'Sorry, verkeerde topic!'

02-08-2020 13:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldvraag, maar vraag me dit - af en toe - al een tijdje af.
Soms lees ik dat iemand haar of zijn bericht heeft aangepast in een topic met de tekst: 'Sorry, verkeerde topic!'.
Nu weet ik dat dat ook wel wordt geroepen als iemand (per ongeluk) dubbel nickt, of iets dat toch te privé was, weer wil wissen of meer van zulks.
Maar ik ga er vanuit dat het vaak ook wel echt zo is.

Wat ik niet begrijp is: hóe dan? Hoe kan je nu een reactie schrijven op een topic, terwijl dat voor een heel ander topic bedoeld was? Of ben ik naïef en is het vaker niet dan wel waar?

Iemand die het weet?
Liefst van degene die dit zelf zo heeft gedaan. Hoe forum je dan dat je per ongeluk in een verkeerd topic reageert?
C⨀urage schreef:
02-08-2020 15:51
Haha leuk.

Ik geloof dat ik iets minder multi-task dan gemiddeld. Als ik het zo lees.
Grappig om te lezen hoe anderen het doen.
En er zijn kennelijk toch meer mensen op laptop dan ik dacht. Steeds meer mensen forummen alleen nog maar mobiel (ja, dramatisch met viva-forum).

Ik reageer echt zelden mobiel, vind ik te onhandig gepiel. Ik zet soms een reactie eerst in Word voordat ik 'm plaats, bijv. om nog eerst even door te lezen of aan te passen.
wij slapen nooit.
Vraag me ook af waarop je baseert dat steeds meer mensen alleen nog maar op mobiel forummen. Vind het op mobiel ontzettend onhandig dus dan forum ik juist niet.
MrsLady schreef:
02-08-2020 16:50
Vraag me ook af waarop je baseert dat steeds meer mensen alleen nog maar op mobiel forummen. Vind het op mobiel ontzettend onhandig dus dan forum ik juist niet.

In zijn algemeenheid. Niet specifiek Viva (waarschijnlijk daar relatief minder mobiel...).
Daar is onderzoek naar gedaan.
Ja hoor, dan heb ik meerdere tabs open. De ene op een topic in Psyche en een ander op een topic in Thuis. Dus dan focus ik op Thuis en schrijf iets, klik op Send, maar dan blijkt dat de focus op Thuis niet heeft gewerkt en dat ik in Psyche zit dus dan wordt die TO in Psyche getracteerd op een opmerking als "Ik zou zwart kiezen".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Soms zit ik iets te lezen in Viva en bedenk dat ik nog moet shoppen naar een kurkentrekker of punaises. Daarna ben ik vergeten dat ik op Viva zat en open ik een ander topic. Zo komen meerdere tabs open.
Of ik begin met "Nieuwe Posts" en open de zes topics die me interessant lijken allemaal in een nieuwe tab.
Daarom is een mobiel ook zo verschrikkelijk onhandig. Echt een heel gebrekkig ding is een browser op een mobiel het waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Net of je uit een luxe huis komt en in een plaggenhut moet gaan leven.
retrostar schreef:
02-08-2020 18:12
Daarom is een mobiel ook zo verschrikkelijk onhandig. Echt een heel gebrekkig ding is een browser op een mobiel het waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Net of je uit een luxe huis komt en in een plaggenhut moet gaan leven.

Haha ja.
En bedankt voor de levendige uitleg in je andere posts.

Voor iedereen trouwens hoor, die het kwam toelichten.
C⨀urage schreef:
02-08-2020 15:51
Haha leuk.

Ik geloof dat ik iets minder multi-task dan gemiddeld. Als ik het zo lees.
Grappig om te lezen hoe anderen het doen.
En er zijn kennelijk toch meer mensen op laptop dan ik dacht. Steeds meer mensen forummen alleen nog maar mobiel (ja, dramatisch met viva-forum).

Zelfs op mobiel heb ik vaak meerdere tabbladen openstaan. Daar kunnen dan ook rustig 2 topics tussen open staan. Momenteel heb ik mobiel 12 tabbladen actief.
Ik had dit pas. Vond het heel raar, ik denk dat er iets versprongen is want ik typte op m'n mobiel.
Denk dat TO ondertussen wel in de gaten heeft dat zoiets niks te maken hoeft te hebben met dubbelnicken of iets te verbergen te hebben.

Slotje dan maar? ;)
wij slapen nooit.
ProdigalDaughter schreef:
03-08-2020 01:08
Ik had dit pas. Vond het heel raar, ik denk dat er iets versprongen is want ik typte op m'n mobiel.
Dat gebeurt inderdaad. En als je dan al een antwoord had bedacht en schrijft zonder de OP te lezen gaat het wel eens mis.
LīlyRose schreef:
03-08-2020 01:27
Dat gebeurt inderdaad. En als je dan al een antwoord had bedacht en schrijft zonder de OP te lezen gaat het wel eens mis.

Precies
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
03-08-2020 01:22
Denk dat TO ondertussen wel in de gaten heeft dat zoiets niks te maken hoeft te hebben met dubbelnicken of iets te verbergen te hebben.

Daar was ik ook al vanuit gegaan in mijn OP.
Kon me alleen voorstellen dat ook die antwoorden zouden komen, dus wilde dat alvast ondervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven