Mode & Beauty alle pijlers

Zonnen en kleding

09-08-2020 16:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de zon weer volop schijnt ervaren sommigen het geluk bruin te worden. Nou ben ik daar één van, maar wat ik mij blijf afvragen is het volgende: soms loop je in een t-shirt buiten en de zon schijnt op je armen, je bruint dan ongelijk; je armen worden bruin maar je buik bijvoorbeeld niet. Als je dan in bikini of naakt ligt te zonnen, haalt je lichaam dan de kleur van je armen in of niet? Blijft je buik die lichtere kleur hebben?
Zon is toch het nieuwe roken?

Maar als je graag egaal bruin wil, doe dan een spray tan. En factor 50 voor als je in de zon zit.
S-Meds schreef:
09-08-2020 16:34
want mensen lachen je uit als je armen bruiner zijn dan je knieen?
Nee? Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik vind het mooier bij mezelf als alles even bruin is.
Intie schreef:
09-08-2020 18:35
Nee? Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik vind het mooier bij mezelf als alles even bruin is.
maar je krijgt er kanker van
Ik verbaas mij altijd over die jonge meisjes in topjes met spaghettibandjes die dan egaal bruin zijn.

Gebruiken die nou zelfbruiner of gaan ze eerst onder de zonnebank. Of bruint het kleurverschil echt wel snel bij.

Mijn onderarmen zijn bruin maar mijn bovenarmen en schouders spierwit en dan wel weer een bruine kop en hals en nek. Geen gezicht. . Ik henb behalve op het strand altijd kleding met een mouwtje aan.
Ik wist oprecht niet dat er nog mensen naar de zonnebank gaan. Ik dacht ergens dat ze al verboden waren, maar dat blijkt alleen in Australië zo te zijn.
Ook zo leuk na een wandelvakantie waarbij je sokken en een Bermuda hebt gedragen en daarna je sandalen aantrekken.

Bruine benen met witte aftekeningen van de sokken.
sugarmiss schreef:
09-08-2020 18:40
Ik verbaas mij altijd over die jonge meisjes in topjes met spaghettibandjes die dan egaal bruin zijn.

Gebruiken die nou zelfbruiner of gaan ze eerst onder de zonnebank. Of bruint het kleurverschil echt wel snel bij.
Heel veel (ik ook) gebruiken daar zelfbruiner voor ja. Je hebt tegenwoordig zulke goede.
De bovenkant van mijn handen en voeten zijn het bruinst. Daarna mijn armen, decolleté en gezicht. Mijn benen blijven altijd een beetje achter, zelfs het onderste deel dat toch regelmatig zon ziet.
S-Meds schreef:
09-08-2020 18:37
Als je vaak onder de zonnebank gaat verhoog je het risico op huidkanker, bedoel je dat?
Intie schreef:
09-08-2020 18:54
Als je vaak onder de zonnebank gaat verhoog je het risico op huidkanker, bedoel je dat?
zonnebank ja
gewone zon ja

en dat niet alleen, je krijgt er ook rimpels en vlekken van. Veel meer dan iemand die de zon mijdt.
Intie schreef:
09-08-2020 18:54
het hoeft niet eens vaak te zijn
Elk zonnebad beschadigt je DNA. Op een zeker moment is het zo beschadigt dat kanker een kans krijgt. Je weet niet hoe lang dat duurt.
je hoeft het niet eens te zien die schade. Maar onder je opperhuid zie je het wel. Speciale camera’s kunnen dat in beeld brengen

Afbeelding
Ik heb bij een zonnestudio gewerkt dus ik ben op de hoogte van de risico’s @S-Meds ;)
Ik ben behoorlijk bleek ondanks dat ik van Mediterraanse afkomst ben. Heb altijd een lange broek aan en het liefst ook lange mouwen maar ik heb wel een lijn op mijn voeten van mijn Toms - erg charmant.
Luci_Morgenster schreef:
09-08-2020 16:55
Of je maakt je niet zo druk over dit soort dingen. En dan bedoel ik dingen zoals je vraag in je OP.

De dingen zoals wat zonlicht voor je schade aan kan richten lijkt me dan wel weer nuttig.
Gelukkig maak ik mij er niet druk om, zoals ik duidelijk aangeef vroeg ik het mij af. Zijn genoeg andere dingen waar je je wel druk om kan maken inderdaad
anoniem_383354 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 22:59
Reden: Toevoeging
8.91% gewijzigd
S-Meds schreef:
09-08-2020 18:37
Waar niet van tegenwoordig
Flavoredia schreef:
09-08-2020 23:00
Waar niet van tegenwoordig
ach je hebt ook gelijk, dan maar kanker, hup onder de zonnebank, wat kan het jou schelen!
En een rimpelige kop. Ook geen leuke bijwerking. Zo’n leren huid.
S-Meds schreef:
09-08-2020 23:04
ach je hebt ook gelijk, dan maar kanker, hup onder de zonnebank, wat kan het jou schelen!
Ik sla over, het ziet er niet bepaald aantrekkelijk uit op je avatar
Flavoredia schreef:
09-08-2020 23:10
Ik sla over, het ziet er niet bepaald aantrekkelijk uit op je avatar
Er is een speciaal bash avatar topic. Misschien kun je daar losgaan :roll:
ippy schreef:
09-08-2020 18:20
Zon is toch het nieuwe roken?

Maar als je graag egaal bruin wil, doe dan een spray tan. En factor 50 voor als je in de zon zit.
Ik dacht dat zitten het nieuwe roken was?

Ik ben verre van egaal bruin. Ik zwem momenteel in een buitenbad, waardoor mijn achterkant bruiner is dan de voorkant. En alleen daar waar geen badpak zit, erg duo penotti. Een bikini zou momenteel niet heel charmant zijn. :rofl:
Maar voor dagelijkse kleren is het prima, vriend moet het er maar mee doen.

En die jonge meiden dragen misschien bandeau bikini's of bikini's met spagettibandjes. Zelfs van de banden van mijn zwempak, zie je weinig. Ja iets lichten, maar niet veel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven