Radeloos.. moeilijke relatie maar ik hou van hem [Lege OP!]

12-07-2020 13:45 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2020 07:40
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.96% gewijzigd
Nou meid wat een heerlijke connectie inderdaad :nut:
Alsjeblieft neem geen kinderen met hem, dat is zielig voor ze.
Fijne connectie met zo'n man. Denk je nog steeds dat jij wel kan zorgen dat hij verandert?
Farizia schreef:
12-07-2020 14:30
Er zal niemand in mijn leven zijn waar ik ooit zo een band mee zou krijgen of heb gehad

Ben je een puber van 14? Dat extreem woordgebruik van niemand ooit nooit is zo puberaal. Waarom hou je zo vast aan die illusie?
Die zin gaf mij ook het idee dat TO nog jong is.
Inderdaad, je houdt vast aan een illusie. Tijd om de realiteit onder ogen te zien.
Hij is niet goed voor je en dat gaat niet beter worden.
Kies voor jezelf en verbreek het contact.
Ik lees dat je medelijden met hem hebt en ziet dat hij het ook niet makkelijk heeft. Probeer dat medelijden eens voor jezelf op te brengen, jij hebt het net zo hard of harder nodig als hij. Jij verdient echt beter.
Jij houdt wellicht zielsveel van hem maar hij op zeker niet zielsveel van jou...
Hoezo hij houdt van je, jullie hebben een sterke band en hij voelt als familie? Alles wat je daarna schrijft bewijst het tegendeel. Hij liegt, steelt van jou, profiteert van jou...
attraverso wijzigde dit bericht op 12-07-2020 15:42
0.56% gewijzigd
Het is echt heel zonde inderdaad dat je zomaar alles weggooit waar jullie voor streden, na alle ellende en strijd moet je nog vijftig jaar bij elkaar blijven anders was alle ellende voor niks natuurlijk!
Wat een aparte logica, een relatie hoort geen strijden te zijn, en deze gozer is geen vriend maar je vijand die van je profiteert jij bent een beetje gek bezig alleen dat je het verward met liefde ofzo.
Wat verdrietig dat je jezelf niks beters gunt dan dit
Hoe komt hij aan het geld van jou? Heeft hij je bankgegevens?
Edit, laatste deel van OP niet gelezen.
idd_ wijzigde dit bericht op 12-07-2020 15:36
84.50% gewijzigd
Als je hem loslaat, en beseft dat jij veel meer waard bent dan zo'n liegende vent, dan maak je de kans dat je iemand anders ontmoet waarmee je een nog betere band zult krijgen een heel stuk groter.

Als hij hetzelfde zou voelen voor jou als jij voor hem, zou hij je dan dit soort dingen aandoen?

Ik zou geen relatie willen met iemand die zelfs zijn eigen dochter ontkent.
hannaa46 schreef:
12-07-2020 14:21
Als je vindt, dat je voor de rest van je leven een soort van straf verdiend hebt, dan is dit de aangewezen persoon om je leven mee te delen.
Dit is mooi geschreven! En helemaal waar!
Och vrouw, waarom laat je dit toch allemaal gebeuren? Je hebt geen makkelijk leven gehad schrijf je; ben je daardoor zo kwetsbaar dat je je aan deze man vast hebt geklampt? Omdat hij jou warmte gaf, je aanvankelijk alleen zijn goede kanten liet zien, en jou daardoor aan hem heeft gebonden?
Deze man houdt niet echt van je, hij is alleen bezig met zijn eigenbelang, en jij bent een makkelijk slachtoffer, omdat je jezelf voor je geluk zo afhankelijk van hem hebt gemaakt. En natuurlijk, toen jij inzag dat deze man niet goed voor je is, ging hij je manipuleren; paniekaanvallen, beloftes doen, alles om jou weer onder zijn invloed te krijgen.

Een goede raad: ga met jouw verhaal naar je huisarts. Maak je los van deze man die jou leegzuigt, en zoek hulp om zelf sterker en minder kwetsbaar te zijn. Leer van jezelf te houden, dan zul je inzien dat Jij veel, veel meer verdient dan deze eenzijdige relatie.
Probeer eens een (online) meeting 12 stappenzelfhulpgroep Codependents Anonymous uit, Coda.

En verder is er ACA, zelfhulp voor volwassenen die opgegroeid zijn in een dysfuntioneel gezin.

Lijkt erop dat je patronen herhaalt en niet je eigen geluk en gezondheid als eerste prioriteit/verantwoordelijkheid kan waarnemen, laat staan naar handelen.

Sterkte, beter ten anderhalve gekeerd dan ten tweede male gedwaald.
Ooooww ik kan hier zo slecht tegen. Pfff even tot 10 tellen.

Lieve TO,

Als je van hem houdt, hou je duidelijk niet van jezelf. Wat je denkt dat liefde is, is geen liefde maar een ongezond soort verlangen naar erkenning. Begin met jezelf te erkennen, daar kom je het verst mee.

Stop dus met denken in 'houden van', zo ver ben je nog niet. Dat komt vanzelf als je voor jezelf kiest.

Je kan beter denken in hoe je je leven voor je ziet. Wat je wil bereiken. Hoe je absoluut niet wil eindigen. Bijvoorbeeld: met een onbetrouwbare, liegende en manipulatieve man (los van of hij dit met opzet doet), met 1, 2, 3 kinderen, een huis vol stress door ruziende ouders, je kinderen emotioneel niet kunnen geven wat ze nodig hebben, een huishouden vol met schulden, je kinderen financieel niet kunnen geven wat ze nodig hebben, je kinderen een onbetrouwbare vader als voorbeeld geven, een leven vol zelfverwijt en spijt, gedachten van 'had ik maar mijn zelfstandigheid nooit opgegeven, had ik mezelf maar serieuzer genomen, was ik maar nooit met deze man doorgegaan.

Je schrijft dat je niemand hebt om op terug te vallen. Op deze man kan je dat ook echt niet. Dat weet je verstandelijk gezien ook wel. Je hoeft niet boos op hem te zijn, je hoeft hem niet de schuld te geven, de schuldvraag doet er niet toe. Laat hem in liefde los. Focus je op jezelf.

Maak een lijst met alles wat je niet wil. Zet daarachter een cijfer van 1 tot 10 hoe groot je de kans acht dat het met jouw huidige vriend wel zal gebeuren.

Maak een tweede lijst met alles wat je wel wil. Zet daarachter een cijfer van 1 tot 10 hoe groot je de kans acht dat je dit samen met jouw vriend zal behalen. Bij alles wat hoger dan een 5 scoort in dit lijstje, zet daar weer een cijfer achter hoe eerlijk je de vraag hebt beantwoord.

Nog drie dingen die ik je heel graag mee wil geven omdat je schrijft dat je geen familie hebt:

(1) Verhoog je normen en waarden. Een blik op jouw relatie, laat je normen en waarden ten aanzien van jezelf zien. Je hebt waarschijnlijk niet geleerd om deze hoger te stellen. Alsof je geleerd hebt met bedorven kruimels genoegen te nemen. Je geeft jezelf 100% in een relatie (wat niet gezond is) en als iemand je dan voor 20% goed behandelt ben je al dankbaar. Dat is echt veel te weinig lieverd.
(2) Laat nooit de negatieve mening van iemand over jou, je realiteit worden. Als je ooit inderdaad geleerd is om met bedorven kruimels genoegen te moeten nemen, was dat hun tekortkoming, hun normen en waarden, niet de jouwe. Het zegt niks over jou. Ga dan ook niet door met hun leven te leven. Leef je eigen leven, vol met mooie mogelijkheden, mooie kansen, fijne betrouwbare mensen, en veel liefde.
(3) Laat goede vriendschappen nooit los vanwege een vriend. Heel goed dat je je oude vriendschappen weer ophaalt. Het hebben van goede vrienden is echt goud waard. Zeker gezien je geen familie hebt. Wees je daar bewust van en er zuinig op.

Je komt wijs en verstandig over. Ga terug naar de tekentafel en teken je leven (incl. je waarden) zoals je dat graag wil gaan leven en neem je verantwoordelijkheid daarvoor. Maak afspraken met jezelf en houd je daaraan. Dat kan je, ik zie al dat je dat doet. Als je dat serieus blijft doen, komt het echt goed met je.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Nu alleen nog van jezelf leren houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jongens jongens.. geen negatieve dingen zegt TO toch! :whip:
Herfstblaadje19 schreef:
12-07-2020 16:23
Jongens jongens.. geen negatieve dingen zegt TO toch! :whip:
Nee, die heeft ze zelf al genoemd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je houdt van hem. Dat mag je blijven doen. Maar een relatie met hem hebben is niet verstandig, het werkt niet. Een relatie werkt niet alleen door de aanwezige liefde, je moet ook samen kunnen leven. Dat werkt bij jullie niet. Mijn advies is dan ook om te stoppen met de relatie en het contact te verbreken. Maak je leven leuk voor jezelf. En daarbij mag je van hem blijven houden. Je hart is groot, daar kunnen vele liefdes in. Met dat houden van hoef je niet te stoppen, maar decrelatie is niet goed voor jou, dus daarmee moet je wel stoppen.
Een hele sterke connectie met elkaar en jullie houden zielsveel van elkaar?? Newsflash, hij houdt helemaal niet van jou. Dat blijkt uit helemaal niets uit je verhaal. Je wordt gebruikt waar je bijstaat. En je bent zelf helemaal koekoek als je zoveel alarmbellen negeert. Dan kies je dus echt helemaal zelf voor deze ellende.
Dit is niet hoe oprecht houden van eruit ziet hoor..
leeg
Als ik niets negatiefs mag zeggen dan hou ik het maar bij dat ik hoop dat je in de toekomst wel een leuke man treft.
Lieve to, goed, ik geloof dat het inderdaad mogelijk is hier een positieve reactie op te geven:

Wat fijn en sterk van je, dat er toch een moment was dat je begreep dat deze relatie jou niet gelukkig maakt. Wat een verstandig streven om jezelf een kans te geven om een leven voor jezelf op te bouwen, waarin je gelukkig had kunnen worden.
Klein negatiever stukje: wat intens jammer dat je het jezelf uiteindelijk niet gunt...waarom niet?
Positieve conclusie: het bovenstaande bewijst dat je de mogelijkheid in je hebt, jij kan je eigen situatie in je eigen hand nemen en keuzes maken die goed voor je zijn, dus er is hoop...
oke TO nog 1 opmerking/vraag. Stel jij leest hier de OP maar hij is door een onbekende forumster geschreven. Wat zou jij denken? daar is duidelijk liefde van 2 kanten, of Die vrouw is hartstikke gek dat ze van zo'n loser houdt?
Denk daar eens over na, en bedenk dan wat je moet en kan doen. blijven , wat mij geen goede keuze lijkt of hard weglopen.
Ik zou het wel weten, maar ja ik sta aan de zijlijn, en dan is het makkelijker, wegwezen dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En Anna, wat vind je van de adviezen?

Het is wel zo aardig om te reageren op mensen die de moeite hebben genomen om jouw verhaal te lezen e jouw vragen hebben beantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven