Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
08-08-2020 20:20
Meid, ik wordt jaloers op jou. Klinkt goed.
:'( Nu krijg ik ook zin in vakantie en moet nog even doorwerken.


Wees nog maar niet te jaloers. Ik zag net het weerbericht. Dat is niet best: eerste twee/drie dagen mooi en voor de rest ruk. Ik hoop héél erg dat het mee gaat vallen. Heb geen zin dat mijn eerste kampeerervaring in jaren (en eerste kampeerervaring van manlief ooit) een verregende vakantie is. Ik kijk al een tijd enorm uit naar deze vakantie. Heb na een periode van volledige drooglegging van mijn werk en geldstress, heb ik de afgelopen maanden de ballen uit mijn broek gewerkt. Wat fijn was, want als zzp’er betekent dat ook lekker cashen en dat was nodig. Maar het was ook vermoeiend en dan dat coronagedoe eroverheen met alle voorschriften, maatregelen en meningen. Ik wil gewoon héél héél graag de bergen in, en lekker en veilig kunnen wandelen. Even uit. En dat is niet drie dagen achter elkaar Regenwormen spelen in de tent.

Ok Katkaatje, wijntje inschenken en stressmodus uit.
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
08-08-2020 12:31
gedoe idd, als ik al hoor hoe de buren met de kids omgaan in deze drukte en de videos die vandaag rondgaan in de familieappgroep (er wordt geacht dat je dat leuk vindt..) :pukey: dan lig ik lekker in de hangmat en kan ik heerlijk genieten van onze vrijheid!

Vanavond lekker de kamado aan met een goed stukje vlees en wijntje :) beter dan poffertjes of pannenkoeken aan de andere kant van de familie
Heerlijk toch..
Ik heb dat stiekem altijd als ik van mijn moeder de perikelen hoor van sibling en gezin. (Maar dat heeft ook voornamelijk te maken met een bepaalde houding)
Dan denk ik zie je, gedoe..

En nog regelmatig die houding naar mij toe, als ik iets leuks vertel moet ik eerst altijd door een hoop tegengas, downgrading of er wordt een negatieve draai aan gegeven, voordat ik een enigszins positieve reactie krijg. (Met heel veel moeite...)
Vermoeiend hoor..
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder yesss. Lijkt wel alsof ze jaloers zijn.

Ik word ook altijd bevestigd in mijn gedachte dat het veel te veel gedoe is. Ik blijf maar de gedachte houden (en daarin bevestigd te worden), dat een kleine groep mensen weggelegd is voor het krijgen van kinderen en de rest doet mee. Had het beter niet kunnen doen zeg maar.

Het ouderschap is altijd een soort heilige status. Je mag daar niks over zeggen en het is al helemaal raar als je het niet wil WaNt HeT iS HEt MOOoOoOiStE DaT eR iS (de standaard zin nadat je een opmerking maakt over een ouder dat een schreeuwend kind niet onder controle krijgt).

Het zou zo mooi zijn als we in een wereld zouden leven waarin het evenveel betekent om wel of om geen kind te krijgen. Dan zouden veel kinderen denk ik ook een fijner leven hebben. Maar helaas is het allemaal niet zo rooskleurig :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
08-08-2020 21:56
Heerlijk toch..
Ik heb dat stiekem altijd als ik van mijn moeder de perikelen hoor van sibling en gezin. (Maar dat heeft ook voornamelijk te maken met een bepaalde houding)
Dan denk ik zie je, gedoe..

En nog regelmatig die houding naar mij toe, als ik iets leuks vertel moet ik eerst altijd door een hoop tegengas, downgrading of er wordt een negatieve draai aan gegeven, voordat ik een enigszins positieve reactie krijg. (Met heel veel moeite...)
Vermoeiend hoor..
Ja dat geklaag horen wij ook via de schoonouders (die waren hier vrijdagavond even) .. dan hoor je weer "ja ze is zo moe" (jongste zusje van mijn vrouw) ja denk ik dan: je hebt 2 jonge kids thuis, een bullshitjob waarbij je nu 7 dagen in de week thuis moet zitten. 3 dagen werken en 4 dagen met de kids thuis) logisch dat je dan volledig inkakt.

en dat andere zusje van haar (3 kids) hebben we ons ok om stukgelachenin de lockdowntijd. die werken gek van de kids thuis en konden er absoluut niet tegen dat ze 24x7 thuis zaten.

..en hier ging het leven gewoon verder zonder shit. :)
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
09-08-2020 07:45
Heel bijzonder yesss. Lijkt wel alsof ze jaloers zijn.

Ik word ook altijd bevestigd in mijn gedachte dat het veel te veel gedoe is. Ik blijf maar de gedachte houden (en daarin bevestigd te worden), dat een kleine groep mensen weggelegd is voor het krijgen van kinderen en de rest doet mee. Had het beter niet kunnen doen zeg maar.

Het ouderschap is altijd een soort heilige status. Je mag daar niks over zeggen en het is al helemaal raar als je het niet wil WaNt HeT iS HEt MOOoOoOiStE DaT eR iS (de standaard zin nadat je een opmerking maakt over een ouder dat een schreeuwend kind niet onder controle krijgt).

Het zou zo mooi zijn als we in een wereld zouden leven waarin het evenveel betekent om wel of om geen kind te krijgen. Dan zouden veel kinderen denk ik ook een fijner leven hebben. Maar helaas is het allemaal niet zo rooskleurig :)
idem, er zijn er maar weinig geschikt inderdaad. ik zou zelf ook een ramp zijn geweest op dat vlak. alhoewel ik ben niet slecht met kinderen hoor maar ik wil ze gewoon zelf niet. ik zou best een aardige vader zijn geweest alleen dan had ik geen eigen leven meer gehad waarin ik had kunnen doen wat ik wil. alles had dan in het teken van de kinderen gestaan en dat is niet verenigbaar met mijn idealen
Ook eens. Ik denk altijd, als je eraan begint, doe het dan goed en geniet er met volle teugen van. Maar dat moet je dus wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Brilly_ schreef:
09-08-2020 10:28
Ook eens. Ik denk altijd, als je eraan begint, doe het dan goed en geniet er met volle teugen van. Maar dat moet je dus wel kunnen.
Inderdaad. Er zijn mensen die oprecht geweldige ouders zijn, maar ook een heleboel die daar echt nooit aan hadden moeten beginnen...

Wat ik ook niet snap isal die felicitaties bij zwanger worden...kom op, het is het makkelijkste klusje op aarde (behalve voor mensen met infertiliteitsproblemen dan...)
Die denken dan volgens mij dat je makkelijk kinderen 'erbij' kan hebben. Terwijl ik denk dat je het ook moet draaien, begin met je rol als ouders en kijk wat je daarbij kan/wil hebben
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 5-kinderen

o_o

Hun huis was een soort fabriek geworden. Er gingen per dag wel 36 luiers doorheen. Er werd per nacht soms maar twee uur geslapen door de ouders. "Ons schema was strak, bijna als een dictatuur, haha."

:bye: met je leven
Dat klinkt wel een beetje als een nachtmerrie :nut:
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk inderdaad! Ik vind wel dat die vrouw er heel goed uitziet voor iemand die vijf kinderen heeft gekregen. Volgens mij zou ik echt een uitgezakte walvis zijn.

De ouders komen mij over als verantwoordelijke mensen die het kennelijk aankunnen om voor vijf kinderen te zorgen. Fijn dat ze ook nog steeds bij elkaar zijn.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
09-08-2020 13:49
Vreselijk inderdaad! Ik vind wel dat die vrouw er heel goed uitziet voor iemand die vijf kinderen heeft gekregen. Volgens mij zou ik echt een uitgezakte walvis zijn.

De ouders komen mij over als verantwoordelijke mensen die het kennelijk aankunnen om voor vijf kinderen te zorgen. Fijn dat ze ook nog steeds bij elkaar zijn.
mij iig niet gezien. ik zou he-le-maal gek worden en ondersneeuwen in deze relatie. ik schenk een thee in en ga lezen in de hangmat :)
Als zij niet in paniek raken bij de boodschap 'het zijn er drie' denk ik dat ze wel in de categorie 'geboren ouders' vallen.
Alle reacties Link kopieren
Brilly_ schreef:
09-08-2020 14:27
Als zij niet in paniek raken bij de boodschap 'het zijn er drie' denk ik dat ze wel in de categorie 'geboren ouders' vallen.
Als ik alleen al denk aan het kostenplaatje: 1 kind kost je 105.000 euro tot zijn 18e.. dit gaat die mensen een vermogen kosten!

(alleen denk ik dat ze daar nog niet zo mee bezig zijn)
RickDalton schreef:
09-08-2020 15:33
Als ik alleen al denk aan het kostenplaatje: 1 kind kost je 105.000 euro tot zijn 18e.. dit gaat die mensen een vermogen kosten!

(alleen denk ik dat ze daar nog niet zo mee bezig zijn)
Wat moeten ze anders doen met dat geld, die hebben toch geen tijd meer voor vakantie, hobby's.. uh.. leven eigenlijk ....
Alle reacties Link kopieren
Brilly_ schreef:
09-08-2020 17:06
Wat moeten ze anders doen met dat geld, die hebben toch geen tijd meer voor vakantie, hobby's.. uh.. leven eigenlijk ....
Wat een ironie, 5x het leven geschonken en jezelf het (goede, ik schenk nog een wijntje in) leven ontnemen.
RickDalton schreef:
09-08-2020 17:46
Wat een ironie, 5x het leven geschonken en jezelf het (goede, ik schenk nog een wijntje in) leven ontnemen.
Proost! Ik ben gewoon vergeten wijn koud te leggen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Brilly_ schreef:
09-08-2020 18:07
Proost! Ik ben gewoon vergeten wijn koud te leggen :facepalm:
Morgen weer een kans! nog een paar dagen dit weer.
RickDalton schreef:
09-08-2020 18:59
Morgen weer een kans! nog een paar dagen dit weer.
Haha je hebt gelijk. Nou, ik kan nog niet eens goed voor mezelf zorgen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2020 20:46
Niet zo'n zeurpiet als die zwemster die bij bijna elk tv optreden jankt dat ze door de sport geen tijd heeft gehad voor een relatie en gezin en nu zo jaloers is op haar zus.
Ben benieuwd wie je hiermee bedoelde?

Maar klinkt wel vergelijkbaar met Halina Reijn. Die is ook al jaaaaren op zoek naar de juiste kerel en zo broeds als de pest. Dat zou ik al man dan een echte afknapper vinden.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
09-08-2020 20:36
Ben benieuwd wie je hiermee bedoelde?

Maar klinkt wel vergelijkbaar met Halina Reijn. Die is ook al jaaaaren op zoek naar de juiste kerel en zo broeds als de pest. Dat zou ik al man dan een echte afknapper vinden.
Ingrid de bruin

die Halina moet niet zeuren, pik een vent op laat die over je heengaan op het juiste moment en je probleem is opgelost. dat wil ze toch graag? die vrouw miept dat ze OK is (ongewenst kinderloos) maar dat is ze niet. het is voor haar gewoon een keuze
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
09-08-2020 12:08
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 5-kinderen

o_o

Hun huis was een soort fabriek geworden. Er gingen per dag wel 36 luiers doorheen. Er werd per nacht soms maar twee uur geslapen door de ouders. "Ons schema was strak, bijna als een dictatuur, haha."

:bye: met je leven
"Mijn strengemoederblik. We móéten ook wel. Als we uiteten gaan en er begint er één te krijsen of te jengelen, dan gaan ze allemaal."

Euh, hoe ga je in godsnaam met 5 kleine kinderen uit eten? Een zo'n jankerd is soms al genoeg haha.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
29-07-2020 14:44
Des te dankbaar dat je bent als de logee weer is vertrokken. Tenminste, dat had ik wel bij de logeerpartij van een van de kids van sibling.
Fijn dat logeetje het geweldig vond, maar ik vond het ook heerlijk dat ik daarna weer mijn eigen gang kon gaan.
Wij krijgen de laatste tijd weer regelmatig de vraag om neefjes-nichtjes te laten logeren. Heb ik echt zoooo geen zin in. Al 2x aan "moeder van" uitgelegd. Ze hoort het wel maar luistert niet.

Heb met vriend al afgesproken dat ik een weekend in retraite ga als hij wel het spul over de vloer wil. Maar het blijft toch lastig als mensen om je heen wel snappen dat je geen kinderen hebt, maar niet begrijpen dat ik ze dan ook niet een weekend hier in huis wil.

Hebben jullie al wel eens voorstellen gehad waarop je duidelijk nee zegt maar men toch stug doorgaat? Meegaan naar speeltuin? Oppassen?

Dat laatste vind ik overigens biet erg, komt 1 of 2x per jaar voor. Wel in hun huis, absoluut niet bij ons.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
09-08-2020 20:58
"Mijn strengemoederblik. We móéten ook wel. Als we uiteten gaan en er begint er één te krijsen of te jengelen, dan gaan ze allemaal."

Euh, hoe ga je in godsnaam met 5 kleine kinderen uit eten? Een zo'n jankerd is soms al genoeg haha.
uit eten zal wel 'mcdonalds' zijn ofzo. niemand met gezond verstand gaat 'uit eten' waar de kindvrijen dit trachten te doen lijkt me
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
09-08-2020 20:43
Ingrid de bruin

Hmmm dat leek me altijd zo'n sterke en onafhankelijke vrouw... zit dan toch meer achter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven