Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo'n begraafplaats is er ook in (de buurt van?) Eext ofzo. Ben ik 2 jaar terug geweest. Er mag als monument alleen een houten schijf op. Ik vind het mooi, maar heb zelf ook niets met begraafplaatsen en daar mensen bezoeken. Of.. ik zeg het fout. Ik vind begraafplaatsen mooi en bezoek ze graag, maar heb niet de behoefte om mijn opa's en oma's of mijn vader per se ergens te gaan 'bezoeken'. Als ik aan hen denk, is een armband of foto genoeg. Gewoon, in m'n eigen huis.

Lise, ik vind dat zo'n fysio in elk geval bij iedereen even langs moet gaan met de vraag hoe het nu is, of je nog ergens last van hebt sinds de vorige keer, enz. Dat hij bij de één langer blijft dan bij de ander, dat hij tijdens zo'n oefenuurtje niet continu of jullie aandoeningen praat maar ook over andere dingen, kan allemaal, maar je toont even interesse in de patiënt en de aandoening. Is mijn idee.

Mijn/onze fysio heeft een sportzaaltje bij z'n praktijk. Daar heb ik een tijdje gewoon gefitnest, dus niet eens als behandeling, maar wel in het verlengde bij de meesten. Dan ging de dienstdoende fysio echt wel even bij iedereen langs met een 'hoe is het nu?'. Bij mij kwam dan ook gelijk de hele familie ter sprake :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-08-2020 16:02
Nee. Ze snapt dingen niet van whatsapp en als ik (of m'n zus of een nichtje) het haar dan uit wil leggen, zegt ze 'ohnee, nu niet' en zo reageert ze altijd Beetje kribbig ook. Het gaat gewoon niet meer lukken.
Haha, mijn moeder dito. En die is pas 72.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga als ik ga altijd individueel naar de fysio. Maar bij een groep lijkt een kort praatje bij elk me wel fijn. Even langslopen en vragen hoe gaat het, moet ik de oefening voordoen, heb je begeleiding nodig , zoiets zou fijn zijn lijkt me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
We hebben, een jaar of tien geleden, een plekje gekocht op een natuurbegraafplaats. Dan hebben de kinderen verder nergens omkijken naar.
Ik wil zelf graag begraven worden en man gecremeerd en dan uiteindelijk samen in het graf.
Alle reacties Link kopieren
Suzy, hoe zit het trouwens met die blauwe plekjes van de tape. Is dat nog weggetrokken en heb je dit ook met je fysio overlegd?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-08-2020 17:06
Suzy, hoe zit het trouwens met die blauwe plekjes van de tape. Is dat nog weggetrokken en heb je dit ook met je fysio overlegd?
Ze had het ooit één keer eerder gezien. Maar aangezien ik het ook ineens bij mijn horloge had en de blauwe plekken ineens weer als paddestoelen uit de grond schieten ga ik maandag naar mijn huisarts. Ook voor de b12 enz.
Kan een bijwerking zijn van de candesartan die ik gebruik. Ik reageer steeds zo slecht op medicatie. Net of mijn lichaam dat soort dingen allemaal gewoon niet accepteert.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Domweg, ik geniet.
Onder mijn grote parasol, mussen di om mij heen fladderen, om hin voer te pakken.
Honden aan mijn voeten, gestart met en boek te lezen,vogeltjes kijken.
Vooral, twee hondn aan mijn voeten, ik ben zo blij dat jongste nog leeft.
Dit is het Zwitsers lieven gevoel . :hyper:
Dir moet ik delen,
lientje69 schreef:
06-08-2020 16:14
Ik ga als ik ga altijd individueel naar de fysio. Maar bij een groep lijkt een kort praatje bij elk me wel fijn. Even langslopen en vragen hoe gaat het, moet ik de oefening voordoen, heb je begeleiding nodig , zoiets zou fijn zijn lijkt me.
Nou ja, dat is dus ook de bedoeling maar in de praktijk gebeurt dat dus niet.
hemke schreef:
06-08-2020 17:18
Domweg, ik geniet.
Onder mijn grote parasol, mussen di om mij heen fladderen, om hin voer te pakken.
Honden aan mijn voeten, gestart met en boek te lezen,vogeltjes kijken.
Vooral, twee hondn aan mijn voeten, ik ben zo blij dat jongste nog leeft.
Dit is het Zwitsers lieven gevoel . :hyper:
Dir moet ik delen,
Wat fijn Hemke!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-08-2020 13:57


Iemand moest laatst 3 eigenschappen van zichzelf noemen voor een sollicitatie. Nanku, was jij dat? En hoe is dat gegaan?
(ik zag een specht en moest daaraan denken.. de wondere wegen van mijn brein)
Haha ja dat was ik. Ik moest filmpjes opnemen voor een video sollicitatie. Nou, ik kan je vertellen, ik word niet uitgenodigd op gesprek. En als dat wel zo is, snap ik het niet. Het lukte mij niet om totale zinnen te maken zonder over mijn woorden te vallen of wat dan ook. Dus papier erbij gepakt en nu lijk ik net een robot. Heb het toch maar ingestuurd, want ja had geen andere optie.

Ik heb prima kennis over mijzelf en dit heb ik echt verprutst. Achja
Alle reacties Link kopieren
Haha Suzy ik moet wel eventjes om je lachen hoor !! Aasgieren je uit elkaar laten trekken ipv een begrafenis hahaha.
Mij boeit het niet wat ze met me doen, als ze me maar niet begraven. Het idee dat al die beestjes tekeer gaan aan mijn lichaam.. dat krijg ik niet gehandeld.
Daarnaast heb ik zelf niks met een graf bezoeken. Zelf herdenk ik iemand ook liever thuis.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
06-08-2020 17:18
Domweg, ik geniet.
Onder mijn grote parasol, mussen di om mij heen fladderen, om hin voer te pakken.
Honden aan mijn voeten, gestart met en boek te lezen,vogeltjes kijken.
Vooral, twee hondn aan mijn voeten, ik ben zo blij dat jongste nog leeft.
Dit is het Zwitsers lieven gevoel . :hyper:
Dir moet ik delen,
Heerlijk Hemke!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
06-08-2020 18:32
Haha ja dat was ik. Ik moest filmpjes opnemen voor een video sollicitatie. Nou, ik kan je vertellen, ik word niet uitgenodigd op gesprek. En als dat wel zo is, snap ik het niet. Het lukte mij niet om totale zinnen te maken zonder over mijn woorden te vallen of wat dan ook. Dus papier erbij gepakt en nu lijk ik net een robot. Heb het toch maar ingestuurd, want ja had geen andere optie.

Ik heb prima kennis over mijzelf en dit heb ik echt verprutst. Achja

Wat jammer. Lijkt me ook lastig om je zo te moeten 'verkopen'

Jij denkt dus net zo over een graf als ik :)


Ik moest net bij de persconferentie erg lachen om het 'gebaar' voor 'luid zingen' (ging over groep Feyenoordsupporters)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jep.

Och ik zei vandaag nog dat ik de persconferentie wilde kijken.. helemaal vergeten. Zo maar eens opzoeken wat er gezegd is. Mijn vriend kijkt serie en ik lig er maar wat naast. Ben zoo moe en weer eens barstende hoofdpijn.
Ik heb niet alles gevolgd. Ben weer eens gevloerd door rugpijn en moehoe.

Nanku, dat je nu werkt wil niet automatisch zeggen dat je kunt werken. Je komt nu elke keer bekaf thuis. Is het dan niet te zwaar? Ik zou dit heel goed bij de UWV arts aangeven.
Alle reacties Link kopieren
De pijn in mijn knieën wordt ook erger. Geen idee hoe dat komt. Stom gedoe.
Later is nu
Stom he?
Oh haha. Dat stom in mij opkwam en dat ook schreef, komt omdat Dreamer dat al zei.
Alle reacties Link kopieren
:cheers:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hemke, dat klinkt heerlijk bij je.
Echt genieten lijkt me zo.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik wil juist begraven worden. Man liever gecremeerd maar eigenlijk maakt het hem niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Hemke dat is echt genieten!
Ik zie het zo voor me :P

Je hoeft helemaal niet naar een ver tropisch eiland voor dat zwitserleven gevoel.
Jij hebt het gewoon in je eigen tuin!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, Moyrrie en Nanku sterkte met de pijn!
Vroeger wilde ik begraven worden, maar sinds ik hoorde dat cremeren goedkoper is, wil ik het laatste.
Mijn nek en schouders beginnen steeds meer op te spelen, ik begin ook meer uitstraling naar mijn armen en handen te krijgen.
Naast de pijn in de onderrug en de zenuwpijn daarvan is dat niet heel prettig.

Ik heb vanmiddag bij de fysiotherapeut aangegeven dat ik mijn oefenschema herzien wil hebben omdat de oefeningen minder goed gaan en ik bovendien al acht maanden hetzelfde riedeltje doe dus ik sowieso wel even wat variatie wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven