Stilte op de camping
vrijdag 10 juli 2020 om 21:56
We verblijven sinds woensdag op een camping in Frankrijk in een safaritent. Vorig jaar waren we hier ook een week en dat beviel zo goed dat we er nu 2,5 week zijn. Het is een camping voor gezinnen met een kind met beperking.
Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.
Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.
Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.
Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.
Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 10 juli 2020 om 23:50
Toen er ineens een discotheek naast onze camping was ingericht ben ik om drie uur 's nachts gaan vragen tot hoe laat het feestje doorging, want ik had drie kinderen (die van de buren er maar even bijgeleend) die niet konden slapen. De volgende dag geklaagd bij de receptie van de camping.
De disco ging toen over op feestjes overdag, nog steeds een takkenherrie maar minder hinderlijk.
Tsja, feestgebied in Zuidfrankrijk, geven en nemen, maar dit nachtlawaai (de camping zelf is écht stil om 12 uur) was nieuw en iets te zot.
TO moet dit gewoon aangeven bij de beheerder, die hoort te zorgen voor handhaving.
De disco ging toen over op feestjes overdag, nog steeds een takkenherrie maar minder hinderlijk.
Tsja, feestgebied in Zuidfrankrijk, geven en nemen, maar dit nachtlawaai (de camping zelf is écht stil om 12 uur) was nieuw en iets te zot.
TO moet dit gewoon aangeven bij de beheerder, die hoort te zorgen voor handhaving.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 10 juli 2020 om 23:57
Als ze te jong zijn om zacht te doen, horen ze om 23:00 in bed te liggen. En als ze ouder zijn, kunnen ze prima heel zachtjes doen.SNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 23:20Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
TO heeft het niet over een beetje fluisteren rondom een kampvuur hè, staat er duidelijk.
zaterdag 11 juli 2020 om 00:30
Nee hoor. Op campings moet het na een bepaald tijdstip gewoon stil zijn.SNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 22:04Je verwacht teveel! Natuurlijk mogen buren op vakantie gewoon praten.
zaterdag 11 juli 2020 om 03:17
Engerd, ik heb je gemeld , echt niet gezond ditSNagelkerke schreef: ↑10-07-2020 23:33Onzin kindjes of dotjes zijn goede namen voor mijn kindEREN. Juist heel lief en leuk.
zaterdag 11 juli 2020 om 07:57
Dank allemaal. Gisteravond was het rustig gelukkig en ik heb heerlijk geslapen.
Ik had gewoon even de bevestiging nodig dat ik ook echt mag verlangen van ze dat ze na 23/24u ook echt stil zijn. En natuurlijk mogen ze dan best zachtjes praten voor de tent. Maar als ik ze met oordopjes in nog steeds duidelijk hoor dan maken ze dus echt teveel lawaai. Gisteravond was het dus gelukkig niet zo! Hopen dat de boodschap is aangekomen!
Ik had gewoon even de bevestiging nodig dat ik ook echt mag verlangen van ze dat ze na 23/24u ook echt stil zijn. En natuurlijk mogen ze dan best zachtjes praten voor de tent. Maar als ik ze met oordopjes in nog steeds duidelijk hoor dan maken ze dus echt teveel lawaai. Gisteravond was het dus gelukkig niet zo! Hopen dat de boodschap is aangekomen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 11 juli 2020 om 08:16
zaterdag 11 juli 2020 om 08:21
Op de camping waar jij bent, is het in mijn ervaring altijd rustig. Aan de andere kant snap ik wel dat tieners lol willen maken. Kunnen ze niet op een ander plekje gaan zitten? Terras bij het zwembad ofzo?
En hoe komen Amerikanen daar eigenlijk terecht? Ze mogen toch niet naar Europa vliegen?
Een fijne vakantie nog
En hoe komen Amerikanen daar eigenlijk terecht? Ze mogen toch niet naar Europa vliegen?
Een fijne vakantie nog
zaterdag 11 juli 2020 om 08:29
SNagelkerke is inmiddels geband wegens een trol zijn. Wat klopt. Alleen de bijdrage waarop werd gereageerd was niet zo spannend.
Blij dat je goed hebt geslapen, TO. En vooral blij dat het zodanig goed gaat met de kleine man dat jullie zelfs op vakantie zijn. Dat is jullie zo gegund. En nee, jij bent geen aansteller en geen zeurpiet. Jij bent een hartstikke lieve en warme vrouw en moeder. Twijfel daar nooit aan!
zaterdag 11 juli 2020 om 09:24
Hij spreekt alleen Amerikaans en zij spreekt goed Nederlands maar met een Amerikaans accent. De kinderen spreken Nederlands.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 11 juli 2020 om 09:44
Dat maakt me niet uit hoor, het ging over de reacties hoe ze daar verzeild konden zijn terwijl Amerikanen europa niet in mogen
Ze kunnen hier in Europa natuurlijk gewoon wonen, of werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 11 juli 2020 om 09:50
Fijne vakantie verder!
En echt hoor als het vanavond toch weer te laat doorgaat gewoon naar de camping eigenaren, daar zijn ze echt voor.
Ik heb vroeger veel gecampeerd en daar werden de stilte uren altijd gehandhaaft door de eigenaren zelf. Die liepen rondjes om de jongeren te waarschuwen. Volwassenen zijn meestal zelf al wel rustig na 22:30 is mijn ervaring. Helaas jouw buren niet...
En echt hoor als het vanavond toch weer te laat doorgaat gewoon naar de camping eigenaren, daar zijn ze echt voor.
Ik heb vroeger veel gecampeerd en daar werden de stilte uren altijd gehandhaaft door de eigenaren zelf. Die liepen rondjes om de jongeren te waarschuwen. Volwassenen zijn meestal zelf al wel rustig na 22:30 is mijn ervaring. Helaas jouw buren niet...
zaterdag 11 juli 2020 om 16:03
Wat fijn dat je vannacht goed hebt geslapen! Hopelijk begrijpen de buren het nu.
En anders inderdaad de camping eigenaar aan zijn jasje trekken.
Wij gaan altijd naar hele kleine campings. Zo'n camping waar de eigenaar in het zicht is een vaak zo rond 22.30 een rondje over de camping doet om te zorgen dat de lawaai makers het wat rustiger gaan doen.
Want hoe leuk kamperen ook is, van die lui die met niemand rekening houden vind ik vreselijk.
Fijne vakantie nog TO!
En anders inderdaad de camping eigenaar aan zijn jasje trekken.
Wij gaan altijd naar hele kleine campings. Zo'n camping waar de eigenaar in het zicht is een vaak zo rond 22.30 een rondje over de camping doet om te zorgen dat de lawaai makers het wat rustiger gaan doen.
Want hoe leuk kamperen ook is, van die lui die met niemand rekening houden vind ik vreselijk.
Fijne vakantie nog TO!
dinsdag 14 juli 2020 om 13:16
En de andere mensen (die wél stil zijn ‘s avonds) om je heen ook...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 14 juli 2020 om 13:17
Om welke reden? Het topic is inmiddels een stukje verder.
Fijn ook voor de rest van de camping, zo’n actie. Eerst ‘s avonds wakker gehouden worden door herrie en dan ‘s ochtends een leuke actie van een asociale vogel eroverheen. Top idee!
dinsdag 14 juli 2020 om 13:21
dinsdag 14 juli 2020 om 13:34
Ik had inderdaad niet voorbij pagina 1 gelezen. 1x de overlast bezorgende buren wakker maken vind ik niet zo raar als er meerdere avonden op rij veel te veel geluid is. Maar goed, zoals ik al aangaf heb ik sinds mijn 18e nooit meer op een camping gestaan, ik vond het als als kind al niet te doen qua geluid van allerlei mensen.
dinsdag 14 juli 2020 om 13:47
Asociale vogel, dus, want je staat er niet eens bij stil dat je daarmee op een camping altijd ook nog anderen lastigvalt.Adelaar81 schreef: ↑14-07-2020 13:34Ik had inderdaad niet voorbij pagina 1 gelezen. 1x de overlast bezorgende buren wakker maken vind ik niet zo raar als er meerdere avonden op rij veel te veel geluid is. Maar goed, zoals ik al aangaf heb ik sinds mijn 18e nooit meer op een camping gestaan, ik vond het als als kind al niet te doen qua geluid van allerlei mensen.