Mamaworden.nl oplichting

20-08-2020 22:51 56 berichten
Ik ben verheugd en dat wil ik even laten weten!

Onder andere naar aanleiding van een aflevering van BOOS.

Een aantal maanden geleden begon een bepaalde ondernemer, wier naam ik misschien niet mag noemen, over dat zij een platform wilde gaan oprichten voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden: mamaworden.nl.
De weken hier voorafgaand had ze het in haar volgs al over een darmparasiet die ze zou hebben gehad en na wat supplementen (dacht ik) was ze opeens weer helemaal fit en actief en gelukkig.

Toen het de site gelanceerd werd bleek waarom ze het expliciet over die parasiet had gehad: mamaworden.nl biedt een soort “bloeddruppeltest” aan, volledig zonder wetenschappelijke onderbouwing, waaruit zou kunnen blijken hoe je zwanger zou kunnen worden. Ene “dokter” Wiersma (absoluut geen dokter) kan in een laboratorium aan je bloeddruppeltje zien wat er mis is....... wel graag even €150 aftikken. En oh ja: als je de uitslag wil hebben, dan moet je een analyse boekje a €15 kopen, waarin emoji’s staan.
Een andere compagnon, Linda Reinhardt, een zelfbenoemd vruchtbaarheidsdeskundige, is ook bij mamaworden.nl betrokken.

Toen ik dit allemaal las, met mijn medische achtergrond, heb ik me kwaad gemaakt, dat dit zo maar kan, wat een oplichting. Zeker omdat wordt ingespeeld op kwetsbare vrouwen met een kinderwens. Ik wist zelf niet zo goed wat ik hier mee moest, behalve naar de Inspectie vd Gezondheidszorg en de Vereniging tegen Kwakzalverij.

Op een ander forum werd hier ook over gesproken, mensen hebben daar zelfs een advocaat op hun dak gekregen!!

Overigens ben ik geblokt op de social media, nadat ik kritische vragen had gesteld. Overigens heeft deze “powervrouwtopondernemer” hier een handje van: alle comments die haar niet zinnen, worden verwijderd.

Nu zag ik net op youtube dat BOOS hier een item over heeft gemaakt. En ik hoop dat dit platform dus snel uit de lucht wordt gehaald. Overigens gooit de influencer zonder scrupules haar compagnon voor de bus en trekt ze haar handen er volledig vanaf. Ook zou ze eerst uit puur altruïstische motieven mamaworden.nl hebben opgericht. Ze zou er juist geld op toegelegd hebben omdat ze zo graag andere vrouwen wilde helpen.....

Ik weet niet of het mag, maar ik link hier het item van BOOS:

https://youtu.be/zrsx-aFMcj4

Wat wil ik met deze post? Geen idee, ik ben blij dat dit nu is opgepikt en hopelijk is dit een opstap naar het totaal opheffen vd site. En al kan ik maar 1 vrouw behoeden voor het kopen vd test, dan heeft dit relaas al zin gehad.
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 20-08-2020 23:41
Reden: Verwijderen naam van Founder die opeens geen Founder meer is
3.52% gewijzigd
Goede! Ik ken ook iemand die ‘luisterkindwerker’ oid is. Die kan aan de hand van ‘energie’ vragen hoe de baby zich voelt in de buik. Ook kan ze met een foto de ‘energie’ van een kind oppikken en zo vertellen wat er met het kind aan de hand is. Uiteraard wel ff tientallen euro’s neerleggen.
Vraag me ook af of zoiets nou zomaar mag.
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
20-08-2020 22:57
Goede! Ik ken ook iemand die ‘luisterkindwerker’ oid is. Die kan aan de hand van ‘energie’ vragen hoe de baby zich voelt in de buik. Ook kan ze met een foto de ‘energie’ van een kind oppikken en zo vertellen wat er met het kind aan de hand is. Uiteraard wel ff tientallen euro’s neerleggen.
Vraag me ook af of zoiets nou zomaar mag.
God ja, iemand in mijn omgeving heeft ook die "opleiding" gedaan. Belachelijk inderdaad. Gelukkig kreeg ze zo weinig klanten dat ze nu maar weer een gewone baan heeft. Je zou niet willen dat bezorgde ouders bij zoiets terechtkomen.
Ben geabonneerd op BOOS dus ook gekeken. En omdat ik sinds het begin fan ben van BOOS hier een oproep om op ze te stemmen voor de Televizier :cheers:
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 20-08-2020 23:10
0.67% gewijzigd
Het lastige is dat ze wel een beetje de grens opzoeken. Linda is BIG-geregistreerd, maar, als verpleegkundige! Dus niet als zelfbenoemd vruchtbaarheidsdeskundige.
En die Wiersma mag absoluut niet zeggen dat hij dokter is, want dat is een beschermde titel. Maar dat hebben ze nu snel aangepast.

Verder hebben ze een FAQ, waarin wel staat dat het niet wetenschappelijk bewezen is.

Maar het is zo kwalijk dat ze inspelen op mensen met een kinderwens, die misschien af en toe wanhopig zijn en alles willen aangrijpen. Annic heeft in vlogs verteld dat zijn lastig zwanger kon worden. Dus misschien dat vrouwen zich daardoor identificeren met haar en dan toch zich laten oplichten door zo’n test te kopen.
FoxtrotAlpha schreef:
20-08-2020 23:10
Het lastige is dat ze wel een beetje de grens opzoeken. Linda is BIG-geregistreerd, maar, als verpleegkundige! Dus niet als zelfbenoemd vruchtbaarheidsdeskundige.
En die Wiersma mag absoluut niet zeggen dat hij dokter is, want dat is een beschermde titel. Maar dat hebben ze nu snel aangepast.

Verder hebben ze een FAQ, waarin wel staat dat het niet wetenschappelijk bewezen is.

Maar het is zo kwalijk dat ze inspelen op mensen met een kinderwens, die misschien af en toe wanhopig zijn en alles willen aangrijpen. Annic heeft in vlogs verteld dat zijn lastig zwanger kon worden. Dus misschien dat vrouwen zich daardoor identificeren met haar en dan toch zich laten oplichten door zo’n test te kopen.
Volgens mij hebben beide beweerd met moeite zwanger te zijn geworden.
Maloochem schreef:
20-08-2020 23:09
Ben geabonneerd op BOOS dus ook gekeken. En omdat ik sinds het begin fan ben van BOOS hier een oproep om op ze te stemmen voor de Televizier :cheers:
Ook dit natuurlijk!!!!

Hetzelfde verhaal als bij Diana Gabriels. Ook al zo’n oplichter!!!! Ik ben echt blij dat dit programma dit soort oplichterij aanpakt.
Ik begrijp je intenties en ik sta er helemaal achter, maar ik dacht dat dit volgens de huisregels niet mag.
Het met naam en toenaam 'zwart maken' van iemand, kan worden opgevat als smaad/laster.
Maloochem schreef:
20-08-2020 23:11
Volgens mij hebben beide beweerd met moeite zwanger te zijn geworden.
Annic volgde ik eerst wel eens via insta/youtube. Die Linda had ik verder nooit van gehoord.

Als je overigens verder gaat zoeken blijkt dat veel mensen die met Annic hebben gewerkt haar echt een naar persoon vonden. Alles voor het geld en de buhne.
FoxtrotAlpha schreef:
20-08-2020 23:11
Ook dit natuurlijk!!!!

Hetzelfde verhaal als bij Diana Gabriels. Ook al zo’n oplichter!!!! Ik ben echt blij dat dit programma dit soort oplichterij aanpakt.
Oh wat een fantastische aflevering was dat! Hoop heel erg op deel 2.
Auberginetje schreef:
20-08-2020 23:13
Ik begrijp je intenties en ik sta er helemaal achter, maar ik dacht dat dit volgens de huisregels niet mag.
Het met naam en toenaam 'zwart maken' van iemand, kan worden opgevat als smaad/laster.
Oke, goed dat je het aangeeft. Kan ik mezelf staffen? Dan zal ik het de mods even vragen.
Auberginetje schreef:
Niet mee eens hoor. Wat ik weet van BOOS is dat ze heel goed onderzoek doen en niet zomaar dingen roepen. Je mag dat toch verspreiden? Juist om anderen te waarschuwen.
Maloochem schreef:
Oh wat een fantastische aflevering was dat! Hoop heel erg op deel 2.
Ik ook! Ik kan niet wachten.

Jessie Maya zei laatst dat haar contract met haar binnenkort afloopt en dat ze dan mag vertellen wat er allemaal fout is gegaan. Hopelijk geldt dit voor alle mensen die een negatieve ervaring hadden en een zwijgcontract... dat haar praktijken ook maar snel over mogen zijn
FoxtrotAlpha schreef:
20-08-2020 23:17
Ik ook! Ik kan niet wachten.

Jessie Maya zei laatst dat haar contract met haar binnenkort afloopt en dat ze dan mag vertellen wat er allemaal fout is gegaan. Hopelijk geldt dit voor alle mensen die een negatieve ervaring hadden en een zwijgcontract... dat haar praktijken ook maar snel over mogen zijn
Ben benieuwd wat Maya gaat vertellen. Al vind ik de positie van die influencers ook dubieus. Zij hebben zo lang reclame gemaakt en anderen dus blootgesteld aan levensgevaarlijke risico's. Hoop echt dat dat mens aangepakt wordt.
https://www.mamaworden.nl/downloads/gra ... den.nl.pdf ... ze zeggen niet dat je moet seksen om zwanger te kunnen worden ... Gemiste kans!
Dit soort charlatans gun ik per direct een faillissement. (En nog veel meer)
Walgelijke praktijken
Maloochem schreef:
20-08-2020 23:16
Niet mee eens hoor. Wat ik weet van BOOS is dat ze heel goed onderzoek doen en niet zomaar dingen roepen. Je mag dat toch verspreiden? Juist om anderen te waarschuwen.
TO heeft het niet over BOOS.
Het kan (en wordt) door de mods waarschijnlijk anders gezien. Vaak genoeg hebben mensen voor dit soort topics een ban of perma gekregen.
Auberginetje schreef:
20-08-2020 23:23
Het kan (en wordt) door de mods waarschijnlijk anders gezien. Vaak genoeg hebben mensen voor dit soort topics een ban of perma gekregen.
Ik link wel naar BOOS omdat ik blij ben dat zij dit oppakken. En ik sinds hun item eindelijk het gevoel heb dat er iets gebeurt.
Maar ik heb de mods al een berichtje gestuurd.
Auberginetje schreef:
20-08-2020 23:23
Dat zou jammer zijn. Dit soort dingen moeten zoveel mogelijk verspreid worden om mensen te waarschuwen. Laatst heb ik zelf ook een melding gemaakt van 2 personen die nog geen mavo op zak hebben en op hun website hebben staan dat ze arts zijn en allerlei cosmetische ingrepen uitvoeren.

Dit topic is natuurlijk net anders maar ik vind dat dit soort figuren hier niet mee weg mogen komen. Hoop dat dit topic mag blijven staan.
FoxtrotAlpha schreef:
20-08-2020 23:26
Ik link wel naar BOOS omdat ik blij ben dat zij dit oppakken. En ik sinds hun item eindelijk het gevoel heb dat er iets gebeurt.
Maar ik heb de mods al een berichtje gestuurd.
Daarnaast geef jij je mening over een uitgezonden item op televisie over een persoon die zelf er alles aan doet om een zo groot mogelijk bereik te hebben en zelf heeft geschreven en gepromoot wat ze heeft gedaan.

Je kunt jouw OP ook zelf wijzigen. Haal je bepaalde woorden eruit en klaar is Klara. Over die advocaat zou ik mij zeker geen zorgen maken, dat is vast van hetzelfde soort als die ‘dokter’ :-)
lemoos2 schreef:
20-08-2020 23:35
Daarnaast geef jij je mening over een uitgezonden item op televisie over een persoon die zelf er alles aan doet om een zo groot mogelijk bereik te hebben en zelf heeft geschreven en gepromoot wat ze heeft gedaan.

Je kunt jouw OP ook zelf wijzigen. Haal je bepaalde woorden eruit en klaar is Klara. Over die advocaat zou ik mij zeker geen zorgen maken, dat is vast van hetzelfde soort als die ‘dokter’ :-)
Het is Royce de Vries, zoon van Peterrrr.

Wel bizar dat Annic dus aan de hand van het andere forum (waar men over het algemeen ook anoniem post) deze brieven heeft verstuurd. Ze/Royce hebben dus echt de posters geloept om achter persoonlijke info te komen.
FoxtrotAlpha schreef:
20-08-2020 23:39
Het is Royce de Vries, zoon van Peterrrr.

Wel bizar dat Annic dus aan de hand van het andere forum (waar men over het algemeen ook anoniem post) deze brieven heeft verstuurd. Ze/Royce hebben dus echt de posters geloept om achter persoonlijke info te komen.
:rofl: , van het faalkantoor Kasem&deVries? Dan zou ik mij echt de figuurlijke ballen uit de broek lachen. Ga eens even bewijzen dat account StrijderVandeStraat98 van Fok! Forum op IP-adres X Annie van Anderen is en niet haar dochter Shakira of Shalélé. Of schoondochter Patries.

Ik heb leerlingen die soms met de dood bedreigd worden online, compleet met foto’s die stiekem genomen zijn. De ‘dader’ wordt met naam en toenaam genoemd/opereert onder een makkelijk te linken profiel of is met drie muisklikken te linken aan tig andere accounts onder de eigen naam. Gelukkig vaak ook nog zo dom om ergens een onbeschermde galerij vol selfies online te hebben. Meer dan een ‘informatief gesprekje’ dat men verkoopt naar het slachtoffer en ouders als een ‘stopgesprek’ zit er niet in. Volgens OvJ.

Daarnaast: gaan Annic en Royce lekker aantonen dat StrijderVandeStraat98 inderdaad laster en smaad heeft gepleegd. Die dan ook nog zwaarder heeft gewogen dan de uitzending van Boos. Plus de ‘schade’ inzichtelijk maken.
Jaa ik had de aflevering ook gezien! Ik volg BOOS al vanaf het begin.

Het feit dat ze niet eens erover wilden spreken zegt al genoeg. En die Annic heeft gelijk daarna haar rol in de website teruggetrokken. Bang voor de publiciteit dan. Als alles zuiver is en je kan het bewijzen lijkt me dat dat niet nodig was toch?
Heb dit ook gezien bij Boos. Schandalig! Heel goed item van Boos. Iedereen moet dit zien. Ik hoop dat ze een groot deel van haar volgers kwijtraakt. Dan voelt ze tenminste toch nog iets van consequenties nav deze oplichting. Echt schandalig.
Had stiekem gehoop dat Boos haar iets harder aan zou pakken, vond het beetje matig. Ook haar advies trajecten zijn behoorlijk magertjes maar ze zit er meer dan goed bij Verdiend goud geld hiermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven