Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
15-08-2020 18:56
Hahaha, ik herken je Utopia wat betreft het zweten en alles. Ik draag geen make-up, dus daar geen last van maar mijn zonnebrand smelt er gewoon af. Wat balen van de gemeente. Dat dat ook zomaar mag is ook vreemd zeg. Hopelijk dat je over een aantal jaren kunt verhuizen en hopelijk iets eerder. Ik maak me ook wel zorgen om het milieu en klimaat. Ik heb laatst het boekje 'het water komt' gelezen en dat zeg dingen ook echt wel in perspectief. Mede daardoor ook blij dat ik waarschijnlijk geen kinderen ga krijgen die dat mee gaan maken, want ik vind dit al geen feest. Ik hoop toch zo dat ik een keer een elfstedentocht kan meemaken. Lijkt me fantastisch.
Ik zeg je eerlijk dat dat het ergste is wat mij kon overkomen en ik ben bijna doorgedraaid toen dit begon. Mijn veilige koopappartement kon mij geen rust meer bieden. Heb er alles aan gedaan maar is een kansloze strijd tegen de gemeente. De geluidsoverlast mijnheer die ik had ingeschakeld zei ook dat het geluid van gillende kinderen niet te meten is en ook niet als overlast kan worden aangemerkt.

Gelukkig heb ik de wethouder wel met de wet op de zondagsrust om zijn oren kunnen slaan, dus in die zin staat de activiteit nu uit op zondag. Heb ik dan toch maar voor elkaar gekregen hahaha.

Zucht, een huisje op de hei voor ons allemaal zou toch zo fijn zijn.

Overigens las ik dat jij ook last van rusteloze benen hebt, hier óók. Wat is dat vreselijk he?
[quote=Hobbelster post_id=31779486 time=1597520975 user_id=348399]

Oh ik heb ook zoveel zin om weer te make uppen en mijn haren mooi. Ik heb gisteren wat nieuwe lipsticks en mascara’s besteld bij Kiko en hoop als het binnen is op acceptabele temperaturen zodat ik het ook kan dragen.

Jaaa Kiko is zóó leuk, mijn favoriete merk. Helaas hier geen winkel ervan, ik ga er speciaal voor naar Almere, gewoon leuk om al die kleurtjes naast elkaar te zien.
Rockola, wat vreselijk. :heart:

Ik kan de knuffelhug niet vinden, ik zoek mezelf altijd helemaal gek tussen die smilies, wat een onoverzichtelijke bende is dat! Maar ik stuur je ook een knuffel, en iedereen die het nodig heeft.

Hier staat die verrekte zon alweer meedogenloos te schijnen. Strakblauwe lucht erbij, jakkes. Als we maar eens vrij kregen van die zon! Hij is nog steeds zo fel. Op z’n warmst wordt het hier vandaag 28 graden. Vind ik ook veel te warm, maar het is goddank geen 35. Ik dacht echt dat ik gek werd afgelopen week.

Fijne zondag allemaal!
't Is al met al een heel gedoe
Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft, ik las een paar nare dingen :hug:

Hier echt een beroerde nacht gehad, zo vreselijk benauwd. Nu ook enorm drukkend, ben er echt bijna ziek van. Ik kan de tijd wel vooruitkijken naar november. Donker, koud en rust :|
Bedankt Pingu, jij ook sterkte! :hug:
Wat een lieve mensen allemaal hier, fijn al die lieve reacties :heart:
Ik heb uiteindelijk goed kunnen slapen nadat ik in slaap ben gevallen, was rond half 10 wakker.
@RockOla vreselijk! Ik snap dat het heel heftig is. Hier ook een aantal dierbaren dichtbij verloren waarbij het snel ging en het is gewoon echt super zwaar, ook daarna. Voor nu een :hug: En praat er hier ook over als je daar behoefte aan hebt.

@Utopia oh dat is heel vervelend. Tegen de gemeente is vaak echt niet op te boksen helaas. Ik heb niet echt last van rusteloze benen als in die diagnose, maar van spasticiteit in mijn benen door mijn verlamming. Maar het is erg goed te vergelijken met rusteloze benen. Er is ook echt niks aan te doen helaas.

Hopelijk heeft iedereen een fijne zondag en gaat het even bij iedereen regenen. Ik ben blij met jullie :heart:
Van mij mag het ook nog flink afkoelen hoor, zeker in huis!
Heb vannacht op een gegeven moment m'n ventilator uitgezet, maar dat trok in niet en heb hem dus 5 minuten later weer aangezet. Nu staat ie ook gewoon aan, maar veel helpt het niet. Nu al weer lichte hoofdpijn. Dus ook vandaag ga ik lekker niks in het huishouden doen
Hopelijk vanaf 14.00 uur de regen en onweer die voorspeld wordt

Heel veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft!

Edit: heb nu de thermometer voor m'n keukenraam gezet, daar schijnt vol de zon op en het is daar nu 29 graden.
Heb natuurlijk wel het rolgordijn omlaag gelaten
michella_1991 wijzigde dit bericht op 16-08-2020 11:26
15.32% gewijzigd
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :hug: Wat een verdrietige berichten.

Vader van mijn kind is 18 jaar geleden met de noorderzon vertrokken....Was een traumatische periode al kom ik er nú pas achter welk effect het op mij heeft gehad. Afgelopen week was een week van verdrietige inzichten en die verschrikkelijke kolerehitte. Intake bij psycholoog gaat gemaakt worden. Daarnaast veel fysieke klachten. Als die niet afnemen zodra het wat is afgekoeld, dan ook maar bezoekje aan huisarts.

Lees hier over een hutje op de hei. Heerlijk rustig, maar in de zomer wel bloedheet ;-D Ik wil graag een plekje tussen bos, duin en zee....Koelte en rust. Wat een zaligheid.....

Vandaag ook hier nog 30 graden. Las net pas vanaf volgend weekend echt verkoeling. Voor donderdag staat zelfs nog 29 graden. Lekker in combi met regen :cry:

Kutzooi.

Sorry....
He wat een nare berichten! Sterkte dames :hug:

Ik kwam hier eigenlijk om te zeuren dat hier pas volgende week zondag de temperatuur onder de 25 graden lijkt te gaan komen, maar dat lijkt ineens niet zo relevant meer.
Sterrenstof74 schreef:
16-08-2020 11:21
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :hug: Wat een verdrietige berichten.

Vader van mijn kind is 18 jaar geleden met de noorderzon vertrokken....Was een traumatische periode al kom ik er nú pas achter welk effect het op mij heeft gehad. Afgelopen week was een week van verdrietige inzichten en die verschrikkelijke kolerehitte. Intake bij psycholoog gaat gemaakt worden. Daarnaast veel fysieke klachten. Als die niet afnemen zodra het wat is afgekoeld, dan ook maar bezoekje aan huisarts.

Lees hier over een hutje op de hei. Heerlijk rustig, maar in de zomer wel bloedheet ;-D Ik wil graag een plekje tussen bos, duin en zee....Koelte en rust. Wat een zaligheid.....

Vandaag ook hier nog 30 graden. Las net pas vanaf volgend weekend echt verkoeling. Voor donderdag staat zelfs nog 29 graden. Lekker in combi met regen :cry:

Kutzooi.

Sorry....
Sterrenstof.. :hug:
Er staan natuurlijk wel wat bomen rond mijn toekomstige hutje op de hei :biggrin: en een kabbelend beekje.
Wat een nare dingen allemaal. Sterkte.

Hier is het toch alweer warm. Zit maar ook lekker binnen met de ventilator aan. Gisteren veel buiten geweest en vanmiddag komen mijn vader en zijn vriendin, dan zitten we ook weer buiten. Dus nu even lekker binnen.

Gisteren kwam er weer een flinke hoosbui hier. Mijn vriend was net weg, dus kon alleen alle kussens wegdoen en de veranda afsluiten. Ook nog even bij de mensen in de tenten gekeken, die waren in de auto aan het schuilen. Ondertussen was ik drijfnat, maar vond het wel lekker zo.
Wat is dit toch een fijn topic inderdaad :heart: en zo raar zijn we dus niet :proud: moet je kijken met hoeveel mensen we inmiddels mee schrijven.

Net even een uurtje gewandeld, maar alweer veel te warm.
Maar beweging weer gehad, de rest van de dag thuis, series kijken, opruimen, iets met mijn hobby doen en doen alsof het geen 30 graden wordt :-?
Lieve dames, wat een verdrietige berichten en wat zijn jullie sterk! Samen slepen we ons hierdoor!!!
:hug:

Vandaag 30 graden en donderdag 31. Verder niks beneden 25 meer te zien tot zondag. We zien wel, ik leg me erbij neer. Moet deze week weer werken en heb er de ballen geen zin in maar gelukkig werk ik maar 4 dagen.
Nee hier is alles ook weer naar boven bijgesteld. Uiteraard.
Kruimeltaart schreef:
16-08-2020 12:39
Nee hier is alles ook weer naar boven bijgesteld. Uiteraard.
Balen he.. het schuift ook de hele tijd op. Ik hoop nog steeds op een bewolkte regenachtige middag/avond.

En waarom staat er voortaan zo'n zin op Weeronline?

Nu staat er bovenaan;
'Het belooft een stralende middag te worden. Ideaal om naar buiten te gaan' vind dat zoiets raars.
Houd het gewoon globaal ofzo.
Hier inderdaad ook vandaag weer 29 graden en donderdag 28. Ik hoop dat wat er na die donderdag staat wel waar blijft. Zie het langzaam van 25 naar 19 graden gaan. Ik heb het wel echt gehad met dit weer jongens. Ik zit alleen maar een beetje te zitten en heb nergens zin in. In de avond gaat het wel weer en krijg ik weer wat energie om dingetjes te doen in het huis houden en dergelijke. Maar die middagen, ik weet niet wat ik er mee moet hoor.
Vanmiddag maar even op de fiets naar een paviljoen aan het meer hier in de buurt. Heb een tafel gereserveerd voor een late lunch. Even lekker zitten en kijken. En op de ebike is het zo erg nog niet. Anders zit ik de hele middag hier te mokken.
Ik hoop dus niet dat ik dan wel een onweersbui op mn kop krijg :biggrin: regen lijkt me wel wat.
Ik heb ook in de avonden nergens fut voor, Ik ben dan gewoon afgedraaid.

Ik mag niet zoveel klagen van mijzelf want ik heb zowaar geslapen en ik heb de airco weer aan. En zelfs wat vaat gedaan.
En maar 1x gespuugd deze hittegolf.

En ik heb een tramadol op. Dus de pijn is even een beetje behapbaar.

Maar ik wil en moet dingen deze aankomende dagen, dit kan niet zo doorgaan met de pijn en beroerd zijn. En daar ben ik echt van aan het balen, dat het maar blijft opschuiven. En ik nu met een bulk werk zit en er nog steeds geen vebetering aankomt. Ik ben sowieso altijd nog wel even bezig om van de klachten af te komen dus hoe ik vanaf morgen bepaalde dingen moet doen, geen idee.

En als ik dat wel red dan ben ik daarna helemaal afgedraaid en over mijn grenzen heen gegaan.
Ook ik meld me hier maar eens. Als stille meelezer volg ik dit topic al een tijdje, maar de behoefte is er nu om ook even te spuien tegen iemand anders dan mijn (arme) man :devil:

Ook ik heb het behoorlijk zwaar deze dagen, het voelt zo opgesloten dat je nergens verkoeling kan vinden met dit weer.
Ik voel me fysiek zo slecht dat ik nu op bed lig met de gordijnen dicht.

Mijn man en dochter hebben veel minder last van de warmte en dat botst nog wel eens. Ik merk dat mijn man ook wel een beetje klaar is met mijn geklaag.. en ik wil ook helemaal niet zo klagen, maar trek dit gewoon zoooooo slecht :cry:

Veel sterkte voor iedereen die in deze hitte nog een extra zware tijd doormaken!
yesss schreef:
16-08-2020 12:50
Balen he.. het schuift ook de hele tijd op. Ik hoop nog steeds op een bewolkte regenachtige middag/avond.

En waarom staat er voortaan zo'n zin op Weeronline?

Nu staat er bovenaan;
'Het belooft een stralende middag te worden. Ideaal om naar buiten te gaan' vind dat zoiets raars.
Houd het gewoon globaal ofzo.

Dat kun je uitschakelen! Naar beneden scrollen en dan kun je bij "tegels instellen" dat briljante "weeradvies" uitvinken. Ik wist niet hoe snel ik dat moest doen. :D
Dorotheaa schreef:
16-08-2020 13:53
Dat kun je uitschakelen! Naar beneden scrollen en dan kun je bij "tegels instellen" dat briljante "weeradvies" uitvinken. Ik wist niet hoe snel ik dat moest doen. :D
Oh dat wist ik niet, dankje!
Vind het zo'n nutteloze informatie.
Ga het gelijk even uitschakelen :D
Yoginica schreef:
16-08-2020 13:36
Ook ik meld me hier maar eens. Als stille meelezer volg ik dit topic al een tijdje, maar de behoefte is er nu om ook even te spuien tegen iemand anders dan mijn (arme) man :devil:

Ook ik heb het behoorlijk zwaar deze dagen, het voelt zo opgesloten dat je nergens verkoeling kan vinden met dit weer.
Ik voel me fysiek zo slecht dat ik nu op bed lig met de gordijnen dicht.

Mijn man en dochter hebben veel minder last van de warmte en dat botst nog wel eens. Ik merk dat mijn man ook wel een beetje klaar is met mijn geklaag.. en ik wil ook helemaal niet zo klagen, maar trek dit gewoon zoooooo slecht :cry:

Veel sterkte voor iedereen die in deze hitte nog een extra zware tijd doormaken!e
Welkom op dit forum hier mag je wel "klagen" mijn vriend kan er ook goed tegen en ik voel me dan ook weleens een zeikerd hij probeerd me moed in te praten door te zeggen; tis toch geen 34 graden.... nou dat helpt pff (6)
Hier is de regen en het onweer ook weer verschoven naar 23.00 uur, ik ben benieuwd. Bij mij achter is het 34 graden in de zon, straks weer naar m'n ouders. Benieuwd hoe het daar is

En zoals velen hier wil ik ook een dag met alleen maar regen en wolken
Ach meiden, wat een nare berichten allemaal. Heel veel sterkte en :hug: :hug: voor iedereen die het moeilijk heeft!

En verder..... waarom blijft het toch zo f.cking heet? Waarom is het nu gewoon alweer 31 graden, en gaat het eind deze week weer naar de 30? Ik trek dit niet meer hoor. Godzijdank denkt mijn man er net zo over. Die ligt nu alweer de hele dag op bed, ziek van de hitte en slaapgebrek.
Afkoelen doet het in huis nog steeds niet, het is nu 28 graden, het zit in de muren die hitte. Mensen die nu nog zeggen dat we een slechte zomer hebben (gehad) kunnen een virtuele linkse directe krijgen. Aan de hitte valt niet te ontsnappen, aan kou wel.
Nou ja, wellicht kan ik volgend jaar een mobiele airco betalen, dat zou geweldig zijn.
DonutMetChocolade schreef:
16-08-2020 13:10
Maar die middagen, ik weet niet wat ik er mee moet hoor.
Precies dit inderdaad... pfff
Van mij mag het om 15.00 's middags al schemerig worden.
Of in ieder geval donker weer, het is hier wel redelijk bewolkt maar wel weer heel warm in huis.

Hebben jullie ook dat je je zo moeilijk kan voorstellen dat de Zomer voorbij gaat?
Voor mijn gevoel is het het grootste gedeelte van het jaar Lente of Zomer.
In maart april begint het allemaal al, ik ben er inmiddels wel klaar mee en hopelijk krijgen we een echte Herfst dit jaar! 15 graden zou ik al voor tekenen en in de Winter 10 graden of kouder. Maar aub geen dubbele cijfers meer na september..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven