Extra bagage KLM (Europa)
zaterdag 15 augustus 2020 om 13:58
Wie weet of het mogelijk is om op Europese vluchten met KLM bagage bij te boeken tot 32 kg (1 stuk)? Ik heb wel de mogelijkheid gevonden dat je een extra koffer mag meenemen, tegen betaling, maar niet of je ook een extra zware koffer mag meenemen. Bellen kan ook, maar als iemand het hier weet is makkelijker
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:13
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:16
Zie trouwens voor vluchten binnen Europa ook dit staan: "Bent u van plan bagagestuks mee te nemen die groter zijn dan 158 cm (L + B + H) of zwaarder dan 23 kg in Economy Class of 32 kg in Business Class? Lees meer over bagage als vracht vervoeren." Dus ik zou voor je zomaar naar de luchthaven gaat ook even checken bij KLM (ik heb zelf alleen ervaring met intercontinentale vluchten hierin).
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:17
Via een zoekopdracht op Google vond ik dit ook. Jammer dat het geen standaard mogelijkheid is. Met twee koffers is het weer lastiger als je een taxi boekt.snoopy1983 schreef: ↑15-08-2020 14:13Te zware extra baggage kun je niet zelf regelen. Op de luchthaven kunnen ze hem tot 32kg wel voor je bijboeken maar als het zwaarder is dan 23kg is dat echt HEEL duur per extra kilo. Dus probeer het toch onder de 23 te houden, of boek anders via "Mijn Reis" gewoon een extra koffer bij online.
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:19
Ik zou 2 koffers doen. Ik heb eens van mensen gehoord die een extra grote koffer hadden gekocht zodat alles in 1 koffer kon i.p.v. 2. Maar die werd op Schiphol dus mooi niet ingecheckt ook al had die persoon bagage bij geboekt. Die kon dus of een extra koffer regelen of een deel uit de koffer halen. Was wel meer dan 32 kilo maar die 23 kilo is niet zo niks, dat is zodat die mensen die bij de bagage afhandeling werken niet te zwaar hoeven te tillen. En het is maar 12 kilo extra, kan dat niet in een kleine trolley of desnoods rugzak?
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:24
Mijn dochter heeft een enorme koffer, gekocht toen ze voor een half jaar naar Azië ging. Die ging mee met 31,8 kg. Nu gaat ze voor minimaal een jaar weg en eigenlijk zou ik haar met de auto brengen, maar door Corona kan dat niet meer (lijkt nu, 6 weken voor vertrek). Anders moet ze hem maar lichter vullen, en dan sturen we de rest wel per post of zo.TsumTsum schreef: ↑15-08-2020 14:19Ik zou 2 koffers doen. Ik heb eens van mensen gehoord die een extra grote koffer hadden gekocht zodat alles in 1 koffer kon i.p.v. 2. Maar die werd op Schiphol dus mooi niet ingecheckt ook al had die persoon bagage bij geboekt. Die kon dus of een extra koffer regelen of een deel uit de koffer halen. Was wel meer dan 32 kilo maar die 23 kilo is niet zo niks, dat is zodat die mensen die bij de bagage afhandeling werken niet te zwaar hoeven te tillen.
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:49
zaterdag 15 augustus 2020 om 14:53
Ze neemt graag haar halve inboedel mee en stapels boeken. Dat was geen probleem geweest als we met de auto waren gegaan. En ook voor Azië niet. Toen had ze zelfs een kussen en dekbed meerumforviva schreef: ↑15-08-2020 14:34Per post is vaak nog duurder dan gewoon je outsized luggage boeken.
Maar jeetje, zoveel mee voor een half jaar/jaar! Ik heb verschillende keren een jaar in het buitenland (ook Azië) gewoond, maar dan nam ik nooit zoveel mee, haha!
zaterdag 15 augustus 2020 om 15:01
Nou ja, dan gewoon bijzondere bagage boeken. Andere maatschappijen hebben vaak mogelijkheid tot meer kilo’s trouwens. Vooral Amerikaanse airlines.
zaterdag 15 augustus 2020 om 17:09
zaterdag 15 augustus 2020 om 17:14
Waarom kun je haar niet meer wegbrengen door corona? Durf je niet met haar in 1 auto?KamilleT schreef: ↑15-08-2020 14:24Mijn dochter heeft een enorme koffer, gekocht toen ze voor een half jaar naar Azië ging. Die ging mee met 31,8 kg. Nu gaat ze voor minimaal een jaar weg en eigenlijk zou ik haar met de auto brengen, maar door Corona kan dat niet meer (lijkt nu, 6 weken voor vertrek). Anders moet ze hem maar lichter vullen, en dan sturen we de rest wel per post of zo.
.
zaterdag 15 augustus 2020 om 18:10