wonen in heemstede
zaterdag 15 augustus 2020 om 18:41
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:19
Geheel mee eens.Gebruikersnaamingebruik schreef: ↑15-08-2020 18:50Ja! Almere!
Hier een geboren en getogen Haarlemmer.
Je wil naar Almere, daar zitten de Amsterdammers die Amsterdam niet meer kunnen betalen. Alles is nagemaakt voor jullie, metro (in buisvorm) een Poort, Stadion(netje) en alles netjes opgedeeld in wijken.
Haarlem vindt je geen Amsterdammers en in Heemstede ook niet. We hebben ook echt geen mening over Amsterdammers verder en er wordt ook niet over jullie geroddeld in Haarlem. Almere! Daar wil je wezen!![]()
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:24
greethaan112 schreef: ↑15-08-2020 19:58Ok dus beter Haarlem dus en geen Heemstede. Hoef niet tussen Amsterdammers te zitten, alleen is wel leuk als er ook wat mensen uit de stad tussen zitten.
Haarlem ís een stad. Met die instelling begin je lekker.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:27
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:33
Een beetje Amsterdammer laat zich toch niet afschrikken door de afstand tussen Haarlem en Heemstede? Dat zit notabene aan elkaar vast. Als je diep in Haarlem Noord woont ben je langer bezig in het centrum van Haarlem te komen dan vanuit Heemstede.
Ben je een import Amsterdammer die er in de studententijd is komen wonen, dan pas je prima in Heemstede. Volledig blank en door de bank genomen een lekker gevulde bankrekening. Maar vergis je niet, ook Haarlem is behoorlijk blank. En daar wonen ook hordes import bakfietsamsterdammers.
Weet je, zoek vooral aansluiting met je nieuwe buren. Wij Haarlemmers vinden het leuk om contact te hebben met onze buren en hebben wat moeite met de bakfietsamsterdammers die in Amsterdam geen idee hadden wie hun buren waren en denken dat dat normaal is. Mijn nieuwe buren uit Amsterdam, compleet met bakfiets en zalvende prinsesjesopvoeding, hebben er een jaar over gedaan om hun medebewoners in de straat gedag te zeggen. Niet leuk en dat is waar de weerstand tegen Amsterdamse import vandaan komt.
Ben je een import Amsterdammer die er in de studententijd is komen wonen, dan pas je prima in Heemstede. Volledig blank en door de bank genomen een lekker gevulde bankrekening. Maar vergis je niet, ook Haarlem is behoorlijk blank. En daar wonen ook hordes import bakfietsamsterdammers.
Weet je, zoek vooral aansluiting met je nieuwe buren. Wij Haarlemmers vinden het leuk om contact te hebben met onze buren en hebben wat moeite met de bakfietsamsterdammers die in Amsterdam geen idee hadden wie hun buren waren en denken dat dat normaal is. Mijn nieuwe buren uit Amsterdam, compleet met bakfiets en zalvende prinsesjesopvoeding, hebben er een jaar over gedaan om hun medebewoners in de straat gedag te zeggen. Niet leuk en dat is waar de weerstand tegen Amsterdamse import vandaan komt.
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:43
ja ik ben ook niet zon typische Amsterdam. Ik mis juist het contact met de buurt, helaas zegt niemand wat terug hier. ik vind de gezelligheid en veel activiteiten wel erg leuk enzo. Alleen wil inderdaad toch gezelligheid maar wel dan je contact met de buurt hebt en speeltuintjes enzo dat mensen wel met elkaar kletsen.
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:43
Haarlem is een fantastische, redelijk kleinschalige stad. De laatste jaren stikt het er van de Amsterdammers die hier een gezin komen stichten. En is daarmee bijna even duur geworden als Amsterdam. Ook al is het met de komst van steeds meer toeristen wel veranderd, de sfeer vind ik nog steeds heel fijn op de meeste plekken.
Delen van Heemstede zijn leuk, andere delen klotst het (oud) geld over mensen hun zakken, met bijbehorende arrogante houding. Dat betekent niet dat het daar niet leuk wonen kan zijn, maar vooral dat je je moet oriënteren op de wijken en het gevoel wat je daarbij krijgt. Overigens is Heemstede ook zeker niet goedkoop.
Haarlem en Heemstede vind ik beide kindvriendelijk. En ja, op beide plekken wordt vanalles gedacht over de Amsterdammers die deze kant op komen. Naar mijn idee niet omdat ze Amsterdammer zijn, maar wel omdat o.a. door hun komst de huizenprijzen spectaculair gestegen zijn en ze soms ook een arrogante houding met zich meenemen.
Ik vraag me wel af waarom het zo belangrijk voor je is om tussen ex-amsterdammers te wonen. Het lijkt me toch niet belangrijk wie er in een stad wonen, als de plek verder maar aan je eisen voldoet. Ik proef uit je verhaal dat je niet een heel dorpse mentaliteit zoekt, maar wel een gezellige sfeer waarin mensen elkaar enigszins kennen. Wat heeft dat te maken met het wonen tussen ex-amsterdammers? Denk je daar beter aansluiting mee te vinden? Het lijkt me niet de beste mentaliteit om naar welke plaats dan ook te verhuizen, als je eigenlijk alleen mensen uit je oude plaats zoekt.
Delen van Heemstede zijn leuk, andere delen klotst het (oud) geld over mensen hun zakken, met bijbehorende arrogante houding. Dat betekent niet dat het daar niet leuk wonen kan zijn, maar vooral dat je je moet oriënteren op de wijken en het gevoel wat je daarbij krijgt. Overigens is Heemstede ook zeker niet goedkoop.
Haarlem en Heemstede vind ik beide kindvriendelijk. En ja, op beide plekken wordt vanalles gedacht over de Amsterdammers die deze kant op komen. Naar mijn idee niet omdat ze Amsterdammer zijn, maar wel omdat o.a. door hun komst de huizenprijzen spectaculair gestegen zijn en ze soms ook een arrogante houding met zich meenemen.
Ik vraag me wel af waarom het zo belangrijk voor je is om tussen ex-amsterdammers te wonen. Het lijkt me toch niet belangrijk wie er in een stad wonen, als de plek verder maar aan je eisen voldoet. Ik proef uit je verhaal dat je niet een heel dorpse mentaliteit zoekt, maar wel een gezellige sfeer waarin mensen elkaar enigszins kennen. Wat heeft dat te maken met het wonen tussen ex-amsterdammers? Denk je daar beter aansluiting mee te vinden? Het lijkt me niet de beste mentaliteit om naar welke plaats dan ook te verhuizen, als je eigenlijk alleen mensen uit je oude plaats zoekt.
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:46
Je hebt genoeg van de Amsterdammers in Haarlem en omstreken?Gebruikersnaamingebruik schreef: ↑15-08-2020 18:50Ja! Almere!
Hier een geboren en getogen Haarlemmer.
Je wil naar Almere, daar zitten de Amsterdammers die Amsterdam niet meer kunnen betalen. Alles is nagemaakt voor jullie, metro (in buisvorm) een Poort, Stadion(netje) en alles netjes opgedeeld in wijken.
Haarlem vindt je geen Amsterdammers en in Heemstede ook niet. We hebben ook echt geen mening over Amsterdammers verder en er wordt ook niet over jullie geroddeld in Haarlem. Almere! Daar wil je wezen!![]()
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:53
Sommige plekken wel ja.
zaterdag 15 augustus 2020 om 20:57
Zowel in Haarlem als in Heemstede vind je veel mensen die meer huis willen dan wat ze in Amsterdam kunnen betalen. Volgens mij is met een paar jaar de Amsterdamse instelling ook wel verdwenen en ben je gewoon ingeburgerd. Het grootste verschil is dat je in Haarlem en Heemstede een auto voor de deur kunt zetten, je niet meer op loopafstand vier cafés en restaurants hebt, en dat de buurt ineens een stuk ‘witter’ is geworden. Ik heb zowel in Haarlem als Heemstede gewoond en vond Haarlem een stuk fijner. Ik ben groot fan van Haarlem Noord, wat wel ‘dorps’ aanvoelt in de zin dat je je supermarkt op de hoek hebt, en eigenlijk alles wat je nodig hebt in de buurt.
Een collega van mij woont in IJburg. Als ik haar verhalen hoor is dat ook best wel een ‘gezellige’ buurt met barbecues en burencontact. Zij is wel echt een bakfietsmoeder, met drie kinderen en een hond (en beide ouders een ft baan, dat dan weer wel).
Een collega van mij woont in IJburg. Als ik haar verhalen hoor is dat ook best wel een ‘gezellige’ buurt met barbecues en burencontact. Zij is wel echt een bakfietsmoeder, met drie kinderen en een hond (en beide ouders een ft baan, dat dan weer wel).
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:08
In de wijk waar ik woon zeg ik mijn buren vriendelijk gedag, kom soms bij ze op bezoek of maak een praatje in de speeltuin, en krijgt mijn kind een ijsje van de buurvrouw als ze er een over heeft. Maar veel ligt ook aan je eigen houding, het tonen van interesse in een ander en een beetje open staan voor de buurt waar je in komt wonen.
Zo hebben wij twee huizen verderop nieuwe buren die al bijna 6 maanden aan het klussen zijn. Ze wonen er nog niet. Bij bepaalde werkzaamheden was het dagen lang een klereherrie en er staan dus al maanden aanhangers, container(s), een dixie en auto's van de aannemer die een deel van onze schaarse parkeerplekken permanent in beslag nemen. Veel 's avonds en in het weekend klussen, met de nodige herrie. Deels begrijpelijk als je de boel van boven tot onder stript, maar een berichtje dat dit ging gebeuren, een grove tijdsplanning en eventueel een telefoonnummer voor ervaren overlast was leuk geweest. En af en toe zelf vragen of de nieuwe buren veel last hebben was ook aardig geweest. Ze zijn niet onaardig hoor, maar maken uit zichzelf weinig contact en lijken zich niet helemaal te realiseren dat zij er dan nog niet wonen, maar dat ze wel al buren hebben die overlast kunnen ervaren. Bij iedereen die op deze manier in een nieuwe buurt komt wonen zou dit niet het beste begin zijn geweest, ongeacht waar je vandaan komt. Maar toevallig zijn dit ook ex-amsterdammers en deze houding zie je dus vaker.
Zo hebben wij twee huizen verderop nieuwe buren die al bijna 6 maanden aan het klussen zijn. Ze wonen er nog niet. Bij bepaalde werkzaamheden was het dagen lang een klereherrie en er staan dus al maanden aanhangers, container(s), een dixie en auto's van de aannemer die een deel van onze schaarse parkeerplekken permanent in beslag nemen. Veel 's avonds en in het weekend klussen, met de nodige herrie. Deels begrijpelijk als je de boel van boven tot onder stript, maar een berichtje dat dit ging gebeuren, een grove tijdsplanning en eventueel een telefoonnummer voor ervaren overlast was leuk geweest. En af en toe zelf vragen of de nieuwe buren veel last hebben was ook aardig geweest. Ze zijn niet onaardig hoor, maar maken uit zichzelf weinig contact en lijken zich niet helemaal te realiseren dat zij er dan nog niet wonen, maar dat ze wel al buren hebben die overlast kunnen ervaren. Bij iedereen die op deze manier in een nieuwe buurt komt wonen zou dit niet het beste begin zijn geweest, ongeacht waar je vandaan komt. Maar toevallig zijn dit ook ex-amsterdammers en deze houding zie je dus vaker.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:09
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:11
Het was best een leuke plek om op te groeien
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:14
greethaan112 schreef: ↑15-08-2020 19:51Tegenwoordig wonen er in Amsterdam geen echte amsterdammers meer.
Nee, tegenwoordig wonen er in Haarlem ook geen echte Haarlemmers meer. Die moeten uitwijken naar IJmuiden of Hoofddorp, omdat al die Amsterdammers de prijzen hier hebben opgedreven. En dat is natuurlijk hoe het werkt.. maar dan vervolgens zeggen dat Haarlem best wel leuk is, omdat er zoveel Amsterdammers zijn komen wonen...?!
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:24
Zelfs het enige volkswijkje is nu een zeer beschaafd laantje en toch wonen er nog heel gewone mensen hoor. Sinds de gemeentelijke samenvoeging met Bloemendaal en het samengaan van verschillende woningbouwverenigingen wel wat meer import in de sociale huurwoningen.
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:34
Zonder gekheid: Almere is echt heel erg leuk! Mensen die zeggen dat ze er niet dood gevonden willen worden, zijn er nooit geweest.
Duin, Oosterwolde en nobelhorst zijn vele malen mooier qua bouw en ruimte dan bijv de nieuwbouwwijk tussen station en snelweg. Kijk een snaar
Boomrijk in Almere duin (wow!), goed publiek ook. Ja, Almere is hip en happening en fantastisch voor opgroeiende kinderen (lekker divers ook!)
Duin, Oosterwolde en nobelhorst zijn vele malen mooier qua bouw en ruimte dan bijv de nieuwbouwwijk tussen station en snelweg. Kijk een snaar
Boomrijk in Almere duin (wow!), goed publiek ook. Ja, Almere is hip en happening en fantastisch voor opgroeiende kinderen (lekker divers ook!)
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:40
Ik ben geboren en getogen Haarlemse en woon er nog steeds.vivinnetje schreef: ↑15-08-2020 21:14Nee, tegenwoordig wonen er in Haarlem ook geen echte Haarlemmers meer. Die moeten uitwijken naar IJmuiden of Hoofddorp, omdat al die Amsterdammers de prijzen hier hebben opgedreven. En dat is natuurlijk hoe het werkt.. maar dan vervolgens zeggen dat Haarlem best wel leuk is, omdat er zoveel Amsterdammers zijn komen wonen...?!
Lekker goedkoop, sociale huur.
Je moet ff geduld hebben, en vooral niet teveel verdienen.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:41
Sinds 5 jaar ongeveer (sorry, iPhone werkt niet echt lekker) is er andere vibe . Als je plm 8 ton te besteden hebt kijk dan ook eens naar de velden (villawijk Almere haven) en overgooi: midden in groen en water
In de buurt en prachtige wijk, veelal
Onder architectuur gebouwd. Zelfstandig Gymnasium Om de hoek en prima basisscholen, zeilscholen, hockey enz maar
Toch zonder in die extreme bubbel te zitten. Ja ben inmiddels echt fan:-)!
Onder architectuur gebouwd. Zelfstandig Gymnasium Om de hoek en prima basisscholen, zeilscholen, hockey enz maar
zaterdag 15 augustus 2020 om 21:42
8 ton noem je geen bubbel?isanthe schreef: ↑15-08-2020 21:41Sinds 5 jaar ongeveer (sorry, iPhone werkt niet echt lekker) is er andere vibe . Als je plm 8 ton te besteden hebt kijk dan ook eens naar de velden (villawijk Almere haven) en overgooi: midden in groen en water