Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
07-08-2020 09:15
Dankjewel voor het redden van de Ziggo Dome, Lise. Namens heel Nederland :lol:

Ik heb geloof ik ook wel goed geslapen. Was alleen de wekker vergeten te zetten. Hoorde vanmorgen mensen buiten praten en mopperde in mezelf dat die zo vroeg waren, keek op m'n klok en oooooh, blij dat die mensen buiten aan het praten waren zodat ik wakker werd :proud:
Ik word trouwens wakker van m'n eigen gesnurk :$

Werkze vandaag Lientje

Bij ons verrassend weinig muggen. In maart/april heel veel in huis, maar ook niet meer. Aan de ene kant zorgelijk, aan de andere kant lekker :sun:
(wel veel vliegen dan weer)

Ik zit trouwens op m'n werk mevrouw Van Dalen te wezen, oftewel: ik wacht op een antwoord, kan nu niet verder..
Nou, ze zitten 300m verderop hoor 👍🏻. Ben om 9u gisteren al maar binnen gaan zetten.

En mijn slaapkamerdeur moet altijd dicht, maar invalschoonmaakster had hem open laten staan. Ja hoor, toen ik net in slaap viel: mug. Grrr! Na een half uur zag ik hem op het plafond. Pets, dood! Toen was het ruim na enen. Om half 6 een andere mug, grrrr.
En ik kon niet goed slapen want ineens erg last van mijn lies. De avondwandeling ging ook niet zo goed, kwam op een gegeven moment bijna niet meer vooruit.
Vandaag zere benen. We zijn al even op stap geweest voor een cd-kast voor vriend. ‘Heulemoal’ naar Hemkes oude stadje. Kids logeerden bij opa en oma. Die komen straks terug en dan begin van de middag naar hun vader. Gaan ze nog een weekje op vakantie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:
07-08-2020 09:03
Sterkte Moyrrie :hug:

Succes met werken Lientje.

Fijn dat je goed geslapen hebt Kwebbel. Goed gesprek gehad met je zus?

Ik heb als een blok geslapen, wel weer gek gedroomd. Het is dankzij mij dat de Ziggo Dome er nog staat, aldus mijn droom :proud:
Veel last van mijn schouder en nek helaas.

Fijne dag allemaal!
Ja, heel fijn gesprek gehad. Daarvoor nog even die ene ouder gesproken, dat ging ook wel goed. Ben op veilig gebied gebleven ;) Daarna nog met zus gebeld :heart:
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-08-2020 10:34
Ik zit met de laptop op schoot altijd met mijn benen omhoog 😬. Misschien nog een idee?

Ik ook, maar dat blijkt dus niet zo goed te werken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
07-08-2020 12:59
Ik ook, maar dat blijkt dus niet zo goed te werken.
Als jullie met laptop op schoot zitten en de benen omhoog, denk er dan wel aan om een kussen of iets onder de knieën te leggen. Anders krijg je juist last van de knieën. Aldus mijn fysio.
Alle reacties Link kopieren
OH, dat is slim!

Dankje Nanku
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer ik heb met dit weer ook meer last van mijn knieën dan anders, voelt alsof er vocht in zit maar objectief is dat niet zo. Wellicht dus een combi van houding en het weer?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook kunnen. Maar ik vind het wel heel stom dat ik last krijg van koud én warm weer. Terwijl warm weer juist altijd zo fijn is/was.

Ik heb net trouwens 45 minuten gefietst. Lekker :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
07-08-2020 17:13
Als jullie met laptop op schoot zitten en de benen omhoog, denk er dan wel aan om een kussen of iets onder de knieën te leggen. Anders krijg je juist last van de knieën. Aldus mijn fysio.
Ja, heb ik.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mezelf in mijn kleinste kamertje in het huis ( hok waar de cv ketel hangt en mijn wasdroger staat) een bed gecreëerd.
Dan kan man, als ik hem wakker maak met mijn gesnurk, ongestoord slapen. Áls hij tenminste slaapt. En word ik niet continu wakker van zijn in bed uit bed en gemopper dat hij niet kan slapen.
:biggrin:
Wedden dat man binnen één nacht vraagt of ik weer bij hem in bed kom omdat hij zonder mij óók niet slaapt? :rofl:
En zo niet, nou dan maar niet. Ik ga het in elk geval even proberen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet een enorm warm plekje dan, Lientje?
Wel inventief :biggrin:

Ik zit/lig met kussentjes onder de knieën. Voelt sowieso beter :)
Later is nu
Dreamer schreef:
07-08-2020 20:21
Is dat niet een enorm warm plekje dan, Lientje?
Wel inventief :biggrin:

Ik zit/lig met kussentjes onder de knieën. Voelt sowieso beter :)
Ik wou het net typen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Het is hier overal warm nu dus dat maakt niet zoveel uit
En ik laat de deur van het hokje open. :proud:
Mocht ook bij dochter op de slaapbank maar daar krijg ik rugpijn van. Plus dat ze tot 01.00 uur zit te appen en facetimen én dat ze dan eerst " even een keer " haar bank moet opruimen hield me wel wat tegen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Zit nu lekker buiten, het is heerlijk :D

Lientje succes met werken vandaag!
Jij bent er vroeg bij Puck!

Ik heb weer een migraine-aanval. Verder veel pijn in de diverse delen van mijn lijf. Man is vandaag weer een dagje op pad dus ik heb het rijk alleen. Ik denk dat mijn bed en ik weer goede vrienden zullen zijn vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Lise alweer een migraine aanval 😔 pff het weer zal er natuurlijk ook niet bij helpen.
Zo Puck, jij bent er vroeg bij. Ik dacht dat ik al vroeg wakker was :O Heb naar gedroomd en werd letterlijk badend in het zweet wakker, bah. Dadelijk maar alvast naar de winkel, heb vanavond een bbq dus nog even de laatste dingen halen.
Verder kijk ik wel wat ik ga doen. Niet al te veel iig ;)

Sterkte Lise :hug:
Nankurunaisa schreef:
08-08-2020 08:35
Lise alweer een migraine aanval 😔 pff het weer zal er natuurlijk ook niet bij helpen.
Ik denk dat ik er toch maar eens een mailtje aan ga wagen naar de hoofdpijnverpleegkundige.
Dank je wel Kwebbel. Jij veel plezier met de barbecue vanavond!
lise1985 schreef:
08-08-2020 08:57
Dank je wel Kwebbel. Jij veel plezier met de barbecue vanavond!
Dank je wel :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. :sun:

Ik heb heerlijk geslapen, maar wat kort. Zoon kwam vannacht om half 1 weer thuis. Hij heeft het leuk gehad en was bruiner dan ik hem ooit gezien had :heart:
En toen was man om 7 uur weer wakker :yawnee:

Heb jij wat geslapen, Lientje, in je hok? :-]

Terugkomend op de muggen: ik heb daar geen last van, zolang man naast me zit. En ik had tot gisteren eigenlijk nog niet 's avonds buiten gezeten. Man zat een tijdje naast me en had last van muggen. 'Aansteller' dacht ik nog, totdat hij weg was ;-D

Ik heb gisteren linzen gekookt om ze later te gebruiken in een gerecht, maar heb uiteindelijk salade gegeten. De linzen staan nog op het aanrecht, zouden die nog te gebruiken zijn?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel Ik heb ook wel zin in BBQ. Hoe laat kan ik aanschuiven 🤪..grapje wij gaan straks ook lekker bbq en, maar geen zin om iets te doen haha. Ben erg lui vandaag. Dadelijk lekker met een boek de tuin in. Binnen is het veel te warm, niet uit te houden.

Dreamer hoe warm is het bij jou binnen? Op zich lijken linzen mij niet iets dat snel om is. Maarja als het 30 graden is misschien weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat dacht ik nu ook. Zo'n 23 graden, geloof ik. 's Winters zou het geen probleem geweest zijn. Ach, ik kook vanmiddag wel nieuw. Het is ook niet zo dat het heel erg zonde van het geld is, ofzo. Ik heb een handjevol gebruikt en het zakje heb ik al een paar jaar in de kast.

Hier is het binnen koeler dan buiten.

Mijn man gaat vanmiddag naar een toernooi in Duitsland. Daar houden ze nu kleine toernooitjes van 12 man. Hij vindt het fijn om eindelijk weer eens een keer tegen anderen te spelen. Mist de competitie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je man Dreamer 👍🏻.

Hier vannacht met de aircooler aan geslapen (bij vriend thuis) en ik kan dus niet goed ademhalen als dat ding langs mijn gezicht komt draaien 🤣. Voelde me net een baby die in zijn gezicht geblazen wordt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nankurunaisa schreef:
08-08-2020 09:48
Kwebbel Ik heb ook wel zin in BBQ. Hoe laat kan ik aanschuiven 🤪..grapje wij gaan straks ook lekker bbq en, maar geen zin om iets te doen haha. Ben erg lui vandaag. Dadelijk lekker met een boek de tuin in. Binnen is het veel te warm, niet uit te houden.

Dreamer hoe warm is het bij jou binnen? Op zich lijken linzen mij niet iets dat snel om is. Maarja als het 30 graden is misschien weer wel.
Haha je bent welkom hoor ;)

Ik ging net 'even' naar de winkel om de laatste dingen te halen. Mamma mia.. Ik was niet de enige zegmaar. Veel lege schappen. Vriend gebeld, die gaat vanmiddag nog wat langs winkels. Nja het grootste gedeelte hebben we al hoor, maar je mist toch vaak net nog een paar dingen.

Qua warmte is het hier al flink benauwd, wilde nog buiten zitten maar de zon komt hier al in mijn tuintje. Gaat hem niet worden dus.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbel veel plezier vandaag met de barbecue.

Lise, sterkte met de hoofdpijn

Dreamer en cesium, jullie hebben pb

Ik heb op zich redelijk geslapen. Maar kreeg een beetje last van mijn rug, harde grond, vanacht anders nog maar even een dekbed extra erop. Zodat ik wat zachter lig.
Maar man begint nu al van kom maar weer in bed hoor want het maakt dus toch niet uit, ik slaap evengoed niet. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven