar feitelijk is dat wel zo.
Ik snap ook niet waarom, je kunt beter een napraat 2.0 hebben voor die mensen die denken dat een napraattopic waarin alleen napraten mogelijk is, en de originele napraat gewoon laten wat het is. Want anders gaan die jankerds die er nu voor hebben gezorgd dat er napraat 2.0 is gekomen straks weer janken dat mensen van de originele napraat ook op 2.0 zitten en ze zich daar weer niet welkom voelen. Dat is nu al aan de gang, met mensen zoals Oakes die wil dat jullie mensen van de originele napraat een quotum geven voor een maximaal aantal reacties.

Het is maar een forum.
Het is alleen wel best opvallend dat er nu gesteld wordt dat een groep forummers (en die niemand die een lijst met namen noemt) zo bedreigend en vervelend is, dat er een nieuw topic geopend moet worden omdat andere forummers niet willen zijn waar die vervelende forummers blijkbaar de toon zetten. Banregels gelden toch op het hele forum, dus het staat eenieder vrij ongepaste opmerkingen op napraat te staffen, zodat de mods die posts kunnen wissen.
Pagina's aan al dan niet terechte verwijten aan deze niet omschreven groep, wat mij doet wensen dat er eenzelfde rechtvaardigheidsdrang zou zijn bij de groep vaste forummers op actueel.
Het is een interessante dynamiek, waar je ziet dat een vrij fluide groep nu wordt aangewezen als schuldige van alle slechte sfeer. Ik zou haast opperen om dan alle metatopics te sluiten (dus alle topics die over een ander topic of het forum gaan) om te kijken of het hier dan ineens heel gezellig en vriendelijk is. Ware het niet dat ik nog steeds denk dat er een groter zelfreinigend vermogen aanwezig is dan mensen denken, al helemaal wanneer je mensen wat meer ruimte geeft hun fitties uit te vechten.
Maar goed, het is maar een forum.
Het is alleen wel best opvallend dat er nu gesteld wordt dat een groep forummers (en die niemand die een lijst met namen noemt) zo bedreigend en vervelend is, dat er een nieuw topic geopend moet worden omdat andere forummers niet willen zijn waar die vervelende forummers blijkbaar de toon zetten. Banregels gelden toch op het hele forum, dus het staat eenieder vrij ongepaste opmerkingen op napraat te staffen, zodat de mods die posts kunnen wissen.
Pagina's aan al dan niet terechte verwijten aan deze niet omschreven groep, wat mij doet wensen dat er eenzelfde rechtvaardigheidsdrang zou zijn bij de groep vaste forummers op actueel.
Het is een interessante dynamiek, waar je ziet dat een vrij fluide groep nu wordt aangewezen als schuldige van alle slechte sfeer. Ik zou haast opperen om dan alle metatopics te sluiten (dus alle topics die over een ander topic of het forum gaan) om te kijken of het hier dan ineens heel gezellig en vriendelijk is. Ware het niet dat ik nog steeds denk dat er een groter zelfreinigend vermogen aanwezig is dan mensen denken, al helemaal wanneer je mensen wat meer ruimte geeft hun fitties uit te vechten.
Vertel eens: waarom handhaven jullie structureel niet op dat gedrag?ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:51Waarom is die mogelijkheid er niet? Ik denk dat als je daar gaat posten over iets anders, er een goede kans is dat anderen er op gaan reageren.
Ik zie zo in de gauwigheid best wel wat forummers tevoorschijn komen die aangeven het vervelend te vinden.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 10 juli 2020 om 19:55
Volgens mij is het een feit dat het hier totdat er een metatopic in het leven werd geroepen in ieder geval beduidend levendiger was.Betty_Slocombe schreef: ↑10-07-2020 19:53Ik zou haast opperen om dan alle metatopics te sluiten (dus alle topics die over een ander topic of het forum gaan) om te kijken of het hier dan ineens heel gezellig en vriendelijk is.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 10 juli 2020 om 19:56
Zo bedreigend is het inderdaad allemaal niet.Betty_Slocombe schreef: ↑10-07-2020 19:53Het is maar een forum.
Maar zo bedreigend is een nieuw topic ook weer niet met een 2.0 erachter.
Volgens mij is het duidelijk welke berichten waar horen voor twee weken.
En gewoon weer business as usual. Zo spannend is het allemaal niet.
vrijdag 10 juli 2020 om 19:56
ModeratorViva schreef: ↑10-07-2020 19:51Waarom is die mogelijkheid er niet? Ik denk dat als je daar gaat posten over iets anders, er een goede kans is dat anderen er op gaan reageren.
Nee dus, ik heb al verschillende pogingen gedaan. Het verzuipt in de vloed onzin en het geruzie onderling.
Grijp nou eens in daar.
nounou
vrijdag 10 juli 2020 om 19:57
fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 19:53Vertel eens: waarom handhaven jullie structureel niet op dat gedrag?
Ik zie zo in de gauwigheid best wel wat forummers tevoorschijn komen die aangeven het vervelend te vinden.
Dit inderdaad.
nounou

vrijdag 10 juli 2020 om 19:59
Zazamaenade schreef: ↑10-07-2020 19:43Ik snap het echt niet, waarom de oude Napraat opeens beperkt moet worden.
Als het nieuwe Napraat interessant genoeg wordt komen mensen daar vanzelf reageren, en anders niet.
Nu lijkt het alsof jullie( de mods) de oude Napraters willen provoceren. Echt niet handig.
Dank je Zaza. Zo voelt het inderdaad.
En ik kan me best voorstellen dat niet alle forummers op geklets over eten en voetbal zitten te wachten. Zit ik zelf nl ook niet.
Maar ik kom wel graag op het oude napraat. Om de dynamiek. Het napraten icm een gebbetje of kletspraatje.
Daar is de lol zo af.

vrijdag 10 juli 2020 om 20:01
fashionvictim schreef: ↑10-07-2020 19:53Vertel eens: waarom handhaven jullie structureel niet op dat gedrag?
Tja, ik vind het persoonlijk bv vreselijk storend als bepaalde forummers hele topics naar zich toetrekken. Ook maar een lijstje van maken dan maar?
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 20:01
0.25% gewijzigd

Zazamaenade schreef: ↑10-07-2020 19:56Nee dus, ik heb al verschillende pogingen gedaan. Het verzuipt in de vloed onzin en het geruzie onderling.
Grijp nou eens in daar.
Maar Napraat 2.0 is toch ook bedoeld voor fitties? Lijkt mij prima als die daar uit kunnen worden gevochten?
Voor mij hoefde er niets te veranderen, maar ik zie ook wel voordelen in de nieuwe rolverdeling.

Dit.Zazamaenade schreef: ↑10-07-2020 19:43Ik snap het echt niet, waarom de oude Napraat opeens beperkt moet worden.