Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

maandag 10 augustus 2020 om 09:46
Tja, we zijn denk ik op heel veel vlakken gewoon nog vrij primitief en niet beter dan dieren.
Ik ben het met je eens hoor, dat het vaak wel verstandiger is om meer met je verstand dan met je gevoel naar zaken te kijken. Maar ja, gevoel is voor veel mensen veel belangrijker. Daar doe je niets tegen. Hoeveel topics zijn er hier niet over vrouwen die toch bij een man blijven en er kinderen mee kregen, want het voelde goed? Terwijl er genoeg rode vlaggen waren...
Maar natuurlijk is niet elke man met een goed inkomen manager. Ambtenaar kan ook, dan heb je een man die goed uitgerust weer thuis komt om de kinderen over te nemen.
Ik ben het met je eens hoor, dat het vaak wel verstandiger is om meer met je verstand dan met je gevoel naar zaken te kijken. Maar ja, gevoel is voor veel mensen veel belangrijker. Daar doe je niets tegen. Hoeveel topics zijn er hier niet over vrouwen die toch bij een man blijven en er kinderen mee kregen, want het voelde goed? Terwijl er genoeg rode vlaggen waren...
Maar natuurlijk is niet elke man met een goed inkomen manager. Ambtenaar kan ook, dan heb je een man die goed uitgerust weer thuis komt om de kinderen over te nemen.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 10 augustus 2020 om 10:07
Ik ben zelf (semi)ambtenaar en verdien inderdaad best leuk.
Ik kan echt heel slecht tegen mensen (vrouwen meestal) die hun keuzes onderbouwen met 'je moet gewoon je hart volgen, dat is altijd goed!'. Nee muts, je moet je gezond verstand volgen! Ik heb (had) een schoonzusje die haar facebook steeds volplempte met haar hersenspinsels over liefde en wazige loopbaankeuzes. En altijd tientallen fb-vriendinnetjes die met haar mee dweepten dat ze zo sterk en puur was, dat ze zich door haar hart en gevoel liet leiden en zo deed wat echt goed voor haar was. Nou nou.... en goed dat het was; inmiddels bankroet en een gezin naar de knoppen. Kon ieder weldenkend mens van kilometers afstand aan zien komen.

Ik kan echt heel slecht tegen mensen (vrouwen meestal) die hun keuzes onderbouwen met 'je moet gewoon je hart volgen, dat is altijd goed!'. Nee muts, je moet je gezond verstand volgen! Ik heb (had) een schoonzusje die haar facebook steeds volplempte met haar hersenspinsels over liefde en wazige loopbaankeuzes. En altijd tientallen fb-vriendinnetjes die met haar mee dweepten dat ze zo sterk en puur was, dat ze zich door haar hart en gevoel liet leiden en zo deed wat echt goed voor haar was. Nou nou.... en goed dat het was; inmiddels bankroet en een gezin naar de knoppen. Kon ieder weldenkend mens van kilometers afstand aan zien komen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
maandag 10 augustus 2020 om 10:29
Inderdaad, veel problemen hadden best voorkomen kunnen worden door het verstand te gebruiken. Maar ja, dat is lastig hè. Mensen zijn over het algemeen heel slecht in het inschatten van risico's en gevolgen op langer termijn.
Ik ben zelf zo'n doos die dan zegt; dat het hart het best fout kan hebben en het beter is om naar de feiten te kijken. Maar ja, dan ben je niet romantisch en wel te zakelijk.
Ik ben zelf zo'n doos die dan zegt; dat het hart het best fout kan hebben en het beter is om naar de feiten te kijken. Maar ja, dan ben je niet romantisch en wel te zakelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 10 augustus 2020 om 11:26

Zelfs vriend zegt het nogal eens; ja, jij kijkt er zakelijk naar, maar dat doen de meeste mensen niet. Zo'n lief compliment.

Nou ja, dan nog kun je een klote relatie/leven/werk hebben, maar als je vooraf zakelijk bent, heb je al wel veel ondervangen qua rottigheid.
Mensen die na een verbroke relatie met veel gedoe, toch weer blind in een relatie/huwelijk stappen, want dit is voor altijd en als het uitgaat, zorgen we echt voor elkaar en zijn we eerlijk. Tuurlijk...

Ach ja, een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar een mens (dat stomme dier) doet dat rustig een keer of vier.

maandag 10 augustus 2020 om 11:27
Ik krijg altijd jeuk van dat soort mensen die hun privé-leven op social media zo uitventen. Vaak schermen ze op facebook dingen niet af waardoor iedereen het kan zien. Soms denk ik weleens dat die mensen een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben. Vaak zijn de andere vrienden om zo'n persoon heen die zonder dat ze het door hebben het gedrag juist in stand houden door "mee te lopen."Doornroosje75 schreef: ↑10-08-2020 10:07Ik ben zelf (semi)ambtenaar en verdien inderdaad best leuk.![]()
maandag 10 augustus 2020 om 11:33
Die lees ik ookRickDalton schreef: ↑29-07-2020 19:01Niksen: De Dutch Art of luieren Kindle-editie
Een klein land met verre uithoeken Kindle-editie
Bullshit jobs Kindle-editie
Winners Take All: The Elite Charade of Changing the World (English Edition) Kindle-editie
Der größte Crash aller Zeiten: Wirtschaft, Politik, Gesellschaft. Wie Sie jetzt noch Ihr Geld schützen können (German Edition) Kindle-editie
We moeten het even over Poetin hebben Kindle-editie
The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power (English Edition) Kindle-editie
mannenboeken dus.![]()
de ereader van mijn vrouw staat alleen maar vol met chicklits![]()
![]()

Een vriendin van me met kids beklaagde zich laatst over dat haar schoonzus alle oppasdagen van schoonmama claimt waardoor vriendin en man hun kids nooit bij schoonmama kwijt kunnen. Man van mijn vriendin had zelfs nu tegen zijn zus gezegd dat een bepaalde dag in de week qua oppas van hen was en zij maar moest inbinden.
Er schijnt ook heibel nu over te zijn omdat schoonmama een beetje burn-out is gegaan van al dat oppassen en steeds toezeggen naar de schoonzus van vriendin. Ik heb toen gezegd dat je geen beslag mag leggen op de agenda van de ander (in dit geval schoonmama) en dat schoonmama zelf hier een probleem heeft gecreëerd door d'r dochter zo te pamperen met altijd op vaste dagen op de kids te passen. Niemand durfde er wat van te zeggen met als resultaat heibel. Ik zei tegen mijn vriendin dat als je kinderen hebt je niet je oude leven kunt voortzetten en dat je tijdelijk dingen anders moet doen en zelfs opgeven. Oppas voor je kids zijn altijd je eigen verantwoordelijkheid vind ik. Als je dan als grootouder passief agressief bent, tsja dan houdt je het probleem ook in stand vind ik. Pffff... Wat een gezanik zeg toen ik mijn vriendin daar zo over hoorde en wat voor problemen oppassen kan geven.
maandag 10 augustus 2020 om 11:36
maandag 10 augustus 2020 om 18:49
Mooie term dat uitventen, kende ik nog niet in die context maar denkt de lading meer dan voldoende.aardbei35 schreef: ↑10-08-2020 11:27Ik krijg altijd jeuk van dat soort mensen die hun privé-leven op social media zo uitventen. Vaak schermen ze op facebook dingen niet af waardoor iedereen het kan zien. Soms denk ik weleens dat die mensen een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben. Vaak zijn de andere vrienden om zo'n persoon heen die zonder dat ze het door hebben het gedrag juist in stand houden door "mee te lopen."
Los daarvan ben ik het helemaal met je eens.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 10 augustus 2020 om 18:52
Ik kreeg laatst te horen; ooh... jij bent zo'n hokker die het nooit officieel gaat maken.Doornroosje75 schreef: ↑10-08-2020 11:36Oh! Ik heb een soulmate![]()
Zo leg ik ook altijd uit dat ik niet getrouwd ben, maar wel geregistreerd. Op een woensdagmorgen, want dat was het goedkoopst. Goedkoper ook dan een samenlevingscontract met testament.
Een gruwel voor de ware romanticus.

Nee, kneus, gewoon een samenlevingscontract. Lekker zakelijk, want eenmaal gescheiden, geen last meer van elkaar.

Ook nog eens super zakelijk als in 50-50.
maandag 10 augustus 2020 om 19:04
maandag 10 augustus 2020 om 19:07
Ja precies, "e mama van" apart genomen incl. uitleg waarom niet - datheb ik gedaan. 3 weken later gebeurt ons dan precies hetzelfde... WTF.redbulletje schreef: ↑10-08-2020 00:13Ik zou ze dan gewoon even apart nemen en zeggen dat je dat niet van plan bent en dat ze hun kinderen niet blij moeten maken met 'n dooie mus. Zou sowieso niet met die mensen afspreken met kinderen erbij trouwens.
Met hun afspreken gebeurt nauwelijks. We zien ze alleen als de hele familie bij elkaar is. Incl alle verjaardagen is dat toch 1x per maand.
maandag 10 augustus 2020 om 19:08
Gelukkig doen steeds meer mensen dat, maar ook als we geen klimaat issues hadden zou ik geen kinderen hebben gewild, 100% zeker.
maandag 10 augustus 2020 om 19:11
RickDalton schreef: ↑10-08-2020 06:13kindvrij zijn is als het ware een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen' kaartje. en een ticket naar 'levensgenietersschap'
Jippie... lang leve Center Parcs en vergelijkbare vakanties met animaaaasie-teamsRickDalton schreef: ↑10-08-2020 06:13..de rest mag met zijn/haar kaartje naar de McDonalds met 2,1 kids en 1x per jaar naar zuidfrankrijk op een kinderrijke kamping en in het voorjaar een lang weekendje in een vakantieparkje op de veluwe (als het budget dat toelaat)

maandag 10 augustus 2020 om 19:26
idem, in een wereld vol idioten doet mij dit forum ook weer goed om te zien dat er toch gewoon meer slimme mensen zijn op deze aardkloot die er grofweg hetzelfde instaan.Puz_n_Boots schreef: ↑10-08-2020 19:09Heerlijk trouwens om al jullie posts te lezen! Ik vind al die nuchtere herkenning hartverwarmend en verfrissend tegelijk.![]()
en dat is fiiiiiiijn!
maandag 10 augustus 2020 om 19:28
ik zit over 2.5 week met de hele familie van de kant van mijn vrouw in een landal parkje. 16 mensen met allemaal kids (behalve Rick enkoekie1980 schreef: ↑10-08-2020 19:11
Jippie... lang leve Center Parcs en vergelijkbare vakanties met animaaaasie-teams![]()

vonden ze prima (!?) zolang we op vrijdag en zaterdag het avondeten maar samen meemaken.
.. heb direct akkoord gegeven. beter dan dit kan je het niet krijgen
maandag 10 augustus 2020 om 19:38
Betekent dat dat jullie er wel overnachten?RickDalton schreef: ↑10-08-2020 19:28ik zit over 2.5 week met de hele familie van de kant van mijn vrouw in een landal parkje. 16 mensen met allemaal kids (behalve Rick enheb al bedongen dat wij niet de hele dag op de bank gaan zitten om te kijken hoe de kids zich de koppen inslaan of alleen maar achter een ipad hangen. dus wij nemen de fietsen mee en trekken ons eigen plan.
vonden ze prima (!?) zolang we op vrijdag en zaterdag het avondeten maar samen meemaken.
.. heb direct akkoord gegeven. beter dan dit kan je het niet krijgen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 10 augustus 2020 om 19:39
Hallo allemaal, ik vind het leuk om af en toe door dit topic te lezen. Ik vraag me een ding af. Dit topic is al sinds 2010 en vond het teruglezen van 30 delen wat veel werk.
Nu mijn vraag: is er in die 10 jaar schrijven nooit iemand geweest die fanatiek mee schreef en toch een kind heeft gekregen? En hoe vond diegene het uiteindelijk?
Misschien dat er van de mensen die nu schrijven niemand is die al 10 jaar mee schrijft hoor, dan kom ik er nooit achter
Nu mijn vraag: is er in die 10 jaar schrijven nooit iemand geweest die fanatiek mee schreef en toch een kind heeft gekregen? En hoe vond diegene het uiteindelijk?
Misschien dat er van de mensen die nu schrijven niemand is die al 10 jaar mee schrijft hoor, dan kom ik er nooit achter

maandag 10 augustus 2020 om 19:39
sprokkelientje schreef: ↑10-08-2020 09:42Neeeeeee, wij houden onze chromen tafelvoet bij stuk zeg maar.
Partner denkt er exact hetzelfde over.
Zo ook omdat hij de kinderen net als ik kent vanuit andere situaties bij andere familie, ze nemen het complete huis over en iedereen laat het gebeuren, lacht vertederend of wakkert het vuur nog juist even aan.
Los van dat ik dat helemaal niet zie zitten en er verder het mijne van denk dat ze amper begrensd worden daarin, denk ik ook oprecht dat niemand blij wordt van het bezoek bij ons.
"selectief" komen er weleens kinderen en dan gaat er een fleeche deken over de salontafel en bepaalde items zetten we weg. Maar dan heb ik het over kinderen die luisteren en niet door de voordeur naar binnen stampen, de trap opvliegen en de laatjes van mijn nachtkastje opentrekken (met alle gevolgen van dien) nog voordat ze hun jas uit hebben.
Bovenstaande is namelijk waargebeurd met weliswaar andere kinderen maar wel in mijn vriendenkring...tja daar sta je dan met je bek vol tanden...iemand koffie? Gezelllig dat jullie er zijn.

euh ja.... dan snap ik wel dat het een duidelijke Nee is en Nee blijft

maandag 10 augustus 2020 om 19:40
Fijne uitlaatklep om irritatiesRickDalton schreef: ↑10-08-2020 19:26idem, in een wereld vol idioten doet mij dit forum ook weer goed om te zien dat er toch gewoon meer slimme mensen zijn op deze aardkloot die er grofweg hetzelfde instaan.
en dat is fiiiiiiijn!

maandag 10 augustus 2020 om 19:44
Vroeger toen Hyves nog bestond had ik een kennis die haar hele bevallingsverhaal met alle gory details daar uit de doeken deed.sprokkelientje schreef: ↑10-08-2020 18:49Mooie term dat uitventen, kende ik nog niet in die context maar denkt de lading meer dan voldoende.
Los daarvan ben ik het helemaal met je eens.
En dan vervolgens beweren dat ze sub-assertief was en assertiever moest worden. Ze had eens een vragenlijstje op Hyves over haarzelf gemaakt en een vraag ging over waar zij absoluut niet van hield: haar bestie vulde in dat ze dacht dat ze absoluut niet graag in de belangstelling stond. Toen ik dat las dacht ik: social media begint op digitale genocide te lijken...
maandag 10 augustus 2020 om 19:49
eigen huisje, ok alleen de schoonouders slapen samen met ons in dat huisje. de gezinnen slapen goddank in een eigen huisje

maandag 10 augustus 2020 om 19:51
Ze willen je dus voor 't blok zetten? Dan zou ik het zonder schroom nog 'n keer duidelijk uitleggen met de hele familie inclusief die kinderen erbij dat het niet gaat gebeuren. Dat ze maar 'n betaalde oppas inhuren als zij zo graag een weekendje kindvrij willen zijn.koekie1980 schreef: ↑10-08-2020 19:07Ja precies, "e mama van" apart genomen incl. uitleg waarom niet - datheb ik gedaan. 3 weken later gebeurt ons dan precies hetzelfde... WTF.
Met hun afspreken gebeurt nauwelijks. We zien ze alleen als de hele familie bij elkaar is. Incl alle verjaardagen is dat toch 1x per maand.
Vind het overigens ook wel heel vaak 1 keer per maand zo'n familiemeeting. Ik was allang afgehaakt

maandag 10 augustus 2020 om 19:51
Als zo iemand er al was, is die dat hier in ieder geval niet komen meldenKerstboompje345 schreef: ↑10-08-2020 19:39Hallo allemaal, ik vind het leuk om af en toe door dit topic te lezen. Ik vraag me een ding af. Dit topic is al sinds 2010 en vond het teruglezen van 30 delen wat veel werk.
Misschien dat er van de mensen die nu schrijven niemand is die al 10 jaar mee schrijft hoor, dan kom ik er nooit achter![]()

Ik geloof niet meer in sprookjes.