Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 31 juli 2020 om 09:25
vrijdag 31 juli 2020 om 09:27
Daarom heb ik zo'n zwak ego.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 31 juli 2020 om 09:34
Precies.Betty_Slocombe schreef: ↑31-07-2020 08:24Ik lees niet in dat minnaarstopic
Ten eerste heb ik er niets te zoeken, want ik heb geen minnaar, ten tweede vind ik mensen die vreemdgaan of vreemdgaan faciliteren stom en ben ik daar zo rechtlijnig in dat ik beter niet kan zien wie daar actief zijn.
vrijdag 31 juli 2020 om 09:39
Betty_Slocombe schreef: ↑31-07-2020 09:12Precies. Al kan ik het me moeilijk voorstellen. Nietzsche, afhaalchinees en een fijne schlager, wat wil je nog meer.
Oordopjes?
Later is nu

vrijdag 31 juli 2020 om 09:44

vrijdag 31 juli 2020 om 09:59
IkBetty_Slocombe schreef: ↑31-07-2020 09:08Maar goed, er zullen ook mensen zijn die mij niet moeten omdat ik bepaalde ideeën heb. Mensen die een hekel hebben aan afhaalchinees, bijvoorbeeld.

vrijdag 31 juli 2020 om 09:59
Betty_Slocombe schreef: ↑31-07-2020 09:58Ik snap het niet helemaal. Ze is boos omdat haar vriendin geen boterhamworst serveert, of heb ik het verkeerd begrepen?
Hahahaha zoiets ja.

vrijdag 31 juli 2020 om 10:00
Gewn idee, ik begrijp het eigenlijk ook helemaal nietBetty_Slocombe schreef: ↑31-07-2020 09:58Ik snap het niet helemaal. Ze is boos omdat haar vriendin geen boterhamworst serveert, of heb ik het verkeerd begrepen?

vrijdag 31 juli 2020 om 10:03
Wat ik ervan begrijp is: vriendin komt af en toe bij TO thuis. Ze eet dan regelmatig mee of ze drinken thuis wat (bij TO dus).
Als TO naar vriendin gaat moet er altijd buiten de deur gegeten/gedronken worden en TO heeft geen zin om steeds te moeten betalen terwijl vriendin bij haar gratig eet/drinkt.
Nu is vriendin jarig geweest en heeft TO uitgenodigd dit samen op een terrasje te vieren en TO is bang dat dit niet betaald gaat worden door vriendin.
En daar heeft ze geen zin in.
Als het anders is snap ik er ook niets van.
Als TO naar vriendin gaat moet er altijd buiten de deur gegeten/gedronken worden en TO heeft geen zin om steeds te moeten betalen terwijl vriendin bij haar gratig eet/drinkt.
Nu is vriendin jarig geweest en heeft TO uitgenodigd dit samen op een terrasje te vieren en TO is bang dat dit niet betaald gaat worden door vriendin.

vrijdag 31 juli 2020 om 10:03
Wat een zwaar lot! Hopelijk mag hij wel patat.LaFleurNoire schreef: ↑31-07-2020 09:59Ikafhaalchinees. Maar de echtgenoot wordt altijd ziek van Chinees en moet dan weer een hele nacht op het toilet bivakkeren dus we eten het heel, heel zelden en dan eet hij wat anders.

vrijdag 31 juli 2020 om 10:04
herfstappeltaart schreef: ↑31-07-2020 10:03Wat ik ervan begrijp is: vriendin komt af en toe bij TO thuis. Ze eet dan regelmatig mee of ze drinken thuis wat (bij TO dus).
Aahh okee, dat verklaart een berg dan.
vrijdag 31 juli 2020 om 10:14
Ik vind sowieso dat er vaak topics zijn over geld gedoe
Maar als ik dit zo lees, moet ze eens met vriendin in overleg waarom vriendin haar niet thuis uit durft te nodigen voor eten en/of drinken. Misschien zit daar wel een sociale angst achter.
(ik kook zelden voor anderen, we gourmetten of halen wat.. niet omdat ik niet kan koken, maar omdat ik bang ben dat het niet goed genoeg is.. zoiets zou het kunnen zijn, toch?)(of moet ik nou toch dat topic gaan lezen?)
Maar als ik dit zo lees, moet ze eens met vriendin in overleg waarom vriendin haar niet thuis uit durft te nodigen voor eten en/of drinken. Misschien zit daar wel een sociale angst achter.
(ik kook zelden voor anderen, we gourmetten of halen wat.. niet omdat ik niet kan koken, maar omdat ik bang ben dat het niet goed genoeg is.. zoiets zou het kunnen zijn, toch?)(of moet ik nou toch dat topic gaan lezen?)
Later is nu

vrijdag 31 juli 2020 om 10:30
Dreamer schreef: ↑31-07-2020 10:14Ik vind sowieso dat er vaak topics zijn over geld gedoe
Dat zou zeker kunnen. Of misschien heeft vriendin's man wel geen zin in vriendinnen van haar over de vloer.
vrijdag 31 juli 2020 om 10:44
Zowizo schreef: ↑30-07-2020 23:21Ja klopt ben ik met je eens, vind het ook een vaag verhaal en geen idee waar hij op doelt. Dus ja dat loepen is dan logisch, maar de opmerkingen die volgen zijn vervolgens allemaal gericht op het loepen en niet op het nieuwe topic, ook al snap ik er geen hout van.
Maar ik zie het wel vaker, dat er eerst geloept wordt en op basis daarvan een antwoord wordt gegeven. In sommige gevallen niet helemaal fair, dan begin je al met een 1-0 achterstand...
Goeie. Ik doe dat eigenlijk nooit, omdat ik oude info er niet toe vind doen. Maar hier op de een of andere manier... je maakt je kwaad omdat iemand anders iets voor je achterhoudt. En dan zelf met zo'n enorm abject (abject? Ja, ik zeg het gewoon: abject!) geheim rondlopen. Dat vond ik groot genoeg om er wel iets van te zeggen. Noem het een spiegel.
Such fun!1
vrijdag 31 juli 2020 om 10:47
Ik loep vaak wel , omdat er soms echt een andere voorstelling van zaken wordt gegeven of er dingen worden weggelaten die wel relevant zijn.MarindaH schreef: ↑31-07-2020 10:44Goeie. Ik doe dat eigenlijk nooit, omdat ik oude info er niet toe vind doen. Maar hier op de een of andere manier... je maakt je kwaad omdat iemand anders iets voor je achterhoudt. En dan zelf met zo'n enorm abject (abject? Ja, ik zeg het gewoon: abject!) geheim rondlopen. Dat vond ik groot genoeg om er wel iets van te zeggen. Noem het een spiegel.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
vrijdag 31 juli 2020 om 10:52
vrijdag 31 juli 2020 om 11:04
O, maar daar heb ik het niet eens over. Maar wel over topic nummer zoveel over dezelfde man. "We hebben het echt heel erg leuk" terwijl er al zes topics zijn vol met ellende.
Er was ooit iemand die had echt altijd problemen met haar omgeving. Echt met IEDEREEN. Had over iedereen een mening ook. Daar reageer ik dan niet meer op.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)