Zwanger worden vanaf juni 2020 (Tabel)

13-06-2020 13:09 437 berichten
Vervolg op
‘ Zwanger worden vanaf juni 2020’, met tabel.

Voor allen die willen aansluiten!
NaamLftKindRondeNOD/echo datum/ud Bijzonderheden
NWell 25/3015 30 december pcos, clomid50mg werkt niet, nu clomid 100mg
Mms25 27/311e:hug: 18 januari mk
Lize129/332e 1 jaar:hug: 22 december mk nov
Sali1985 34/372e 19mnd:flirting: ud half augustus
maMarjan leeftijd3e 6jr/2jr:flirting: :heart: ud 2 juni, 17/12 echo mk april ‘19
September10 30/351e :flirting: :heart: ud 25/2
Adventkalender 311:flirting:ud 19/3 mk mei
Zwartgroen (leeftijd)2:flirting: :heart: ud eind maart
Lalameme 25/28 2e 21mnd:flirting: :heart: 15 april UDguos vanwege groei dochter
pinguin00 262e 8mnd :flirting:Ud 2/5 mk aug '18. 18-06 opnieuw intake icsi
Kristie1988 31/322e 18mnd:flirting: :heart:u/d 3 mei1e kindje prematuur
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 23-12-2020 18:46
87.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ohhh wat een leuk nieuws zwartgroen Gefeliciteerd!!

En September een kloppend hartje jeejjj super fijn he zo’n echo! Zo bijzonder!

Lize, jij dus je vruchtbare periode :loveys:
Altijd weer spannend.

Ik verwacht over een weekje mijn NOD, gok dat ik vorige week zaterdag mijn eisprong had namelijk. We vertrekken volgende week zondag op vakantie naar Italië voor 3 weken dus we zien het wel. Ik denk dat ik gewoon mijn menstruatie krijg (helemaal prima nog deze maand haha) maar zo niet dan zijn we natuurlijk super blij!
Ik wil niet testen eigenlijk, menstruatie kan ook paar dagen later komen dus wacht het eerst paar dagen af :-)

Geniet van dit zomers weekend!
Ik zit aan een cocktail, borrelplank met Spaanse hammetjes in de tuin. Zolang het nog kan he ;-)
Sali1985 schreef:
18-07-2020 13:52
Ik zit aan een cocktail, borrelplank met Spaanse hammetjes in de tuin. Zolang het nog kan he ;-)
Je hebt groot gelijk ;-) Ik hoop dat het je goed gesmaakt heeft!
@sali1985 groot gelijk heb je! En een goed vooruitzicht Italië. Ik ben heel benieuwd hoe het is en of je vakantie heel anders is dan “anders.” Ik hoorde van mijn nichtje dat in Griekenland geen enkel verschil merkbaar was.

Ik ben nu sinds 1 juli gestopt met de pil en heb dus ook geen idee hoe ik me normaal voel zonder hormonen. Maar rond 16 juli heb ik echt flink steken gehad rechts onderin mijn buik en sindsdien misselijk geweest. Hadden jullie dit ook tijdens het “ontpillen?”
klinkt als een eisprong Mms25! Spannend. Ik voel mijn eisprong bijna elke maand! Verder over ontpillen, dat schijnt een beetje een fabeltje te zijn. Ik merkte wel dat de periode nadat ik stopte met de pil mijn cyclus wat zoekende was, maar na een paar maanden werd het wat rustiger met minder grote schommelingen. Ik merk nu tijdens borstvoeding meer onrust in mijn cyclus dan na de pil! :)

Hier toch een poging deze maand! Partner twijfeld steeds enorm en gaat alle kanten op.. ik probeer maar wat mee te varen op zijn gevoel, het zal de spanning en angst voor de spanning die gaat komen zijn denk ik! Herkent iemand dit, na een pittige zwangerschap met veel gevaren en onzekerheden? Vind die onzekerheid iedere keer wel heel pittig, het wisseld soms dagelijks, wachten/toch nu starten. Voor mij is die 2e zo onwijs welkom.

Jullie zullen wel denken!
Lalameme,
Volgens mij is dat iets typisch manneneigen.
Wij als vrouwen zijn een met onze hormonen en voelen de kinderwens.
Mannen doen het op hun verstand en kunnen dan gaan beredeneren of ze er klaar voor zijn en kunnen bij gebrek aan overtuiging van binnenuit gaat twijfelen..
Zoiets

Ik hoop dat het raak is, en hij niet terug gaat krabbelen als het langer duurt om zwanger te worden.
Hi dames,

Gisteren mijn menstruatie gekregen dus Yes precies 29 dagen en dus weer een normale cyclus, helemaal blij mee na de vorige maand 44 dagen!
Vanavond vertrekken we naar Italië, daar nog lekker genieten van wijntjes en eten wat ik wil en op vakantie zijn ook mijn vruchtbare dagen, dus we gaan ervoor en over een maandje dus spannend!

@mms25
Tijdens het ontpillen bij mijn eerste kindje dus na 16 jaar de pil had ik wel echt last van ontpillen; veel pijn aan m’n borsten, steekjes bij baarmoeder,krampen etc dus ik zou zeggen, dat hoort erbij! Overigens wachtte ik toen op mijn eerste natuurlijke cyclus die kwam toen netjes na 30 dagen en maand erna was ik zwanger, dus hoe lang je aan de pil bent of hoe kort het kan snel gaan!

Oh en over Italië; mensen die we kennen zitten nu daar op de camping en zeiden dat het beter is dan in NL. Rustiger, alles buiten en geen mierenhoop. Dus we hebben er zin in! Hopelijk blijft het zo en gooit het Corona virus geen roet in onze vakantieplannen de komende 3 weken. We gaan gelukkig met de auto dus kunnen meteen weg, mocht er iets zijn.

@lalameme
Denk helemaal niks hoor. Fijn dat jullie toch een poging gaan wagen en mannen voelen het gewoon anders dan vrouwen. Vaak is het de gedachte maar Als je eenmaal zwanger bent, zijn ze dolblij. Dus fijn dat je man toch ervoor wilt gaan!
@lalameme wie zijn wij om daarover te oordelen😉 zijn ook geen beslissingen die je zomaar maakt.

@sali1985 fijn dat je cyclus regelmatig is en je lekker kunt gaan genieten van je vakantie. Kun je lekker vakantie vieren met een wijntje.

Hier ben ik voor het eerst sinds 11 jaar “natuurlijk” ongesteld geworden. Wel (veel) eerder dan verwacht. Had pas komend weekend verwacht, nu een cyclus van 22 dagen na mijn laatste ontrekkingsbloeding. Wel kort maar fijn om te weten dat alles het toch weer doet. Ben benieuwd of het de volgende keer een langere cyclus is of dat dit normaal voor mij is.
Lalameme: oh niet alleen mannen hebben dit. Ik ben die vrouw die dat heeft.. Ik wil zo graag een tweede kindje dat gevoel is zo sterk. Maar elke keer rond mijn eisprong komt de twijfel en hou ik de boot af. Dus deze maand kan het niet raak zijn tenzei sperma 5 dagen voor eisprong nog leeft. Maar ik heb een hele pittige bevalling gehad waar ik niet met plezier op terug kijk en alleen de gedachte om het nog een keer mee te maken vind ik vrezelijk. Na de eisprong denk ik ja zo moet je niet denken oke we gaan er voor. Maar gevoel komt elke keer rond eisprong terug tot nu toe. Dus ik snap het heel goed haha. Ahg we zullen zien wanneer bij mij die angst weg gaat, en misschien gaat het wel nooit weg en moet ik het gewoon doen en dan maar zien.

Zwartgroen: gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Dank voor jullie berichtjes! Lief! :)

hele fijne vakantie sali! Stoer dat jullie gewoon gaan! Ik had ook zo graag lekker weg gegaan, maar ik denk dat het hem dit jaar niet word, vanwege ook andere dingen hoor! ik geloof graag dat het daar een stuk rustiger is! Heerlijk genieten! Wie weet is dit jullie laatste vakantie met zn tweeen!

Snap ik lize, ik herken het ook wel maar de wens is gewoon zo sterk. Ik ben niet zo zeer bang voor de bevalling, voornamelijk voor het zwangerworden, blijven en zijn. Lastig denk ik om dat steeds zo te voelen, een 2e bevalling hoeft niets op de eerste de lijken, maar ik snap volledig dat dat voor jou niets gaat veranderen.. ik hoop dat de angst snel minder word! :hug:

Wat fijn mms! Ik hoop dat die volgende cyclus een hele poos op zich laat wachten en je lekker snel zwanger bent! :)

Hier weer in de wachtweken! Althans, denk ik! Ik snap niet meer veel van mijn cyclus! We zien het wel! Nod op 31 juli maar denk dat dat een aantal dagen op gaat schuiven!
@mms25
Toch fijn dat je niet super lang hoeft te wachten op een natuurlijke cyclus. Hopelijk komende maand een par daagjes langer en dan zit je helemaal goed. Maar het zou ook zomaar paar maanden onregelmatig kunnen zijn hoor en ook dat is heel normaal!

@Lize1
Ik snap je wel hoor. En gewoon je gevoel volgen, maar mijn vader zei en zegt altijd “je kan zoveel redenen bedenken waarom nog even te wachten maar als het er eenmaal is, dan lukt het altijd”. Hij staat te springen om
Nog een kleinkind zoals je merkt haha, nee maar klopt wel. Ik denk ook wel eens aan de dingen als mijn zware lange bevalling , de gebroken nachten, dik worden (is hier nogal een ding na 36kg te zijn afgevallen) enz maar merk wel dat ik gezond jaloers ben als ik hoor dat iemand (weer) zwanger is dus hopelijk zelf ook gauw goed nieuws!
Als jouw gevoel zegt nog even wachten, dan zeker doen!

@lalameme
We zijn al met z’n 3en haha ons zoontje is 1,5 nu en geniet volop! Maar hopelijk wel de laatste zomervakantie met z’n drietjes ja!
Spannend je NOD binnekort, ben benieuwd..
Al sorry sali! Wat dom haha. Ik haal je door elkaar met een ander! Lekker genieten met zn drietjes dan daar! Leuk! Ongeveer dezelfde leeftijd als mijn dochter. Heerlijk denk ik om lekker weg te zijn met die leeftijd! Lekker genieten en hopelijk volgend jaar met een mooie aanwist erbij weg! Hoe is het in Italië?

Nod is wel wat verlaat denk ik ik zit nu op 7 dpo gok ik. Dus nog een weekje wachten. Al werd ik in het verleden op uiterlijk 11 dpo wel ongesteld. Vaak eerder. We gaan het zien! :)

Pinquin hoe is het met jou? Heb je inmiddels al een terugplaatsing gehad ?
Hoi hoi! Hoe is het met iedereen?

Wij schuiven door naar ronde 4. Ik was hoopvol, maar helaas.
Lalameme schreef:
06-08-2020 22:43
Hoi hoi! Hoe is het met iedereen?

Wij schuiven door naar ronde 4. Ik was hoopvol, maar helaas.
Helaas :hug: Hopelijk hebben jullie meer geluk tijdens de volgende ronde :redrose:

Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat, er zijn meer NODs gepasseerd volgens de tabel.

Hier alles op zich wel z'n gangetje. Vooral erg zwanger met diverse bijbehorende kwaaltjes. Ik duim voor een saai 2e trimester. En ik kijk uit naar de eerste echo, die is binnenkort :-D
Lalameme balen, zeker als je hoop had.

Zwartgroen, wannee is de echo?

Ik had vorig weekend m’n ovulatie, maar we gingen op vakantie. Manlief had avond/ochtend voor vertrek geen zin. En ik geen zin bij aankomst (in een hete tent en wat angst voor een bewegende tent en meegenietende camping 🤪)

Ik denk dat ik komend maand nog relaxt blijf en ook niet ga vertellen wanneer ovulatie is. Maar daarna wel. Lijkt mij wel wat om in de zomervakantie uitgerekend te zijn. Dus ik hoop nu op een positieve test tussen oktober en december.
Oei dat klinkt pittig zwartgroen, erg misselijk? Had je daar bij de eerste ook zoveel last van? Al een echo gehad ?

Aii mamarjan. Wel heel fijn even eruit! Zijn jullie in nederland of lekker ij het buitenland? Iniedergeval een hele fijne vakantie gewenst :)
Ik weet werkelijkwaar niet wat mij overkomt!

De test was knallend positief vanmorgen! Zo bizar! 3 maanden! Ipv van de 1.5 jaar en beginnend traject van de vorige keer! Ik hou nog een slag om de arm, hoewel dat al lastig is, helaas wel weer aardig wat bloedverlies gehad de afgelopen dagen en nu nog steeds. Van rood naar bruin en alles ertussin in. Ik hoop het beste! Zo zo zo ontzettend welkom! :love:

Wie had er ookalweer ervaring met borstvoeding en zwanger zijn? Ik had niet verwacht zo snel zwanger te zijn, maar wil nog tot haar 2e verjaardag doorvoeden als ze daar behoefde aan houd.
Lalameme wat een goed nieuws! En spannend tegelijk zo met je bloedverlies, hopelijk stopt het snel en kun je genieten van je zwangerschap het is je van harte gegund😘
Voorzichtige gefeliciteerd lalameme

Ik heb ervaring met borstvoeding en zwanger zijn.
Oudste was 2.9 toen ik zwanger werd. Middelste was precies 1 toen ik weer zwanger werd.

Tijdens mijn 2e zwangerschap ben ik een maand naar het buitenland geweest. Ik was toen 3.5 tot 4.5 maand zwanger bij terugkomst was de melk opgedroogd.
Bij tweede zwangerschap liep melk niet terug, maar toen maar 14 weken zwanger geweest.

Is per vrouw verschillend of de melk op gaat en bij welke termijn.
Op Facebook is er een tandem groep.
Lalameme schreef:
08-08-2020 21:12
Ik weet werkelijkwaar niet wat mij overkomt!

De test was knallend positief vanmorgen! Zo bizar! 3 maanden! Ipv van de 1.5 jaar en beginnend traject van de vorige keer! Ik hou nog een slag om de arm, hoewel dat al lastig is, helaas wel weer aardig wat bloedverlies gehad de afgelopen dagen en nu nog steeds. Van rood naar bruin en alles ertussin in. Ik hoop het beste! Zo zo zo ontzettend welkom! :love:

Wie had er ookalweer ervaring met borstvoeding en zwanger zijn? Ik had niet verwacht zo snel zwanger te zijn, maar wil nog tot haar 2e verjaardag doorvoeden als ze daar behoefde aan houd.
Wow wat een onverwachte maar fijne plottwist. Hartelijk gefeliciteerd! :bigkiss: Hoe voel je je?

Hier een mix van allerlei kwaaltjes die het samen af en toe pittig maken, maar het is voor een goed doel.

Mamarjan: echo is binnenkort maar ivm herkenbaarheid plaats ik de exacte dag liever niet hier ;) Ik vind het knap hoe relaxed je in het proces staat trouwens!
anoniem_371479 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 11:04
Reden: Aanvulling
3.13% gewijzigd
Zwartgroen wat vervelend dat je last hebt van de kwaaltjes!

Lalameme gefeliciteeerd!! Super nieuws!

Poosje niet geschreven! Vorige maand eisprong gehad, ziekenhuis gebeld maar toen zaten ze vol. Inmiddels weer nieuwe eisprong gehad en morgen een terugplaatsing!!
Duimen draaien pinquin. Heel veel succes morgen! Super spannend!

Ik antwoord later verder! Eerst slapen! :)
Succes pinguïn, hopelijk over 2 weken een knal test 🤞🏼
Ik duim mee
Ik duim ook mee pinguin! :cheer:
Waaw Lalameme dat is zéker goed nieuws; Gefeliciteerd!!

En Zwart-groen spannend je eerste echo, ik duim voor een kloppend hartje!

Oh Pinguïn, ik duim zeker mee. Spannend zeg!!

Ik had afgelopen weekend mijn vruchtbare dagen hier in Italië, dus daar hebben we goed gebruik van gemaakt 😉 (airco is toch wel heel fijn haha)
Nu dus 2 weekjes afwachten.. ronde 2 maar eerste ronde dat we er echt voor gaan en ik vind het toch (ondanks dat het voor een tweede is) weer heel spannend en word weer onzeker van dingen.

We genieten nog 3 dagen hier en woensdag helaas weer terug naar NL!
Ik hoop het ook heel erg voor je pinguïn. Dat je de vorige keer niet terecht kon kwam dat nog door de wachtlijsten die ontstaan zijn door Corona?

Lalameme, hoe gaat het nu met jou? Heb je nog last van die bloedinkjes of is het inmiddels gestopt? Hopelijk gaat alles goed bij jou.

Net zoals bij de andere dames hopelijk niet te veel last van kwaaltjes?

Hier alles goed en vooral erg warm, gelukkig heb ik vakantie😇 ik heb nu denk ik mijn vruchtbare dagen, Dus even afwachten. Gelukkig geen last meer van ontpillen, de vorige maand was ik vanaf week twee misselijk en vaak plassen tot mijn ongesteldheid. Nu gelukkig totaal geen klachten meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven