Mijn moeder en de liefde

17-07-2020 21:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te herkenbaar
wieiserhiernugek wijzigde dit bericht op 24-10-2021 18:54
Reden: Te herkenbaar
99.29% gewijzigd
To, ik begrijp best dat sommige dingen moeilijk zijn om aan te zien. Maar even de andere kant proberen te belichten: als een kind, een volwassen kind, een partner krijgt, zal het ook erg fijn zijn, misschien zelfs vanzelfsprekend, dat partner voortaan bij de familie hoort. Dat partner erbij is op feestjes, verjaardagen of zelfs een familie vakantie. Wat maakt dat dit anders is dan?
Je hebt een eigen gezin. Je bent op geen enkele manier verplicht om je moeder en/of haar nieuwe partner mee te nemen op vakantie.
Je kunt haar specifiek uitnodiging om samen iets te gaan doen, moeder/dochter ding. Maar niet: jij en je hele gezin, met je moeder maar zonder haar partner.
Dus. Nodig je moeder af en toe uit om met zijn tweeën iets te gaan doen. Maar bedenk ook dat de situatie niet zo heel veel anders is dan toen jij een partner kreeg.
wieiserhiernugek schreef:
18-07-2020 09:00
Dat is natuurlijk niet leuk, zou ik ook niet tof vinden. En aan de ander kant vind ik het ook niet fijn dat vorig jaar Jan mee ging, komende jaar Piet en who knows wie er daarna weer ten tonele verschijnt. Ik vind dat voor de kinderen ook niet echt een voorbeeld. Dus dan maar even geen familievakantie.
Niemand verplicht je om met Jan, Piet en Hendrik op vakantie te gaan. Maar alleen je moeder mee vragen zou ik dan maar niet meer doen. Lullig om nu te zeggen dat Kees niet mee mag, terwijl je wel Jan, Piet en Hendrik mee hebt genomen.
Ik begrijp heel goed dat ik het niet kan maken om Piet niet uit te nodigen als we iets met het gezin doen en moeder mee wil. Maar dat betekent niet dat ik het leuk hoef te vinden. Mijn moeder is echter heel goed in zichzelf uitnodigen en nodigt nu dan Piet dus ook bij dingen uit. Dat wil ik wel gaan begrenzen. Dus of we gaan gewoon met het gezin of ik nodig ze allebei uit of ik ga iets met mijn moeder samen doen.
wieiserhiernugek wijzigde dit bericht op 19-07-2020 11:46
Reden: Herkenbaarheid
19.61% gewijzigd
18-07-2020 17:40
Ik begrijp heel goed dat ik het niet kan maken om Piet niet uit te nodigen als we iets met het gezin doen en moeder mee wil. Maar dat betekent niet dat ik het leuk hoef te vinden.
Je hoeft haar ook helemaal niet te vertellen wat en wanneer je iets gaat doen.
Hoe deed je moeder dat met jou TO? Of heb jij alle vriendjes behalve je huidige partner voor jezelf gehouden?

Ik vind het wel ver gaan, met zorgen uitspreken en vinden dat je moeder te veel en te korte relaties heeft. Dat mag alleen onder de 30?

Ik lees niets geks, behalve dat het TO niet altijd goed uitkomt.
Zeg dan gewoon tegen je moeder dat je het leuk vindt om af en toe 1 op 1 af te spreken. En accepteer dat dingen veranderen als er een nieuwe partner in beeld komt. Bij je moeder, bij jou, bij iedereen. Niet zo zeveren dat je haar partnerkeus etc. niet begrijpt (doe je dat ooit bij iemand? ik niet hoor) Niet je moeder in een hokje duwen voor je eigen belang.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
18-07-2020 17:40
Mijn moeder is echter heel goed in zichzelf uitnodigen
Dat betekent dat je wat duidelijker je grenzen aan moet geven als je iets niet wil.
Ik lees verschillende dingen door elkaar heen en ik kan er niet goed uit filteren wat precies het probleem is.
En misschien interpreteer ik nog dingen verkeerd, dat kan ook.

Je vindt dat je moeder zich te snel in relaties stort
Je vindt dat ze zich teveel aanpast aan haar amour du jour.
Je vindt dat ze te snel samen gaat wonen.
Je vindt het jammer dat jullie te weinig samen doen, zonder partner.

Wat is het werkelijke probleem? Want in alle eerlijkheid: die bovenste drie, dat zijn haar eigen beslissingen, en ze heeft het volste recht om die beslissingen te nemen. Natuurlijk mag je er een mening over hebben, maar beter om het voor je te houden. En hooguit te adviseren om dingen goed te regelen, bijvoorbeeld met het samenwonen. Verder zou je het andersom waarschijnlijk ook niet waarderen als zij deze dingen tegen jou zou zeggen, dus laat haar gewoon doen wat bij haar past.
Dat laatste: daar kun je je over uitspreken en het moet vast wel lukken om daar afspraken over te maken.
Jufjoke schreef:
18-07-2020 17:16
To, ik begrijp best dat sommige dingen moeilijk zijn om aan te zien. Maar even de andere kant proberen te belichten: als een kind, een volwassen kind, een partner krijgt, zal het ook erg fijn zijn, misschien zelfs vanzelfsprekend, dat partner voortaan bij de familie hoort. Dat partner erbij is op feestjes, verjaardagen of zelfs een familie vakantie. Wat maakt dat dit anders is dan?
Je hebt een eigen gezin. Je bent op geen enkele manier verplicht om je moeder en/of haar nieuwe partner mee te nemen op vakantie.
Je kunt haar specifiek uitnodiging om samen iets te gaan doen, moeder/dochter ding. Maar niet: jij en je hele gezin, met je moeder maar zonder haar partner.
Dus. Nodig je moeder af en toe uit om met zijn tweeën iets te gaan doen. Maar bedenk ook dat de situatie niet zo heel veel anders is dan toen jij een partner kreeg.

Wss omdat het de zoveelste partner is van haar moeder. Ik zou er op een bepaald moment ook wel klaar mee zijn om voor de 6e keer iemand met open armen te ontvangen. Ik snap TO wel.

Zouden mijn ouders andersom trouwens ook hebben gevonden. Niet meer serieus te nemen dan, eerst maar eens zien of het stand houdt.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Vrouwen zoeken heel vaak een project en mannen een verzorger. Dat zie ik wel terugkomen bij de moeder van TO.
volgens mij mis je je moeder
Ik denk dat jij die afgelopen jaren je moeder veel hebt betrokken bij je gezin en dat zij wellicht vaak aanschoof bij uitjes of thuis, en leunde op jou en de dynamiek van jouw gezin. Als ze dat nu ook doet met steeds haar vriend daarbij dan snap ik wel dat jij mist hoe het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven