In welke week ben je bevallen?
donderdag 11 juni 2020 om 19:53
donderdag 11 juni 2020 om 21:28
Alle vier de opties
Ik heb vijf kinderen waar ik voor mag zorgen en een kindje in mijn hart.
Mijn oudste kwam precies op de uitgerekende datum.
De tweede had ik eerst weeën met dertig weken maar uiteindelijk kwam ze pas met 41 weken. Dysmatuur, dat wel.
Toen een kindje dat levenloos is geboren en veel veel te vroeg.
Mijn derde en vierde zijn met 39 weken geboren.
De vijfde met 38 weken. Ze was ook meteen de grootste en zwaarste van het stel 54cm en 4260gr. Haar placenta was ook helemaal gaar.
Ik heb vijf kinderen waar ik voor mag zorgen en een kindje in mijn hart.
Mijn oudste kwam precies op de uitgerekende datum.
De tweede had ik eerst weeën met dertig weken maar uiteindelijk kwam ze pas met 41 weken. Dysmatuur, dat wel.
Toen een kindje dat levenloos is geboren en veel veel te vroeg.
Mijn derde en vierde zijn met 39 weken geboren.
De vijfde met 38 weken. Ze was ook meteen de grootste en zwaarste van het stel 54cm en 4260gr. Haar placenta was ook helemaal gaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 11 juni 2020 om 21:34
Website met die actie had zulke lelijke kaartjes, kon mij echt niet voorstellen dat dit een goeie verkoopactie was
donderdag 11 juni 2020 om 21:38
Mijn dochter was ook een sterrenkijker en lag er scheef voor. Gelukkig was ze niet heel groot. 3336 gram. Achteraf had het een keizersnee moeten worden maar ook wel blij dat ze natuurlijke weg geboren is uiteindelijk.
donderdag 11 juni 2020 om 23:23
Ah wat lees ik! Van harte gefeliciteerd lieverd! Wat zul je blij en opgelucht zijn dat je eindelijk van de misselijkheid af bent. Ik hoop dat alles goed gaat!botanietje schreef: ↑11-06-2020 21:15Met 41+5 kwam ze er eindelijk uit. De afspraak voor het inleidingsconsult stond een uur later gepland, daar zijn we dus maar niet meer heen gegaan.
Oh, en ik ben ook klein.
vrijdag 12 juni 2020 om 17:09
vrijdag 12 juni 2020 om 22:11
Vliezen gebroken met 39+5
Ingeleid met 40+1 (ja, pas na 72 uur omdat er geen plaats was in het ziekenhuis.. kind deed het nog goed)
Bevallen na 16 uur weeën met 40+2
Ik ben klein (1.63) zoon was groot 53 cm en ruim 4100 gram.
Mijn vliezen braken een paar uur nadat ik in het bubbelbad had gezeten in het zwembad. Ik zei toen nog tegen een vriendin. Sjonge dit bubbelt zo hard, je vliezen zouden ervan breken..
Ingeleid met 40+1 (ja, pas na 72 uur omdat er geen plaats was in het ziekenhuis.. kind deed het nog goed)
Bevallen na 16 uur weeën met 40+2
Ik ben klein (1.63) zoon was groot 53 cm en ruim 4100 gram.
Mijn vliezen braken een paar uur nadat ik in het bubbelbad had gezeten in het zwembad. Ik zei toen nog tegen een vriendin. Sjonge dit bubbelt zo hard, je vliezen zouden ervan breken..
vrijdag 12 juni 2020 om 23:03
Zolang je nog geen gebroken vliezen hebt, mag je eigenlijk alles. Ik twijfelde ook (voorgevoel?) en had het die middag nog gecheckt bij de verloskundige.
Zodra je vliezen gebroken zijn mag je niet meer in bad tenzij je echt actief aan het bevallen bent (en dus weeën hebt). Die weeën kreeg ik niet, dus mocht pas in het ziekenhuis in bad nadat de weeën regelmatig kwamen ivm infectiegevaar.
zaterdag 13 juni 2020 om 08:00
zaterdag 13 juni 2020 om 16:01
40+1 (spontaan) en 38+1 (ingeleid vanwege groeivertraging, was dysmatuur bij de geboorte).
Mijn spontane bevalling was eigenlijk al heel fijn, maar mijn ingeleide bevalling was nog veel fijner (20 min. ontsluitingsweeen, geen weeënstorm en met 1 zucht was hij eruit). Dus een inleiding kan ook fijn zijn!
Mijn spontane bevalling was eigenlijk al heel fijn, maar mijn ingeleide bevalling was nog veel fijner (20 min. ontsluitingsweeen, geen weeënstorm en met 1 zucht was hij eruit). Dus een inleiding kan ook fijn zijn!
woensdag 19 augustus 2020 om 14:32
Gefeliciteerd libe!
Ik ben bevallen met 39w3d. ‘s Ochtends braken de vliezen, ‘s avonds was kind er. Weeën spontaan gestart, wel op een gegeven moment bijgestimuleerd, omdat ontsluiting even stagneerde. Aangezien het een vaginale stuitbevalling was willen ze progressie houden, want je mag er niet te lang over doen, je mag niet te moe worden. Prima ervaring.
Ik ben bevallen met 39w3d. ‘s Ochtends braken de vliezen, ‘s avonds was kind er. Weeën spontaan gestart, wel op een gegeven moment bijgestimuleerd, omdat ontsluiting even stagneerde. Aangezien het een vaginale stuitbevalling was willen ze progressie houden, want je mag er niet te lang over doen, je mag niet te moe worden. Prima ervaring.
woensdag 19 augustus 2020 om 14:42
Met 37.5 via een spoedkeizersnede. Kind was dysmatuur, lag in een stuit en mijn bloeddruk was al vanaf 28 weken te hoog maar behandelbaar. Alleen met 37.3 opgenomen omdat de pillen niets meer deden. Het infuus hielp na een dag uiteindelijk ook niet meer om de bloeddruk omlaag te krijgen en mijn nieren/lever vonden het niet oké meer. Dus ze moest er uit.
woensdag 19 augustus 2020 om 15:05
Van harte Libe! Hier ook 2x bevallen met 40+5, alsof ze het erom deden
Nou ja, oudste is geboren dmv een inleiding die startte op 40+4, uiteindelijk nog net met 40+5 bevallen, het had 10 minuten langer moeten duren om 40+6 te halen 
Jongste vond het zelf mooi geweest met 40+5 en had haast om geboren te worden, want 3 uur na de eerste zeurende pijn was de kleine dame er.
De tweede keer ging ik al uit van over de 40 weken gaan en toen viel het me eigenlijk best mee dat ze alsnog voor de 41 weken zelf kwam. Bij de oudste was ik wat nerveuzer, want toen al geregeld gehoord dat ze toch wel aan de grote kant leek te zijn. Bij jongste sloot ik me daarvoor af en ik schrok uiteindelijk toch nog best van het gewicht, ze leek namelijk zoveel kleiner ( mijn geheugen nam een loopje met me denk ik).
Beiden 54 cm, oudste 4,4kg en jongste 4,7.
Jongste vond het zelf mooi geweest met 40+5 en had haast om geboren te worden, want 3 uur na de eerste zeurende pijn was de kleine dame er.
De tweede keer ging ik al uit van over de 40 weken gaan en toen viel het me eigenlijk best mee dat ze alsnog voor de 41 weken zelf kwam. Bij de oudste was ik wat nerveuzer, want toen al geregeld gehoord dat ze toch wel aan de grote kant leek te zijn. Bij jongste sloot ik me daarvoor af en ik schrok uiteindelijk toch nog best van het gewicht, ze leek namelijk zoveel kleiner ( mijn geheugen nam een loopje met me denk ik).
Beiden 54 cm, oudste 4,4kg en jongste 4,7.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 19-08-2020 16:01
29.44% gewijzigd
woensdag 19 augustus 2020 om 15:08