vriendin vertellen dat ik zwanger ben op haar bruiloft?

02-05-2009 16:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben net zwanger (hoera!!!) van ons derde kindje. Ben er heel erg blij mee. Het is nu vijf weken, dus nog heel spannend. Heb het al wel tegen twee vriendinnen verteld en tegen ouders/ schoonouders. We vertellen het niet aan iedereen, maar wel aan goede vrienden. Nu trouwt volgende week een hele goede vriendin. Ik zie haar niet meer voor de bruiloft, dus kan het haar deze week niet life vertellen. Zal ik het haar op de bruiloft vertellen als daar een goed momentje voor is? Of zou dat teveel een inbreuk zijn op haar dag? Het zal haar sowieso opvallen dat ik niet drink, trouwens. Wat denken jullie?
Ik zou het niet doen, het is haar dag, en waarschijnlijk voelt het voor haar alsof jij dan in de belangstelling wil staan. Kun je haar niet beter bellen van tevoren?
Niet vertellen. Ze let op zo'n dag er echt niet op of jij wel of niet drinkt.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ja precies het is haar dag, dus ik zou het later vertellen. Anders even bellen of langsgaan als het zo'n goede vriendin is.
ben het met sharra eens...

Bel der van de voren....kan ze je op de bruiloft feliciteren.
Nee, niet doen! Bewaar dit alsjeblieft voor na haar bruiloft. Dit is haar dag.
Ik zou het niet vertellen op haar bruiloft. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen. Ik zou vertellen dat ik een antibioticakuur heb en daarom niet kan drinken.
Wil het niet via de telefoon vertellen, dus bellen vind ik niet leuk. kan het natuurlijk wel stilhouden tot erna. Overigens denk ik dat het haar wel opvalt, omdat we met een klein groepje dineren en ik normaal nogal een "drankbak" ben. Maar een smoesje is natuurlijk snel bedacht.
Mocht het haar toch opvallen dat je niet drinkt én ze vraagt er ook nog naar dan kun je het altijd nog vertellen..

Maar lijkt me idd niet zo waarschijnlijk dat ze er op let.
quote:Flinterke schreef op 02 mei 2009 @ 16:29:

Ik zou het niet vertellen op haar bruiloft. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen. Ik zou vertellen dat ik een antibioticakuur heb en daarom niet kan drinken.Goed idee! Dat leugentje vergeeft ze je vast wel als je de echte reden komt vertellen!
Zou haar of vantevoren ff bellen (als het echt een goede vriendin is) of wachten tot na de bruiloft. Is nou niet echt nieuws wat je op de bruiloft van een ander moet gaan vermelden...
wat een eensgezindheid, haha.
Ik had zo'n mooi fantasietje dat ik het haar op een stil momentje zou vertellen en dat we dan verder gaan met haar feestje. Maar dat zullen de hormonen dan wel zijn.
Inderdaad niet op de bruiloft vertellen. Je kunt overigens prima verdoezelen dat je niet drinkt, door middel van een smoes of een wijn/champagne glas met wat anders laten vullen (als je dat lukt even stiekem in overleg met horeca personeel). Of je man drinkt jouw glas ongemerkt leeg, of je moet nog rijden, of je denkt dat je de mexicaanse griep hebt.
NEE! Het is nl niet jóuw dag, maar die van je vriendin. Daar kun je toch wel rekening mee houden?!
quote:rosie76 schreef op 02 mei 2009 @ 16:36:

Ik had zo'n mooi fantasietje dat ik het haar op een stil momentje zou vertellen en dat we dan verder gaan met haar feestje. Maar dat zullen de hormonen dan wel zijn.Stil momentje op een bruiloft is wishful thinking, maar goed als je denkt dat het lukt. Maar al zou je mijn beste vriendin zijn, ik zou graag willen dat je die dag even voor mij laat. Hoe blij ik ook voor je zou zijn. Tenzij ze iets vermoed en het terloops zachtjes aan je vraagt. Dan kun je moeilijk liegen.
Ja, geniaal idee, op een bruiloft tussen alle gasten en het gezoen en handenschudderij, even laten vallen dat je denkt dat je de mexicaanse griep hebt
quote:rosie76 schreef op 02 mei 2009 @ 16:36:

Ik had zo'n mooi fantasietje dat ik het haar op een stil momentje zou vertellen en dat we dan verder gaan met haar feestje. Maar dat zullen de hormonen dan wel zijn.Ik snap dat ook wel. Maar je moet alleen niet vergeten dat niet iederéén er zo vol van is als jij..... Zeker omdat het je derde is...
Fleurtje,natuurlijk kan ik daar rekening mee houden, vroeg me alleen of of doet zou moeten. Maar die vraag is duidelijk beantwoord. Ik ga niets zeggen!
niet vertellen, doe het ervoor of erna.

het is haar dag, niet die van jou.
Tenzij ik kotsend de kerk uitren natuurlijk...
Ik zou haar gewoon mailen of bellen. Zo bijzonder is het tenslotte niet, zeker niet als je er al 2 hebt.
Hoewel ik dan dat griepidee mooi kan uitvoeren!
Nee,zij staat in de belangstelling en niet jij....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
elninjoo, ik denk dat dat heel persoonlijk is. Bij mijn vriendinnen geldt eigenlijk elke aankondiging van een zwangerschap als iets bijzonders, ook al is het de tiende. Maar goed, dat ter zijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven