Zwervers voor de deur
dinsdag 28 juli 2020 om 15:26
Hoi,
Ik zit al een best wel lange tijd met een probleem wat steeds erger wordt. Namelijk zitten er heel vaak zwervers voor mijn deur bij het appartement waar ik woon. Ik woon op de bovenverdieping en regelmatig gaan mensen daar zitten om te roken, spuiten en weet ik wat ze daar allemaal doen. Het komt regelmatig voor dat ik thuiskom en er ligt weer iemand voor de deur high te wezen of er ligt allerlei troep voor mijn deur zoals verbrande stukjes aluminium of spuitjes. Nu heb ik dit probleem aangekaard bij de VVE en voorgesteld om een hek te plaatsen, echter zien zij dit niet zo zitten. De eigenaar boven mij verhuurd het pand alleen maar en ondervind zelf geen hinder en onder mij zit een winkel en die is bang dat de klandizie minder wordt als er een hek wordt geplaatst. Nu vroeg ik mij af of mensen misschien nog andere oplossingen hebben om te voorkomen dat er dus de hele tijd mensen voor mijn deur gaan zitten? Misschien mensen die hetzelfde probleem hebben?
Ik ben namelijk bang dat er een dag komt dat die sigaretten (die ze regelmatig door de brievenbus gooien) een keer gaan zorgen voor brand oid.
Ik zit al een best wel lange tijd met een probleem wat steeds erger wordt. Namelijk zitten er heel vaak zwervers voor mijn deur bij het appartement waar ik woon. Ik woon op de bovenverdieping en regelmatig gaan mensen daar zitten om te roken, spuiten en weet ik wat ze daar allemaal doen. Het komt regelmatig voor dat ik thuiskom en er ligt weer iemand voor de deur high te wezen of er ligt allerlei troep voor mijn deur zoals verbrande stukjes aluminium of spuitjes. Nu heb ik dit probleem aangekaard bij de VVE en voorgesteld om een hek te plaatsen, echter zien zij dit niet zo zitten. De eigenaar boven mij verhuurd het pand alleen maar en ondervind zelf geen hinder en onder mij zit een winkel en die is bang dat de klandizie minder wordt als er een hek wordt geplaatst. Nu vroeg ik mij af of mensen misschien nog andere oplossingen hebben om te voorkomen dat er dus de hele tijd mensen voor mijn deur gaan zitten? Misschien mensen die hetzelfde probleem hebben?
Ik ben namelijk bang dat er een dag komt dat die sigaretten (die ze regelmatig door de brievenbus gooien) een keer gaan zorgen voor brand oid.
dinsdag 28 juli 2020 om 16:41
Vanaf de straat kun je mijn deur en de portiek niet zien. Politie rijdt overigens regelmatig door mijn straat, want het ligt voor hun op de route naar het centrum toe.
Ik denk dat het meer met de woningmarkt te maken had. Het probleem speelt ook niet al sinds dat ik er woon.
De meeste zijn vrij vlug weg als ze mij aan zien komen, maar er zijn ook enkelen die niet al te vriendelijk reageren. Tot nu toe is er nog niet iets ernstigs gebeurd, maar ik hoop niet ooit iemand te treffen die aggresief wordt.Wissewis schreef: ↑28-07-2020 16:29Welke last ervaar je zelf van als ze wel rustig zijn, geen overdreven kabaal maken, er geen schietpartijen en dergelijke zijn, ...?
Je woont namelijk 1 of 2-hoog, dus binnen zie je ze niet.
Oké, je moet er effe door als je toekomt of weer vertrekt.
Maar hinderen ze je? Gaan ze aan je been hangen? Zit je eventueel kind op de grond te scharrelen?
Want zo'n dingen zal de wijkagent ook wel willen weten als je hem inschakelt.
Probeer dat de winkel ook af en toe de wijkagent belt.
Wie weet als jullie beiden geregeld bellen dat ze af en toe controle komen doen.
Maar helemaal alles weg ... ik vrees helaas dat dat niet gaat lukken.
Verder ondervind ik wel degelijk hinder ervan. Ze roken veel wiet, dus regelmatig ruikt mijn appartement ook naar wiet. Daarnaast gooien ze sigaretten door de brievenbus, dus ben ik bang dat dit ooit misgaat en dat er misschien ooit een brand ontstaat. Bovendien is het natuurlijk ook niet heel prettig om elke dag weer allerlei drugsafval te vinden voor je huis. Het is nu zelfs al een paar keer voorgekomen dat mensen daar geplast hebben.
dinsdag 28 juli 2020 om 16:47
TO, echt spreek eens af met je wijkagent. Wij wonen vlakbij een dagopvang (voor daklozen) en hebben ook weleens met de politie overlegd. Zij drukten ons op het hart juist vaak te melden. Ze kunnen ook op de fiets langskomen en als ze weten dat ze even uit moeten stappen om bij jou te controleren doen ze dat echt wel hoor.
Hier wat minder drugsproblematiek en juist veel alcohol icm nogal heftige en zichtbare psychiatrische problematiek. Dat zorgt bij sommigen voor veel (verbale) agressie en ook voor dingen als bijv kapotte flessen en zooi op straat. No way dat ik die mensen zelf aanspreek.
Hier wat minder drugsproblematiek en juist veel alcohol icm nogal heftige en zichtbare psychiatrische problematiek. Dat zorgt bij sommigen voor veel (verbale) agressie en ook voor dingen als bijv kapotte flessen en zooi op straat. No way dat ik die mensen zelf aanspreek.
dinsdag 28 juli 2020 om 17:07
dinsdag 28 juli 2020 om 17:27
dinsdag 28 juli 2020 om 17:29
Lastige situatie, ik heb dit ook gehad en het gaf me een zetje in de rug om toch te gaan verhuizen. Dat wouden we al wel maar eigenlijk pas een paar jaar later. Wijkagent was ingeschakeld, had een heel dossier van overlast zoals graffiti, brandjes, rommel etc. Elke dag was het weer een verrassing, maar er veranderde niks behalve dat er ook nog bij ons werd aangebeld of wij misschien hadden geklaagd waarna het nog erger werd.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
dinsdag 28 juli 2020 om 17:29
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou je met hen kunnen overleggen of ze niet een brief aan de VVE willen sturen waarin je aangeeft dat je naar de rechter stapt om daar toestemming voor dat hek te vragen.
Zo een rechtsgang kost de VVE tijd, geld en energie en daar zitten ze niet op te wachten, dus alleen een dergelijke brief kan er voor zorgen dat ze wellicht toch openstaan voor een hek of een andere oplossing.
Zo een rechtsgang kost de VVE tijd, geld en energie en daar zitten ze niet op te wachten, dus alleen een dergelijke brief kan er voor zorgen dat ze wellicht toch openstaan voor een hek of een andere oplossing.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
dinsdag 28 juli 2020 om 17:40
Is de portiek gedeeld met de winkel?
Dan neem ik aan dat ze er niet zitten als de winkel open is toch? Dus dan zou dat hek alleen dicht hoeven als de winkel gesloten is en kost het dus geen klandizie.
Daarnaast neem ik aan dat de eigenaar van het bovenste appartement ook liever niet heeft dat de boel afbrand. Dus ik zou toch nog wat harder pushen bij de VVE, eventueel met de melding die Grenada hierboven aangeeft, dat je anders vervangende toestemming van de rechter gaat vragen.
Ik zou ook wat foto's van de situatie maken e.d. om je verhaal wat kracht bij te zetten, en wellicht heb je er wat aan als je echt naar de rechter gaat of de wijkagent langskomt op een moment dat het wel meevalt met de overlast.
Dan neem ik aan dat ze er niet zitten als de winkel open is toch? Dus dan zou dat hek alleen dicht hoeven als de winkel gesloten is en kost het dus geen klandizie.
Daarnaast neem ik aan dat de eigenaar van het bovenste appartement ook liever niet heeft dat de boel afbrand. Dus ik zou toch nog wat harder pushen bij de VVE, eventueel met de melding die Grenada hierboven aangeeft, dat je anders vervangende toestemming van de rechter gaat vragen.
Ik zou ook wat foto's van de situatie maken e.d. om je verhaal wat kracht bij te zetten, en wellicht heb je er wat aan als je echt naar de rechter gaat of de wijkagent langskomt op een moment dat het wel meevalt met de overlast.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:23
Als jij er zoveel last van hebt kan je ook voorstellen het hek (grotendeels) zelf te bekostigen.
Verder moet je actief contact zoeken met de wijkagent en het sociaal wijkteam. Grote kans dat deze mensen daar in persoon bekend zijn. En dat ze gerichte hulp kunnen bieden.
Ik zou ze overigens op een normale toon proberen aan te spreken. Het zijn nog steeds mensen.
Verder moet je actief contact zoeken met de wijkagent en het sociaal wijkteam. Grote kans dat deze mensen daar in persoon bekend zijn. En dat ze gerichte hulp kunnen bieden.
Ik zou ze overigens op een normale toon proberen aan te spreken. Het zijn nog steeds mensen.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:33
evelien2010 schreef: ↑28-07-2020 18:23Als jij er zoveel last van hebt kan je ook voorstellen het hek (grotendeels) zelf te bekostigen.
De meesten zijn snel weg als TO verschijnt en degenen die er zitten reageren vervelend.
Natuurlijk zijn het mensen. Alleen wel mensen met hele serieuze problemen. Mensen die onvoorspelbaar kunnen reageren, die ook nog weten waar je woont. Ook als ze normaal reageren is het waarschijnlijk toch niet iets waar ze gehoor aan gaan geven.
Waarom ellende op je hals halen, bij je huis nb terwijl er professionele hulpverleners zijn die vast die mensen kennen en er bovendien ook gewoon een hek geplaatst kan worden.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:36
Helpt zeker, en al moet je het dagelijks doen. Zou geen nepcamera kopen, dat herkennen ze vast vanuit hun dagelijks werk. Een echte is ook betaalbaar.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:38
Dit zou ik wel doen!grenada schreef: ↑28-07-2020 17:29Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou je met hen kunnen overleggen of ze niet een brief aan de VVE willen sturen waarin je aangeeft dat je naar de rechter stapt om daar toestemming voor dat hek te vragen.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 28 juli 2020 om 22:22
Ik zou de rotzooi (zilverpapiertjes, peuken enz) ‘s morgens voor opening in de deuropening van de winkel leggen of door hun brievenbus kieperen. Blijkbaar moeten ze eerst zelf het probleem ervaren voor ze in actie komen. Nu is het alleen jouw probleem.
Ik zou ook uitzoeken of er zoiets is als een sensor die een hard hondengeblaf of een harde pieptoon laat afgaan als er iemand gaat zitten. Als er een sensor bestaat die een lamp laat aangaan dan kan het vast ook met geluid. Of een knipperende lamp.
Ik zou ook uitzoeken of er zoiets is als een sensor die een hard hondengeblaf of een harde pieptoon laat afgaan als er iemand gaat zitten. Als er een sensor bestaat die een lamp laat aangaan dan kan het vast ook met geluid. Of een knipperende lamp.
dinsdag 28 juli 2020 om 22:32
woensdag 29 juli 2020 om 16:42
Aaah schattig!!!.Valentijn101 schreef: ↑28-07-2020 16:01Praat eens met de junk die er zit. Het is gewoon een mens hoor en er zijn er genoeg die gewoon voor rede vatbaar zijn en stoppen met rotzooi achter laten e.d.