Grote kinderwens en toch abortus

13-08-2020 17:26 161 berichten
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat dit is gebeurd. Ik ben op vakantie wat onzorgvuldig met de pil omgegaan ben ik bang, en nu dus zwanger. Alles behalve gepland en ideaal.

Ik heb een kindje van 4 uit een eerdere relatie. Sinds een tijdje ook een nieuwe vriend. Iets waar mijn kind nog niets vanaf weet, en zij en vriend hebben elkaar ook nog niet ontmoet, en dat wil ik voorlopig zo houden. En nu ben ik dus ongepland zwanger. Ondanks dat ik echt een hele sterke kinderwens heb, kan ik dit 1. Mijn kind niet aandoen. Een nieuwe man introduceren en een zwangerschap erbij gooien, dat is teveel voor een kind. En 2. Als ik ooit nog een kindje op de wereld zet, dan wil ik dat in 'de ideale situatie' doen. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat ik deze zwangerschap moet afbreken, maar oh wat ben ik er verdrietig om en wat ben ik kwaad op mezelf. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
anoniem_64288d425058a wijzigde dit bericht op 13-08-2020 17:34
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-08-2020 18:45
@TO:

Ik zou je als advies willen geven om met het FIOM, Siriz of bijvoorbeeld de praktijkondersteuner te gaan praten om zo alle scenario's eens met een deskundige door te spreken. Dan weet je zeker dat je volledig achter je uiteindelijke keuze staat.
Hou toch op met je gedram.
Dat jij er allemaal geen probleem in ziet zegt helemaal niks over to.
Chocolade, altijd goed!
cranberryjuice schreef:
13-08-2020 19:05
Je kind van 4 krijgt echt geen levenslange trauma van jouw zwangerschap hoor.
Nee, maar wellicht wel van de gevolgen van die zwangerschap. Al willen we dat allemaal altijd het liefst onder het tapijt schuiven: kinderen raken met grote regelmaat beschadigd door keuzes die hun ouders maken in hun eigen belang.
To kiest er vol voor dat niet te doen: sjiek.
Chocolade, altijd goed!
Het leven vaart zijn koers toch wel ook al zou het in eerste instantie wel de perfecte situatie zijn geweest, je bent nu ook niet meer samen met de vader van je eerste kind toch immers? Zolang je verder een goede ouder bent vind ik het raar om de zwangerschap hierop stuk te laten lopen.
Alsof je koters totaal geen kwaliteit van leven meer hebben zodra ze opgroeien in een situatie wat net eventjes iets anders is.
Precies door dit soort reacties, onbegrip, oordelen en gedram heb ik mijn eigen zwangerschap en abortus nooit met iemand gedeeld. Het was voor mij prettig geweest als het niet zo beladen was en als ik niet het gevoel had gekregen dat ik een misdaad pleeg. Gewoon, begrip en acceptatie. Geen gedram en vragen of ik het wel zeker wist en waarom.
Moreina schreef:
13-08-2020 19:25
Het leven vaart zijn koers toch wel ook al zou het in eerste instantie wel de perfecte situatie zijn geweest, je bent nu ook niet meer samen met de vader van je eerste kind toch immers? Zolang je verder een goede ouder bent vind ik het raar om de zwangerschap hierop stuk te laten lopen.
Alsof je koters totaal geen kwaliteit van leven meer hebben zodra ze opgroeien in een situatie wat net eventjes iets anders is.
Ik vind het juist zeer verstandig.
Veel meer mensen zouden zo na moeten denken in plaats van alleen maar hun kinderwens en hormonen te volgen. Dat is echt niet altijd in het belang van het kind (of de andere kinderen).
Liesje68 schreef:
13-08-2020 19:15
Ik ben fashionvictim niet, maar ik kan me best voorstellen dat ze adviseert om met FIOM of Siriz te praten.
.
Los van of TO behoefte heeft om haar beslissing met een hulpverlener te bespreken, Siriz is niet onafhankelijk / onpartijdig. Alsjeblieft stop met verwijzen naar deze christelijke club!
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 13-08-2020 19:42
6.73% gewijzigd
spuit_111 schreef:
13-08-2020 18:55
TO heeft nu meermaals aangegeven dat de keuze weloverwogen is gemaakt. Echt best ranzig om maar door te blijven zeuren, terwijl dat uberhaupt de vraag niet was, 'zal ik het houden of niet'. Gun anderen de ruimte zelf een beslissing te nemen en probeer daar wat respect voor te hebben.

Ik hoop dat je wat mensen in je omgeving hebt waarmee je erover kan praten, TO. Beetje steun lijkt me fijn, en dat zal makkelijker gaan als je er niet allemaal oordelen tussendoor krijgt.
Rare reactie. TO opent hier een topic en reacties zijn hier welgemeend en reactie waar jij op reageert is goed bedoeld en te helpen om een weloverwogen keuze te maken ook al zegt TO dat al gedaan te hebben. Is een ingrijpende beslissing waar je later wellicht spijt van krijgt, wat is er dan mis om wellicht andere bronnen te gebruiken om er nog eens goed over na te denken?
Hoe zou je vriend hebben gereageerd als je de keuze zou hebben gemaakt het kind te laten komen?

Moeilijk dit, met de kinderwens die je duidelijk hebt.
Ik vind het heel lief dat je je dochter voorop stelt. Een vriend en een broertje/zusje erbij is wel heel veel tegelijk voor haar.
Edoch, niemand heeft de wijsheid in pacht en kan in de toekomst kijken. Mensen zijn flexibel en het zou best kunnen dat gezinsuitbreiding niet verkeerd valt.
“Het juiste moment” is er zelden. Als je onderdak hebt, de wens voor een kind en geen problematische gezinssituatie, is er denk ik wel aan de basisvoorwaarden voldaan. Een vriend die je steunt in je besluit, is fijn.

Ik wens je veel sterkte toe met het nemen van een besluit. Jouw besluit.
En in de toekomst (nu of later) wens ik je toe dat er een kindje bijkomt.

Ik vind het trouwens erg eerlijk dat je zegt dat je slordig was met de pil, heel veel vrouwen komen daar niet voor uit.
De toekomst is niet meer wat het was
Sterkte en fijn dat je waarde hecht aan het welzijn van je kind.
Pillowww schreef:
13-08-2020 18:52
Hoezo alleen? Als ik hem dan niet leuk genoeg vind, dan ontzeg ik hem zijn kind en het kind zijn vader? Of hoe zie je dat precies voor je?
Nee, natuurlijk niet! Ik bedoelde gewoon - omdat je aangaf dat je zelf niet zeker genoeg was van de relatie, dat je over 9 maanden vast wel weet of er toekomst in zit of niet, en zit die er niet in dan spreek je gewoon een omgangsregeling of co-ouderschap af, dat heb je nu toch ook? Dus voor jou veranderde er dan verder niks vergeleken met de situatie die je nu toch al had, behalve dan dat je het door jou gewenste tweede kind hebt.
Am Yisrael Chai!
Sterkte TO.

Ooit lang geleden dezelfde keus gemaakt om totaal andere redenen.
Maar een abortus is nooit makkelijk en al helemaal niet als de wens tot een kind er wel is.
:hug:
TO, je weet heel goed wat je wilt. Blijf achter je keuze staan. Je klinkt heel verstandig.

Laat de 'overhalers' maar lekker praten en pik de reacties eruit waar je wat aan hebt. Ik wens je sterkte.
bloosje schreef:
13-08-2020 19:04
Je bent aan het drammen.. ze heeft haar (weloverwogen) keuze al gemaakt.
De titel van dit topic is "grote kinderwens" en ze heeft het over abortus die "moet". Als je een grote kinderwens hebt is het risico op spijt van een abortus vrij groot. Om dat te voorkomen lijkt het me verstandig om met een professional te praten zodat je ook nooit meer 'wat als" hoeft te denken.

Ik dram niet, ik had gewoon nog geen enkele post aan TO zelf gericht en dat is wel zo netjes om te doen als je wel in iemands topic reageert, om diegene zelf dan ook even ontopic advies te geven.
Am Yisrael Chai!
Miss-Pippilotta schreef:
13-08-2020 19:29
Ik vind het juist zeer verstandig.
Veel meer mensen zouden zo na moeten denken in plaats van alleen maar hun kinderwens en hormonen te volgen. Dat is echt niet altijd in het belang van het kind (of de andere kinderen).
Vind ik ook hoor maar je kunt ook te ver doorschieten ben ik van mening.
Ben mijn moeder in ieder geval eeuwig dankbaar dat ze mij niet heeft geaborteerd ondanks dat ze er alleen voor stond.
I came out just fine.
Tja. Lastig in te schatten wat wijsheid is. Bij vrouwen die een grote kinderwens hebben zie je dat ze vaak binnen een jaar na de abortus “gepland” zwanger raken.
Dan kan het opeens wel en zijn ze er helemaal klaar voor.
Ik zou zelf echt nooit, ook niet als het kind volwassen is, aan het kind dat je nu wil beschermen vertellen dat je een abortus hebt ondergaan voor haar welbevinden.
TheeMetChocolade schreef:
13-08-2020 19:17
Hou toch op met je gedram.
Dat jij er allemaal geen probleem in ziet zegt helemaal niks over to.
Mij maakt het oprecht geen bal uit wat TO doet, hoor, het is toch niet mijn zwangerschap? Ze zegt alleen zelf dat ze een grote kinderwens heeft en dat ze kapot gaat van verdrieten kwaad is op zichzelf omdat de abortus "moet".

Ik zou niet weten van wie die abortus "moet" anders dan van zichzelf, maar de redenen die ze daarvoor noemt klinken mij allemaal zeer makkelijk oplosbaar in de oren. En sommige klinken zelfs als destructieve niet-kloppende gedachten.

Nou mag dat verder van mij ook allemaal, maar in TO's eigen belang zou ik haar dus adviseren om met de praktijkondersteuner of een abortusdeskundige of een psycholoog al die gedachten te onderzoeken om zo zeker te weten dat die abortus echt "moet". Dan heeft ze er namelijk ook vrede mee en hoeft ze er ook geen verdriet of boosheid om te hebben.
Am Yisrael Chai!
Sterkte.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
En waarom meningen vragen als je helemaal overtuigd bent van de juistheid van je besluit? Hup, op naar de kliniek, tranen drogen en door..
malibu69 schreef:
13-08-2020 19:55
En waarom meningen vragen als je helemaal overtuigd bent van de juistheid van je besluit? Hup, op naar de kliniek, tranen drogen en door..
Ze vraagt geen meningen: Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
malibu69 schreef:
Ze vraagt geen meningen. Wil het alleen van zich afschrijven, zoals in de OP staat.

Dat er meningen gegeven worden staat daar los van.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh. Geen meningen. Nou, sterkte dan maar.
malibu69 schreef:
Nee ook als je overtuigd bent dat abortus de minst slechte optie is in een moeilijke situatie mag je verdrietig zijn.
Tiana_76 schreef:
13-08-2020 19:58
Ze vraagt geen meningen: Wat ik met dit topic wil? Geen idee, van me afschrijven ofzo.
Prima maar als je op dit forum een topic opent dan kun je dus ook reacties krijgen van mensen die vinden dat je wellicht nog eens met iemand kunt gaan praten. Als TO ervan overtuigd is dat ze de juiste belissing neemt/heeft genomen dan kan een gesprek haar keuze bevestigen en dan kan ze er later in ieder geval op terugkijken dat het inderdaad een weloverwogen keuze is geweest. Dit zijn ingrijpende situaties
fashionvictim schreef:
13-08-2020 19:44
Nee, natuurlijk niet! Ik bedoelde gewoon - omdat je aangaf dat je zelf niet zeker genoeg was van de relatie, dat je over 9 maanden vast wel weet of er toekomst in zit of niet, en zit die er niet in dan spreek je gewoon een omgangsregeling of co-ouderschap af, dat heb je nu toch ook? Dus voor jou veranderde er dan verder niks vergeleken met de situatie die je nu toch al had, behalve dan dat je het door jou gewenste tweede kind hebt.
Ik weet het niet hoor, maar de meeste kinderen vinden het toch wel fijn als beide ouders samen zijn. En hoe moet TO dan verder? Hop naar de volgende vriend? En als die ook een kinderwens heeft, dan maar 3 kinderen van 3 verschillende mannen? Lijkt mij dan weer niet ideaal, 3 kinderen waarvan er 2 nu en dan weg zijn naar hun eigen vaders.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
boekenlegger0 schreef:
13-08-2020 20:01
Nee ook als je overtuigd bent dat abortus de minst slechte optie is in een moeilijke situatie mag je verdrietig zijn.
Precies dit.

En een beetje medeleven mag dan best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven