Zwanger worden vanaf juni 2020 (Tabel)

13-06-2020 13:09 437 berichten
Vervolg op
‘ Zwanger worden vanaf juni 2020’, met tabel.

Voor allen die willen aansluiten!
NaamLftKindRondeNOD/echo datum/ud Bijzonderheden
NWell 25/3015 30 december pcos, clomid50mg werkt niet, nu clomid 100mg
Mms25 27/311e:hug: 18 januari mk
Lize129/332e 1 jaar:hug: 22 december mk nov
Sali1985 34/372e 19mnd:flirting: ud half augustus
maMarjan leeftijd3e 6jr/2jr:flirting: :heart: ud 2 juni, 17/12 echo mk april ‘19
September10 30/351e :flirting: :heart: ud 25/2
Adventkalender 311:flirting:ud 19/3 mk mei
Zwartgroen (leeftijd)2:flirting: :heart: ud eind maart
Lalameme 25/28 2e 21mnd:flirting: :heart: 15 april UDguos vanwege groei dochter
pinguin00 262e 8mnd :flirting:Ud 2/5 mk aug '18. 18-06 opnieuw intake icsi
Kristie1988 31/322e 18mnd:flirting: :heart:u/d 3 mei1e kindje prematuur
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 23-12-2020 18:46
87.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:flirting: graag gedaan
Ja onder de douche, goed idee, maar gelukkig komende week beter weer tijdens m’n ovulatie
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames zou ik net als groenzwart en adventkalender nog aan mogen sluiten😇

Mijn vriend en ik willen nu, na uitstellen vanwege Corona, voor een eerste kindje gaan. Dus deze week na het afronden van de strip kan de pil echt de deur uit. Toch spannend of je lichaam het allemaal zelf weer wil/kan gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mms25, leuk dat je wil meeschrijven. Spannend dat je deze week stopt met de pil en er voor gaat. Hoe was je cyclus voor de pil?

Kristie1988 jou nod komt steeds dichterbij, spannend! Wat is je gevoel over deze ronde?
Alle reacties Link kopieren
Adventkalender wat een pittige periode heb je gehad. Hopelijk kun je het snel een plaatsje geven want het is niet niks...

Nwell bedankt dat ik mee mag doen 😃 Stiekem vind ik het zelf ook best spannend om te stoppen. Zeker omdat je niet weet of alles weer “gewoon” op gang komt. Ik heb 10 jaar de pil gebruikt dus het is al lang geleden, maar was toen heel regelmatig. Duimen dat het nu weer zo zal zijn 🤞🏻

Hoe gaat het bij jou, las dat je menstruatie niet echt doorgezet heeft. Is het voor jou nu wel duidelijker door de (ovulatie)testen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames!

Blehh ik ben vandaag ongesteld geworden 😓 Ene kant blij dat het juist eerder kwam ipv later, weinig spanning gehad. Maar goed, 1e ronde pas.
Ik vergeet heel vaak mn pilletje foliumzuur. Zijn jullie allemaal trouw daar mee?
Kristie1988 schreef:
30-06-2020 21:21
Welkom dames!

Blehh ik ben vandaag ongesteld geworden 😓 Ene kant blij dat het juist eerder kwam ipv later, weinig spanning gehad. Maar goed, 1e ronde pas.
Ik vergeet heel vaak mn pilletje foliumzuur. Zijn jullie allemaal trouw daar mee?
He bah :redrose: , op naar ronde 2! Fijn dat je weinig spanning hebt gehad in elk geval.

Ik heb hem hier naast m'n tandenborstel gezet zodat ik het 's avonds niet kan vergeten en dat gaat vooralsnog goed gelukkig..

En welkom mms25!
Oh dat is een goeie zwartgroen.
Ik heb wel gelezen dat het het beste is om hem met een maaltijd te nemen. Ik weet eigenlijk niet waarom? Jullie wel?
Ik ga ze dan ook bij mijn tandenborstel neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, bovenstaande bericht is van mij :)
Alle reacties Link kopieren
Juni2020viva schreef:
30-06-2020 22:43
Oh dat is een goeie zwartgroen.
Ik heb wel gelezen dat het het beste is om hem met een maaltijd te nemen. Ik weet eigenlijk niet waarom? Jullie wel?
Ik ga ze dan ook bij mijn tandenborstel neerleggen.
Ik zit in de farmaceutische wereld, maar Foliumzuur mag je innemen op elk moment van de dag. Het beste is een vast tijdstip zodat Je het minder snel vergeet.

Alleen tegelijk innemen met groene of zwarte thee zorgt ervoor dat je minder binnen krijgt. (Alleen verwacht ik niet dat iemand dit doet, ik zou meteen mijn mond verbranden)

Ik leg ze ook bij de tandenborstel
Alle reacties Link kopieren
Mms25 Ja snap heel goed dat je het spannend vind! Hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Ja klopt, mijn menstruaties is onregelmatig helaas. Vorige maand dacht ik ongesteld te worden maar dat is niet echt doorgezet. Of was het toch mijn menstruatie maar heel licht? Het is allemaal wat verwarrend... Ik gebruik ovulatie testen maar die gebruik ik dus meerdere weken omdat ik geen idee heb wanneer mijn eisprong is. Vorige maand mijn ei niet echt kunnen spotten dus ik hoop dat ik mijn ei nu wel kan vinden door middel van ovulatie testen.

Ik slik ook foliumzuur en ben sinds eind vorige week ook begonnen met teunisbloemolie. Ik weet niet of iemand dat kent?
Ik heb het online gelezen dat het sommige vrouwen onder andere helpt om een regelmatige cyclus te krijgen en hierdoor een grotere kans hebben op een eisprong en dus om zwanger te worden, dus ik hoop heel erg dat dit me helpt! :)

Kristie1988 Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde, hopelijk heb je dan meer geluk!
Mms25: hoi, welkom! Wat leuk dat je ook wil meeschrijven. Al gestopt met de laatste pil? Dan is het wachten op je eerste menstruatie :) spannend!

Kristie1988: jammer dat je ongesteld bent geworden! Ik ben de foliumzuur ook al 2 keer vergeten afgelopen maand. Maar mn pilletjes heb ik nu naast de melkkoppen gezet aangezien ik elke ochtend ontbijt met een kop melk :) naast mn tandenborstel zoals Zwartgroen heb ik ook aan gedacht.. maar idd er staat op t potje bij een maaltijd innemen.

Nwell: teunisbloemolie.. vaak over gelezen alleen nooit in verdiept. Ik zou zeggen ‘baat het niet dan schaadt het niet’. Met een onregelmatige cyclus soieso veel vrijen, veel gezellig maken niet alleen voor de kinderwens ;)

Hier volgens eigen berekeningen op 5 weken en 6 dagen zwangerschap. Ík dacht me blij te voelen na een positieve test, dat duurde maar even, we zitten gewoon opnieuw op een wachtbank maar dan richting de eerste echo.
Krampen niet zoveel meer, wel zere tepels en jeuk in mijn nek.. zegt een collega ineens: wow wat heb jij in je nek? Vol met acné!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend september dat je al de eerste kwalen merkt, hopelijk blijft het hierbij.
Klopt wel, de eerste weken kan je weinig doen... en eenmaal een echo gehad, is het weer wachten tot de volgende echo (straks eenmaal met je kindje in je armen wordt het druk zat... je zit nu in de stilte voor de storm)
mamarjan wijzigde dit bericht op 05-07-2020 07:42
0.98% gewijzigd
September: wat spannend he! Bij mijn eerste vond ik het wachten naar de eerste echo ook zo spannend! Maar het is echt waar wat ze zeggen het gaat zo snel allemaal! Hoop dat je een hele fijne zwangerschap gaat krijgen en dat het bij de acne blijft maar leuk is anders natuurlijk..

Hier was ik dan eindelijk op dag 42 ongesteld geworden. Dus dik overtijd maar kan nu eindelijk beginnen met de nieuwe ronde.. Gaan straks heerlijk op vakantie dus wie weet uit alle stress en drukte haha. Hebben in iedergeval genoeg tijd voor elkaar dan. 😊
Alle reacties Link kopieren
Echt een onwijze domper, maar helaas moeten wij de kinderwens weer op een laag pitje zetten. Vind ik best wel heel pittig en even slikken, maar het is niet anders. Ik zal dus niet meer zo actief meeschrijven maar hoop dat ik heel snel weer aan kan sluiten. Ik blijf jullie zeker volgen. Deze maand niet zo verschrikkelijk want zwanger was ik vast niet geworden met een cyclus van 20 dagen deze ronde. Wist niet wat mij overkwam vanmorgen.

Heel veel succes lieve meiden, ik hoop dat jullir allemaal snel een kindje mogen verwachtten en september, op naar die echo!
Lalameme, wat wonderlijk nu zo’n korte cyclus.
Ik hoop zeker mee dat jullie snel weer voor jullie kinderwens kunnen gaan, vanwege de kinderwens.. maar ook vanwege wat jullie nu tegenhoudt.

=mamarjan
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 06-07-2020 20:53
2.81% gewijzigd
Lalameme schreef:
06-07-2020 09:18
Echt een onwijze domper, maar helaas moeten wij de kinderwens weer op een laag pitje zetten. Vind ik best wel heel pittig en even slikken, maar het is niet anders. Ik zal dus niet meer zo actief meeschrijven maar hoop dat ik heel snel weer aan kan sluiten. Ik blijf jullie zeker volgen. Deze maand niet zo verschrikkelijk want zwanger was ik vast niet geworden met een cyclus van 20 dagen deze ronde. Wist niet wat mij overkwam vanmorgen.

Heel veel succes lieve meiden, ik hoop dat jullir allemaal snel een kindje mogen verwachtten en september, op naar die echo!
Heel veel sterkte en succes Lalameme! :redrose: :heart:
Alle reacties Link kopieren
@lize1 geeft wel duidelijkheid maar blijft toch jammer. Is wel wat je zegt even lekker er tussenuit en wie weet waar het toe leidt!?

@september10 gefeliciteerd 💖 en lijkt me heel spannend zo voor de eerste echo. Snap je gevoel dat je nu even tussen “twee momenten” in zit, dat je heel blij bent naar het echt pas durft te zijn als je het ook echt gezien hebt.

@lalameme wat ontzettend balen... pas goed op jezelf want zo’n beslissing is niet niks...
Alle reacties Link kopieren
hi dames,

Even druk geweest dus niet meer gereageerd maar dan ben ik weer!

@September;
Oh zo herkenbaar, de positieve test zo snel en dan ineens onzeker tot de echo. Ik telde echt de dagen af (slikte die maam vitamine pillen en iedere keer keek ik naar die strip en dacht ik "oke als deze op is dan eindelijk een echo") en geloof me vanaf het moment dat je een positieve test hebt, zijn er zorgen. Eerst of het hartje klopt, daarna de andere echo's en dan de bevalling of alles wat met het kindje kan gebeuren als het er is. Máár die zorgen zijn heel normaal en veel minder dan het genieten en de leuke/fijne dingen! Ik duim voor je eerste echo en dan kan het genieten beginnen :heart:

@lalameme:
Jeetje zo balen meid! Dikke knuffel voor jou!

@Lize:
Ik werd ook op dag 44 pas ongesteld, ik was er blij mee zodat ik kon beginnen aan een nieuwe ronde. Hoop dat jij dat ook hebt en dat we beide een wat kortere cyclus hebben deze maand!

Dames twee vraagjes;
1.
Ik ben bij de dokter geweest want veel kramp/pijn bij m'n baarmoeder, wordt er gek van. Twee weken geleden ook geweest, dacht toen steeds dat ik ongesteld moest worden maar dat was het dus niet want nu een week na menstruatie weer zoveel pijn. Heb nu een doorverwijzing voor een echo bij de gynaecoloog op de stadspoli, hopelijk geen cystes of iets dergelijks.
Iemand ervaring met krampen/pijn in baarmoeder na het stoppen met de pil? De eerste maand vind ik vrij logisch, maar toen was ik na 31 dagen ongesteld en had ik deze krampen niet. Zijn dit "naweeën" (hoe toepasselijk ;-) ) van de pil/ontpillen of moet ik mij zorgen maken?

2.
Hoop ook zo dat ik nu een regelmatige cyclus heb, mijn huisarts gaf aan dat als ik na paar maandjes nog geen normale cyclus heb, ze me dan doorstuurt naar voortplantingsgynaecoloog. Vooral omdat dit mijn 2e kindje is en ze dus weet dat ik eerst dit niet had.
Maar ik vind het nogal snel, bedoel ik kan toch best een onregelmatige cyclus hebben een paar maanden (ben pas 2x natuurlijk ongesteld hoeven te worden en dat is ook gebeurd na 31 en 44 dagen)? Vriendinnen zeiden dat ze het eerste half jaar soms geen menstruatie hadden, dan mega lange cyclus dan een normale, dat het lichaam even de tijd nodig heeft om te ontpillen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Hi Sali,
10 jaar geleden ben ik met pil gestopt en daarvoor had ik cyclus van 3 weken tot 3 maanden. Huisarts zei toen, nu geen zorgen om maken, als je kinderwens hebt kijken we dan wel verder.

Lange cyclus kan vele redenen hebben.

Wanneer alle omstandigheden om zwanger worden normaal lijken, dan is normaal het advies minimaal een jaar te proberen. Maar bij lange cyclus kan het prettig zijn eea te onderzoeken (bijvoorbeeld bloedwaarden), om te bepalen of een jaar proberen advies blijft of toch ander advies.

Succes
Hoi Sali,

Lang voor ik een actieve kinderwens had ben ik al gestopt met de pil. Sindsdien is mijn cyclus nooit heel regelmatig geweest. Wel meestal binnen de reguliere marges (is geloof ik tussen de 25 en 35 dagen) maar ik heb er nooit echt een pijl op kunnen trekken. Mijn huisarts gaf aan dat bijna geen enkele vrouw een echt regelmatige cyclus heeft en dat dit dus vrij normaal is, maar daar het logisch is dat je even moet wennen als je de regelmaat van de pil gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
@lalameme
Wat vervelend zeg. Mag ik vragen waarom jullie het op een laag pitje zetten? Heeft het te maken met de endometrios?

@adventkalender morgen is je nod! Hoe voel je je?

@sali
Wat een gedoe zeg! Balen dat je zo van die krampen hebt!
Alle reacties Link kopieren
lalameme Wat jammer dat jullie het nu even op een laag pitje moeten zetten. Hopelijk kunnen jullie snel weer beginnen. Sterkte!

Salie1985 Ik ben een paar jaar terug gestopt met de pil en bij mij duurde het bijna 6 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Nadien heb ik nooit een regelmatige cyclus gehad maar dat had ik voor de pil ook niet. Maar een aantal vriendinnen van mij die hadden wel binnen een half jaar weer een regelmatige cyclus na het stoppen van de pil.
Ik hoop voor je dat de cyclus gauw weer op gang komt en regelmatig word.

September10 Nog even afwachten tot je echo, spannend hoor! Ik duim voor een goede en duidelijke echo.

Ik ben weer ongesteld...
Op dag 22 van mijn cyclus had ik weer licht bruin verlies, dit hield 3 dagen aan en sinds afgelopen zondag heb ik echt rood bloed verlies. De ene keer duurt het 6 a 8 weken voor ik ongesteld word en nu 3 weken. Het lichtpuntje is wel dat ik nu echt rood bloedverlies heb en niet alleen bruin verlies.
Of zal dit toch komen door de teunisbloem olie die ik slik?
Ben blij dat de cyclus korter is dan afgelopen tijd maar op cyclus dag 22 weer ongesteld vind ik wel weer heel vroeg. :)
nwell wijzigde dit bericht op 08-07-2020 20:10
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kristie1988
Ja voel mij prima af en toe ruik ik sterk wat ik bij m'n vorige zwangerschap ook had, maar dan denk ik weer dat m'n lijf mij voor de gek houd. Morgen testen, liever wacht ik nog of ik niet vanzelf ongesteld word daar het nooit op de dag meteen 's ochtends raak is, maar ik heb maandag ochtend een CT scan gepland staan van mijn buik. Mocht het wel juichen zijn dan wil ik overleggen met het ziekenhuis of dat de scan door kan gaan enzo.

Nwell pff dat lijkt mij ook lastig steeds wisselend en dan zoveel verschil in cyclussen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie lieve reacties dames!

Ik kon gisteren al terecht in het ziekenhuis voor een echo en onderzoek vanwege de pijn in mijn onderbuik, dit blijken mijn darmen te zijn dus wordt doorgestuurd naar een MDL-arts.
Maar goede nieuws was wel dat alles perfect uitzag; baarmoeder, eierstokken (ze zag al 2 eitjes zitten van 12 mm) dus alles perfect en kans dat ik dus deze maand weer een normale cyclus heb (aangezien ik op dag 12 van mijn cyclus zit en dit perfect is qua grootte van de eitjes).
Eigenlijk dacht ik ook wel dat mijn lichaam een of meerdere maanden nodig heeft om in normale cyclus te komen. Vond het vooral van mijn huisarts zo gek om dat meteen te zeggen, dus ach we zien het wel!

We gaan eind deze maand op vakantie (voor 3 weken) en ik zou precies rond die tijd mijn menstruatie moeten krijgen, eigenlijk vind ik het helemaal prima als die dan gewoon komt. Dan weet ik dat die weer wat regelmatiger is en kan ik op vakantie nog even volop genieten zonder (eventuele) kwaaltjes, met Italiaanse wijntjes ;-),zonder onzekerheid of het goed gaat etc.
Als ik wel zwanger ben, zijn we super blij hoor maar deze maand vind ik het nog niet erg als het niet lukt.

@Adventkkalender:
spannend! Heb je al getest? Ben benieuwd!

@Nwell:
Zo'n korte cyclus is het ook niet he? Vervelend dat ze zo onregelmatig zijn, maar precies wat je zegt; beter echt ongesteld zijn dan zo half/half waardoor je twijfelt of een mega lange cyclus waardoor je hoop hebt en het dan niet zo is. Op naar een nieuwe ronde!
Sali, goed nieuws! Jammer van je buik klachten maar fijn dat ze ook eitjes hebben gezien. Goed dat je er zo nuchter is staat, des te meer kans :)

Ik ben ook benieuwd Adventkalender, naar je test uitslag :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven