Wat te doen? Emigratie...

11-08-2020 21:48 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een week geleden naar Frankrijk geëmigreerd. Ik had alles van tevoren goed geregeld dacht ik. Woonruimte had ik al doordat ik een collega van mijn werk op huizenjacht had gestuurd. Ik heb de woning op afstand geaccepteerd en alles leek prima te verlopen.

Nu ik hier ben blijkt de woning supergehorig te zijn. Met het huis op zich is niets mis, maar ik woon net naast de ingang waar, naar nu blijkt, de hele dag mensen in en uitlopen. De deur slaat iedere keer dicht en ook het openen van de deur levert een harde klik op. Het is gewoon niet te doen. Ook maken mensen geregeld een praatje in de hal, wat behoorlijk doorklinkt. Of blaffende honden, waardoor ik dan direct wakker ben. De buurt zelf is ook niet bepaald rustig, maar dat zou na het hoogseizoen beter kunnen worden. Ik voel me hier na 1 week al behoorlijk ongelukkig en ben zelfs al op zoek naar iets anders.

Nu moet ik dus waarschijnlijk weer verhuizen, wat hier nogal een uitdaging is. Ik heb nog geen vast contract en de meeste makelaars sturen me daardoor direct weg. Ik ben op alle mogelijke manieren op zoek naar iets anders, maar ik woon in een dure regio en alles is klein, duur en/of gemeubileerd. Ik heb net mijn hele inboedel verhuisd, maar nu lijkt het erop dat ik de hele boel ergens moet gaan opslaan.

Emigreren gaat vast nooit over rozen, maar ik ben hier echt van van slag. Mede doordat ik een kat heb wil ik niet te vaak verhuizen en wilde ik alles van tevoren geregeld hebben. Ik wilde perse een plek waar ik langer kon blijven.

Een collega van me heeft me nu een tijdelijk gemeubileerd appartement aangeboden, zo dat ik in ieder geval weg kan van waar ik zit (en weer een fatsoenlijke nachtrust heb). Een fantastisch klein huisje met grote tuin voor de poes. Nadeel is dat het tijdelijk is en gemeubileerd. Ik zou er max een jaar kunnen blijven en in de tussentijd naar iets anders op zoek moeten gaan. Maar een appartement vinden dat helemaal naar mijn wens is is zonder vast contract een hele uitdaging. Het is me 1 keer gelukt maar het is nog maar de vraag of het een 2e keer lukt. En ik wil zsm weg uit het huis waar ik nu zit.

Wat zou jij doen? Ik heb hier geen ervaring mee en vind het lastig om te accepteren dat de dingen niet gaan zoals ik ze had voorgesteld. En te accepteren dat het waarschijnlijk nog wel even gaat duren voordat ik hier een stabiel leven heb opgebouwd. Want tijdelijk huren was wel het laatste wat ik wilde toen ik hier naartoe kwam. Beetje een tegenslag dus.

Tips en adviezen zijn welkom!
Als het echt niet te doen is, qua overlast, toch aanbod van collega accepteren.
Is het geluid waar je echt niet aan kunt wennen? Kun je zorgen dat je bijvoorbeeld dikke gordijnen krijgt, een goede stoffen bank, kussens, kleden, om het doorklinken van geluiden tegen te gaan? In een nieuw huis is het vaak nog erg kaal, wat geluid erger maakt. Ik zou na een week nog niet verhuizen - mijn man heeft in ons nieuwe huis 2-3 maand last gehad van het verkeer dat hij niet gewend was uit ons vorige huis, maar sindsdien hoort hij het alleen nog als hij er op let. Ik denk dat het vooral veel wennen is. Kun je slapen met oordoppen ofzo, om er langzaam aan te wennen?
Noice cancelling koptelefoon kopen en door blijven zoeken.
Aanbod van collega accepteren. Een jaar is best lang en er kan veel gebeuren in die tijd.
Accepteer het aanbod van je collega, daar blijf je maximaal een jaar. In een jaar kan veel veranderen, dat merk je maar. Er kan in een week al veel veranderen: vorige week vond je je emigratie nog helemaal fantastisch en nu staat het plan al op de helling.

In dat jaar bouw je een vriendenkring op, een sociaal netwerk en vanuit dat sociale netwerk is een volgende verhuizing makkelijker geregeld.

Niet zo bij de pakken gaan neerzitten hoor! Kom op, je kunt dit!
Wat eten we vanavond?
Je woont er pas een week geef het wat tijd. Soms heeft het wat tijd nodig om aan de geluiden te wennen. Wij woonde vlakbij een vliegveld. In het begin hoorde ik elk vliegtuig na een tijdje zei viste wel eens zo die gaan laag over, ik hoorde het toen al niet eens meer.
vervelend dat het huidige huisje niet is wat je had verwacht.

Het gemeubileerde appartement zou ik per direct aannemen. Een deel van je eigen spullen in het appartement zetten, en restant samen met een deel van de gemeubileerde meubels in de opslag. Wordt het toch iets meer jouw huis. En dan in het komende jaar op zoek naar iets anders.
Het is niet ideaal, meerdere keren verhuizen. Maar waar je nu zit word je ook niet gelukkig.

En je kat went wel. Als jij je goed voelt, neemt de kat dat ook over, dat goede gevoel.
En dat dingen anders lopen dan je had gepland is vervelend, maar niet ongebruikelijk.

Sterkte.
Als je een jaar in een huis met tuin kunt wonen zou ik dat met beide handen aangrijpen. En dan heb je een jaar de tijd iets soortgelijks te vinden mocht je uberhaupt nog langer in Frankrijk willen blijven.
Dranger op de deur, briefje in de hal
Afbeelding
Ik zou blijven zitten en vanaf daar iets zoeken voor langere tijd. Als je straks niks hebt gevonden en je moet bij die vriendin weg heb je helemaal niks.
En wat zijn de voorwaarden van jouw huurcontract? Kan je op staande voet weg? Zonder vergoeding omdat je zo snel weg bent?
Het-groepje schreef:
11-08-2020 22:49
Ik zou blijven zitten en vanaf daar iets zoeken voor langere tijd. Als je straks niks hebt gevonden en je moet bij die vriendin weg heb je helemaal niks.
Ze mag een jaar in dat huis en daar zit ze allicht beter dan waar ze nu zit. Er kan veel gebeuren in 'n jaar.
Lastig, een week vind ik heel kort, dus zelf zou ik het langer aankijken. Ik zou als je het appartement van de collega overweegt wel kijken of die minder gehorig is. De dingen die je aangeeft vind ik namelijk niet heel vreemd, dat hoorde ik ook in het vorige appartement in de stad (zelfde omgeving, oud huis). Waren mooie oude appartementen, maar je hoorde wel veel.
redbulletje schreef:
11-08-2020 22:56
Ze mag een jaar in dat huis en daar zit ze allicht beter dan waar ze nu zit. Er kan veel gebeuren in 'n jaar.
Het lijkt erop dat de plek van de collega ook een appartement is dus is het niet zeker of het minder gehorig is. Misschien was collega er wel aan gewend. Ik heb ook in zo’n type appartement gewoond en vond het meestal prima (behalve om 7 uur ‘s ochtends de straatveger :P )
Een huis met 'n grote tuin schrijft ze.

Ik zou vragen of ik een nachtje mag logeren om te kijken of het daar beter is.
Ella, een deur die 20 keer per uur open en dichtslaat (tijdens "spitsuren", op dit tijdstip valt het mee) is voor mij niet normaal, maar ik kom dan ook uit een extreem rustige buurt. Ik weet ook niet of ik hieraan zou kunnen wennen. Vind het onnodige herrie en snap niet waarom bv mijn appartement niet beter geïsoleerd is. Mijn deur is van papier lijkt het en daardoor komen alle geluiden uit de hal direkt bij mij naar binnen. Ik denk ook dat het ook maar net is wat je gewend bent en wat je kunt en wilt accepteren.

Voordat ik het huisje van de collega accepteer (het is een huisje, geen appartement) zal ik zeker vooronderzoek doen om er zeker van te zijn dat het daar niet net zo gehorig is als hier. Maar dat kan bijna niet, aangezien ik geen directe buren heb en zeker geen hal waar 100 mensen op een dag naar binnen en buiten moeten.

Makreel, lief van je. Ik zat er vandaag een beetje doorheen. Ik sta op zich nog steeds 100% achter mijn emigratie, maar baal ervan dat het anders loopt dan ik gedacht had. Al is dat waarschijnlijk bij veel emigraties zo, als ik "Ik vertrek" mag geloven ;) En inderdaad bouw ik als het goed is een sociaal netwerk op, waardoor het hopelijk makkelijker wordt iets via via te vinden Via makelaars is het vooralsnog bijna onmogelijk.

Ik beslis nog even niets. Ik had gisteren ook een bezichtiging van een ander huisje waar ik niet teveel van verwacht aangezien dat via een makelaar ging. Collega heeft ook aangegeven dat ik in alle rust mag beslissen gezien de situatie. Heel fijn.
Ik hoop dan eind deze week een knoop door te kunnen hakken. Qua opzeggen zit ik dan nog een maand aan dit appartement vast, dus dat is nog te doen.
redbulletje schreef:
11-08-2020 23:05
Een huis met 'n grote tuin schrijft ze.

Ik zou vragen of ik een nachtje mag logeren om te kijken of het daar beter is.
Dit schrijft ze: Een collega van me heeft me nu een tijdelijk gemeubileerd appartement aangeboden

Misschien dat er een gezamenlijke tuin is of het een appartement op de begane grond is?
GelaarsdeKat schreef:
11-08-2020 23:20
Ella, een deur die 20 keer per uur open en dichtslaat (tijdens "spitsuren", op dit tijdstip valt het mee) is voor mij niet normaal, maar ik kom dan ook uit een extreem rustige buurt. Ik weet ook niet of ik hieraan zou kunnen wennen. Vind het onnodige herrie en snap niet waarom bv mijn appartement niet beter geïsoleerd is. Mijn deur is van papier lijkt het en daardoor komen alle geluiden uit de hal direkt bij mij naar binnen. Ik denk ook dat het ook maar net is wat je gewend bent en wat je kunt en wilt accepteren.

Voordat ik het huisje van de collega accepteer (het is een huisje, geen appartement) zal ik zeker vooronderzoek doen om er zeker van te zijn dat het daar niet net zo gehorig is als hier. Maar dat kan bijna niet, aangezien ik geen directe buren heb en zeker geen hal waar 100 mensen op een dag naar binnen en buiten moeten.

Makreel, lief van je. Ik zat er vandaag een beetje doorheen. Ik sta op zich nog steeds 100% achter mijn emigratie, maar baal ervan dat het anders loopt dan ik gedacht had. Al is dat waarschijnlijk bij veel emigraties zo, als ik "Ik vertrek" mag geloven ;) En inderdaad bouw ik als het goed is een sociaal netwerk op, waardoor het hopelijk makkelijker wordt iets via via te vinden Via makelaars is het vooralsnog bijna onmogelijk.

Ik beslis nog even niets. Ik had gisteren ook een bezichtiging van een ander huisje waar ik niet teveel van verwacht aangezien dat via een makelaar ging. Collega heeft ook aangegeven dat ik in alle rust mag beslissen gezien de situatie. Heel fijn.
Ik hoop dan eind deze week een knoop door te kunnen hakken. Qua opzeggen zit ik dan nog een maand aan dit appartement vast, dus dat is nog te doen.
Ik snap wat je bedoelt, maar dan zou ik ook echt goed naar de buurt en het appartementencomplex zelf kijken. Zoals ik zei, ik had precies hetzelfde in hetzelfde type land en dat lag aan dat het oud was en midden in de stad. Je kan me een PM sturen als je wil, als het appartement van de collega in een rustige buurt zit en nieuw is dan is het waarschijnlijk beter geïsoleerd. De hele oude (mooie) gebouwen hebben vaak houten vloeren en zijn minder goed geïsoleerd.
Dit complex is vrij nieuw, uit 1995 geloof ik, maar toch erg gehorig. En mijn appartement zit net op een ongelukkige hoek. Naast de voordeur en lift én deur naar de parkeergarage en mijn tuin ligt direct aan de straat, waar de hele dag van alles gaande is. Nou is de helft van de mensen hier Italiaans en die hebben waarschijnlijk nergens last van. Sterker nog,die vinden het waarschijnlijk heerlijk zoveel herrie :)

Voordeel van dat andere huis is dat het niet in een appartementencomplex is. Maar ik ga zeker nog even checken of daar alles wel ok is qua herrie, anders ben ik straks nog verder van huis.
Ik zou vooral van collega willen weten waarom het huis leegstaat.

Waar zit de adder onder 't gras dat de boel niet verhuurd is :-) ?

Of dat ze op je werk niet eerder hebben voorgesteld om daar - tijdelijk voor een jaar - in te trekken als ze wisten dat je kwam?

En een jaar is lang.
Voor 't zelfde geld heeft je collega het pand over een jaar nog altijd niet nodig en kan je langer blijven.
Het staat nu ook gewoon ongebruikt leeg.

En ik zou het eerst met eigen ogen willen gaan bekijken voor je toezegt.
Vergeet daarbij ook niet te letten op platte daken (warmte), hoe dik of dun het glas is, klop eens op de muren, kijk ivm kat dat ze niet vlakbij een grote gevaarlijke weg woont, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lady_Day schreef:
11-08-2020 22:02
Aanbod van collega accepteren. Een jaar is best lang en er kan veel gebeuren in die tijd.
Dit!
Ik zou ook gaan kijken (en luisteren) bij het huisje van de collega. Ook wij gingen met een hele inboedel emigreren en kregen een gemeubileerd huis. In ons geval was het het handigst om de grote dingen van de inboedel (bank, kasten, tv ed) te verkopen en de rest te gebruiken. Zo sliepen we in ons eigen bed en gebruikten we bijvoorbeeld ons eigen servies. Het klopt dat er in een jaar veel kan gebeuren, misschien kom je een leuke Fransman/Française tegen of vind je er geen bal aan en ga je weer ergens naar toe verhuizen. Voor nu zou ik kijken voor de korte termijn (en dan is een jaar ook weer niet zo kort), zodat je je snel beter en meer op je gemak gaat voelen.
Wintertime16 schreef:
11-08-2020 22:46
Dranger op de deur, briefje in de hal
Afbeelding
:applause: :rofl:
Heeft die deur geen dranger?

Een jaar een fijn huis geeft je ook een jaar de tijd om wat anders te zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven