Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zondag 9 augustus 2020 om 21:06
die afspraak heb ik sinds kort ook. als een van de kids hier komt voor een dagje dan is dat op een maandag (vrijwilligerswerk van mijn kant) of op een dag dat ik de hele dag er niet ben en niet thuiswerk.koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:03Wij krijgen de laatste tijd weer regelmatig de vraag om neefjes-nichtjes te laten logeren. Heb ik echt zoooo geen zin in. Al 2x aan "moeder van" uitgelegd. Ze hoort het wel maar luistert niet.
Heb met vriend al afgesproken dat ik een weekend in retraite ga als hij wel het spul over de vloer wil. Maar het blijft toch lastig als mensen om je heen wel snappen dat je geen kinderen hebt, maar niet begrijpen dat ik ze dan ook niet een weekend hier in huis wil.
Hebben jullie al wel eens voorstellen gehad waarop je duidelijk nee zegt maar men toch stug doorgaat? Meegaan naar speeltuin? Oppassen?
Dat laatste vind ik overigens biet erg, komt 1 of 2x per jaar voor. Wel in hun huis, absoluut niet bij ons.
ik heb er ZO GEEN ZIN in om met kids om te moeten gaan.
zondag 9 augustus 2020 om 21:10
De vraag is vooral: waarom?!koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 20:58"Mijn strengemoederblik. We móéten ook wel. Als we uiteten gaan en er begint er één te krijsen of te jengelen, dan gaan ze allemaal."
Euh, hoe ga je in godsnaam met 5 kleine kinderen uit eten? Een zo'n jankerd is soms al genoeg haha.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zondag 9 augustus 2020 om 21:15
Ja, familie met twee "tanken" van kinderen waar elk oorlogvoerend land qua vernietigingskracht jaloers op zou zijn en wanneer ze "gezellig langs kunnen komen, al zo lang niet bij jullie geweest, kinderen zijn nieuwsgierig naar huis van tante sprokkelientje"etc..koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:03Wij krijgen de laatste tijd weer regelmatig de vraag om neefjes-nichtjes te laten logeren. Heb ik echt zoooo geen zin in. Al 2x aan "moeder van" uitgelegd. Ze hoort het wel maar luistert niet.
Heb met vriend al afgesproken dat ik een weekend in retraite ga als hij wel het spul over de vloer wil. Maar het blijft toch lastig als mensen om je heen wel snappen dat je geen kinderen hebt, maar niet begrijpen dat ik ze dan ook niet een weekend hier in huis wil.
Hebben jullie al wel eens voorstellen gehad waarop je duidelijk nee zegt maar men toch stug doorgaat? Meegaan naar speeltuin? Oppassen?
Dat laatste vind ik overigens biet erg, komt 1 of 2x per jaar voor. Wel in hun huis, absoluut niet bij ons.
En dat blijven vragen terwijl ik al meerdere keren heb aangegeven dat ons huis verre van kindproof is (is echt zo, hoop hoogglans, kunst en glas) en dat beide kinders zo ondernemend zijn en dat niemand daar blij van wordt, wij niet want we houden ons hart vast en zij ook niet want dan kunnen ze hun energie niet kwijt.
Corrigeren is er bij dat stel vaak niet of te laat bij is mijn ervaring dus ehhhhh nee als ze een jaar of 12 zijn, zijn ze welkom.
Oppassen doe ik weleens bij mijn favorietje een heel lief en gezellig mannetje die luistert, rustig is en aandachtig voorgelezen wil worden, koekjes wil bakken op zijn gemak met mij etc...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 9 augustus 2020 om 21:52
Precies dat!! Nee zeggen maar toch doordrammen. En als schoonfam. ons nou vragen of wij het leuk vinden als ze eens een keer komen logeren. Maar nee, tegen de kinderen zeggen dat het wel leuk zou zijn om bij Tante en Ome Koekie te gaan logeren... die dan gelijk enthousiast Jaahaa gaan roepensprokkelientje schreef: ↑09-08-2020 21:15.....wanneer ze "gezellig langs kunnen komen, al zo lang niet bij jullie geweest, kinderen zijn nieuwsgierig naar huis van tante sprokkelientje"etc..
En dat blijven vragen terwijl ik al meerdere keren heb aangegeven dat ons huis verre van kindproof is (is echt zo, hoop hoogglans, kunst en glas) en dat beide kinders zo ondernemend zijn en dat niemand daar blij van wordt, wij niet want we houden ons hart vast en zij ook niet want dan kunnen ze hun energie niet kwijt.

Ons huis is vast wel kid-proof maar ze maken er altijd zo'n teringbende van. Ook omdat ze 3-5 jaar zijn.. de chips kan ik uit de bank vissen en vooral de drukte. Dat constante gekwebbel wat anderen als schattig ervaren.
koekie1980 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 21:57
2.20% gewijzigd

zondag 9 augustus 2020 om 22:33

maandag 10 augustus 2020 om 00:10
Gelukkig nooit zulke oneerbare voorstellen gehadkoekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:03Wij krijgen de laatste tijd weer regelmatig de vraag om neefjes-nichtjes te laten logeren. Heb ik echt zoooo geen zin in. Al 2x aan "moeder van" uitgelegd. Ze hoort het wel maar luistert niet.

Maar ik zou heel direct zijn en zeggen dat dat nooit gaat gebeuren. Als vriend er op wil passen dan doet hij dat maar bij hen thuis. Ook al ga je zelf een weekend weg, ze zitten wel aan jouw spullen en kunnen dingen vernielen.
Ik bedoelde Inge de Bruijn, de zwemster.

maandag 10 augustus 2020 om 00:11
Nee, dat speelde immers 25 jaar geleden nog niet. Maar het is een mooie bijkomstigheid om je kindvrijheid als klimaatbijdrage te kunnen noemen als iemand zeurt over je vervuilende vliegreizen.

maandag 10 augustus 2020 om 00:13
Ik zou ze dan gewoon even apart nemen en zeggen dat je dat niet van plan bent en dat ze hun kinderen niet blij moeten maken met 'n dooie mus. Zou sowieso niet met die mensen afspreken met kinderen erbij trouwens.koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:52Precies dat!! Nee zeggen maar toch doordrammen. En als schoonfam. ons nou vragen of wij het leuk vinden als ze eens een keer komen logeren. Maar nee, tegen de kinderen zeggen dat het wel leuk zou zijn om bij Tante en Ome Koekie te gaan logeren... die dan gelijk enthousiast Jaahaa gaan roepenJa probeer dan nog es tegen te stribbelen.
Ons huis is vast wel kid-proof maar ze maken er altijd zo'n teringbende van. Ook omdat ze 3-5 jaar zijn.. de chips kan ik uit de bank vissen en vooral de drukte. Dat constante gekwebbel wat anderen als schattig ervaren.
maandag 10 augustus 2020 om 06:08
dat ja. zo gaat dat bij onze familie nu ook. en wij krijgen dan via de kinderen dan te horen hoe het gegaan is. de ouders pushen de kinderen om bij oom rick en tante B te willen logeren, het initiatief komt nooit vanuit de kinderen.koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:52Precies dat!! Nee zeggen maar toch doordrammen. En als schoonfam. ons nou vragen of wij het leuk vinden als ze eens een keer komen logeren. Maar nee, tegen de kinderen zeggen dat het wel leuk zou zijn om bij Tante en Ome Koekie te gaan logeren... die dan gelijk enthousiast Jaahaa gaan roepenJa probeer dan nog es tegen te stribbelen.
universeel iets dus. wat zou dat toch kunnen zijn?

maandag 10 augustus 2020 om 06:10
nee vroeger wilde ik ze niet vanwege het klimaat (toen ik 11 a 12 jaar was wilde ik mij laten steriliseren) maar dat was nooit de reden. heb gewoon geen zin in gedoe en ik geef ook toe: dit is ook niet een hele beste wereld meer.
maandag 10 augustus 2020 om 06:13
haha ja als mensen opmerkingen maken over onze weekendjes weg of vliegvakanties dan geef ik altijd aan: kinderen doen 58,2 ton Co2 dus ik mag vliegen wat ik wil om 'te compenseren'redbulletje schreef: ↑10-08-2020 00:11Nee, dat speelde immers 25 jaar geleden nog niet. Maar het is een mooie bijkomstigheid om je kindvrijheid als klimaatbijdrage te kunnen noemen als iemand zeurt over je vervuilende vliegreizen.
.. en dan is het direct stil en de discussie platgeslagen. kindvrij zijn is als het ware een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen' kaartje. en een ticket naar 'levensgenietersschap'
..de rest mag met zijn/haar kaartje naar de McDonalds met 2,1 kids en 1x per jaar naar zuidfrankrijk op een kinderrijke kamping en in het voorjaar een lang weekendje in een vakantieparkje op de veluwe (als het budget dat toelaat)
maandag 10 augustus 2020 om 06:24
Met mijn kindrijke schoonfamilie nog nooit zoiets meegemaakt, dat dat universele valt mee!RickDalton schreef: ↑10-08-2020 06:08dat ja. zo gaat dat bij onze familie nu ook. en wij krijgen dan via de kinderen dan te horen hoe het gegaan is. de ouders pushen de kinderen om bij oom rick en tante B te willen logeren, het initiatief komt nooit vanuit de kinderen.
universeel iets dus. wat zou dat toch kunnen zijn?![]()

maandag 10 augustus 2020 om 06:26
in de jaren 80 hadden we 'zure regen' klimaat was zeker wel een issue alleen niet zo breed als nu. in 1987 toen ik 12 was lag ik er al wakke van. goed ik had een TV op mijn slaapkamer met een abonement (afgetapt van de tv van mijn ouders beneden..) met heel veul zenders. en ik keek tot diep in de nacht al die programma's die hierover gingen.redbulletje schreef: ↑10-08-2020 00:11Nee, dat speelde immers 25 jaar geleden nog niet. Maar het is een mooie bijkomstigheid om je kindvrijheid als klimaatbijdrage te kunnen noemen als iemand zeurt over je vervuilende vliegreizen.
.. toen is het zaadje (en ook het enige zaadje

maandag 10 augustus 2020 om 06:29
Mogge!

Ook zo genoten van de veel te broeierige nacht?

maandag 10 augustus 2020 om 06:33
niet bepaald, veel liggen draaien en zweten. zo maar even een kop thee en klaarmaken voor het vrijwilligerswerk vandaag.. dagje de handen uit de mouwen bij een dierenopvang. het beloofd alleen wel een gigantisch warme dag te worden dus dun aankleden en heeeeeel veel water drinken.
edit owja: en geprikt door een steekmug die zo slim was om toch een gaatje onder de klamboe door te vinden.

maandag 10 augustus 2020 om 07:47
RickDalton schreef: ↑10-08-2020 06:33edit owja: en geprikt door een steekmug die zo slim was om toch een gaatje onder de klamboe door te vinden.![]()

maandag 10 augustus 2020 om 08:28
Jij bent ook kindvrij, maar andere vrouwen niet. Het schijnt iets biologisch te zijn, het hangt ook samen met dat de meeste vrouwen voor een man gaan die ouder is. Daarnaast zullen vrouwen minder vaak daten met een man met een minder hoge opleiding, jonger, geen bijzondere baan hebben (downdaten). Ze willen liever een man die voor het gezin kan zorgen (al zou je dat soms niet denken), maar tegenwoordig is het belangrijker dan vroeger dan een man iets toevoegt aan je leven.yesss schreef: ↑08-08-2020 20:51Zou het echt zo werken? Kan me er niks bij voorstellen. Voor mij is het echt een afknapper, mannen die al een kind hebben (zo niet aantrekkelijk) vind ik niet echt de definitie van wilde haren kwijt zijn. Maar meer dat ze niet goed hebben nagedacht/niet weten wat ze willen. En hoezo een beter inkomen, dat heeft toch niks te maken met het hebben van kinderen of leeftijd?
koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:52Precies dat!! Nee zeggen maar toch doordrammen. En als schoonfam. ons nou vragen of wij het leuk vinden als ze eens een keer komen logeren. Maar nee, tegen de kinderen zeggen dat het wel leuk zou zijn om bij Tante en Ome Koekie te gaan logeren... die dan gelijk enthousiast Jaahaa gaan roepenJa probeer dan nog es tegen te stribbelen.
Tja, ik zeg gewoon, daar moet ik eerst over nadenken.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 10 augustus 2020 om 08:54
Eigenlijk best vreemd dat 'we' ons nog zo laten leiden door 'waarden', die biologisch gezien van belang waren, maar in de huidige tijd helemaal niet meer nodig zijn. Of - en dat nog meer - als je logisch nadenkt helemaal geen handige waarden zijn.
Een man die al nageslacht heeft bij een andere vrouw is weliswaar vruchtbaar, maar is blijkbaar geen gezinsman gebleken. Anders was hij nog wel bij zijn eerste gezin. Dat zo'n man een goede baan met dito i komen heeft is best geinig, maar wel erg jammer als de tweede leg dat met de eerste leg moet delen. Een succesvolle manager als kerel? Lijkt misschien leuk, maar met al dat managen blijft er wellicht weinig tijd en energie over om daadwerkelijk in relatie, huis en eventueel gezin te steken. En een man die ouder is, is eigenlijk ook al niet handig. Vrouwen leven immers gemiddeld langer, dus kun je zomaar je laatste decennia alleen moeten doorbrengen (of op je 60e weer de dating-jungle in
)
Een man die al nageslacht heeft bij een andere vrouw is weliswaar vruchtbaar, maar is blijkbaar geen gezinsman gebleken. Anders was hij nog wel bij zijn eerste gezin. Dat zo'n man een goede baan met dito i komen heeft is best geinig, maar wel erg jammer als de tweede leg dat met de eerste leg moet delen. Een succesvolle manager als kerel? Lijkt misschien leuk, maar met al dat managen blijft er wellicht weinig tijd en energie over om daadwerkelijk in relatie, huis en eventueel gezin te steken. En een man die ouder is, is eigenlijk ook al niet handig. Vrouwen leven immers gemiddeld langer, dus kun je zomaar je laatste decennia alleen moeten doorbrengen (of op je 60e weer de dating-jungle in

maandag 10 augustus 2020 om 09:36
Helemaal waar!Doornroosje75 schreef: ↑10-08-2020 08:54Eigenlijk best vreemd dat 'we' ons nog zo laten leiden door 'waarden', die biologisch gezien van belang waren, maar in de huidige tijd helemaal niet meer nodig zijn. Of - en dat nog meer - als je logisch nadenkt helemaal geen handige waarden zijn.
Een man die al nageslacht heeft bij een andere vrouw is weliswaar vruchtbaar, maar is blijkbaar geen gezinsman gebleken. Anders was hij nog wel bij zijn eerste gezin. Dat zo'n man een goede baan met dito i komen heeft is best geinig, maar wel erg jammer als de tweede leg dat met de eerste leg moet delen. Een succesvolle manager als kerel? Lijkt misschien leuk, maar met al dat managen blijft er wellicht weinig tijd en energie over om daadwerkelijk in relatie, huis en eventueel gezin te steken. En een man die ouder is, is eigenlijk ook al niet handig. Vrouwen leven immers gemiddeld langer, dus kun je zomaar je laatste decennia alleen moeten doorbrengen (of op je 60e weer de dating-jungle in)
Eigenlijk is het levensloopbestendiger om als je rond de 40 bent een succesvolle kindvrije man van half in de 30 te scoren.
maandag 10 augustus 2020 om 09:42
Neeeeeee, wij houden onze chromen tafelvoet bij stuk zeg maar.koekie1980 schreef: ↑09-08-2020 21:54Anyway... ik draafde een beetje door Sprokkelientje.. Zijn ze nu toch al geweest of heb je t nog netjes af kunnen wimpelen?
Wat vind je partner, heeft dezelfde mening?
Partner denkt er exact hetzelfde over.
Zo ook omdat hij de kinderen net als ik kent vanuit andere situaties bij andere familie, ze nemen het complete huis over en iedereen laat het gebeuren, lacht vertederend of wakkert het vuur nog juist even aan.
Los van dat ik dat helemaal niet zie zitten en er verder het mijne van denk dat ze amper begrensd worden daarin, denk ik ook oprecht dat niemand blij wordt van het bezoek bij ons.
"selectief" komen er weleens kinderen en dan gaat er een fleeche deken over de salontafel en bepaalde items zetten we weg. Maar dan heb ik het over kinderen die luisteren en niet door de voordeur naar binnen stampen, de trap opvliegen en de laatjes van mijn nachtkastje opentrekken (met alle gevolgen van dien

Bovenstaande is namelijk waargebeurd met weliswaar andere kinderen maar wel in mijn vriendenkring...tja daar sta je dan met je bek vol tanden...iemand koffie? Gezelllig dat jullie er zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.