Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 11 juli 2020 om 15:23
Gelukkig ben je afgekoelddoornroosje9 schreef: ↑11-07-2020 15:19Olie op het vuur gooien als je het totaal niet over racisme hebt? En dat tegen een BELG zegt? Nee hoor, soms moet je de hand in eigen boezem steken en kunnen toegeven dat je teveel op jezelf betrekt. En als er iemand tegen racisme is, ben ik dat wel. En Solo trouwens ook. Daarom werd ik zo boos gisteren. Maar inmiddels een beetje afgekoeld.![]()
Ik snap wel hoe het tussen jullie was bedoeld maar ik snap ook de lading die zo'n opmerking nu kan hebben en al dan niet onbewust als een sneer kan voelen.
Maar blijf vooral afgekoeld, beter voor je bloeddruk

zaterdag 11 juli 2020 om 15:33
doornroosje9 schreef: ↑11-07-2020 14:01Ik vind het net fijn dat er ietsje losser gemodereerd wordt en er niet voor het minste een ban wordt uitgedeeld.
Ik vind het ook fijn dat er iets minder gemodereerd wordt EN er niet voor het minste een ban wordt uitgedeeld.
zaterdag 11 juli 2020 om 16:27
Wat wil je als onderschrift? Dan zet ik hem er voor je onder.Cookielover schreef: ↑11-07-2020 15:03Mods, ik was aan het experimenteren met een onderschrift, maar nu heb ik een leeg vlak als onderschrift.
Hoe krijg ik het onderschrift nou weer gewoon weg? Of kan de TD 'motto' bij mij uitzetten oid?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 11 juli 2020 om 16:32
Nee, ik wilde juist geen onderschriftModeratorViva schreef: ↑11-07-2020 16:27Wat wil je als onderschrift? Dan zet ik hem er voor je onder.

Je kan dus als je een onderschrift hebt niet gewoon terug naar geen onderschrift?
zaterdag 11 juli 2020 om 16:44
Ik zal hem proberen te verwijderen.
zaterdag 11 juli 2020 om 16:49
Dus ze hadden mijn opmerking als racistisch moeten beoordelen om aan jou te bewijzen dat ze geen kliekjesvolgers zijn?fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 12:37Maar nu ben je er wel en vanochtend was je er ook, maar greep je toch niet in. Wel vond je het nodig te melden dat Solomio niet racistisch was in jouw ogen.
Ik kan dat verder prima handelen, maar het is dan ook niet verbazingwekkend dat mensen de indruk hebben dat er hier een kliek aanwezig is die de dienst uitmaakt. Want zo lijken jullie ook te modereren.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 juli 2020 om 16:51
Dat stond er dan ook niet.Billy_Mean schreef: ↑11-07-2020 15:07In deze tijd, waarin het onderwerp racisme extra beladen, gevoelig is en er hopelijk verbetering komt in het terugbrengen van racisme , is het natuurlijk wel wat olie op het vuur gooien om een opmerking te maken als in teruggaan naar eigen land.
Ik snap heel goed dat dat niet lekker valt bij bijv. FV.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 11 juli 2020 om 16:54
zaterdag 11 juli 2020 om 17:07
Juist. Een eigen mening is het sowieso niet.Lady*Voldemort schreef: ↑11-07-2020 16:54Latig, lastig. Want als ze jou meteen een weekban hadden gegeven was dat natuurlijk omdat ze het FV-BGB kliekje volgden.
Sarcasme hè mods.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 11 juli 2020 om 17:10

zaterdag 11 juli 2020 om 18:29
Dat komt sommige mensen misschien goed uit maar ik denk dat merendeel wel klaar is met die eeuwige "ons kent ons" flauwekul. Er is geen "kliekje" maar nu ook bij VF, iedereen moet er wel even zijn plasje over doen en er mag niets van haar over blijven, dat is gewoon ook op de man en pure pesterij en dat gaat al jaren zo, er prettig dat daar eindelijk op gemodereerd wordt.doornroosje9 schreef: ↑11-07-2020 14:52Oké, dan vind ik het fijner dat er iets losser gemodereerd wordt zodat we het hier zelf kunnen 'uitvechten' ipv dat de mods altijd maar ingrijpen. Dat was trouwens oorspronkelijk de vraag. Of er iets minder ingegrepen kon worden omdat we prima in staat zijn om het zelf op te lossen ofzo? Nou zoiets iig. Dat er geen domme bans (sorry mods) meer komen zoals die van Meds en de mayo en ga zo maar door.
zaterdag 11 juli 2020 om 18:50
Nee, ze hadden jou en de rest van je kliek direct moeten melden dat jullie niet bepalen wat er wel of niet gemeld mag worden en dat zij bepalen of aan een melding gehoor gegeven wordt.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 11 juli 2020 om 19:14
Stop alsjeblieft met dat ge-kliek, echt. Ik ga niet iemand bijvallen die rare dingen zegt hoor, ook al ken ik diegene. BGB was het eens met jou, zijn jullie dan ook een kliek? Dat je het eens bent met iemand betekent NIET dat dat altijd zo is. Hier kwam zoveel reactie gisteren omdat de meerderheid het gewoon las zoals het bedoelt was.fashionvictim schreef: ↑11-07-2020 18:50Nee, ze hadden jou en de rest van je kliek direct moeten melden dat jullie niet bepalen wat er wel of niet gemeld mag worden en dat zij bepalen of aan een melding gehoor gegeven wordt.
Dat jullie elkaar niet mogen heeft niets, maar dan ook niets te maken met afkomst, huidskleur, land of wat dan ook. Absoluut niets. Geloof het of niet, maar totdat jij er weer eens iets over schrijft, lees ik jou echt niet met jouw huidkleur of afkomst in mijn achterhoofd hoor. Maar precies hetzelfde als alle andere forummers. Wit, zwart, maakt me geen bal uit.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 11 juli 2020 om 19:19
Ben ik daar ff klaar mee, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 11 juli 2020 om 19:20
klaar met je eigen kliekje?
is er een FV - BGB break up..

zaterdag 11 juli 2020 om 19:22
Een dubbele break up?
ook de Abyss - BGB..
pfff