Mamaworden.nl oplichting

20-08-2020 22:51 56 berichten
Ik ben verheugd en dat wil ik even laten weten!

Onder andere naar aanleiding van een aflevering van BOOS.

Een aantal maanden geleden begon een bepaalde ondernemer, wier naam ik misschien niet mag noemen, over dat zij een platform wilde gaan oprichten voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden: mamaworden.nl.
De weken hier voorafgaand had ze het in haar volgs al over een darmparasiet die ze zou hebben gehad en na wat supplementen (dacht ik) was ze opeens weer helemaal fit en actief en gelukkig.

Toen het de site gelanceerd werd bleek waarom ze het expliciet over die parasiet had gehad: mamaworden.nl biedt een soort “bloeddruppeltest” aan, volledig zonder wetenschappelijke onderbouwing, waaruit zou kunnen blijken hoe je zwanger zou kunnen worden. Ene “dokter” Wiersma (absoluut geen dokter) kan in een laboratorium aan je bloeddruppeltje zien wat er mis is....... wel graag even €150 aftikken. En oh ja: als je de uitslag wil hebben, dan moet je een analyse boekje a €15 kopen, waarin emoji’s staan.
Een andere compagnon, Linda Reinhardt, een zelfbenoemd vruchtbaarheidsdeskundige, is ook bij mamaworden.nl betrokken.

Toen ik dit allemaal las, met mijn medische achtergrond, heb ik me kwaad gemaakt, dat dit zo maar kan, wat een oplichting. Zeker omdat wordt ingespeeld op kwetsbare vrouwen met een kinderwens. Ik wist zelf niet zo goed wat ik hier mee moest, behalve naar de Inspectie vd Gezondheidszorg en de Vereniging tegen Kwakzalverij.

Op een ander forum werd hier ook over gesproken, mensen hebben daar zelfs een advocaat op hun dak gekregen!!

Overigens ben ik geblokt op de social media, nadat ik kritische vragen had gesteld. Overigens heeft deze “powervrouwtopondernemer” hier een handje van: alle comments die haar niet zinnen, worden verwijderd.

Nu zag ik net op youtube dat BOOS hier een item over heeft gemaakt. En ik hoop dat dit platform dus snel uit de lucht wordt gehaald. Overigens gooit de influencer zonder scrupules haar compagnon voor de bus en trekt ze haar handen er volledig vanaf. Ook zou ze eerst uit puur altruïstische motieven mamaworden.nl hebben opgericht. Ze zou er juist geld op toegelegd hebben omdat ze zo graag andere vrouwen wilde helpen.....

Ik weet niet of het mag, maar ik link hier het item van BOOS:

https://youtu.be/zrsx-aFMcj4

Wat wil ik met deze post? Geen idee, ik ben blij dat dit nu is opgepikt en hopelijk is dit een opstap naar het totaal opheffen vd site. En al kan ik maar 1 vrouw behoeden voor het kopen vd test, dan heeft dit relaas al zin gehad.
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 20-08-2020 23:41
Reden: Verwijderen naam van Founder die opeens geen Founder meer is
3.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doet me een beetje denken aan Eizabeth Holmes met haar Theranos verzinsel. Zij zei dat ze een manier had gevonden om met één bloeddruppel meerdere bloeduitslagen te kunnen verkrijgen en dus ook medisch advies daarop kunnen toepassen. De rechtszaak tegen haar moet nog beginnen.
Ze maken misbruik van vrouwen in een kwetsbare positie, namelijk vrouwen die vaak al jaren bezig zijn om moeder te worden, al dan niet met een traject.

Het enige wat er gebeurt is dat zij hun zakken vullen met (non) adviezen.
C'est la vie
SusieFlower schreef:
21-08-2020 09:07
Ze maken misbruik van vrouwen in een kwetsbare positie, namelijk vrouwen die vaak al jaren bezig zijn om moeder te worden, al dan niet met een traject.

Het enige wat er gebeurt is dat zij hun zakken vullen met (non) adviezen.
Er zijn ook adviezen die gevaarlijk zijn, zoals je vagina stomen (kokend heet water). Het is dus niet allemaal baat het niet dan schaadt het niet.
Aangezien de dame in kwestie BIG-geregistreerd is, zou ik het ook melden bij het medisch tuchtcollege.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... dheidszorg
Ik heb ook de test gedaan (net als vele andere) 170 euro armer en niet zwanger.

Maar goed hun zijn natuurlijk niet de enige die zo’n test aanbieden dat gebeurd heel veel en voor nog veel meer geld.

Dus misschien kan je er wel iets info uithalen.

Sommige tips op de site zijn wel bruikbaar andere wellicht nonsens.
Als je zo graag wilt probeer je namelijk van alles en zo ben ik er dus blijkbaar ook ingetuind.

De waarheid, geen idee.
Wel heel erg smerig hoe annic en haar Manager alles afschuiven op haar compagnon
Ze is op insta al ruim 20.000 2000 volgers kwijt. Wel grappig dat boosbnnvara haar ook volgt.

Edit: schijnbaar doet insta iets raars met de getallen: 2000 moet t zijn.
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 21-08-2020 16:53
33.08% gewijzigd
FoxtrotAlpha schreef:
21-08-2020 12:44
Ze is op insta al ruim 20.000 volgers kwijt. Wel grappig dat boosbnnvara haar ook volgt.
hoe weet je dat?
Omdat ze eerst 915000 (of zoiets) volgers had en nu 894000. You do the math ;)
FoxtrotAlpha schreef:
21-08-2020 14:10
jeetje dat je daarop let!!
huurvrouwtje schreef:
21-08-2020 14:15
jeetje dat je daarop let!!
Valt mee. In het BOOS item werd dacht ik een screenshot getoond (of ik heb het elders gezien), waarbij je het aantal volgers kon zien. En als je nu op haar insta kijkt is dat dus meteen al een stuk lager, valt me gewoon makkelijk op.
FoxtrotAlpha schreef:
21-08-2020 14:10
Het aantal volgers is een fractie 10 kleiner. Er staat altijd 89,5.000 op instagram bij het aantal volgers en daarmee bedoelen ze 89,5 duizend dus 89500.

Goed dat Boos dit heeft aangepakt! Ik volgde haar en het gedoe rondom mw al een tijdje. Ik heb spijt dat ik ooit een paar manfield sneakers uit haar collectie heb gekocht...
Vanessakusje1987 schreef:
21-08-2020 10:42

Maar goed hun zijn natuurlijk niet de enige die zo’n test aanbieden dat gebeurd heel veel en voor nog veel meer geld.

Als je zo graag wilt probeer je namelijk van alles en zo ben ik er dus blijkbaar ook ingetuind.

De waarheid, geen idee.
Ah Vanes , ik wilde dit nog aan je doorsturen. Maar je hebt het dus al gelezen 😔
Wat goed dat dit wordt aangehaald! Had de link op een ander topic gezien en meteen gekeken. Heel goed item van Boos.

Site lijkt sowieso niet erg betrouwbaar.. 90 euro voor een e consult van 50 min met een verpleegkundige over zaken die ik in een consult gewoon gratis (nou ja vergoed door de verzekering) met mijn fertiliteitsarts heb besproken....Die arts heeft er niet voor niets 10 jaar voor gestudeerd denk ik dan..
Klinkt inderdaad als misbruik maken van de wanhoop die je voelt als je al jaren probeert jouw grote wens uit te laten komen..

Fijn dat dit wordt gedeeld en dat deze kwetsbare doelgroep wordt beschermd, want ik snap ook heel goed dat je op een gegeven moment elke mogelijke hulp aangrijpt :(
-
anoniem_6439762b0d79f wijzigde dit bericht op 05-09-2020 10:23
98.57% gewijzigd
-
anoniem_6439762b0d79f wijzigde dit bericht op 05-09-2020 10:23
0.00% gewijzigd
Ik vond het inderdaad al zo opvallend dat ze ineens zoveel aandacht besteedde aan die parasiet en er vervolgens zo’n bloedtest op mamaworden.nl werd aangeboden. Alles voor de centen en dan met droge ogen beweren het “voor het goede doel te doen”.
Ik ben gestopt Annic te volgen toen ze niet langer haar dochtertje in beeld bracht (uiteraard haar goed recht) maar wel dochterlief een campagne voor Manfield liet doen (en ze toen ineens wèl even vol in beeld verscheen op YouTube & Insta). Dan verlies je wat mij betreft je geloofwaardigheid.
-
Jammer dat die manfield schoenen zo lekker lopen.
Ik lees net dat de Telegraaf er ook aandacht aan besteedt:

https://www.telegraaf.nl/vrouw/12637481 ... e=Facebook
Vanessakusje1987 schreef:
21-08-2020 10:42

De waarheid, geen idee.
Ja dat is het lastige eraan hè. Je wil zo graag dat je ook open staat voor dit soort dingen.
C'est la vie
Nummer*Zoveel schreef:
28-08-2020 16:39
Ik lees net dat de Telegraaf er ook aandacht aan besteedt:

https://www.telegraaf.nl/vrouw/12637481 ... e=Facebook
Ik kan het artikel helaas niet lezen. In de link zie ik staan dat ze sorry moet zeggen? Iemand een samenvatting van het artikel?

Gaat ze sorry zeggen? Of is het weer een verhaal van: “de hele wereld is tegen me en ik bedoelde het zo goed”.
SusieFlower schreef:
29-08-2020 15:55
Ja dat is het lastige eraan hè. Je wil zo graag dat je ook open staat voor dit soort dingen.
Snap ik ook hoor. Dat je zo graag wil en dat je zelf alles eraan wil hebben gedaan. En dat het soms heel lastig kan zijn om te differentiëren tussen wetenschappelijk bewezen medische dingen en dit soort dingen, waarbij ze het doen lijken alsof het heel betrouwbaar is.
Ik vind het ook erg kwalijk. Ja aan de ene kant gezond verstand gebruiken 'wandeling in maanlicht- poef zwanger'. Maar wanneer het maar niet lukt geloof ik meteen dat je alles aangrijpt en het emotionele overheerst op het rationele.

De influencer in kwestie heeft op haar insta inmiddels een verklaring en haar kant gegeven. Kort samengevat: er is een groep meiden die haar en andere influencers zwart proberen te maken. Deze meiden hebben vanaf het begin al kwalijke en schadelijke berichten op de sociale en website van mamaworden.nl achter gelaten. Haar vrienden, familie en klanten hebben haar allemaal een hart onder de riem gestoken, BOOS is drammerige journalistiek.
Bendela schreef:
29-08-2020 19:59
Ik vind het ook erg kwalijk. Ja aan de ene kant gezond verstand gebruiken 'wandeling in maanlicht- poef zwanger'. Maar wanneer het maar niet lukt geloof ik meteen dat je alles aangrijpt en het emotionele overheerst op het rationele.

De influencer in kwestie heeft op haar insta inmiddels een verklaring en haar kant gegeven. Kort samengevat: er is een groep meiden die haar en andere influencers zwart proberen te maken. Deze meiden hebben vanaf het begin al kwalijke en schadelijke berichten op de sociale en website van mamaworden.nl achter gelaten. Haar vrienden, familie en klanten hebben haar allemaal een hart onder de riem gestoken, BOOS is drammerige journalistiek.
Heb je ook de kritische reactie van Janne S onder het bericht gelezen? Heeft meer likes dan het haar verklaring. Want alleen vriendjes van mevrouw mogen op haar reageren. Kritische reacties waren er van alle kanten , maar werden allemaal verwijderd, vanaf de lancering al. Ook vereniging tegen kwakzalverij en op Twitter werd er al veel over geschreven. Haar verklaring is een beetje een huilverhaal...

Bijzonder ook dat als het bedrijf geen winstoogmerk had, waarom is het dan als b.v. opgericht en niet als stichting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven