Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Goedemorgen!

Sokman is mijn held van de dag. Zeg dat maar tegen hem Sokje. En jouw dag klinkt heerlijk.

Ik hoop dat het vandaaag een beetje droog blijft. We wilden eigenlijk nog wel een dagje weg.
Mogge,

vind het ook balen dat weer is omgeslagen... ik wil de hele tijd dat lekkere zonnetje houden!!!

Dames hebben lekker geslapen, nu ga ik ze zo naar zolder sturen want ik ben ze zat.
Hier ist weer ook bagger. Niks aan.
Bleeeh... regen.... En vermoeiede kletsen die elkaar in de haren zitten.
hier ook bagger. Sokman heeft niet eens echt uitgeslapen (en ik wel ) hij stond zelf op en mij lukte het niet.

Koters zijn, volgens Sokman, beduidend vervelender dan gisteren. Slof heeft z'n oren verloren en Poek is een hang buikzwijntje aan het spelen. Overigens speelt ze nu met de muis en moet ik verhaaltjje voorlezen, dus ben weer weg
Hulde voor Sokman! En dat dagje sauna klinkt heerlijk.

Hier baggernacht, Nipje is erg onrustig en ik weet niet zo goed waarom. Buikpijn? Tandjes? Nou ja, hij en ik hebben uitgeslapen (ik werd wakker van het verse croissantje en de koffie die ik op bed kreeg). Hij ligt er weer in, Nipman werkt in de tuin, en ik heb alle was weggewerkt en ga zo maar eens aan voorbereidende schilderwerkzaamheden beginnen.

Eerlijk gezegd liggen ze hier voor de tv (ach ja, het is vakantie). Maar de laatste tijd vind ik het wel wat makkelijker worden allemaal, want ze kunnen steeds beter samen spelen. Hartstikke leuk om te zien. We doen zelfs spelletjes met zijn vieren, kneuterig gezellig.
O ja, spelletjes doen samen vind ik ook zo leuk! Liz heeft maan-roos-vis kwartet, die is zo leuk!

Logeetje weggebracht, ik ga zo voorleessessie houden op de bank. Daarna filmpje.

Bel tegen mij net tijdens de lunch: "O mamma, je mag je lik niet afmessen!"
dus jij doet dat ook? Ik probeer het niet te doen, maar het lukt niet altijd.
Ik heb van ellende de ramen maar gelapt. Mooi woord trouwens: lappen. Ramen lappen.

Ik heb er zo'n hekel aan als Remman zijn lik afmest hè, brrr.
Wij hebben net broer weggebracht naar de trein en daarna videootjes gehaald. Matras voor de tv, lekkers erbij en hangen maar. Gisteravond lagen ze er laat in en om kwart voor 7 waren ze weer present. Ik lag er om half 2 in na 2 Amaretto (43 was op, sjit) en ben dat duidelijk niet meer gewend Iedereen moe dus uitstekend moment om te loungen. Nu snel opruimen, Pamman is zo vriendelijk geweest om helemaal niets te doen in de anderhalf uur dat ik weg was. Beetje jammer. Maar goed, hij ging er wel om 7 uur uit zodat ik nog even kon slapen.
Normaal nooit Sox, maar er droop een druppel jam af.

Ik heb net twee uur geslapen! Ben gewoon gesloopt door die logeerpartij, erg he?
Loungen klinkt ook goed.
Hier een lekker dagje achter de rug. Vanmorgen al vroeg gezwommen met Ot en Sien (dit keer in een warm zwembad gelukkig). Sien haar vriendinnetje was er ook weer met haar oma, dus dat was helemaal leuk. Toen we thuiskwamen had A-man al brood gesmeerd en zijn we, vanwege de verwachte regen, meteen in de auto gesprongen naar de dierentuin. Dierentuin was oud vogelpark dat nu helemaal opgeknapt is en was hartstikke leuk! Hier maar half uurtje rijden vandaan. Qua dieren niet héél bijzonder, maar wel in een mooi bos en heel veel speel- en klimdingen. Helemaal goed dus voor de kinderen. En als klap op de vuurpijl was er ook nog een middeleeuwse markt met ridders, jonkvrouwen en allerlei toneelspelen. Ot was helemaal verrukt van de riddergevechten. Rond 15.30 (hier geen regen gezien, we hadden enorm geluk) weer thuis en om 18.30 uur lagen er 3 hele moeie kinderen op bed.

Maby had ook de grootste lol: ze heeft nu de glijbanen ontdekt en doet niet anders dan de trap opklimmen en dan met een rotvaart naar beneden glijden. En krijsen als ze dan weer in de buggy moest.
Nippo, wat naar van die onrust van Nipje. Op zich herken ik dat wel van Ot, die sliep op die leeftijd eigenlijk nooit meer dan een uur achter elkaar en werd dan weer huilend wakker. Maar wat je er aan kan doen? Ik heb bij Ot alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk ging het over toen hij een jaar was en sindsdien is hij nooit meer wakker. Enige wat ik nu anders zou doen (wat ik je al eerder schreef) is dat ik hem niet meer zo vaak zou aanleggen 's nachts. Want ik denk achteraf dat ik het daardoor ook wel enigszins in stand heb gehouden.
Anky, ik leg hem eigenlijk nooit meer dan een keer aan (hoewel me vannacht hetzelfde gebeurde als gisteren en hij du idioot lang heeft gedronken). Verder moet hij het met een speen doen. Maar daar moet ik natuurlijk ook voor uit mijn bed. Vanmorgen was hij ook weer erg aan het worstelen, en toen ik hem uiteindelijk op zijn speelkleed legde was het ineens over. Nipman denkt dat hij zich verveelt. Ik heb trouwens nog niks geprobeerd om onze nachten beter te maken (behalve streng toespreken maar dan krijg ik alleen een grote grijns terug). Ik berust me er maar in en het gaat een keer over.

Dat vogelpark klinkt leuk; is dat in Duitsland of Nederland?

Ramen lappen, zohee. Heb ik hier nog nooit gedaan (is ook lastig gezien hoogte).

Ik heb geschilderd, wordt morgen vervolgd. Dan brengen we Nippa en Nipje naar gastouder, en gaan we alletwee schilderen, Nippi kan zichzelf wel vermaken.
Ik heb ook ramengelapt, aan de voorkant deze keer, de achterkant had ik vrijdag al gedaan. Ik geloof dat ik de voorkant ook nog nooit gedaan had sinds we hier wonen. Ik let er normaal niet zo op, maar de hele voorpui (heet dat zo?) was zo ongeveer bedekt met spinnenwebben. Heb mijn hand nog lelijk opengehaald aan een spijker in de voordeur (waar de kerstkrans aan hing).

Mandarijntje was niet helemaal in zijn hum vandaag, had een beetje verhoging, en heel zielig ontzettend rode billen, hij schreeuwde het uit bij het verschonen. Hij wilde ook niet meer zitten, dus hij heeft bij de lunch de hele tijd op schoot gehangen, om mijn nek gehangen, en maar knuffelen, echt heel schattig, hij hield niet meer op. En dan echt met armpjes om mijn nek en zijn wang de hele tijd stijf tegen mij aan gedrukt.

Dat park bij jullie klinkt leuk Anky. Er is hier ook een vogelpark in de buurt waar we nog steeds een keer heen willen maar het komt er maar niet van (we denken er nooit aan op momenten dat we iets willen gaan doen, zo ook vandaag weer niet).

En leuk dat Maby de glijbaan ook zo leuk vindt.
Nippo, dat had ik dan verkeerd begrepen. Ik liet Ot wel 3 tot 4 keer per nacht drinken (die had geen speen en ik wist niets beters om hem stil te krijgen ) en ik denk dat ik bij hem echt een patroon in stand hield van even lekker drinken, een tijdje slapen en dan weer lekker drinken.

Maar, dat is allemaal achteraf (en dus lekker makkelijk) gepraat. Erin berusten is inderdaad het enige wat je kan doen, maar het is gewoon ontzettend zwaar. Dus nog een dikke voor jou.

Wellicht dat het beter wordt als hij kan kruipen, kan gaan zitten enzo? Dan is hij fysiek ook moeier.

Dierentuin/vogelpark was in Duitsland. Ik ben gek op de Duitse speeltuinen (schoon, spectaculair en ook de entreeprijzen zijn vaak wat sympatieker).

Ramen lappen deed ik zelden. Nu doet de werkster het .

Bah, morgen werken. Ik heb geen zin. Zit de laatste tijd weer veel te dromen over ontslag nemen. Ik ga het niet doen hoor, maar dat ik er vaak aan denk is natuurlijk geen goed teken .
Misschien moet je je een keer inschrijven bij allerlei vacature sites Anky, als er dan eens iets van je gading bij zit kun je meteen reageren. Het is even werk, overal je CV invullen, maar daarna komen de vacatures vanzelf naar je toegemaild..
quote:anky schreef op 03 mei 2009 @ 21:08:

..... Zit de laatste tijd weer veel te dromen over ontslag nemen. Ik ga het niet doen hoor, maar dat ik er vaak aan denk is natuurlijk geen goed teken .Ga naar een loopbaancoach, helpt echt!
Heb je morgen vrij dan Nippo? Dat je gaat schilderen?

Deze weken zijn allemaal nogal gebroken weken bij ons op het werk. Morgen wel werken, maar dinsdag weer een verplichte vrije dag. Ik vind het op zich wel lekker, al die vrije dagen in het verschiet, hemelvaart en pinkersteren ook nog..
Dan smelt je toch Citro, wat lief

Jullie dag klinkt gezellig Ank! Voel jij je inmiddels ook weer wat fitter?

Nip, ik hoop dat Nipje jullie vannacht wat meer rust gunt.

Ramen lappen, daar heb ik nou een glazenwasser voor De goede man is net geweest dus hier kunnen we ook weer naar buiten kijken.

We hebben Tarzan en Tinkelbell gegekeken, lekker onder een dekentje. Mini en Mannie doen er alles aan om zo dicht mogelijk tegen je aan te kruipen, heerlijk hoor, 2 van die knuffelkonten. We hebben ze op tijd in bed gegooid. Alleen met Mini mislukte dat plan; ze had achterelkaar 2 bekers drinken op voor het eten en kreeg toen zo'n buikpijn dat ze niets meer kon eten. Eenmaal in bed kreeg ze natuurlijk weer honger en heeft ze alsnog een enorm bord spaghetti op. Wij hebben lekker pizza gegeten.
Ik moet eigenlijk eens goed besluiten wat ik wil Citronella. Misschien wel iets heel anders.

Maar misschien moet ik het ook nog even tijd geven. De laatste tijd heeft werken me nogal wat energie gekost (en mijn gezondheid zeker geen goed gedaan). Daardoor heb ik wat negatieve gevoelens bij mijn werk gegeven en dat gecombineerd met de druk die erop mijn project zit de laatste tijd zorgt voor wat stress. Wellicht dat ik er over een tijdje, als ik fysiek weer helemaal de oude ben (en niet meer om 21 uur op bed lig ) er anders tegenaan kijk.
quote:Morrie schreef op 03 mei 2009 @ 21:14:

[...]

Ga naar een loopbaancoach, helpt echt! Ja, dat wou ik nog aan je vragen. Ben je al geweest? En helpt het? Ik hik er al jaren tegenaan, maar misschien moet ik gewoon een keer gaan.
Wat lief trouwens, die knuffelige Mandarijn!

Pammie, ik knap duidelijk op, maar af en toe word ik pijnlijk teruggefloten en merk ik dat ik nog niet de oude ben. Maar er zit in ieder geval vooruitgang in (het gaat alleen wat langzamer dan ik zou willen ).
Jij bent ook een afwachtert Ank. Met je gezondheid, met je baan. Maar niet alles gaat vanzelf over als dit of dat.

Maar goed, ik snap ook wel dat je geen rigoreuze beslissingen neemt als je fysiek nog zo gammel bent, dan heb je daar gewoon de energie niet voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven