Hond heeft tissue papier opgegeten

29-07-2020 16:55 31 berichten
Hallo!
Mijn hond heeft net toen ze eventjes alleen was een groot stuk tissue papier van de tafel af gepakt en heeft dit opgegeten? Is dit heel erg, is het verstandig om met haar naar de dierenarts te gaan?
Zover ik zie heeft ze er geen last van

Het was van dat witte dunne tissue papier waarmee ze kleding inpakken
anoniem_647626e1ef954 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 16:58
6.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NU, dierenarts bellen en overleggen.
Wordt d hond sloom,slaperig, neiging tot braken, dan DIRECT bellen
ik denk het niet maar overleg even met de dierenarts
Het lijkt me geen kwaad te kunnen. Maar je kan voor de zekerheid de DA even bellen en hond goed in de gaten houden.

Onze hond heeft een poos geleden een kreeft (in zijn geheel!) in 1 hap naar binnen gewerkt en daarvoor een gril worst met plastic folie er omheen opgegeten, uit de boodschappen tas. Hij leeft nog steeds gelukkig. Maar ze kunnen je flink laten schrikken helaas :proud:
Is het van dat papier wat zacht wordt als het nat is? Vergelijkbaar met WC papier? Dan is er niet zo veel aan de hand, dat poepen ze wel uit. Als je denkt dat het giftig is, zou ik even overleggen mer de dierenarts.
Dat komt er vanzelf wel weer uit. Mocht je merken dat de hond er echt last van heeft dan de dierenarts bellen.
Ik heb een goldie en die eet helaas echt alles en ook papier in alle maten en soorten. Ze doet dit al 10 jaar en nog nooit heeft ze hier last van gehad.
Een paar maanden geleden had ze een vogel vet bol met netje op. Deze heb ik haar bij de DA laten uitbraken, omdat netje in de darmen vast kan komen te zitten. De rest poepen ze uit.
hemke schreef:
29-07-2020 16:58
Je doet wel wat hysterisch, vind je niet?
hemke schreef:
Overdrijven is ook een vak zeg.
Je kunt een dierenarts ook bellen, je hoeft niet meteen langs te gaan. Hier zitten allerlei mensen maar je weet van niemand zeker dat zij een dierenarts zijn, dus je zou ook verkeerd advies kunnen krijgen.
Als het tissue is als in papieren zakdoekjes kan het niet zoveel kwaad. Dat kon het tenminste niet toen een peuter dat hier een keer op had.
Dat papier waarmee ze kleding inpakken is anders dan tissues.
chocolol schreef:
29-07-2020 17:37
Dat papier waarmee ze kleding inpakken is anders dan tissues.
Dat is vloeipapier toch? Dan zou ik wel bellen. Dat lost toch minder makkelijk op.
Mijn vorige hond was dol op (gebruikte!) papieren zakdoeken en at die ook graag helemaal op, als hij de kans kreeg.
Het is nooit in me opgekomen om daar een dierenarts voor te raadplegen.
Eén telefoontje kan geen kwaad.
hemke schreef:
Huh?
Papier is een natuurlijk, maar voor hond en mens onverteerbaar materiaal. Bij de mens is het darmtraject langer dus dan zullen bacteriën aan de cellulose gaan vreten, bij de hond is de darm te kort om de bacteriën lange tijd een plezier te doen dus zullen er onverteerde restjes in zijn poep zitten..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Doet mijn hondje zo vaak, die pikt zakdoekjes en eet ze op, poept ze ook weer uit.
Ik zou even afwachten.
Zolang de hond gezond oogt, niet bellen.
Nou ik zou wel bellen. Gewoon om er zeker van te zijn. Vloeipapier is anders dan een tissue.
Wat wél ontzettend gevaarlijk is, dat is een doorgeslikt touwtje. Terwijl die door de darm reist kan door de peristaltische darmbewegingen het touwtje door de darmwand snijden. Dit wordt dan een zware spoedoperatie. Ook dan is hij vaak niet meer te redden.
raindance schreef:
29-07-2020 18:04
Nou ik zou wel bellen. Gewoon om er zeker van te zijn. Vloeipapier is anders dan een tissue.
Ja je kunt wel even bellen natuurlijk maar om nou meteen zo hysterisch te gaan doen met hoofdletters en zo.
Berg dus alle touwtjes, veters, wol en garen goed op. Voor een speelse hond die alles onderzoekt is dit in een ommezien doorgeslikt.
In dit soort gevallen altijd even bellen. Je weet het niet en afwachten is niet altijd verstandig. Dus, bellen.
hemke schreef:
Sterker nog, ik zou haar in de auto zetten en erheen rijden! SNEL!
Eurus schreef:
29-07-2020 19:01
Sterker nog, ik zou haar in de auto zetten en erheen rijden! SNEL!
Nee daar is geen tijd meer voor, begin NU met reanimeren!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven