vriendin vertellen dat ik zwanger ben op haar bruiloft?
zaterdag 2 mei 2009 om 16:25
Hallo! Ik ben net zwanger (hoera!!!) van ons derde kindje. Ben er heel erg blij mee. Het is nu vijf weken, dus nog heel spannend. Heb het al wel tegen twee vriendinnen verteld en tegen ouders/ schoonouders. We vertellen het niet aan iedereen, maar wel aan goede vrienden. Nu trouwt volgende week een hele goede vriendin. Ik zie haar niet meer voor de bruiloft, dus kan het haar deze week niet life vertellen. Zal ik het haar op de bruiloft vertellen als daar een goed momentje voor is? Of zou dat teveel een inbreuk zijn op haar dag? Het zal haar sowieso opvallen dat ik niet drink, trouwens. Wat denken jullie?
donderdag 7 mei 2009 om 15:10
Als het echt zo'n goede vriendin van je was, had ze het allang geweten. Mijn vriendinnen die zwanger waren, vertelde het zo snel mogelijk, ook gewoon door de telefoon en niet na 12 weken of wat dan ook. Sterker nog bij sommige vertelde ze het al voordat ze het zelf zeker wisten. Dus al voor de test.
Ik heb een vriendin die wat verder woont, en die ik vaak spreek door de tel. en minder vaak zie. Ze was 5 maanden zwanger toen ze het vertelde, omdat ze het 'persoonlijk' wilde vertellen. Al die gesprekken door de telefoon heeft ze er niets over gezegd. Het gaat dan om 'haar' momentje ofzo. Vond het zelf niet zo leuk.
Wat ik probeer te zeggen, hou het niet te lang voor je. En liegen over een antibiotacakuur vind ik helemaal not done. Als echte vriendinnen ga je niet spastisch dingen achter houden en smoesjes bedenken. Ik zou haar bellen, en zeggen dat je het liefst persoonlijke wilde vertellen, maar dat je het niet op de bruiloft zelf wil aankondigen, en dus nu maar door de tel doet. Het is daarom echt niet minder speciaal, ik zou het zelf enorm gewaardeerd hebben.
Ik heb een vriendin die wat verder woont, en die ik vaak spreek door de tel. en minder vaak zie. Ze was 5 maanden zwanger toen ze het vertelde, omdat ze het 'persoonlijk' wilde vertellen. Al die gesprekken door de telefoon heeft ze er niets over gezegd. Het gaat dan om 'haar' momentje ofzo. Vond het zelf niet zo leuk.
Wat ik probeer te zeggen, hou het niet te lang voor je. En liegen over een antibiotacakuur vind ik helemaal not done. Als echte vriendinnen ga je niet spastisch dingen achter houden en smoesjes bedenken. Ik zou haar bellen, en zeggen dat je het liefst persoonlijke wilde vertellen, maar dat je het niet op de bruiloft zelf wil aankondigen, en dus nu maar door de tel doet. Het is daarom echt niet minder speciaal, ik zou het zelf enorm gewaardeerd hebben.