Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Ik heb zelfs net een camping gevonden waar je een tipi-tent kunt huren of een pipo-wagen.

Ik vind Lelystad weinig toeristisch en het zou mijn keuze niet direct zijn, maar daar is dus nog plek: kampeerplek en verschillende huuropbjecten in juli en augustus. Zwembad om de hoek, strandjes om te zwemmen, veel bos en natuur.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week nog een vakantie in Nederland geboekt. Sommige dingen waren al vol, maar nog genoeg opties.

Dierentuin kon gewoon dag van tevoren nog. We wilden naar Duinrell, maar dat kon alleen nog met timeslot van 12.00 uur. Ik ga niet voor een halve dag en ga niet week vooruit reserveren (die week erna was het slecht weer bleek). Maar genoeg te doen.
TsumTsum schreef:
06-07-2020 18:09
Dan is dat gezin redelijk laat want je had op je vingers na kunnen tellen dat door corona meer mensen in eigen land op vakantie gaan dus je er snel bij moest zijn wil je iets hebben in het hoogseizoen. De zomer vakantie is deze week al begonnen in het noorden. Dat is het risico van last minute toch nog weg willen.
Sterker nog, de leuke dingen zijn sowieso in november jaar ervoor al weg. Zonder corona is het nu nog de leftovers, nu daar de leftovers van voor het driedubbele.
Het-groepje schreef:
06-07-2020 22:52
Sterker nog, de leuke dingen zijn sowieso in november jaar ervoor al weg. Zonder corona is het nu nog de leftovers, nu daar de leftovers van voor het driedubbele.
Ja dat geloof ik graag, velen gaan al jaren naar hetzelfde vakantiepark. En daarnaast zijn de meest gewilde dingen met waterpark en veel speeltuinen natuurlijk ook zo weg.
TsumTsum schreef:
06-07-2020 18:09
Dan is dat gezin redelijk laat want je had op je vingers na kunnen tellen dat door corona meer mensen in eigen land op vakantie gaan dus je er snel bij moest zijn wil je iets hebben in het hoogseizoen. De zomer vakantie is deze week al begonnen in het noorden. Dat is het risico van last minute toch nog weg willen.
Je ziet toch de post waar ik op reageer? Lees 'm nog eens anders.
Valt reuze mee. Ja, soms moet je nu wel eens een dagje van te voren iets reserveren (dierenpark, zwembad, restaurant) maar het is toch niet zo dat ineens alle spontaniteit er vanaf is?

Voor sommige musea, voorstellingen of vakanties geldt dit al sinds jaar en dag. Het is niet zo dat dit ineens in de corona-tijd is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
07-07-2020 13:31
Je ziet toch de post waar ik op reageer? Lees 'm nog eens anders.

Je reageerde op mijn post waarin ik stel dat bonnefooi vakanties echt nog wel mogelijk zijn.

En dan kom jij met een voorbeeld van 1 gezin die niet last minute iets kunnen vinden in NL. Ik weet niet wat je daarmee probeert te zeggen maar dat bewijst op geen enkele manier dat bonnefooi vakanties tegenwoordig niet meer kunnen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
07-07-2020 16:04
Valt reuze mee. Ja, soms moet je nu wel eens een dagje van te voren iets reserveren (dierenpark, zwembad, restaurant) maar het is toch niet zo dat ineens alle spontaniteit er vanaf is?

Voor sommige musea, voorstellingen of vakanties geldt dit al sinds jaar en dag. Het is niet zo dat dit ineens in de corona-tijd is ontstaan.

Precies mijn punt, jij zegt het wat korter.
Dubbeljus schreef:
07-07-2020 16:07
Je reageerde op mijn post waarin ik stel dat bonnefooi vakanties echt nog wel mogelijk zijn.

En dan kom jij met een voorbeeld van 1 gezin die niet last minute iets kunnen vinden in NL. Ik weet niet wat je daarmee probeert te zeggen maar dat bewijst op geen enkele manier dat bonnefooi vakanties tegenwoordig niet meer kunnen.
Ook voor jou; nog een keer lezen.
Volgens mij is het nu niet overal meer verplicht om te reserveren? Gister kon ik in elk geval gewoon binnenlopen bij een binnenspeeltuin. Ik was er als een van de eersten. Ik schrok eerlijk gezegd nogal van hoeveel mensen ze binnenlieten, het was echt niet goed meer mogelijk om 1,5 m afstand te houden. Voorlopig zien ze mij daar dus niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Goh TO, wat vervelend dat dat lastige virus je leventje zo in de war gooit. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ha TO, ik herken het hoor, het voelt allemaal veel minder spontaan. Ook ik wil niet lang van tevoren beslissen of ik iets ga doen. Want misschien heb ik er als puntje buij paaltje komt dan wel helemaal geen zin in.

Aan de andere kan, toch fijn dat het allemaal weer kan. En vroeger reserveerde je ook als je ergens graag heen wilde om zeker te zijn van een plaats. De reden waarom is nu alleen veranderd.

Probeer toch de positieve kanten te zien van de huidige situatie. !00 keer beter dan volledig thuis blijven toch?
En geef jezelf geen ruimte om te denken of je er dan en dan wel zin in gaat hebben...das alleen maar vermoeiend. Gewoon boeken en gaan, ergste is dat je halverwege toch naar huis wil/gaat/moet...overleef je ook wel weer.
Maar dikke kans dat het uitje/etentje toch hartstikke leuk is.
zomerkoninkje wijzigde dit bericht op 09-07-2020 13:53
Reden: spelfouten eruit
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zomerkoninkje schreef:
09-07-2020 13:52
Ha TO, ik herken het hoor, het voelt allemaal veel minder spontaan. Ook ik wil niet lang van tevoren beslissen of ik iets ga doen. Want misschien heb ik er als puntje buij paaltje komt dan wel helemaal geen zin in.

Aan de andere kan, toch fijn dat het allemaal weer kan. En vroeger reserveerde je ook als je ergens graag heen wilde om zeker te zijn van een plaats. De reden waarom is nu alleen veranderd.
Ik heb vandaag inderdaad maar gewoon vast een uitje en een etentje gereserveerd voor in onze vakantie. Beter iets verder van te voren dan dat alles vol is op het laatste moment. ;-D
To,natuurlijk zou het aan de ene kant fijn zijn als dingen spontaan konden. Maar dat gaat nou even niet maar dat komt wel weer. Maar ook voor de Coronatijd moest je al bepaalde dingen reserveren. Zo bijzonder vind ik het niet. En aan de andere kant vind ik het ook weer handig. Stel,je wilt naar een zwembad. Er mogen maar een beperkt aantal bezoekers binnen. Om iedereen de kans te geven moet je reserveren en mag je maar zo-en-zo lang binnen zijn.
happyapple schreef:
09-07-2020 15:33
Ik heb vandaag inderdaad maar gewoon vast een uitje en een etentje gereserveerd voor in onze vakantie. Beter iets verder van te voren dan dat alles vol is op het laatste moment. ;-D
Dat hebben we ook zo gedaan toen we 4 dagen bij Van der Valk zijn geweest. De musea's hebben we van tevoren geboekt. Dat was erg praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik baal dus wel even. Ook al snap ik heus wel waarom je nu overal moet reserveren.
Door omstandigheden kunnen wij niet heel lang van te voren iets reserveren. Nu wilden we as donderdag naar de dierentuin. Wil ik net reserveren; ja hoor, geen plek meer! En daar baal ik nu gewoon van. Nu moet ik een plan B maken, maar ik weet het dus gewoon even niet. Pffff...
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
27-07-2020 15:51
Nou ik baal dus wel even. Ook al snap ik heus wel waarom je nu overal moet reserveren.
Door omstandigheden kunnen wij niet heel lang van te voren iets reserveren. Nu wilden we as donderdag naar de dierentuin. Wil ik net reserveren; ja hoor, geen plek meer! En daar baal ik nu gewoon van. Nu moet ik een plan B maken, maar ik weet het dus gewoon even niet. Pffff...
Balen! Omdat ik nieuwsgierig ben: wanneer kon je op z'n vroegst komen?
Alle reacties Link kopieren
Om 14.00 uur pas.
Maar dan is de dag al half voorbij, en we moeten wel volledige entree betalen dus dat gaan we niet doen.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
27-07-2020 15:51
Nou ik baal dus wel even. Ook al snap ik heus wel waarom je nu overal moet reserveren.
Door omstandigheden kunnen wij niet heel lang van te voren iets reserveren. Nu wilden we as donderdag naar de dierentuin. Wil ik net reserveren; ja hoor, geen plek meer! En daar baal ik nu gewoon van. Nu moet ik een plan B maken, maar ik weet het dus gewoon even niet. Pffff...
Ja dat is inderdaad wel balen zeg. Is er geen andere dierentuin in de buurt die nog wel plek heeft?
Ik kan me ook niet voorstellen dat alle dierentuinen al vol zijn. Kon je ook niet voor een week later reserveren?
Ik dacht 2 weken geleden ook dat ik pech zou hebben toen ik maandag bij een restaurant wilde reserveren voor zaterdagavond maar er waren nog wat plekjes vrij, het enige nadeel was dat we wat later aten dan dat de bedoeling was want het tijdslot wat ik wilde was wel vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over wel of niet naar Bobbejaanland gaan.
Het ligt namelijk in Provincie Antwerpen, waas veel onrust is mbt het virus.
Aangezien we moeten reserveren weet ik even niet wat wijsheid is.

Antwerpen centrum is niet toegankelijk als het niet nodig is.

Wat doen?
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
27-07-2020 21:32
Ik twijfel over wel of niet naar Bobbejaanland gaan.
Het ligt namelijk in Provincie Antwerpen, waas veel onrust is mbt het virus.
Aangezien we moeten reserveren weet ik even niet wat wijsheid is.

Antwerpen centrum is niet toegankelijk als het niet nodig is.

Wat doen?
Eerlijk? Ik zou daar niet heen gaan nu.
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
27-07-2020 21:32
Ik twijfel over wel of niet naar Bobbejaanland gaan.
Het ligt namelijk in Provincie Antwerpen, waas veel onrust is mbt het virus.
Aangezien we moeten reserveren weet ik even niet wat wijsheid is.

Antwerpen centrum is niet toegankelijk als het niet nodig is.

Wat doen?
Zou je wel gaan als het niet in Antwerpen lag? Want ik denk dat het grootste deel van de bezoekers niet uit Antwerpen komt. Tenminste, als ik het vergelijk met de Efteling, daar lopen niet voornamelijk Brabanders rond.

Dus dan is het meer de vraag: voel je je überhaupt fijn bij een pretpark op het moment?
gemini2009 schreef:
27-07-2020 21:32
Ik twijfel over wel of niet naar Bobbejaanland gaan.
Het ligt namelijk in Provincie Antwerpen, waas veel onrust is mbt het virus.
Aangezien we moeten reserveren weet ik even niet wat wijsheid is.

Antwerpen centrum is niet toegankelijk als het niet nodig is.

Wat doen?
Eerste ingeving: Niet gaan. Er zijn nog genoeg andere pretparken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven