Stilte op de camping

10-07-2020 21:56 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
We verblijven sinds woensdag op een camping in Frankrijk in een safaritent. Vorig jaar waren we hier ook een week en dat beviel zo goed dat we er nu 2,5 week zijn. Het is een camping voor gezinnen met een kind met beperking.

Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.

Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.

Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Dit is voor mij de reden dat ik al jaren niet meer op een Franse camping kom. Wij stonden op een stuk met rustige buren, maar de Fransen verderop mikten hun kids in de speeltuin bij ons ipv bij hen zelf. Elke avond tot half 12/12 uur schreeuwende kids in die speeltuin. Fransen kunnen ook niet rustig praten ofzo, schreeuwen altijd.
Sindsdien gaan we in Nederland of Duitsland op vakantie, stuk rustiger :)

Maar goed, ik ga dus gerust klagen bij de receptie of nachtwaker. Die tijden zijn er niet voor niets, het moet dan rustig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is de hele camping verhuurd op dit moment?

1 van de 2 van plaats verwisselen naar elders - morgen in overleg met hogerop - is geen optie?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Maar andere ritmes en vakantiegevoel allemaal tot daar aan toe, maar mag je ook niet verwachten dat mensen een beetje rustiger doen op een camping voor kinderen met een beperking?
Omdat je er vanuit mag gaan dat juist die kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor prikkels? En dus dubbel zoveel last hebben en niet kunnen slapen van lawaai?
En dat dat tot een uur of elf is, tot daar aan toe, maar juist op een camping als deze mag je verwachten dat men die tijden respecteert.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-07-2020 22:49
Dit is voor mij de reden dat ik al jaren niet meer op een Franse camping kom. Wij stonden op een stuk met rustige buren, maar de Fransen verderop mikten hun kids in de speeltuin bij ons ipv bij hen zelf. Elke avond tot half 12/12 uur schreeuwende kids in die speeltuin. Fransen kunnen ook niet rustig praten ofzo, schreeuwen altijd.
Sindsdien gaan we in Nederland of Duitsland op vakantie, stuk rustiger :)

Maar goed, ik ga dus gerust klagen bij de receptie of nachtwaker. Die tijden zijn er niet voor niets, het moet dan rustig zijn.
Hier geen Fransen op de camping. Vooral NLers. Eigenaren zijn ook Nederlands. Is dus speciaal voor gezinnen met een kind met beperking. Ook voor volwassen kinderen die ernstig meervoudig beperkt zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wissewis schreef:
10-07-2020 22:55
Is de hele camping verhuurd op dit moment?

1 van de 2 van plaats verwisselen naar elders - morgen in overleg met hogerop - is geen optie?
Ja, hier dacht ik ook aan
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
10-07-2020 22:55
Is de hele camping verhuurd op dit moment?

1 van de 2 van plaats verwisselen naar elders - morgen in overleg met hogerop - is geen optie?
Ja alle aangepaste rolstoeltoegankelijke safaritenten zijn verhuurd. En wisselen zou voor ons best lastig zijn gezien de voorzieningen die we erbij hebben gehuurd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
10-07-2020 22:56
Hier geen Fransen op de camping. Vooral NLers. Eigenaren zijn ook Nederlands. Is dus speciaal voor gezinnen met een kind met beperking. Ook voor volwassen kinderen die ernstig meervoudig beperkt zijn.
Juist dan moet je dus snappen dat die kinderen 's nachts rust nodig hebben... En eigenlijk hoor je het overdag ook rustig te doen, daar.
Je gaat daar heen omdat een gewone vakantiebestemming te lastig is. Qua voorzieningen, maar ook qua prikkels en dergelijke. Dan mag je verwachten dat het daar leuk is voor iedereen.
En als je een zuipfeestje wil en tot 1 uur wilt borrelen dan ga je naar Lloret de Mar en niet naar een camping voor kinderen met een beperking.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
10-07-2020 22:55
Maar andere ritmes en vakantiegevoel allemaal tot daar aan toe, maar mag je ook niet verwachten dat mensen een beetje rustiger doen op een camping voor kinderen met een beperking?
Omdat je er vanuit mag gaan dat juist die kinderen erg gevoelig kunnen zijn voor prikkels? En dus dubbel zoveel last hebben en niet kunnen slapen van lawaai?
En dat dat tot een uur of elf is, tot daar aan toe, maar juist op een camping als deze mag je verwachten dat men die tijden respecteert.
Dat weet ik niet, deze buren komen uit Amerika, als er ook veel Fransen zijn zal het allemaal wat later worden dan wij gewend zijn.
Edit: Fransen zijn er dus niet.
Alle reacties Link kopieren
En, zijn ze al wat stiller?
Ik zou om een andere plek vragen als echt zo erg is.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 23:05
Ik zou om een andere plek vragen als echt zo erg is.
Boannan tikte al dat dat niet gaat.
Alle safaritenten volgeboekt. Plus veel voorzieningen extra die dan verhuisd moeten worden wat niet zo handig is (ik gok op tillift en hoog-laagbed enzo?)
668, the neighbour of the Beast
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 23:05
Ik zou om een andere plek vragen als echt zo erg is.

En dan? Dan breek je die safaritent effe af en zet je die weer op?
Wat ik zelf op de camping gewend ben, met een klein groepje voor de tent met een gedempt volume praten: geen probleem. Luid praten is niet de bedoeling. Ik zou het morgen melden bij de beheerder, die kan hen op aan spreken.
Ik kan mij wel voorstellen dat er op een speciale camping meer rust gewenst is 's avonds.

Ik wens jullie in elk nog een fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je nu heerlijk ligt te tukken :)

Zachtjes praten voor de tent ben ik zelf ook gewend. Ongeveer vanaf zonsondergang. Heerlijk vond ik dat altijd als kind, dat zachte gemompel werkt erg rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
10-07-2020 22:59
Juist dan moet je dus snappen dat die kinderen 's nachts rust nodig hebben... En eigenlijk hoor je het overdag ook rustig te doen, daar.
Je gaat daar heen omdat een gewone vakantiebestemming te lastig is. Qua voorzieningen, maar ook qua prikkels en dergelijke. Dan mag je verwachten dat het daar leuk is voor iedereen.
En als je een zuipfeestje wil en tot 1 uur wilt borrelen dan ga je naar Lloret de Mar en niet naar een camping voor kinderen met een beperking.
Helemaal mee eens.

Ik heb zelf geen moeite met lawaai in de vakantie in de avond en heb er ook geen moeite mee om zelf mn scheur open te trekken als het te gek wordt.
Maar op een camping als deze vind ik het ronduit asociaal.
Andersom schreef:
10-07-2020 23:09
En dan? Dan breek je die safaritent effe af en zet je die weer op?
Als er plek is wel ( en ik lees net van niet, dus gaat sowieso niet) en het is een camping waar je dat mag verwachten, want speciaal voor de rust geboekt en je hebt er toch zo veel last van wel ja.

Maar goed, ik kampeer dus ook niet om die reden. Niet om de tent maar vooral omdat soort geneuzel dicht op je.

Als ik dat wil blijf ik wel thuis. Kan de de deur nog dicht.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 23:20
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
Mens ga toch fietsen met je gespam overal.
668, the neighbour of the Beast
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 23:19
Als er plek is wel ( en ik lees net van niet, dus gaat sowieso niet) en het is een camping waar je dat mag verwachten, want speciaal voor de rust geboekt en je hebt er toch zo veel last van wel ja.

Maar goed, ik kampeer dus ook niet om die reden. Niet om de tent maar vooral omdat soort geneuzel dicht op je.

Als ik dat wil blijf ik wel thuis. Kan de de deur nog dicht.

Je hebt echt geen idee wat een safaritent is hé?

Dat breek je niet even af, daar liggen vlonders in. Staan meestal echte meubels in. Dat hele zooitje verplaatsen kost de beheerder twee dagen werk denk ik.
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 23:20
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!

Kinderen! Kindjes klinkt zo infantiel uit de mond (toetsenbord) van een volwassene.
Als je zo'n lodgetent bedoelt dan valt er niet veel af te breken inderdaad.
Dan zodra er elders een vrij komt die vragen en kunnen de nieuwe gasten lekker in de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
10-07-2020 23:29
Kinderen! Kindjes klinkt zo infantiel uit de mond (toetsenbord) van een volwassene.
Oh, in het echt zegt Sofie ook kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan bij die camping :) Je kan gewoon naar de leiding van de camping gaan en het aangeven. Of, als je dat wat onwennig vind, kun je het ook aan de vrijwilligers van de animatie aangeven. Zij kunnen dit dan bespreken met de leiding van de camping.

Het is vooral op die camping heel belangrijk voor de kinderen (en ouders) om rust te krijgen. Overlast hoort daar niet bij.

Voor andere: die safaritenten kun je niet afbreken en verplaatsen. Er zit ook vaak speciale apparatuur in die tent (zoals een tillift bijvoorbeeld).
heartattack wijzigde dit bericht op 10-07-2020 23:34
15.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onzin kindjes of dotjes zijn goede namen voor mijn kindEREN. Juist heel lief en leuk.
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 23:20
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken, hè, mevrouw Nagelkerke. Je ego staat je gezond verstand in de weg hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven