Zwervers voor de deur

28-07-2020 15:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit al een best wel lange tijd met een probleem wat steeds erger wordt. Namelijk zitten er heel vaak zwervers voor mijn deur bij het appartement waar ik woon. Ik woon op de bovenverdieping en regelmatig gaan mensen daar zitten om te roken, spuiten en weet ik wat ze daar allemaal doen. Het komt regelmatig voor dat ik thuiskom en er ligt weer iemand voor de deur high te wezen of er ligt allerlei troep voor mijn deur zoals verbrande stukjes aluminium of spuitjes. Nu heb ik dit probleem aangekaard bij de VVE en voorgesteld om een hek te plaatsen, echter zien zij dit niet zo zitten. De eigenaar boven mij verhuurd het pand alleen maar en ondervind zelf geen hinder en onder mij zit een winkel en die is bang dat de klandizie minder wordt als er een hek wordt geplaatst. Nu vroeg ik mij af of mensen misschien nog andere oplossingen hebben om te voorkomen dat er dus de hele tijd mensen voor mijn deur gaan zitten? Misschien mensen die hetzelfde probleem hebben?

Ik ben namelijk bang dat er een dag komt dat die sigaretten (die ze regelmatig door de brievenbus gooien) een keer gaan zorgen voor brand oid.
Politie of sociaal team inschakelen.

Kunnen ze ze wegsturen of helpen.
Hebben ze daar geen ultrasone geluidjes voor die hinderlijk zijn voor mensen ipv dieren?
Die winkel is ook niet blij met heroïneverslaafden voor de deur lijkt me. Misschien kun je eens met de wijkagent overleggen?
Een blauw licht plaatsen op de plek waar ze spuiten? Dan zien ze hun aderen niet goed meer. Of op een of andere manier heel zachtjes klassieke muziek continu laten afspelen. Steeds hetzelfde deuntje.
wolkie schreef:
28-07-2020 15:31
Een blauw licht plaatsen op de plek waar ze spuiten? Dan zien ze hun aderen niet goed meer. Of op een of andere manier heel zachtjes klassieke muziek continu laten afspelen. Steeds hetzelfde deuntje.
Doe dan carnaval festival van de efteling. :proud:

Maar wat vervelend to, ik zou de politie bellen.
regelmatig even een emmer water over de vloer. niet als ze er zitten natuurlijk. maar als die vloer altijd / vaak nat is, gaan ze vast wel ergens anders zitten
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
redbulletje schreef:
28-07-2020 15:30
Hebben ze daar geen ultrasone geluidjes voor die hinderlijk zijn voor mensen ipv dieren?

Dat werkt alleen bij jonge mensen, en ook niet eens allemaal. Ouderen kunnen die tonen niet meer horen.

Met hoeveel man zit je in de vve? Zaken worden bij meerderheid besloten, mss dat er een meerderheid is te vinden. Lijkt me ook niet lekker met een winkel om junks voor de deur te hebben en alle overlast die erbij komt kijken.
Zijn er in Nederland heroine verslaafden?
En je het de politie nog niet gebeld omdaaat?
https://www.politie.nl/themas/contact-0900-8844.html

Gewoon bellen dus.
Een keer zoiets dergelijks meegemaakt bij mijn vorige woning. Politie gebeld, betrof een dakloze man die duidelijk een alcoholprobleem had en midden in de nacht ging schreeuwen en overal z'n bierblikken neergooide. Politie meerdere malen gebeld, die stuurden hem steeds weg, maar hij bleef terugkeren. Uiteindelijk hebben ze hem meegenomen en onderbracht in de opvang.

Dus ik zou dit zeker aan de politie voorleggen.
Het nadeel is alleen met dakloze mensen dat niet iedereen zich wil laten helpen.
Praat eens met de junk die er zit. Het is gewoon een mens hoor en er zijn er genoeg die gewoon voor rede vatbaar zijn en stoppen met rotzooi achter laten e.d.
Karl_Marx schreef:
28-07-2020 15:50
Zijn er in Nederland heroine verslaafden?

Weinig en vaak al op leeftijd. Je kan alleen heel veel drugs spuiten, speed bijvoorbeeld ( Herman Brood, Jules Deelder). Die folie zal wel van coke zijn. Hoe dan ook geen prettig thuiskomen of weggaan.
O ik heb dit ook gehad toen ik hier pas kwam wonen. Nooit iemand gezien, maar wel regelmatig 'sporen' gevonden. Ik heb hele felle verlichting opgehangen en toen was het snel over. Kennelijk zitten ze niet graag te kijk. Sterkte ermee, niet leuk dat de VVE je niet steunt.
Valentijn101 schreef:
28-07-2020 16:01
Praat eens met de junk die er zit. Het is gewoon een mens hoor en er zijn er genoeg die gewoon voor rede vatbaar zijn en stoppen met rotzooi achter laten e.d.
Ja vast.

TO, ik zou de politie bellen.
Afschuwelijk zeg.

Is er geen mogelijkheid de toegang af te sluiten, zodat men niet naar de bovenste verdieping kan lopen? Dus het trappenhuis afsluiten, alleen toegankelijk met een sleutel en een systeem om vanuit huis de deur te openen voor je gasten.

Wist je niet dat je in zo'n buurt kwam wonen?

Het zou voor mij een reden zijn om te verhuizen.
Valentijn101 schreef:
28-07-2020 16:01
Die stap zou voor mij eerlijk gezegd best groot zijn. Ik snap echt dat het mensen zijn, maar zijn het mensen in een redelijke staat van aanspreekbaarheid? Als ze high zijn niet, neem ik aan. Maar als ze niet high zijn misschien ook niet, vanwege nare afkickverschijnselen? Misschien klopt dit niet met de werkelijkheid, maar dat is het beeld dat ik heb. Ik zou dat best lastig vinden, gewoon aanspreken.
Welke plaats of stad woon je?
Het klinkt niet erg prettig.
Vragen ze ook om geld soms?

Schrijf anders een brief naar de gemeente, die kunnen er misschien een paar handhavers op af sturen.
Al is het maar een paar keer per week.
anoniem_63c133d68dbd4 wijzigde dit bericht op 28-07-2020 16:20
27.58% gewijzigd
Probleem is dat ik ze meestal niet zie en vaak als ik ze tegenkom zijn ze ook snel vertrokken, dus politie bellen heeft vaak geen zin. Met ze in gesprek gaan heeft toch geen zin, want ik geef aan dat ze daar niet mogen zitten, maar dan komen ze toch weer terug.

Ik had al nagedacht over iets met geluid, maar dan zit ik weer met het probleem dat de andere eigenaren dit waarschijnlijk ook niet zo zien zitten in verband met de klanten van de winkel.

Verhuizen is niet echt een optie. Ik heb heb met heel veel geluk dit appartement kunnen kopen in het centrum van de stad voor een degelijk prijsje. Denk niet dat ik zo snel voor die prijs nog weer wat vind.

Mijn hoop was voornamelijk gevestigd op dat ik een hek zou kunnen plaatsen, zodat de toegang ontzegt wordt, maar dit wordt dus tegengehouden door de VVE.
Bij mij speelde het probleem alleen 's nachts, maar bij jou zitten ze dus ook overdag voor de deur?
Heb je de politie al gevraagd of ze tips hebben tegen de overlast?
Niqqi schreef:
28-07-2020 16:18
Probleem is dat ik ze meestal niet zie en vaak als ik ze tegenkom zijn ze ook snel vertrokken, dus politie bellen heeft vaak geen zin.
Natuurlijk heeft dat zin. Je kan vragen of ze wat vaker op verschillende tijden langsrijden en zorgen dat de zwervers daar wegblijven. Als je het niet meld gebeurt er niks.
Je hebt dat appartement dus niet voor niets aan "redelijke prijs" kunnen kopen.

Welke last ervaar je zelf van als ze wel rustig zijn, geen overdreven kabaal maken, er geen schietpartijen en dergelijke zijn, ...?
Je woont namelijk 1 of 2-hoog, dus binnen zie je ze niet.

Oké, je moet er effe door als je toekomt of weer vertrekt.
Maar hinderen ze je? Gaan ze aan je been hangen? Zit je eventueel kind op de grond te scharrelen?

Want zo'n dingen zal de wijkagent ook wel willen weten als je hem inschakelt.

Probeer dat de winkel ook af en toe de wijkagent belt.
Wie weet als jullie beiden geregeld bellen dat ze af en toe controle komen doen.

Maar helemaal alles weg ... ik vrees helaas dat dat niet gaat lukken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zitten ze echt binnen bij het trappenhuis of in het portiek? In het tweede geval kunnen extra felle lichten dan inderdaad helpen, ze zitten niet graag op de kijk. Ik zou ook contact opnemen met de wijkagent zodat ze wat vaker langs kunnen rijden en het in de gaten kunnen houden. Ik zou het blijven aankaarten bij de VVE. Je loopt namelijk zo ook een groter risico op inbraak. Als je iemand high ziet liggen voor de deur, direct de politie bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven