Grote kinderwens en toch abortus
donderdag 13 augustus 2020 om 17:26
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat dit is gebeurd. Ik ben op vakantie wat onzorgvuldig met de pil omgegaan ben ik bang, en nu dus zwanger. Alles behalve gepland en ideaal.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
anoniem_64288d425058a wijzigde dit bericht op 13-08-2020 17:34
0.11% gewijzigd
donderdag 13 augustus 2020 om 18:32
Omdat ik in ieder scenario een kind te kort ga doen. Ga ik samenwonen en een kind krijgen, dat vraag ik teveel van mijn kind. Ga ik niet samenwonen en een kind krijgen, dan is er straks een baby die moet dealen met de onrust van een vader die er dan wel weer is en dan weer niet en een kleuter die ook weer aan die situatie moet wennen. Ga ik haar niet voorstellen aan mijn vriend, dan verwacht ik dus dat vriend alleen om het weekend zijn eigen kind kan zien, dan is kleuter bij haar vader. En dat is ook niet heel gunstig voor de hechting tussen baby en vader. Hoe dan ook de gevolgen van mijn gekloot met de pil liggen dan bij de kinderen, maar he mama had geen zin in een abortus waar ze misschien wel eens spijt van zou krijgen, dus jullie moeten het er maar mee doen. Ik zie wel degelijk problemen, maar kan verder aan mij liggen hoor.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:26Waarom zou je moeten verhuizen en samenwonen? Dat kan toch altijd nog? Zelfs voorstellen aan vriend is niet per se direct nodig, dat kan ook over een paar maanden nog. En zelf je vriend beter leren kennen kan toch ook zwanger?
Ik snap echt het probleem niet, maar dat kan prima aan mij liggen verder.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:38
Ik ging er vanuit dat je in 9 maanden wel in ieder geval zelf beter in de smiezen had of en hoe jullie matchen en of je het dus alleen ging doen of samen met de vader. En als je het samen met de vader ging doen dan zou de situatie natuurlijk niet eeuwig zo blijven, dan stelde je over een maand of 6 je kind eens aan hem voor, en besloot je over een jaar ofzo eens of jullie gingen samenwonen en zo ja, waar dan. En dan is je ene kind alweer 5 of zelfs bijna 6.Pillowww schreef: ↑13-08-2020 18:32Omdat ik in ieder scenario een kind te kort ga doen. Ga ik samenwonen en een kind krijgen, dat vraag ik teveel van mijn kind. Ga ik niet samenwonen en een kind krijgen, dan is er straks een baby die moet dealen met de onrust van een vader die er dan wel weer is en dan weer niet en een kleuter die ook weer aan die situatie moet wennen. Ga ik haar niet voorstellen aan mijn vriend, dan verwacht ik dus dat vriend alleen om het weekend zijn eigen kind kan zien, dan is kleuter bij haar vader. En dat is ook niet heel gunstig voor de hechting tussen baby en vader. Hoe dan ook de gevolgen van mijn gekloot met de pil liggen dan bij de kinderen, maar he mama had geen zin in een abortus waar ze misschien wel eens spijt van zou krijgen, dus jullie moeten het er maar mee doen. Ik zie wel degelijk problemen, maar kan verder aan mij liggen hoor.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 18:39
donderdag 13 augustus 2020 om 18:42
Dat iemand in deze situatie een andere keuze zou maken wil natuurlijk niet zeggen dat hij of zij niet aan het bestaande kind denkt. Je kan ook gewoon tot een andere conclusie komen van wat in het belang van het kind is.Madeliefje227 schreef: ↑13-08-2020 18:39Ik heb groot respect voor je dat je het belang van je kindje voorop zet. Voor mijn gevoel gebeurt dat veel te weinig. Dus vervelend dat het zo is gelopen, en ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk dat je conclusie in je openingspost wel de juiste is. Op dit moment in je leven tenminste.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 18:44
Nu verschuil je je achter een kind van vier.
Ik ben voor je recht op abortus maar kruip niet weg achter een peuter onder het mom van 'ik doe het voor haar'.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:45
donderdag 13 augustus 2020 om 18:47
Nou, dat zou ik juist hopen dat dat niet zo is. Het zou natuurlijk pas echt zuur zijn dat je allebei een kinderwens hebt, je elkaars ware bent en dan dus uiteindelijk om niks een abortus hebt gepleegd.
Am Yisrael Chai!
donderdag 13 augustus 2020 om 18:52
Hoezo alleen? Als ik hem dan niet leuk genoeg vind, dan ontzeg ik hem zijn kind en het kind zijn vader? Of hoe zie je dat precies voor je?fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:38Ik ging er vanuit dat je in 9 maanden wel in ieder geval zelf beter in de smiezen had of en hoe jullie matchen en of je het dus alleen ging doen of samen met de vader. En als je het samen met de vader ging doen dan zou de situatie natuurlijk niet eeuwig zo blijven, dan stelde je over een maand of 6 je kind eens aan hem voor, en besloot je over een jaar ofzo eens of jullie gingen samenwonen en zo ja, waar dan. En dan is je ene kind alweer 5 of zelfs bijna 6.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:53
DankjeMadeliefje227 schreef: ↑13-08-2020 18:39Ik heb groot respect voor je dat je het belang van je kindje voorop zet. Voor mijn gevoel gebeurt dat veel te weinig. Dus vervelend dat het zo is gelopen, en ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk dat je conclusie in je openingspost wel de juiste is. Op dit moment in je leven tenminste.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:54
Ja, ook zoiets. En dan maar hopen dat het alsnog lukt .fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:47Nou, dat zou ik juist hopen dat dat niet zo is. Het zou natuurlijk pas echt zuur zijn dat je allebei een kinderwens hebt, je elkaars ware bent en dan dus uiteindelijk om niks een abortus hebt gepleegd.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:54
Waar maak je uit op dat ze nu niet volledig achter haar keuze staat?fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:45@TO:
Ik zou je als advies willen geven om met het FIOM, Siriz of bijvoorbeeld de praktijkondersteuner te gaan praten om zo alle scenario's eens met een deskundige door te spreken. Dan weet je zeker dat je volledig achter je uiteindelijke keuze staat.
Jij staat niet achter haar keuze, dat is wat anders.
donderdag 13 augustus 2020 om 18:55
TO heeft nu meermaals aangegeven dat de keuze weloverwogen is gemaakt. Echt best ranzig om maar door te blijven zeuren, terwijl dat uberhaupt de vraag niet was, 'zal ik het houden of niet'. Gun anderen de ruimte zelf een beslissing te nemen en probeer daar wat respect voor te hebben.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:45@TO:
Ik zou je als advies willen geven om met het FIOM, Siriz of bijvoorbeeld de praktijkondersteuner te gaan praten om zo alle scenario's eens met een deskundige door te spreken. Dan weet je zeker dat je volledig achter je uiteindelijke keuze staat.
Ik hoop dat je wat mensen in je omgeving hebt waarmee je erover kan praten, TO. Beetje steun lijkt me fijn, en dat zal makkelijker gaan als je er niet allemaal oordelen tussendoor krijgt.
donderdag 13 augustus 2020 om 19:04
Je bent aan het drammen.. ze heeft haar (weloverwogen) keuze al gemaakt.fashionvictim schreef: ↑13-08-2020 18:45@TO:
Nou ja.. dat dus..
donderdag 13 augustus 2020 om 19:06
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑13-08-2020 18:44Nu verschuil je je achter een kind van vier.
Ik ben voor je recht op abortus maar kruip niet weg achter een peuter onder het mom van 'ik doe het voor haar'.
Helemaal mee eens
donderdag 13 augustus 2020 om 19:10
donderdag 13 augustus 2020 om 19:15
Ik ben fashionvictim niet, maar ik kan me best voorstellen dat ze adviseert om met FIOM of Siriz te praten. En ik snap ook waarom zoveel posters vragen of ze niet beter toch het kind kan houden. Kijk maar naar de topictitel. En ook in de OP vertelt ze hoe groot haar kinderwens is en hoe verdrietig ze om de voorgenomen abortus is. Daar slaan mensen op aan.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
donderdag 13 augustus 2020 om 19:16
Heel veel sterkte, Pillowww. Je klinkt juist als een lieve, verstandige moeder. Ik begrijp je beslissing heel goed. Goed dat je je verstand volgt, de situatie klinkt inderdaad verre van ideaal.
Ik heb in een compleet andere situatie eenzelfde beslissing genomen, dit weet alleen niemand van mij.
Ik wilde alleen zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad, dat het nog steeds als de juiste beslissing voelt en dat ik er geen trauma of problemen aan over heb gehouden.
Ik voelde ook vrij snel dat dit mijn beslissing was. Het is goed dat je daarin zelf een weloverwogen keuze maakt.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, met en na de abortus. En ik hoop dat je steun hebt aan je vriend en afleiding door je 4-jarige kindje.
Ik heb in een compleet andere situatie eenzelfde beslissing genomen, dit weet alleen niemand van mij.
Ik wilde alleen zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad, dat het nog steeds als de juiste beslissing voelt en dat ik er geen trauma of problemen aan over heb gehouden.
Ik voelde ook vrij snel dat dit mijn beslissing was. Het is goed dat je daarin zelf een weloverwogen keuze maakt.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, met en na de abortus. En ik hoop dat je steun hebt aan je vriend en afleiding door je 4-jarige kindje.
donderdag 13 augustus 2020 om 19:17
Precies dit.Honingbij_ schreef: ↑13-08-2020 19:10Heb helaas geen wijze woorden voor je maar ik wil wel zeggen dat ik het moedig en dapper van je vind dat je kiest met je verstand en niet met je hart. Kan menig viva-forumster nog wat van leren. Heel veel sterkte de komende tijd en wees niet te streng voor jezelf![]()