Vreemde berichten
donderdag 9 juli 2020 om 23:35
Hallo allemaal,
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.
Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.
Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.
Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.
Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.
Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?
Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd

maandag 13 juli 2020 om 23:37
Inderdaad!Macarinata schreef: ↑13-07-2020 14:53
En TO prima aanpak, hoor. Tenzij er weer berichten komen, blijf melding doen. Aanhoudende ongewenste berichten zijn echt onacceptabel.
maandag 13 juli 2020 om 23:45
Het gaat inderdaad erg ver, gelukkig heb ik al een ander nummer dus hij/zij kan mij niet lastig vallen op het werk.

maandag 13 juli 2020 om 23:48
Jaa denk dat diegene ook niet helemaal in orde iemand met een gezond verstand zou zoiets niet doen.
Ja je zal het wel moeten negeren want er staat geen afzender bij nogal logisch.
Maar ik vind het wel eng je wil gewoon weten wie het is.
Ja je zal het wel moeten negeren want er staat geen afzender bij nogal logisch.
Maar ik vind het wel eng je wil gewoon weten wie het is.
anoniem_649d1805c1f1a wijzigde dit bericht op 13-07-2020 23:51
41.07% gewijzigd
maandag 13 juli 2020 om 23:49
dinsdag 14 juli 2020 om 05:10
Je zei dat je nooit bedrogen was. Maar dat was je dus wel. Meer bedoelde ik niet. Geen idee wat je terug gezegd zou hebben, want dat heb je verwijderd en ik had het niet gelezen.hippie_meisje schreef: ↑13-07-2020 13:28Over diegeheim agent. Ik voelde me aangevallen op mijn evt naïviteit terwijl ze mss niet mij, maar die vent aanviel.
Maar ik weet het niet zeker.
Niet op anoniem vanwege jou dus. Had het idee dat ik herkend was, dus heb mijn topic en Nick verwijderd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 14 juli 2020 om 07:05
Dat weet ik nog steeds niet zeker, of hij me bedroog.Hexopbezemsteel schreef: ↑14-07-2020 05:10Je zei dat je nooit bedrogen was. Maar dat was je dus wel. Meer bedoelde ik niet. Geen idee wat je terug gezegd zou hebben, want dat heb je verwijderd en ik had het niet gelezen.
Niet op anoniem vanwege jou dus. Had het idee dat ik herkend was, dus heb mijn topic en Nick verwijderd.
Wat ik heb verwijderd was hetzelfde bericht als dit. Een sorry-bericht. Ik was nogal geschrokken van mijn felle reactie.
Lief dat je het even laat weten!
dinsdag 14 juli 2020 om 07:16
Heb je reactie even terug gezocht. Die valt toch wel mee? Je begrijpt me duidelijk verkeerd, of mijn reactie raakte je in ieder geval veel meer dan ik had bedoeld. Was niet bedoeld om jou te kwetsen. Je zei dat je nooit bedrogen was een toen dacht ik aan de vent. Dat was eigenlijk alles.hippie_meisje schreef: ↑14-07-2020 07:05Dat weet ik nog steeds niet zeker, of hij me bedroog.
Wat ik heb verwijderd was hetzelfde bericht als dit. Een sorry-bericht. Ik was nogal geschrokken van mijn felle reactie.
Lief dat je het even laat weten!
En verder verschillen we op dit topic minder van mening dan jij denkt. Ik vind het ook erg verdacht. Alleen houd ik nog een slag om de arm.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 14 juli 2020 om 08:26
Maar waarom blijf je steeds haar oude nick noemen dan?hippie_meisje schreef: ↑14-07-2020 07:28Dank voor de uitleg, [...]! Hopelijk ben je niet echt herkend.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2020 08:51
Reden: nickhinten
Reden: nickhinten
3.27% gewijzigd

dinsdag 14 juli 2020 om 14:33
Vriend heeft een ander nummer voor de mensen die dichtbij staan dus krijgt geen berichten binnen.
Op een een ouder e-mail adres van mij zijn berichten binnengekomen. Persoon schreef gisteren onze hond te vermoorden, gelukkig hebben we geen hond. Ik heb ooit een hond gehad, maar dat is al jaren geleden. Het lijkt iemand uit het verleden (van mijn kant) door nog meer opmerkingen maar niet alles kan ik hier beschrijven helaas. Melding gemaakt. Hopen dat ze met mail meer kunnen, als dit door gaat.
Het is vreemd omdat vriends privé telefoonnummer gebruikt is en ik op mijn werktelefoon. Dat kan een afleidingsmanoeuvre zijn geweest omdat nu een heel oud mail adres gebruikt wordt van mij. Details slaan meer op mij dan op mijn vriend.
En verder negeren we hem/haar nog steeds. Die mails zijn in principe ook makkelijk te negeren omdat het een erg oud adres betreft.
Op een een ouder e-mail adres van mij zijn berichten binnengekomen. Persoon schreef gisteren onze hond te vermoorden, gelukkig hebben we geen hond. Ik heb ooit een hond gehad, maar dat is al jaren geleden. Het lijkt iemand uit het verleden (van mijn kant) door nog meer opmerkingen maar niet alles kan ik hier beschrijven helaas. Melding gemaakt. Hopen dat ze met mail meer kunnen, als dit door gaat.
Het is vreemd omdat vriends privé telefoonnummer gebruikt is en ik op mijn werktelefoon. Dat kan een afleidingsmanoeuvre zijn geweest omdat nu een heel oud mail adres gebruikt wordt van mij. Details slaan meer op mij dan op mijn vriend.
En verder negeren we hem/haar nog steeds. Die mails zijn in principe ook makkelijk te negeren omdat het een erg oud adres betreft.

dinsdag 14 juli 2020 om 14:38
Ja daar refereerde ik eerder ook al aan, die zwager die uit een soort verveling zijn schoonzus op allerlei sites zette. Echt heel ziek, je verwacht dat toch echt niet

dinsdag 14 juli 2020 om 14:52
Dus nádat jullie nieuwe nummers hebben word jouw oude e-mail adres opeens gebruikt? Daaruit kan ik alleen concluderen dat de stalker wél dichtbij jullie staat.Verschillendesokken schreef: ↑14-07-2020 14:33Vriend heeft een ander nummer voor de mensen die dichtbij staan dus krijgt geen berichten binnen.

dinsdag 14 juli 2020 om 14:52
vivautrecht85 schreef: ↑14-07-2020 14:38Ja daar refereerde ik eerder ook al aan, die zwager die uit een soort verveling zijn schoonzus op allerlei sites zette. Echt heel ziek, je verwacht dat toch echt niet
Ja, het waren vaak mensen die heel dichtbij hun slachtoffers stonden.
Echt gestoord!

dinsdag 14 juli 2020 om 15:36
Verschillendesokken schreef: ↑14-07-2020 14:33Vriend heeft een ander nummer voor de mensen die dichtbij staan dus krijgt geen berichten binnen.
Fijn dat het nu per mail is, word je toch een stuk minder door gestoord. Lekker laten binnenkomen en doorsturen bij je aangifte.
dinsdag 14 juli 2020 om 15:59
Precies dat denken wij ook.whitewolves schreef: ↑14-07-2020 14:52Dus nádat jullie nieuwe nummers hebben word jouw oude e-mail adres opeens gebruikt? Daaruit kan ik alleen concluderen dat de stalker wél dichtbij jullie staat.
dinsdag 14 juli 2020 om 16:02
Ja inderdaad, merken er nu veel minder van. Gelukkig waren die eerdere berichten ook maar van korte duur omdat we zo snel andere nummers hadden.
dinsdag 14 juli 2020 om 16:04
Brrr krijg hier de rillingen van. Mijn vriend is het niet, maar wie weet iemand heel dicht in de buurt die op hol geslagen is.Pindakaasjes schreef: ↑14-07-2020 14:52Ja, het waren vaak mensen die heel dichtbij hun slachtoffers stonden.
Echt gestoord!
dinsdag 14 juli 2020 om 16:35
Maar niet dichtbij genoeg om het nieuwe nummer te hebben.whitewolves schreef: ↑14-07-2020 14:52Dus nádat jullie nieuwe nummers hebben word jouw oude e-mail adres opeens gebruikt? Daaruit kan ik alleen concluderen dat de stalker wél dichtbij jullie staat.
Zou het een collega kunnen zijn to?
Frankly my dear, I don"t give a damn