Wonen op een woonboot

18-08-2020 21:24 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bezichtiging gepland bij een woonboot.
Een droom van me; wonen op een woonboot /woonark.

Wie heeft hier ervaring mee en wat vind je de voor en nadelen?

Hebben jullie nog tips voor me waar ik rekening mee kan houden tijdens de bezichtig en vragen die ik kan stellen?

Erg enthousiast :jump:
Lijkt me benauwend maar ook wel gezellig als een tweede of derde huisje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
19-08-2020 08:29
Ik heb vorig jaar (voor het eerst) een boottocht over de Amsterdamse grachten gemaakt (kende Amsterdam alleen vanaf de kant), met een groep buitenlandse gasten.
En toen snapte ik ineens de lol van de woonboot. Vanaf het water is het echt zo anders, dan vanaf de stenen.
Lijkt me dat je dan juist goed ziet hoe weinig privacy die boten hebben en dat ze continu in de herrie van die feestboten liggen.

Bij leuk aan 't water wonen zie ik meer dit soort dingen voor me:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
redbulletje schreef:
19-08-2020 09:06
Lijkt me dat je dan juist goed ziet hoe weinig privacy die boten hebben en dat ze continu in de herrie van die feestboten liggen.

nou ja, dus niet he?
Ik zeg juist, dat ik toen pas zag hoe mooi het was
Als ik in het water zou willen wonen zou ik van die palen in het water zetten denk ik. Maar in Nederland zou dat op veel tegenwerking stuiten.

In Amerika zie je dat nogal eens: de voorkant op de oever en de achterkant rondom water.

Ik zag ook eens een docu over een man die een huis bouwde van petflessen die hij bijeen sjorde tot enorme vlotten en daar maakte hij een echt knus huis van. Hij was helemaal zelfvoorzienend. Hij had al een paar keer een nieuwe gemaakt die dan net iets beter was.
retrostar schreef:
19-08-2020 09:15
Als ik in het water zou willen wonen zou ik van die palen in het water zetten denk ik. Maar in Nederland zou dat op veel tegenwerking stuiten.

In Amerika zie je dat nogal eens: de voorkant op de oever en de achterkant rondom water.

Ik zag ook eens een docu over een man die een huis bouwde van petflessen die hij bijeen sjorde tot enorme vlotten en daar maakte hij een echt knus huis van. Hij was helemaal zelfvoorzienend. Hij had al een paar keer een nieuwe gemaakt die dan net iets beter was.
Ja, die voorbeelden die ik plaatste dus. Dat vind ik heel aantrekkelijk. En vooral ook dat er geen stad of geen feestboten in de buurt zijn.

Dat vlot was volgens mij in Alaska of Canada. Daar was Floortje 'n keer op bezoek.
retrostar schreef:
19-08-2020 09:15

Ik zag ook eens een docu over een man die een huis bouwde van petflessen die hij bijeen sjorde tot enorme vlotten
dat deden wij vroeger op vakantie, dat is nog knap lastig
(zeker als je tien bent)
redbulletje schreef:
19-08-2020 09:22
Ja, die voorbeelden die ik plaatste dus. Dat vind ik heel aantrekkelijk. En vooral ook dat er geen stad of geen feestboten in de buurt zijn.

Dat vlot was volgens mij in Alaska of Canada. Daar was Floortje 'n keer op bezoek.
Ik zag diverse malen zo'n docu; is altijd enig om te zien hoe je toch met simpele middelen een huisje voor jezelf kan toveren. Een man alleen die zijn weg weet in de rimboe zal dat sneller doen dan een koppel. Eén keer zag ik een gepensioneerd stel dat een eigen eiland maakte van flessen en ze hadden alles: siaasappelbomen, kippen en dergelijke. Het ging dan om een heel warm afgelegen land. De locals deden dan enthousiast mee met het verzamelen van flessen.
lilalinda schreef:
19-08-2020 09:32
dat deden wij vroeger op vakantie, dat is nog knap lastig
(zeker als je tien bent)
Tegenwoordig kan je de hulp van Google inroepen als je heel serieus de draagkracht wil berekenen zodat je niet midden in de nacht onverwacht met je bed in het water ligt. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven