Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 juli 2020 om 09:13
Ik ga het doorgeven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

zaterdag 11 juli 2020 om 09:38
Mijn brandende vraag: waarom kan een forummer die hier op anoniem wilde, eerst nog een middag scheldend tekeergaan op een toon waar anderen allang voor geband zouden worden, en daarna nota bene door een mod worden gevraagd of ze nog wel op anoniem wil? Waarna ze opnieuw scheldend tekeergaat.
Wat zit daar dan achter? Waarom is het hier niet gelijke monniken, gelijke kappen?
Wat zit daar dan achter? Waarom is het hier niet gelijke monniken, gelijke kappen?
zaterdag 11 juli 2020 om 10:02
De reden dat ik betreffende forummer niet gelijk geanonimiseerd heb, is omdat ik reageerde op haar posting en ik haar nog de kans wilde geven om te reageren. Die reactie kwam pas nadat napraat2.0 was geopend vandaar mijn vraag of de anonimisatie door moest gaan. Gezien de postings die daarna kwamen, is er een ban uitgedeeld voordat mijn collega het laatste anonimisatieverzoek had gezien.Poppy_del_Rio schreef: ↑11-07-2020 09:38Mijn brandende vraag: waarom kan een forummer die hier op anoniem wilde, eerst nog een middag scheldend tekeergaan op een toon waar anderen allang voor geband zouden worden, en daarna nota bene door een mod worden gevraagd of ze nog wel op anoniem wil? Waarna ze opnieuw scheldend tekeergaat.
zaterdag 11 juli 2020 om 10:18
Dat BGB het zo opvatte klopt (fwiw dat ik dat zeg).fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 10:09Ik zag een post die BGB postte omdat ook BGB ervan uit ging dat die aan mij gericht was en op die manier bedoeld was. BGB heeft dat nota bene tot twee maal toe nogmaals bevestigd dat zij het op precies die manier opvatte, en daar is zelfs niemand op in gegaan.
Dat wekt wel degelijk de indruk dat hier iets anders gaande is wat op de man gericht is.
Hier is een link naar een van die posts.
viewtopic.php?f=8&t=465163&p=31630792&start=#p31630792
En vwb dat er meer gaande is mbt de sneren.
Maar oneens dat je niet meer had kunnen weten. Zo krijgt het een te grote lading.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 11-07-2020 10:19
5.96% gewijzigd
zaterdag 11 juli 2020 om 10:18
Dus 2 mensen lezen er racisme in en een stuk of 10 lezen dat er niet in.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 10:09Ik zag een post die BGB postte omdat ook BGB ervan uit ging dat die aan mij gericht was en op die manier bedoeld was. BGB heeft dat nota bene tot twee maal toe nogmaals bevestigd dat zij het op precies die manier opvatte, en daar is zelfs niemand op in gegaan.
Dat wekt wel degelijk de indruk dat hier iets anders gaande is wat op de man gericht is.
Dan zet je die 10 voor het gemak weg als napraatkliek en haalt die ene die jouw mening deelt aan om te bewijzen dat je gelijk hebt.
Bijzonder.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 11 juli 2020 om 10:20
En de er is iets op de man aan de hand er ook meteen weer bij.
Mee eens.Maud*de*Braose schreef: ↑11-07-2020 10:15Mods, mag ik jullie een compliment geven?
Ten eerste dat jullie het aandurven om de boel los te trekken en nieuwe dingen uit te proberen.
Ten tweede dat jullie echt wat doen met de wensen van forummers m.b.t. een napraat voor alleen napraten, maar ook met de wens van de originele napraat om die niet te veranderen.
Ten derde, en dat lijkt me best lastig, om wat meer te vertrouwen op het veelgeprezen zelfreinigende vermogen van het forum. Er is gisterenavond/vannacht veel hatelijks, vijandigs en naars geschreven, met name (maar niet exclusief) over de originele napraat. Goed dat jullie het experiment ook aangaan om niet gelijk in te grijpen.
Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

Dat ook.Maud*de*Braose schreef: ↑11-07-2020 10:19Nooit lezen in de napraat en de mensen dar niet kennen/onder de negeer hebben maar toch heeeel goed weten dat het een nare kliek is waar je post na post je gal over spuwt. Ook weer zo bijzonder.
Maar goed, het is een meld topic. En hoe vaak kan je tegen een muur gaan zitten praten en denken dat het helpt?

anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 10:23
17.92% gewijzigd

zaterdag 11 juli 2020 om 10:21
Laat gaan Roosje, het is geen ban waard.doornroosje9 schreef: ↑11-07-2020 10:18Wat ongelooflijk naar van jou, ongelooflijk. Ik ga het hierbij laten, anders krijg ik meteen een perma.
Ik heb hier serieus geen woorden voor.

zaterdag 11 juli 2020 om 10:23
Helemaal eens! Goede post!Maud*de*Braose schreef: ↑11-07-2020 10:15Mods, mag ik jullie een compliment geven?
Ten eerste dat jullie het aandurven om de boel los te trekken en nieuwe dingen uit te proberen.
Ten tweede dat jullie echt wat doen met de wensen van forummers m.b.t. een napraat voor alleen napraten, maar ook met de wens van de originele napraat om die niet te veranderen.
Ten derde, en dat lijkt me best lastig, om wat meer te vertrouwen op het veelgeprezen zelfreinigende vermogen van het forum. Er is gisterenavond/vannacht veel hatelijks, vijandigs en naars geschreven, met name (maar niet exclusief) over de originele napraat. Goed dat jullie het experiment ook aangaan om niet gelijk in te grijpen.
Het gaat er hard op, maar het loopt overal net niet helemaal uit de hand. Hoop dan ook dat men de boel laat uitrazen en dat daarna als iedereen, iedereen voor viswijf heeft uitgemaakt (zonder te schelden!

zaterdag 11 juli 2020 om 10:23

zaterdag 11 juli 2020 om 10:28
Ja, ik vind het ook een gedurfd en goed experiment!Maud*de*Braose schreef: ↑11-07-2020 10:15Mods, mag ik jullie een compliment geven?

zaterdag 11 juli 2020 om 10:35
ModeratorViva schreef: ↑11-07-2020 10:02De reden dat ik betreffende forummer niet gelijk geanonimiseerd heb, is omdat ik reageerde op haar posting en ik haar nog de kans wilde geven om te reageren. Die reactie kwam pas nadat napraat2.0 was geopend vandaar mijn vraag of de anonimisatie door moest gaan. Gezien de postings die daarna kwamen, is er een ban uitgedeeld voordat mijn collega het laatste anonimisatieverzoek had gezien.
Duidelijk, bedankt voor de uitleg.
zaterdag 11 juli 2020 om 11:48
Nu doe je het weer. Je zegt zelf: met mijn melding was niks mis. Waarom sta je dan toch toe dat een heleboel forummers mij om die melding komen aanvallen? Je bent me daarin geen enkele keer bijgevallen, maar valt wel twee keer Solomio bij. Terwijl die hele opmerking van Solomio überhaupt nooit gemaakt zou zijn als je direct iets had gepost als "dit topic is bedoeld voor meldingen, het is niet de bedoeling om forummers die melden met zijn allen te komen terechtwijzen". Want dat is wat er gebeurde.ModeratorViva schreef: ↑11-07-2020 10:15Met je melding betreffende Murrmurr Is niets mis. Het topic is gesloten.
Verder heb ik aangegeven dat de posting van Solomio in mijn ogen niet naar jou gericht en niet racistisch was. Daar is een verschil van mening over.
Verder is het voor iedereen nog wennen aan het nieuwe beleid, ook voor ons.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 11 juli 2020 om 11:51
Lijkt me echt heel erg als je echt denkt dat mensen 'je komen aanvallen' als ze het gewoon niet eens zijn met je.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 11:48Nu doe je het weer. Je zegt zelf: met mijn melding was niks mis. Waarom sta je dan toch toe dat een heleboel forummers mij om die melding komen aanvallen? Je bent me daarin geen enkele keer bijgevallen, maar valt wel twee keer Solomio bij. Terwijl die hele opmerking van Solomio überhaupt nooit gemaakt zou zijn als je direct iets had gepost als "dit topic is bedoeld voor meldingen, het is niet de bedoeling om forummers die melden met zijn allen te komen terechtwijzen". Want dat is wat er gebeurde.

zaterdag 11 juli 2020 om 12:27
Misschien werkt het beter als de discussie pas komt NADAT de mod 'uitspraak' heeft gedaan over een melding.
Nu maakt FV een melding, zoals gevraagd is door de mods, en daarna komen er 10 pagina's discussie van mensen die het er niet mee eens zijn. Dan komt de mod die het eens is met FV en het topic sluit en vervolgens hoor je niemand meer tegen de mod ingaan. Dit komt op mij meer over alsof een aantal mensen gewoon graag rellen.
Nu maakt FV een melding, zoals gevraagd is door de mods, en daarna komen er 10 pagina's discussie van mensen die het er niet mee eens zijn. Dan komt de mod die het eens is met FV en het topic sluit en vervolgens hoor je niemand meer tegen de mod ingaan. Dit komt op mij meer over alsof een aantal mensen gewoon graag rellen.
zaterdag 11 juli 2020 om 12:30
Volgens mij zou er helemaal geen discussie over meldingen moeten ontstaan, want dan gaan mensen liever weer anoniem staffen. Er hebben eerst heel veel mensen gepleit om anoniem staffen af te schaffen (en volgens mij zaten daar ook behoorlijk wat mensen uit het napraattopic bij), en dan wordt het afgeschaft, maar dan is het weer niet goed.chocolol schreef: ↑11-07-2020 12:27Misschien werkt het beter als de discussie pas komt NADAT de mod 'uitspraak' heeft gedaan over een melding.
Dan moet je überhaupt dat hele melden door forummers afschaffen en zorgen dat je als mods zelf elk topic leest.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 11 juli 2020 om 12:34
Die opmerkingen kwamen gisteravond toen wij niet meer op dit topic aanwezig waren. We zijn er gewoon niet 24 uur per dag. Ik snap dat het vervelend kan zijn dat je reacties krijgt op een melding, maar dat is ook inherent aan openbaar melden. Of en hoe dat tegen te gaan, is nog even uitzoeken.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 11:48Nu doe je het weer. Je zegt zelf: met mijn melding was niks mis. Waarom sta je dan toch toe dat een heleboel forummers mij om die melding komen aanvallen? Je bent me daarin geen enkele keer bijgevallen, maar valt wel twee keer Solomio bij. Terwijl die hele opmerking van Solomio überhaupt nooit gemaakt zou zijn als je direct iets had gepost als "dit topic is bedoeld voor meldingen, het is niet de bedoeling om forummers die melden met zijn allen te komen terechtwijzen". Want dat is wat er gebeurde.