Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
x
anoniem_380790 wijzigde dit bericht op 15-08-2020 08:24
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
grrr de buren zijn nog geen halve dag thuis en het gejank van de kids is weer begonnen. man het was zo heerlijk rustig de afgelopen 14 dagen.

Gisteren had iemand in de buurt hier een feestje in de tuin. ze hadden afgelopen week keurig een briefje in de deur gedaan met de mededeling dat van 19:00 tot 24:00 er wat geluid uit de tuin kon komen.

maar dat er zoveel geluid gemaakt zou worden (house party gestamp en kei en keiharde muziek dat stond er niet bij) o_o

23:30 was het wel klaar dat dan wel. persoonlijk zou ik me schamen als ik zoveel geluid zou maken bij een tuinfeestje. er zijn grenzen van fatsoen
Mijn moeder heeft er niet op aangedrongen om oma te worden, en mijn pa liet zich er totaal niet over uit. Het maakt hem ook niets uit.
Maar mijn ma heeft altijd graag moeder willen worden en dacht dat dit ook voor mij gold, ondanks wat ik zei.
Had ik op een dag mijn paard iones gekocht. En zij altijd maar zeuren dat dit veel geld en tijd kostte. "dat kun je toch ook nog doen als je kinderen later de deur uit zijn!". :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik had al duizend keer gezegd nooit kinderen te willen! Mijn moeder projecteerde haar eigen wensen op mij. Iets wat veel ouders doen bij hun kinderen. Ik was wellicht een kind van haar, maar ik heb heel andere eigenschappen!

Iones is natuurlijk nooit verkocht en afgelopen maart bij mij ingeslapen, hij zou in juni 30 geworden zijn. Toen ik hem kocht was hij 3, en ging voor mij een lang gekoesterde wens in vervulling. Iets wat mijn moeder óók heel goed wist!
RickDalton schreef:
16-08-2020 09:54
grrr de buren zijn nog geen halve dag thuis en het gejank van de kids is weer begonnen. man het was zo heerlijk rustig de afgelopen 14 dagen.

Gisteren had iemand in de buurt hier een feestje in de tuin. ze hadden afgelopen week keurig een briefje in de deur gedaan met de mededeling dat van 19:00 tot 24:00 er wat geluid uit de tuin kon komen.

maar dat er zoveel geluid gemaakt zou worden (house party gestamp en kei en keiharde muziek dat stond er niet bij) o_o

23:30 was het wel klaar dat dan wel. persoonlijk zou ik me schamen als ik zoveel geluid zou maken bij een tuinfeestje. er zijn grenzen van fatsoen

Helemaal eens! Ik snap dat ook werkelijk niet. Als ik vroeger een feestje met luide muziek wilde geven, mocht dat niet thuis. Beetje met vrienden in tuin hangen: ja (maar wel na de buren te hebben ingelicht). Maar met muziek niet. Dan moest ik een zaaltje huren (wat ik met een paar vrienden op mijn 17e verjaardag ook heb gedaan) of naar de kroeg (wat ik ieder jaar erop deed).

Bij ons was het laatst ook raak. Keurig een briefje in de bus met telefoonnummer, dat wel. Maar keihard stampmuziek. Dat vind ik ook echt niet ok.

Maar het hele ‘denk aan de buren’ lijkt volledig uit de mode.
Vind je dat dan een rare ontwikkeling? Ik niet!
De prinsjes en prinsesjes van tegenwoordig hoeven toch ook met niemand rekening meer te houden. Die moeten hun goddelijke gang kunnen gaan. Waarom zouden die er anders in staan als ze volwassen zijn?
katkaatje schreef:
16-08-2020 10:10
Helemaal eens! Ik snap dat ook werkelijk niet. Als ik vroeger een feestje met luide muziek wilde geven, mocht dat niet thuis. Beetje met vrienden in tuin hangen: ja (maar wel na de buren te hebben ingelicht). Maar met muziek niet. Dan moest ik een zaaltje huren (wat ik met een paar vrienden op mijn 17e verjaardag ook heb gedaan) of naar de kroeg (wat ik ieder jaar erop deed).

Bij ons was het laatst ook raak. Keurig een briefje in de bus met telefoonnummer, dat wel. Maar keihard stampmuziek. Dat vind ik ook echt niet ok.

Maar het hele ‘denk aan de buren’ lijkt volledig uit de mode.
zon briefje in de brievenbus lijkt wel een 'vrijbrief te zijn om flink herrie te maken. best slim ook want om dan nog te klagen dat doen er niet zoveel. zonder zon briefje had je dat sneller gedaan
morgen maar een makelaar bellen: GET-RICK-OUT-NOW!

:)

ach we waren toch al op zoek, iets met minder geluid van kids. zal bij de volgende woningbezichtiging vragen hoe het zit met de vruchtbaarheid van de buurt als er nog geen kids zijn. :proud:

Lekker weekendje gehad hier. vrijdagmiddag op ons dooie gemak richting zaandam gereden en daar een luxe hotelletje met wellness gepakt en zaterdag naar de zaanse schans gegaan, pas toen het druk werd rond de middag waren wij al weer richting huis.

en het volgende weekendje is alweer geregeld. half november in een kek huisje in het bos een weekendje vertoeven met een goed boek en lekker eten bij het haardvuur. nu al zin an!
Ook herkenbaar! Wij hebben al een half jaar een zoekopdracht op Funda voor het spreekwoordelijke hutje op de hei. Ik zou wel heel graag afgelegen wonen, maar ik wil ook niet meer betalen, niet verder de Randstad uit, niet te veel achteruit in ruimte. Er blijkt dan niet zo veel te bestaan......:(
Iones, ja, het is toch vaak projectie. Suf dat mensen dat toch heel vaak doen. Natuurlijk doen we dat allemaal wel, maar toch bijzonder hoe vasthoudend mensen daarin kunnen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
RickDalton schreef:
14-08-2020 11:37
So true. ik zie er ook genoeg om me heen waar het niet goed gaat .de grootste bedreiging voor onze relatie zou een kind zijn geweest heb ik wel eens gezegd tegen mijn vrouw. dat had een wig tussen ons gedreven en dat is niet wat we zouden willen

..kijk je om je heen dan zie je overal eilandjes. mensen met kids die langs elkaar leven of een leven leiden als in het leger: alles tot in de puntjes geregeld want: alles voor de kids

pffff vermoeiend en onwenselijk
Ik vind dit wel een verfrissend topic. Lees vaak mee.

Ben zelf niet kind-loos. Heb 1 (leuk) kind. Wel co-ouderschap, dus helft van de tijd wel alleen.

Ik vind wat jij ook zegt, dat het vaak jammer is dat alles om de kinderen draait. Soms snap ik dat ook echt niet.

Nu heb ik misschien makkelijk praten met “maar” 1 kind, maar bij veel koppels valt mij het op dat alles in het teken van de kinderen komt te staan. Ergens logisch, maar je bent meer dan een ouder.... Ook al staat je kindje op plek 1, het is juist dan ook verfrissend om je met niet gerelateerde kind zaken bezig te houden. Dat maakt je denk ik juist een betere ouder.
Pompoenschip schreef:
14-08-2020 19:03
Ben twee jaar geleden in japan geweest, wat een tof land. :heart:
vorig jaar maart ben ik met mijn vader in Tokyo geweest om de kersebloesem te bekijken (is maar een paar dagen per jaar dat je die in bloei ziet)

prachtige ervaring! en mijn vader was erg blij dat hij dat nog mocht meemaken. de man is nu 71 jaar en nog vitaal. we gaan de komende tijd nog leuke tripjes maken. (in februari de GrandCanyon bekeken en volgend jaar willen we naar hawaii of nieuw zeeland)

mensen kijken je soms wat gek aan dat je dat met je ouder(s) doet maar ik zie het gewoon als quality time met je ouders waar je in moet investeren, zeker nu het nog kan.
https://www.thebestsocial.media/nl/zwan ... FBnOCo53FI

Deze al gelezen?
:popcorn:
RickDalton schreef:
17-08-2020 18:08
vorig jaar maart ben ik met mijn vader in Tokyo geweest om de kersebloesem te bekijken (is maar een paar dagen per jaar dat je die in bloei ziet)

prachtige ervaring! en mijn vader was erg blij dat hij dat nog mocht meemaken. de man is nu 71 jaar en nog vitaal. we gaan de komende tijd nog leuke tripjes maken. (in februari de GrandCanyon bekeken en volgend jaar willen we naar hawaii of nieuw zeeland)

mensen kijken je soms wat gek aan dat je dat met je ouder(s) doet maar ik zie het gewoon als quality time met je ouders waar je in moet investeren, zeker nu het nog kan.
Groot gelijk! Met mijn ouders samen heb ik ook nog mooie verre reizen gemaakt. O.a. Zuid Afrika, Cuba, Zuidwest USA. Ben blij met die herinneringen. Dat is qualitytime waar mensen met 'n eigen gezin niet aan toekomen.
Nu ik alleen m'n moeder nog heb maak ik met haar reisjes, vorig jaar gelukkig 3 keer weg geweest, alsof ik het aanvoelde dat we dit jaar moesten compenseren.
koekie1980 schreef:
17-08-2020 22:55
https://www.thebestsocial.media/nl/zwan ... FBnOCo53FI

Deze al gelezen?
:popcorn:
OMG!

Wat erg dat die ouders partij kozen voor die domme doos die zich liet bezwangeren. Je zou bijna denken dat die oudste dochter niet geliefd is door haar ouders dat ze haar haar huwelijksdag willen afnemen tbv die zwangere muts. Ga een abortus halen of trouw bij het gemeentehuis, zou een normale reactie van die ouders zijn geweest. Ik hoop dat BIL haar inmiddels gedumpt heeft! :devil:
Ja bizar he! Dat ouders ook geheel aan kant van jongere zus staan.. what the F..
Het lullige is wel dat de halve familie dadelijk niet komt op haar bruiloft. Treurig dat zo je feest alsnog "verpest" wordt door hun.
koekie1980 schreef:
18-08-2020 08:22
Ja bizar he! Dat ouders ook geheel aan kant van jongere zus staan.. what the F..
Het lullige is wel dat de halve familie dadelijk niet komt op haar bruiloft. Treurig dat zo je feest alsnog "verpest" wordt door hun.
typisch idd want "jongere zus plant zich voort en heeft dus meer privleges" zo werkt dat in die cultuur van simpele zielen wiens hoogtepunt in het leven het klaarkomen was bij het verwekken van de tweeling. :byee:
koekie1980 schreef:
18-08-2020 08:22
Precies, echt zielig voor die oudste. Haar ouders hebben duidelijk laten blijken welke dochter voor hen op nummer 1 staat. Heel wrang voor de oudste.
RickDalton schreef:
14-08-2020 10:02
yup, dat doe ik nu ook nog met mijn vader. Lekker reizen en nog wat van de wereld zien. de man is nu 71 en als ik een paar kids thuis had had ik dit allemaal niet meer kunnen doen.

..zoals de aangetrouwde schoonfamilie. allemaal kids en niemand komt verder dan een vakantieparkje niemand die de ouders eens 2 week meeneemt op vakantie naar australie, japan of amerika.

dat doet Rick dan toch maar mooi wel even :)
Als ik dit zou doen, zouden m'n ouders me nogal vreemd aankijken. "En onze andere dochter dan, en onze kleinkinderen, die moeten toch ook mee op zo'n mooi reisje?"

Je begrijpt dan ook dat ik totaal geen behoefte zou hebben om dit met mijn ouders te kunnen doen. Misschien als ik enigs kind was geweest, maar onder de huidige omstandigheden niet. Als ik alleen ben met mijn ouders gaat het way too much over de kleinkinderen en dat is enorm energievretend. Daar komt nog bij dat mijn moeder van zichzelf al enorm veel energie vreet.
Puz_n_Boots schreef:
18-08-2020 09:37
Als ik dit zou doen, zouden m'n ouders me nogal vreemd aankijken. "En onze andere dochter dan, en onze kleinkinderen, die moeten toch ook mee op zo'n mooi reisje?"

Je begrijpt dan ook dat ik totaal geen behoefte zou hebben om dit met mijn ouders te kunnen doen. Misschien als ik enigs kind was geweest, maar onder de huidige omstandigheden niet. Als ik alleen ben met mijn ouders gaat het way too much over de kleinkinderen en dat is enorm energievretend. Daar komt nog bij dat mijn moeder van zichzelf al enorm veel energie vreet.
"scheelt" dat ik nu enigs kind ben (sibling is overleden) en nog maar 1 ouder heb. dan doe je dat wel. in jouw positie snap ik het
Puz_n_Boots schreef:

Zo werkt het inderdaad vaak genoeg... gelukkig is mijn moeder daar makkelijk in. Ik heb al aangegeven dat ik volgend jaar of het jaar daarop met haar een cruise langs de Britse eilanden wil gaan maken. Dat wil ze graag, maar haar man wil liever op vakantie naar landen waar het gegarandeerd goed weer is. Dus dan moet ze maar met mij mee. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Puz_n_Boots schreef:

Wederom weer 'n nadeel van 't hebben van 'n sibling (laat staan als die ook nog gebroed heeft voortgebracht)

Overigens ken ik ook 'n ervaring van een oudere buurtgenoot die nadat haar man was overleden, elk jaar 1 van haar 4 volwassen kinderen mee op verre reis nam (zonder aanhang of kids). Zo zag zij ook nog wat van de wereld en had ze qualitytime 1 op 1.
Ik ben zoo ontzettend blij dat ik enig kind ben. Iedereen kijkt me altijd vreemd aan als ik zeg dat ik nooit een zus of een broer wilde, maar die mensen beseffen niet hoe lekker zo'n leven is. Tja. Hun probleem ;)
Ik heb wel een sibling maar die is verstandelijk beperkt. Echt een zorgenkindje. Je kan geen relatie opbouwen. Ik maak mij soms weleens zorgen als onze ouders zijn overleden en ik de enige ben die nog naar mijn sibling omkijkt. Geen fijn vooruitzicht. Dus ja dat kun je ook hebben. Het klinkt lullig maar enig kind zijn lijkt mij dan zo slecht ook niet.

Veel mensen vinden dat je dit soort dingen niet mag zeggen, maar zij zijn er niet mee opgegroeid dus lekker makkelijk :-[
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
18-08-2020 11:48
Ik heb wel een sibling maar die is verstandelijk beperkt. Echt een zorgenkindje. Je kan geen relatie opbouwen. Ik maak mij soms weleens zorgen als onze ouders zijn overleden en ik de enige ben die nog naar mijn sibling omkijkt. Geen fijn vooruitzicht. Dus ja dat kun je ook hebben. Het klinkt lullig maar enig kind zijn lijkt mij dan zo slecht ook niet.

Veel mensen vinden dat je dit soort dingen niet mag zeggen, maar zij zijn er niet mee opgegroeid dus lekker makkelijk :-[
Kan ik me helemaal voorstellen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en zie wat zo'n zorgenkindje in het netwerk kan zijn. Je hebt altijd een soort verantwoordeljkkheid en zorg. Best pittig.
Skadí schreef:
18-08-2020 11:48

Ik zou daar denk ik niet mee om kunnen gaan. Het lijkt me de taak van de ouders om daar opvang/zorg voor te regelen tegen dat zij er niet meer zijn. Het lijkt me ook erg voor jou dat je ouders waarschijnlijk druk waren met voor je sibling zorgen waardoor ze minder tijd/energie hadden voor jou. Of konden ze goed delegeren/uitbesteden om qualitytime met het gezin te hebben zonder het zorgenkindje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven