vriendin vertellen dat ik zwanger ben op haar bruiloft?

02-05-2009 16:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben net zwanger (hoera!!!) van ons derde kindje. Ben er heel erg blij mee. Het is nu vijf weken, dus nog heel spannend. Heb het al wel tegen twee vriendinnen verteld en tegen ouders/ schoonouders. We vertellen het niet aan iedereen, maar wel aan goede vrienden. Nu trouwt volgende week een hele goede vriendin. Ik zie haar niet meer voor de bruiloft, dus kan het haar deze week niet life vertellen. Zal ik het haar op de bruiloft vertellen als daar een goed momentje voor is? Of zou dat teveel een inbreuk zijn op haar dag? Het zal haar sowieso opvallen dat ik niet drink, trouwens. Wat denken jullie?
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2009 @ 16:43:

Ik zou haar gewoon mailen of bellen. Zo bijzonder is het tenslotte niet, zeker niet als je er al 2 hebt.
quote:rosie76 schreef op 02 mei 2009 @ 16:46:

elninjoo, ik denk dat dat heel persoonlijk is. Bij mijn vriendinnen geldt eigenlijk elke aankondiging van een zwangerschap als iets bijzonders, ook al is het de tiende. Maar goed, dat ter zijde.

als je je aankondiging zooooo bijzonder vindt dan heb je daarbij toch gelijk al je antwoord: dan doe je dat dus niet op een hoogtepunt van 'n ander

maar ik vind het raar dat je 'n goede vriendin niet nu gewoon even belt met de mededeling, want als zij een zwangerschap ook zo bijzonder vindt dan is het toch wel lullig als ze er achter komt dat je het al wel aan anderen hebt vertelt maar nog niet aan haar
Stuur haar een leuke kaart waarin je het aankondigt. Dat kan gewoon voor haar trouwen.
Heb de andere antwoorden niet allemaal gelezen maar ik zou het absoluut niet doen. Toen mijn man en ik 10 jaar getrouwd waren, gaven we om het te vieren een diner in een duur restaurant. Had een hoop geld gekost en dat was ook niet erg want het was ONS feestje. Tot mijn schoonzus de bom dropte dat ze zwanger was en het ineens HAAR feestje was. Ik voelde me knap genaaid. Niet doen dus. Je pakt je eigen moment maar, maar niet op haar dag.
eens met elninjoo. Je kan haar toch nu bellen of vanavond langs gaan? En ik vind, het is ook heel bijzonder, maar aan de andere kant is het gewoon doodnormaal en kan je dit ook best telefonisch doen. En als je dat echt niet wil, dan niet vertellen op haar bruiloft, al zou ik het persoonlijk geen probleem vinden als een goede vriendin mij zoiets op mijn bruiloft had verteld.
Een kaart vind ik wat onpersoonlijk, bellen eigenlijk ook. Ik ga het gewoon erna vertellen als ze ooit de bruiloftsroes is. Kanhet nog prima even voor me houden. Denk dat ze gezien de omstandigheden het helemaal niet erg vind als twee andere vriendinnen het al wel weten.
Ook eens anderen hier, als het zo'n goede vriendin is kun je haar ook ff bellen (of moeite doen om een paar dagen voor de bruiloft even bij haar langs te gaan).
Patti, dat is heel erg! Ik zou het dan ook niet aan iedereen hebben verteld, alleen aan mijn vriendin. Juist om die reden.
Langsgaan is overigens niet echt een optie, ze woont drie uur hier vandaan en ik heb deze week geen tijd om die reis te maken. Ik werk fulltime en ben 's avonds druk met de bruiloft, ben ceremoniemeester en het is een vrij formele bruiloft. Er moet dus van alles geregeld worden.
quote:elninjoo schreef op 02 mei 2009 @ 16:43:

Ik zou haar gewoon mailen of bellen. Zo bijzonder is het tenslotte niet, zeker niet als je er al 2 hebt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jee Patti, wat een ondoordachte actie van je schoonzus. (Dat hoop ik tenminste, anders zou het wel echt een naaistreek zijn...)
The time is now
Een kaart onpersoonlijk?

Nah, dat vind ik nou absoluut niet....

Maar goed, als jij dat vindt dan hou je het gewoon voor je en vertel je het na de bruiloft. Kan ook natuurlijk.
ja, dit vind ik omdat het geschreven is en je niet direct kunt reageren, maar dat is natuurlijk subjectief.
Je bent nog ceremoniemeester ook?

En het is een formele bruiloft?

Hou dan gewoon tot na de bruiloft je mond. Jij bent juist degene die 'moet' zorgen dat de bruiloft vlekkeloos verloopt.

Haar huwelijk is nu echt ff bijzonderder voor haar dan jouw derde kind denk ik...
dat getrut met babies en bruiloften ook altijd.. gewoon effe bellen van te voren, kan je er over praten en heeft zij niet het idee dat je iets achter hebt gehouden. Ik denk zo maar dat daar namelijk later weer over gemutst gaat worden, als ik dit zo lees.
*Zou het iets toevoegen als ik ook nog even zeg dat ze het niet moet doen? Nou ja, voor de zeker dan maar...*

Niet doen!!!!!!!!
The time is now
Wat RR zegt.

En wat Tangt zegt ook.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
inderdaad rosiero, als je van te voren al zo moet gaan bedenken hoe je het vertelt en hoe niet en wie dit wel weet en wie niet etc etc, dan is die kans erg groot geloof ik. Hoezo niet bellen, wat is er mis met bellen?
Ik denk dat mutsen achteraf wel meevalt hoor. Er is een goede reden om het niet te vertellen en zij is ook niet het type om daar moeilijk over te gaan doen. Het is idd een getrut, haha. Het is ook helemaal geen halszaak, ik vroeg me alleen af of zoiets vertellen op een bruiloft bon ton was. Ben ook niet zo ervaren met bruiloften, in mijn omgeving wordt namelijk niet zoveel getrouwd. Wil natuurlijk niet alle energie die ik in de organisatie heb gestoken teniet doen met een faux pas, vandaar dit topic.
Als je ceremoniemeester bent heb je helemaal een goede smoes om niet te drinken (je wilt je hoofd erbij houden). En het is als ceremoniemeester ook niet vreemd om even met evt. aanwezig horecapersoneel te smoezen (voor een wijnglas bessensap, of spa rood met scheutje appelsap). En volgens mij kun je rustig champagne mee proosten, een half slokje of nep-slokje nemen, glas ergens neerzetten en je man/vriend subtiel de rest laten opdrinken. Maak van het aankondigingsmoment van je zwangerschap een apart moment, zeker als je aangeeft dat het in jullie vriendenkring een big deal is.
Ik had het zelf totaal niet erg gevonden als iemand me zoiets had verteld op mijn bruiloft, maar volgens mij hechten heel veel bruiden wel heel veel waarde aan de exclusieve aandacht op 'hun speciale dag', dus ik zou het risico niet nemen.

Ik zou haar bellen of het tot na de bruiloft bewaren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou het zelf niet snel vertellen op zo'n dag. Maar het gekke is dat als ik het omdraai en iemand had mij dat verteld op de dag van mijn bruiloft, ik alleen maar nog blijer zou zijn geweest. Gedeelde vreugd en zo. Dus zo gek vind ik het niet van je dat je erover zat te peinzen. Het hangt misschien ook af van hoe jullie vriendschap is, jij kunt het beste inschatten of het toevoegt aan haar dag of juist "afbreuk" doet (klinkt een beetje zwaar maar als ik de andere reacties lees kan dat blijkbaar echt).

Als je twijfelt, zou ik het niet doen en als het kan na die dag afspreken om het te vertellen en er uberhaupt een geniet-dag van maken, ook leuk voor haar om te vertellen over hoe zij haar bruiloft beleefd heeft .
Susan, ik dacht hetzelfde als jij. Het zou mij ook niet uitmaken (maar dat komt ook omdat trouwen voor mij dan weer niet zo'n big deal is). Maar ik had al zo'n vermoeden dat dit voor veel mensen anders ligt.
Eens met de rest. En gefeliciteerd met je zwangerschap.
Rosie76, ik zou het zeker niet op de bruiloft vertellen, het is hún bruiloft niet jouw zwangerschapsfeestje. Aandacht hoort niet bij jou te liggen die dag, en tien tegen een dat dat dan toch gebeurt. Gewoon bellen of langsgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven