Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

woensdag 12 augustus 2020 om 16:13
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,
In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.
Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen
In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.
Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!
Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!
Welkom!

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:04
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het wederom bloedheet. Wat een teleurstelling, ik had echt gehoopt dat het wat minder zou zijn en het zou ook meer bewolkt zijn vandaag maar het is nog steeds super warm, zon schijnt volop en daarbij is het nu ook nog eens benauwd. Loop al de hele dag met hoofdpijn

vrijdag 14 augustus 2020 om 15:11
Hogwarts schreef: ↑14-08-2020 14:51Mijn opa kan er idd goed tegen. Zoekt elk streepje zon op die hij maar kan pakken. Oma kon er vroeger wel goed tegen, maar zeikt nu de hele dag door over t weer. Toch blijft ze allerlei taken doen. Ik denk puur op karakter ofzo. En ik zweer het, ze eten elke avond warm. Echt als ik er al aan denk ga ik half dood....

Wij hebben 2 keer warm gegeten afgelopen week. De eerste keer viel nog mee, want toen was er tegen de tijd dat ik moest gaan koken net een fijne verkoelend plensbui. Alles open gegooid en weinig aan de hand. De tweede keer was minder leuk. Zo beperkend deze temperaturen

anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 15:21
4.70% gewijzigd

vrijdag 14 augustus 2020 om 15:20
Het is buiten 29 graden. Ik heb t losgelaten om alles potdicht te houden. Dus zit nu voor een open deur, ventilator die van buiten naar binnen blaast. Heb ook al 3 wassen gedraaid inclusief droger aan. Nou t zweet kruipt overal. Dus ja het is hier heet. En die ronde hete ploert schijnt ook nog vollop.Girl_Undiscovered schreef: ↑14-08-2020 15:04Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het wederom bloedheet. Wat een teleurstelling, ik had echt gehoopt dat het wat minder zou zijn en het zou ook meer bewolkt zijn vandaag maar het is nog steeds super warm, zon schijnt volop en daarbij is het nu ook nog eens benauwd. Loop al de hele dag met hoofdpijn![]()

vrijdag 14 augustus 2020 om 15:34
Klopt. Mijn oma kon ook absoluut niet tegen de hitte en mijn opa ook niet. Dat lieve oude vrouwtje op de sportschool net trok het ook slecht hoor. Die had ook al dagen niks gedaan en kan er slecht tegen. Lijkt me gewoon een kwestie van ertegen kunnen of niet.ñuca schreef: ↑14-08-2020 14:25Dat geloof ik, maar er zijn er toch ook bij die zelf een enorme hekel aan hitte hebben. En wat nu aan de hand was, 7 dagen lang 30+ graden, was een record dus had die generatie zelf ook geen ervaring mee. De normaal gesproken zon aanbidster van vanochtend zei ook dat het haar nu echt teveel werd. "Dit is niet goed voor oude mensen"
Ik zei nee, en voor mij ook niet haha
Nog steeds niet mee uit gevraagd vandaag helaas maar wel weer stapjes vooruit in het flirten. Meer gesprekken, meer plagen en informatie op gedaan haha. Voelde me na de loopband op het eind heel duizelig en slecht, het was erg warm ondanks de airco. Was hij heel bezorgd, ging helemaal water met limonade halen omdat ik suiker moest hebben, ik mocht niet opstaan tot ik me beter voelde en niet zo wit meer was. Was lief.

Ik hou wel van zorgzame mannen..
Hier ook benauwd en in huis alweer veel te warm. Zucht.
Ik had ook weinig fut op de sportschool en heb de kantjes er een beetje vanaf gelopen. Had er geen kracht voor.
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:47
Hier is het ook nogsteeds bloedheet pff heb ook hoofdpijn. Met buurvrouwen afgesproken uit eten te gaan... voel me wat bezwaard om af te zeggen nu. En er is geen plek buiten we zitten binnen, ik kijk even hoelang ik dit ga volhouden, wil eigelijk ookeens wat anders dan die klote saladesGirl_Undiscovered schreef: ↑14-08-2020 15:04Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het wederom bloedheet. Wat een teleurstelling, ik had echt gehoopt dat het wat minder zou zijn en het zou ook meer bewolkt zijn vandaag maar het is nog steeds super warm, zon schijnt volop en daarbij is het nu ook nog eens benauwd. Loop al de hele dag met hoofdpijn![]()

vrijdag 14 augustus 2020 om 15:56

vrijdag 14 augustus 2020 om 16:17
Vlaginvaas schreef: ↑14-08-2020 16:13Wij hadden net een spontane bui maar men wat is het klef en plakkerig....vanmorgen op de fiets was wel lekker met een windje. Dus ik wil graag wind bestellen
Goed idee! Ik bestel er een temperatuur van 22 graden bij, 50% zon en 50% bewolking. Windkracht 3/4 graag. En regen van 21:00 tot 6:00, overdag moet het droog zijn. Mijn ideale weer

vrijdag 14 augustus 2020 om 16:19

vrijdag 14 augustus 2020 om 16:27

vrijdag 14 augustus 2020 om 17:08
ñuca schreef: ↑14-08-2020 14:25Dat geloof ik, maar er zijn er toch ook bij die zelf een enorme hekel aan hitte hebben. En wat nu aan de hand was, 7 dagen lang 30+ graden, was een record dus had die generatie zelf ook geen ervaring mee. De normaal gesproken zon aanbidster van vanochtend zei ook dat het haar nu echt teveel werd. "Dit is niet goed voor oude mensen"
Ik zei nee, en voor mij ook niet haha
Ja, dat is zeker zo. Maar die oudere generatie hecht volgens mij gewoon dusdanig veel waarde aan een opgeruimd en schoon huis dat ze liever halfdood worden gevonden in dat schone en opgeruimde huis, dan dat ze even wat rustiger aan doen en de rommel even laten liggen en daardoor niet door de hitte bevangen worden. Ik hoor zo vaak dat oudere mensen commentaar hebben op hoe dat de wat jongere generatie het huishouden doet.... Tsja, mijn huis is niet altijd netjes en superschoon, maarja, wij moeten erin leven, niet mijn oma of moeder.

vrijdag 14 augustus 2020 om 17:11
Het waait hier heel hard en ziet er dreigend uit. Zou het dan toch gaan regenen? Het is aardig koel buiten dus heb alles open gezet. Het waait goed door. Heerlijk.
Ik word trouwens zo blij van de plaatjes uit de op. Ik zou een moord doen voor een winter met sneeuw.
De leuke trainer op de sportschool houd ook niet van de zomer en is ook een winter mens. Wat een pluspunt.
Ik word trouwens zo blij van de plaatjes uit de op. Ik zou een moord doen voor een winter met sneeuw.
De leuke trainer op de sportschool houd ook niet van de zomer en is ook een winter mens. Wat een pluspunt.

vrijdag 14 augustus 2020 om 17:41
Madrid87 schreef: ↑14-08-2020 17:11Het waait hier heel hard en ziet er dreigend uit. Zou het dan toch gaan regenen? Het is aardig koel buiten dus heb alles open gezet. Het waait goed door. Heerlijk.
Oh ik ook. Ik hou helemaal niet van de zooi die het op straat geeft maar dat neem ik dan op de koop toe.

vrijdag 14 augustus 2020 om 18:27
Hier inmiddels terug van het koele hotel helaas. Toen we 13.00 thuis kwamen, was het 29 graden. Alles tegen elkaar open en nu 24 graden.
Behalve in mijn slaapkamer. Daar is het nog wat warmer.
Hopelijk blijft het nu onder de 30. Voor mijn woonplaats alleen zondag en donderdag nog 26/27 graden. Rest van de dagen koeler. Ik hoop het echt.
Behalve in mijn slaapkamer. Daar is het nog wat warmer.
Hopelijk blijft het nu onder de 30. Voor mijn woonplaats alleen zondag en donderdag nog 26/27 graden. Rest van de dagen koeler. Ik hoop het echt.
vrijdag 14 augustus 2020 om 18:45
Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Paniek, benauwd en zware hoofdpijn. Wat mij betreft ben je knettergek als je dit lekker vindt.
Ik verlang zo naar donker en kou. Ik ga nog maarr even een potje janken en veel afleveringen van Master Chef kijken als afleiding....
Ik verlang zo naar donker en kou. Ik ga nog maarr even een potje janken en veel afleveringen van Master Chef kijken als afleiding....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-