Texel

25-07-2020 16:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze vakantie naar Rhodos omgeboekt en gaan we over 2 weken een weekje naar Texel.

Wie viert daar nu vakantie?
Hoe is het qua drukte?
Moet je lang van te voren activiteiten reserveren? Of kun je de dag zelf nog beslissen wat je gaat doen?

En de restaurants? Zijn ze een beetje Corona Proof of is het beter om zelf eten te koken?

Is het te doen in de supermarkt? Of toch maar zelf zo veel mogelijk boodschappen meenemen?

Ik ben heel benieuwd!
Enerzijds is het heerlijk om even weg te zijn, anderzijds is het ook niet echt een onbezorgde vakantie deze zomer
mamavanjumili wijzigde dit bericht op 25-07-2020 16:18
Reden: Nog wat aanvullingen
19.21% gewijzigd
:-| ik ga maar mondkapjes inslaan voor daar.
Ik ga 3 nachten kamperen. Heb camping/ecomare/fietsen al gereserveerd voor half augustus.

Ben momenteel bang dat t er veel te druk gaat worden :-|
Been there, done that, got the T-shirt.
Texel is druk. Erg druk. Ik zou mondkapjes meenemen voor de supermarkt en drukke plaatsen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou zelf koken als dat kan.
Je moet sowieso mondkapjes op op de veerboot. Ik denk dat het druk gaat worden, aangezien iedereen nu naar de waddeneilanden wil.
defyinggravity schreef:
25-07-2020 16:31
Je moet sowieso mondkapjes op op de veerboot. Ik denk dat het druk gaat worden, aangezien iedereen nu naar de waddeneilanden wil.
De mondkapjes moeten alleen als je je auto verlaat, als je de hele tocht in de auto blijft hoef je geen mondkapje op.

Een vriendin van mij woont op Texel en vind het nu erg druk op het eiland
banaantjee wijzigde dit bericht op 25-07-2020 16:50
0.25% gewijzigd
defyinggravity schreef:
25-07-2020 16:31
Je moet in je auto blijven als je met de auto bent.
Overal reserveren en zelfs in mijn eigen stad is alles al snel vol. Musea of dagjes weg. Zou dus echt goed kijken wat je wil alvast.

Texel is wel leuk! Bbq aan en lekker samen uitwaaien is ook al heerlijk.
Ik ben van de week een dagje op Texel geweest. Het was zeker niet rustig, maar erg druk zou ik het ook niet noemen. Wij hadden niks gereserveerd en hebben ter plekke nog vervoer geregeld en voor de lunch en koffie konden we ook nog overal neerploffen. Ik vond het goed te doen.
Hoi TO, hoe is het je gelukt om een vliegreis Rhodos om te boeken naar een weekje Texel?
Wij kunnen de vliegreis niet omboeken of annuleren omdat er geen negatief reisadvies is..
Ik woon er al 45 jaar en ik moet zeggen dat het hier best druk is. Bezetting is nu 95 procent, ongeveer 7% meer dan vorig jaar in dezelfde tijd. Dus ik denk dat er nu ongeveer 43.000 toeristen op het eiland zijn. Nu woon ik in een woonwijk, ik merk er hier helemaal niks van🤪

Als iedereen zich houdt aan de corona regels zoals die bij je thuis ook gelden dan kan er niet zoveel gebeuren. Helaas zijn er nogal wat toeristen die denken dat corona ook op vakantie is en dus niet de 1.5 meter hanteren, met de hele familie de supermarkt in gaan alsof het een uitje is, nergens rekening mee houden. Voor ons als eilanders is dat gewoon ook heel vervelend, wij willen ook gezond blijven en wij houden ons wel aan de regels. Hier zijn er ook restricties hoeveel mensen er in een winkel mogen, dus soms moet je even wachten. Restaurants hanteren de regels nauwkeurig. Dus afstand tussen de tafels, sommigen werken met 2 rondes zodat de tafels 2x bezet kunnen worden. Er zijn looprichtingen in de winkelstraten.

En ja, je kan het als erg druk ervaren. Maar als je wat meer de rustige plekken op zoekt is het best te doen.
Buitenterrassen kan zonder reservering. Binnen op reservering maar dat moet sowieso in het hoogseizoen.
Boodschappen doe je het beste alleen, op tijd. Dan is het prima te doen. Ik ga vaak rond 8.30-9u naar de albert heijn in den Burg. En niet vrijdagmiddag om 17u. Dan is het gewoon erg druk.
Je kan bij de verschillende activiteiten even kijken of je moet reserveren. Dat is niet overal het geval.

Mondkapjes zijn noodzakelijk in het openbaar vervoer en op het TESO terrein. Als je met de auto bent blijf je erin zitten. Als je lopend of pp de fiets bent, is het mondkapje verplicht op het hele terrein, dus ook voordat je de boot op gaat. De hele week varen er nu 2 boten tussen 9.30 en 15u. Dus elk half uur een boot. Wachttijden vallen daardoor erg mee. Alleen op de vrijdag is het altijd extra druk ivm wisseldag bungalows.

Dus gewoon lekker relaxed naar Texel, hou je aan de regels die bij je thuis ook gelden en ga genieten van de natuur, het strand en de mooie dingen die mijneilandje te bieden heeft!
en ja, 1 voordeel. Vol is vol. Dus veel drukker als dat het nu si zal het niet worden. Er is een max wat toeristische bedden betreft dus meer dan dat kan het niet worden.
Er liep laatst al een Texel topic:
reizen/texeltips-met-peuter/list_messages/464754

Weet iemand of Quinty's leuk is voor moeder met kleuter van 5?
Iemand zei in dat topic dat de speelhoek dicht is.

of is er in de koog nog een ander leuk restaurant waar een 5 jarige wel van tafel kan tussen hoofdgerecht en dessert? (Mag dat uberhaubt eigenlijk?)
aardbeienslof schreef:
25-07-2020 17:07
Hoi TO, hoe is het je gelukt om een vliegreis Rhodos om te boeken naar een weekje Texel?
Wij kunnen de vliegreis niet omboeken of annuleren omdat er geen negatief reisadvies is..
Dat was er eerder wel, dus misschien toen.
Banaantjee schreef:
25-07-2020 16:39
De mondkapjes moeten alleen als je je auto verlaat, als je de hele tocht in de auto blijft hoef je geen mondkapje op.

Een vriendin van mij woont op Texel en vind het nu erg druk op het eiland
Oh dat wist ik niet. Bedankt voor het aanvullen!
Apatura schreef:
25-07-2020 17:48

of is er in de koog nog een ander leuk restaurant waar een 5 jarige wel van tafel kan tussen hoofdgerecht en dessert? (Mag dat uberhaubt eigenlijk?)
Speelhoek is idd dicht.
Normaal zou ik zeggen: oranjerie het vogelhuis, maar ook daar is de speeltuin dicht. Kinderen krijgen wel een knuffeltje bij hun kindermenu daar, ze zijn daar ook echt wel ingespeeld op kinderen. Er staat buiten wel een foodtruck met chocolade lekkernijen. Lijkt me ook heerlijk voor de jeugd.
Even van tafel is voor een kind njet zo'n probleem maar als je als volwassene de hele zaak door gaat sjouwen is natuurlijk niet de bedoeling, ook al vanwege de 1.5 meter regel.
Als je met meer volwassenen bent is misschien een strandpaviljoen een optie, kan 1 van de ouders even mee het strand op tussen de gangen door.
mariska1974 schreef:
25-07-2020 17:29
Ik woon er al 45 jaar en ik moet zeggen dat het hier best druk is. Bezetting is nu 95 procent, ongeveer 7% meer dan vorig jaar in dezelfde tijd. Dus ik denk dat er nu ongeveer 43.000 toeristen op het eiland zijn. Nu woon ik in een woonwijk, ik merk er hier helemaal niks van🤪

Als iedereen zich houdt aan de corona regels zoals die bij je thuis ook gelden dan kan er niet zoveel gebeuren. Helaas zijn er nogal wat toeristen die denken dat corona ook op vakantie is en dus niet de 1.5 meter hanteren, met de hele familie de supermarkt in gaan alsof het een uitje is, nergens rekening mee houden. Voor ons als eilanders is dat gewoon ook heel vervelend, wij willen ook gezond blijven en wij houden ons wel aan de regels. Hier zijn er ook restricties hoeveel mensen er in een winkel mogen, dus soms moet je even wachten. Restaurants hanteren de regels nauwkeurig. Dus afstand tussen de tafels, sommigen werken met 2 rondes zodat de tafels 2x bezet kunnen worden. Er zijn looprichtingen in de winkelstraten.

En ja, je kan het als erg druk ervaren. Maar als je wat meer de rustige plekken op zoekt is het best te doen.
Buitenterrassen kan zonder reservering. Binnen op reservering maar dat moet sowieso in het hoogseizoen.
Boodschappen doe je het beste alleen, op tijd. Dan is het prima te doen. Ik ga vaak rond 8.30-9u naar de albert heijn in den Burg. En niet vrijdagmiddag om 17u. Dan is het gewoon erg druk.
Je kan bij de verschillende activiteiten even kijken of je moet reserveren. Dat is niet overal het geval.

Mondkapjes zijn noodzakelijk in het openbaar vervoer en op het TESO terrein. Als je met de auto bent blijf je erin zitten. Als je lopend of pp de fiets bent, is het mondkapje verplicht op het hele terrein, dus ook voordat je de boot op gaat. De hele week varen er nu 2 boten tussen 9.30 en 15u. Dus elk half uur een boot. Wachttijden vallen daardoor erg mee. Alleen op de vrijdag is het altijd extra druk ivm wisseldag bungalows.

Dus gewoon lekker relaxed naar Texel, hou je aan de regels die bij je thuis ook gelden en ga genieten van de natuur, het strand en de mooie dingen die mijneilandje te bieden heeft!
Alle maatregelen die je opnoemt gelden gewoon overal in Nederland toch?
Kissie30 schreef:
25-07-2020 18:20
Alle maatregelen die je opnoemt gelden gewoon overal in Nederland toch?
Dat ze gelden betekend niet dat mensen zich er allemaal aan houden. Blijkbaar hebben de toeristen meer schijt aan de maatregelen dan de bewoners.
Luci_Morgenster schreef:
25-07-2020 18:22
Dat ze gelden betekend niet dat mensen zich er allemaal aan houden. Blijkbaar hebben de toeristen meer schijt aan de maatregelen dan de bewoners.
Dat is precies de spijker op zijn kop!
Wij als bewoners willen ook gezond blijven. Houden ons aan de regels.
Maar helaas zijn er een aantal mensen die denken dat als ze op vakantie zijn de regels dan niet gelden. 'Want op Texel is geen corona'
Helaas niet waar. Ook hier zijn mensen ziek(geworden) en 2 sterfgevallen.
Ik ga eind september/begin oktober naar Texel. Hopelijk is het dan niet meer zo druk.
aardbeienslof schreef:
25-07-2020 17:07
Wij hadden onze vakantie via Sunweb geboekt. Op een gegeven moment, ik denk ergens in mei, zagen we ineens op internet dat sunweb een samenwerkingsverband was aangegaan met Roompotparken.
Ik zag dit op vrijdag, zaterdag een omboekaanvraag ingediend en dinsdag was alles geregeld.
We hebben kostenloos omgeboekt en het verschil teruggekregen.

We vonden het echt niet fijn om in deze omstandigheden in het vliegtuig te stappen, maar we wilden ook niet annuleren, dan zouden we de aanbetaling kwijt zijn.
We zagen een eventuele voucher ook niet zitten, dus kwam deze optie als geroepen.
Zelfs al hadden we in het najaar of begin volgend jaar maar een weekendje van een paar honderd euro geboekt, zouden we het verschil terugbetaald krijgen. Nou een betere optie konden we ons niet wensen.
Uiteindelijk toch voor een week gekozen.

Er zijn meerdere reisorganisaties die een samenwerkingsverband zijn aangegaan met bungalowparken in Nederland.
Wellicht toch even op hun website kijken.
Ik was afgelopen week op Texel.

Het was druk in t centrum bij de Koog.

Maar we gingen fietsen en dat was niet druk.
Strand viel ook mee, was niet heel warm.

Restaurant reserveren lukte een keer niet,
We hebben veel in t huisje gegeten en twee dagen van tevoren voor een restaurant reserveren.
We zaten op een terras.
Foodisgood schreef:
25-07-2020 19:09
Ik ga eind september/begin oktober naar Texel. Hopelijk is het dan niet meer zo druk.
Wij gaan 9 september en ik hoop hetzelfde.
Apatura schreef:
25-07-2020 17:48

Wij waren vorig weekend op texel en vonden de drukte erg mee vallen.

Je kunt eten bij de carolina hoeve. Ideaal voor de kinderen. Buiten speeltuin gewoon open en boven de speelhoek ook.
Reserveren doen ze niet aan je kan er zo heen
semmy1986 schreef:
26-07-2020 17:25
Wij waren vorig weekend op texel en vonden de drukte erg mee vallen.

Je kunt eten bij de carolina hoeve. Ideaal voor de kinderen. Buiten speeltuin gewoon open en boven de speelhoek ook.
Reserveren doen ze niet aan je kan er zo heen
Je bedoelt Catharina hoeve. Aan de rand van het bos.

Wat met een kind ook wel leuk is is Dennenoord. Restaurant is op een vakantieparkje en er zit een speeltuin bij het restaurant.
Ook bjj bungalowpark So What is een reataurant met speeltuin. Alleen vind ik daar het eten niet geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven