40e verjaardag cadeau

07-08-2020 13:08 19 berichten
Wat is een leuk cadeau voor iemand (hele goede vriendin) die 40 jaar wordt?
Normaal gesproken geef ik een een cadeaubon bij een verjaardag. Dat vind ik iets standaard.
Ze geeft eind augustus een bbq voor een groepje familie en vrienden. Heel leuk natuurlijk. Maar wat is een leuk cadeau voor iemand die 40 wordt?
Hebben jullie tips?
Wat kreeg je zelf toen je 40 werd?
Ik vind 40 jaar best een mijlpaal. Er is niemand uit onze familie/vrienden die al 40 geworden is.
Maar ik zit de hele dag al te dubben over een leuk, wat origineler cadeau.
Maar wat vind ze leuk?

Dagje uit, high tea? Of een sieraad?

Ik vind 40 overigens niet zo bijzonder hoor.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval geen ludieke acties als foto’s in je kantoorlift of veertig keer toeteren in de straat.
Ik kan het me niet meer herinneren. Volgens mij heb ik het niet anders behandeld dan elke andere verjaardag. Het is ook geen echte prestatie, gewoon blijven doorademen, en leuk is het al helemaal niet.
Maar leuke cadeaus zou ik tickets voor een concert vinden, of een high tea of zo.
Niemand uit je familie is 40 geworden? Ook je ouders niet enzo?
Ik vind 40 niet heel speciaal. Mijn man is pas 40 geworden en heb ik een skottel braai voor op de camping gegeven :mrgreen: vrienden geef ik meestal gewoon een kaart met geld of kadobon van bol.com ofzo. 1 Vriend houdt heel erg van speciaalbier, dus dat is ook makkelijk. Jij kent je vriendin beter dan wij, dus bedenk iets waar ze blij van wordt. Dagje op pad samen ofzo. Musical, bios en uit eten, haar favo parfum.
Whomi schreef:
07-08-2020 13:38
Niemand uit je familie is 40 geworden? Ook je ouders niet enzo?
Ik vind 40 niet heel speciaal. Mijn man is pas 40 geworden en heb ik een skottel braai voor op de camping gegeven :mrgreen: vrienden geef ik meestal gewoon een kaart met geld of kadobon van bol.com ofzo. 1 Vriend houdt heel erg van speciaalbier, dus dat is ook makkelijk. Jij kent je vriendin beter dan wij, dus bedenk iets waar ze blij van wordt. Dagje op pad samen ofzo. Musical, bios en uit eten, haar favo parfum.
Misschien maa ik het zelf wel groter dan het is. Ik vind 40 wel bijzonder. Is toch een kroonjaar. Waarschijnlijk zij zelf ook. Omdat ze normaal een koffie-met -taart visite doet. Kleine verjaardag. Nu pakt ze zelf ook uit met een BBQ.
Toen mijn ouders die leeftijd hadden zat ik nog op de basisschool, dus ja, geen idee eigenlijk.
Ik hou absoluut niet van poppen en spandoeken in de tuin. Daar doe ik niet aan. Dagje weg of High tea oid vind ik wel een heel leuk idee!
Ik houdt van activiteiten cadeau geven (die iemand niet zo snel zelf zou doen), en waar je zelf lekker mee kan dus:
- cursus Indonesisch koken
- geitenyoga
- alpaca wandeling
- Boulderen
- speciale kanoroute met lunch onderweg

Als ik wel dingen geef is het idd geld of een cadeaubon met een bepaald thema. Een vriendin wilde graag een specifieke stoofpan. Die vond ik te prijzig maar toen heb ik wel een pakket gemaakt met kruiden, ontbijtkoek, biertje, en een mini stoofpan vol met geld als een bijdrage.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Een petanque set.
Niets. Die dag heb ik mijzelf opgesloten in een soort mini-Spa die je kunt afhuren bij de lokale schoonheidssalon. Mijn beste vriendinnen mochten mee op voorwaarde dat niemand het woord ‘veertig’ in de mond nam. Dat hebben ze braaf gedaan.

Altijd al een hekel aan mijn eigen verjaardag gehad, als kind al. Ik weet niet waarom, er is nooit iets ergs gebeurd.
neweve schreef:
07-08-2020 13:58
Ik houdt van activiteiten cadeau geven (die iemand niet zo snel zelf zou doen), en waar je zelf lekker mee kan dus:
- cursus Indonesisch koken
- geitenyoga
- alpaca wandeling
- Boulderen
- speciale kanoroute met lunch onderweg

Als ik wel dingen geef is het idd geld of een cadeaubon met een bepaald thema. Een vriendin wilde graag een specifieke stoofpan. Die vond ik te prijzig maar toen heb ik wel een pakket gemaakt met kruiden, ontbijtkoek, biertje, en een mini stoofpan vol met geld als een bijdrage.
Wat erg.
Ik krijg zelf niet graag bonnen voor een activiteit.
De kans dat hij vervalt is reëel omdat het niet ingepland geraakt.
Winkelbonnen lopen minder dat risico maar om een of andere reden vind ik dan net allerlei leuks in een andere winkel.

Wat mij zou plezier doen: mooie grote kamerplant (of mooie pot voor een plant die ik al heb), Netflix abo (heb ik nog niet), museumkaart, tegoedbon voor de handcarwash, ....

Maar ja, dat ben ik natuurlijk.
aliva wijzigde dit bericht op 07-08-2020 14:55
1.00% gewijzigd
Jij kent haar het beste. Een persoonlijk cadeau is altijd het leukste om te geven of krijgen. Daarnaast zou ik er nog iets grappigs bij geven. Een soort "ouderdomspakket" met anti-rimpel crème en Tena Lady ofzo. Maar... ik moet wel zeggen, mijn vriendinnen zouden hier enorm om kunnen lachen. Of dat ook voor de jouwe geldt kun je het beste zelf inschatten.
Kissie30 schreef:
07-08-2020 14:55
Jij kent haar het beste. Een persoonlijk cadeau is altijd het leukste om te geven of krijgen. Daarnaast zou ik er nog iets grappigs bij geven. Een soort "ouderdomspakket" met anti-rimpel crème en Tena Lady ofzo. Maar... ik moet wel zeggen, mijn vriendinnen zouden hier enorm om kunnen lachen. Of dat ook voor de jouwe geldt kun je het beste zelf inschatten.
Ik vind dat altijd zo zonde. Dat soort meuk verdwijnt de vuilnisbak in en écht leuk is het nou ook weer niet.

Vraag eens aan je vriendin wat ze wil. Misschien met een paar wat bij elkaar leggen voor een wat groter cadeau.
LīlyRose schreef:
07-08-2020 14:33
Wat erg.
:wtf:
Whomi schreef:
07-08-2020 16:28
:wtf:
O, dat mag niet?
Mijn vrienden groep heeft mij (en partner) meegenomen op een lang weekend weg maar wij doen dat met een klein groepje ( 6 man) bij alle bijzondere verjaardagen ( dus 40,50, 65 etc)
LīlyRose schreef:
07-08-2020 14:33
Wat erg.
Je moet natuurlijk wel kijken naar iets wat een past. Met iemand die sporten haat ga ik niet klimmen, maar een beetje uit de reguliere dingen vallen juist erg goed.
(Overigens geef ik meestal niet zo'n winkelbon voor een activiteit, die verlopen kunnen maar op beperkte plekken en zijn daarom inderdaad irritant). Waar mogelijk plannen we gelijk een datum en dan organiseer ik alles.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
07-08-2020 16:48
Je moet natuurlijk wel kijken naar iets wat een past. Met iemand die sporten haat ga ik niet klimmen, maar een beetje uit de reguliere dingen vallen juist erg goed.
(Overigens geef ik meestal niet zo'n winkelbon voor een activiteit, die verlopen kunnen maar op beperkte plekken en zijn daarom inderdaad irritant). Waar mogelijk plannen we gelijk een datum en dan organiseer ik alles.
Ik vind dat met die dieren echt stom. Alsof zo'n geit of alpaca of lama op zo'n activiteit zit te wachten. De rest ook, maar ik kan me bijna voorstellen dat als je beiden sportief bent zoiets wel leuk is :proud:
Bos bloemen of mooie bloemen/plant voor tuin/balkon. Of een etentje. Niet heel origineel, maar ze is vast allang blij dat je op haar feest komt.
guppekop schreef:
07-08-2020 16:40
Mijn vrienden groep heeft mij (en partner) meegenomen op een lang weekend weg maar wij doen dat met een klein groepje ( 6 man) bij alle bijzondere verjaardagen ( dus 40,50, 65 etc)
Ik vraag mij eigenlijk af: wat is er zo bijzonder aan 40 en 65? Een 50e verjaardag snap ik (Abraham/Sara). En vroeger betekende een 65e verjaardag vooral een ‘ik ga met pensioen’ feestje. Maar met name vrouwen die nooit of amper een paar jaar hadden gewerkt gaven zo’n feest nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven