Wraps als avondmaaltijd.
zondag 7 september 2008 om 16:36
Prei-champignonwrap
Ingrediënten voor 1 persoon:
100 gram kipfilet
Tacokruiden
boter voor bakken
1 rode ui
1 teentje knoflook
1/4 prei
ca. 125 gram champignons
geraspte kaas
2 wraps of tortilla's (20 cm)
Bereiding:
Snijd de kipfilet in kleine stukjes en kruid met de Tacokruiden. Snipper de ui en het teentje knoflook. Verhit de boter in een hapjespan en bak hierin de kipfilet, sjalot en knoflook. Snijd de prei in halve ringen en de champignons in plakjes. Voeg toe aan de rest en bak in een paar minuten gaar. Verdeel het mengsel over 2 wraps en bestrooi met de geraspte kaas. Leg in een ingevette ovenschaal, doe er aluminiumfolie overheen en bak ze ca. 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C. (Of 2 minuten op 750W, afgedekt in de magnetron.)
100 gram kipfilet
Tacokruiden
boter voor bakken
1 rode ui
1 teentje knoflook
1/4 prei
ca. 125 gram champignons
geraspte kaas
Bereiding:
Snijd de kipfilet in kleine stukjes en kruid met de Tacokruiden. Snipper de ui en het teentje knoflook. Verhit de boter in een hapjespan en bak hierin de kipfilet, sjalot en knoflook. Snijd de prei in halve ringen en de champignons in plakjes. Voeg toe aan de rest en bak in een paar minuten gaar. Verdeel het mengsel over 2 wraps en bestrooi met de geraspte kaas. Leg in een ingevette ovenschaal, doe er aluminiumfolie overheen en bak ze ca. 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C. (Of 2 minuten op 750W, afgedekt in de magnetron.)
zondag 7 september 2008 om 16:39
Courgettewrap
boter voor bakken
0,5 ui
100 gram rundergehakt
kaneel
gemalen komijn
oregano
peper
knoflookpoeder
ca. 0,5 courgette
8 fetablokjes
evt. tzatziki
Bereiding:
Pel en snipper de ui. Verhit de boter in een hapjespan, bak hierin de ui en het gehakt bruin. Maak op smaak met: kaneel, komijn, oregano, peper en knoflookpoeder. Snijd de courgette in blokjes en bak ca. 2 minuten mee. Schep dit mengsel op de tortilla's. Snijd de tomaat in plakes en leg deze er bovenop, samen met de feta. Rol de tortilla's om de vulling, leg in een ingevette ovenschaal, leg er aluminiumfolie overheen en bak ze ca. 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C. (Of 2 minuten op 750W, afgedekt in de magnetron.) Lekker met tzatziki.
boter voor bakken
0,5 ui
100 gram rundergehakt
kaneel
gemalen komijn
oregano
peper
knoflookpoeder
ca. 0,5 courgette
8 fetablokjes
evt. tzatziki
Bereiding:
Pel en snipper de ui. Verhit de boter in een hapjespan, bak hierin de ui en het gehakt bruin. Maak op smaak met: kaneel, komijn, oregano, peper en knoflookpoeder. Snijd de courgette in blokjes en bak ca. 2 minuten mee. Schep dit mengsel op de tortilla's. Snijd de tomaat in plakes en leg deze er bovenop, samen met de feta. Rol de tortilla's om de vulling, leg in een ingevette ovenschaal, leg er aluminiumfolie overheen en bak ze ca. 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C. (Of 2 minuten op 750W, afgedekt in de magnetron.) Lekker met tzatziki.
maandag 8 september 2008 om 10:11

vrijdag 1 mei 2009 om 23:07

zaterdag 2 mei 2009 om 00:53
Op zn Turks: Tantuni
rundereepjes, fijner gesneden (even door de keukenmachine)
2 grote tomaten, ontveld en in blokjes
groene verse peper (biber) in blokjes
1 knoflookteentje fijn
1 grote ui, blokjes
olijolie
zout
zwarte peper
een beetje gedroogde rozemarijn
een beetje gedroogde munt
wat rode pepervlokken (pul biber)
en een beetje komijn (gemalen)
Vlees in de pan aanbraden, ui erbij en groene peper, zodra die zacht zijn tomaten erbij met knoflook. Vervolgens alle kruiden toevoegen en even laten pruttelen.
Ik gebruik meestal durum (bijvoorbeeld te koop bij AH XL), maar kan ook met gewone wraps.
Wel een salade bijmaken om het gezond te houden, het is vooral een vleesgerecht.
rundereepjes, fijner gesneden (even door de keukenmachine)
2 grote tomaten, ontveld en in blokjes
groene verse peper (biber) in blokjes
1 knoflookteentje fijn
1 grote ui, blokjes
olijolie
zout
zwarte peper
een beetje gedroogde rozemarijn
een beetje gedroogde munt
wat rode pepervlokken (pul biber)
en een beetje komijn (gemalen)
Vlees in de pan aanbraden, ui erbij en groene peper, zodra die zacht zijn tomaten erbij met knoflook. Vervolgens alle kruiden toevoegen en even laten pruttelen.
Ik gebruik meestal durum (bijvoorbeeld te koop bij AH XL), maar kan ook met gewone wraps.
Wel een salade bijmaken om het gezond te houden, het is vooral een vleesgerecht.
if we all light up, we can scare away the dark...
zaterdag 2 mei 2009 om 01:54
Krijg altijd goede kritieken op mijn spinazietortilla's.
spekjes en knoflook bakken, verse spinazie (en evt.champignons erdoor). Dan de tortilla's insmeren met een beetje tomatensaus (of tomaten meebakken), stukjes geitenkaas en pijnboompitten erover en dichtrollen. Ik gooi ze dan altijd in een schaal en erover heen nog een beetje tomatensaus en kaas. Even in de oven en klaar!
Verder mik ik eigenlijk alles in wraps. Zo lang er citroen, zout, creme fraiche, avocado en kaas overheen gaat is het altijd lekker!
spekjes en knoflook bakken, verse spinazie (en evt.champignons erdoor). Dan de tortilla's insmeren met een beetje tomatensaus (of tomaten meebakken), stukjes geitenkaas en pijnboompitten erover en dichtrollen. Ik gooi ze dan altijd in een schaal en erover heen nog een beetje tomatensaus en kaas. Even in de oven en klaar!
Verder mik ik eigenlijk alles in wraps. Zo lang er citroen, zout, creme fraiche, avocado en kaas overheen gaat is het altijd lekker!
Dat zeg ik....

zondag 3 mei 2009 om 11:47
quote:GeorgieBrown schreef op 01 mei 2009 @ 23:14:
Bieslook & dille zijn allebei lekker bij zalm.
Verder doe ik er sla (veldsla, rucola, kropsla, of evt waterkers oid erin), tomaat & avocado erinHmm, ik kan me voorstellen dat dille erbij erg lekker is... ga er ook wat sla bij inrollen, wat tomaatjes erbij en volgens mij heb ik dan een gezonde dish. Dankjewel!
Bieslook & dille zijn allebei lekker bij zalm.
Verder doe ik er sla (veldsla, rucola, kropsla, of evt waterkers oid erin), tomaat & avocado erinHmm, ik kan me voorstellen dat dille erbij erg lekker is... ga er ook wat sla bij inrollen, wat tomaatjes erbij en volgens mij heb ik dan een gezonde dish. Dankjewel!
maandag 4 mei 2009 om 15:11
Mamzie, ik heb deze wraps van de week gemaakt. Supermakkelijk te maken en ik denk dat je kinderen het ook lekker zullen vinden.
Wraps met krokante kip, sla, ui en mosterdhoningsaus.
Ik had bij de mosterdhoningsaus (mosterdroomsaus en honing) nog een beetje yogonaise gedaan en wat kruiden.
Verder kan je er ook nog tomaat bij doen als je vind dat er te weinig groente in zit. Of iets anders.
Kip is heel makkelijk, lange repen kipfilet snijden, door ei en cornflakes doen, eventueel nog een keer en dan bakken in olie. Je kan die kip ook zo kopen.
Als je de wrap vult, laatste stukje niet doen, naar binnen vouwen, dan de zijkanten dichtklappen en dan kan je het zo uit de hand eten.
Wraps met krokante kip, sla, ui en mosterdhoningsaus.
Ik had bij de mosterdhoningsaus (mosterdroomsaus en honing) nog een beetje yogonaise gedaan en wat kruiden.
Verder kan je er ook nog tomaat bij doen als je vind dat er te weinig groente in zit. Of iets anders.
Kip is heel makkelijk, lange repen kipfilet snijden, door ei en cornflakes doen, eventueel nog een keer en dan bakken in olie. Je kan die kip ook zo kopen.
Als je de wrap vult, laatste stukje niet doen, naar binnen vouwen, dan de zijkanten dichtklappen en dan kan je het zo uit de hand eten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 4 mei 2009 om 20:04

maandag 4 mei 2009 om 21:20
Afgelopen weekend gegeten:
Wrap besmeerd met guacamole, ijsbergsla en gerookte zalm. Nog een wrap, maar dan i.p.v. de gerookte zalm kalkoenfilet (vleeswaren). Het is wel "koud" beleg, maar ontzettend snel klaar. Het kan evt. ook als lunchgerecht.
Zondag had ik nog wraps, guacamole en ijsbergsla over. Dus dit nogmaals gegeten, maar dan belegd met blokjes gebakken kipfilet.
Wrap besmeerd met guacamole, ijsbergsla en gerookte zalm. Nog een wrap, maar dan i.p.v. de gerookte zalm kalkoenfilet (vleeswaren). Het is wel "koud" beleg, maar ontzettend snel klaar. Het kan evt. ook als lunchgerecht.
Zondag had ik nog wraps, guacamole en ijsbergsla over. Dus dit nogmaals gegeten, maar dan belegd met blokjes gebakken kipfilet.
maandag 4 mei 2009 om 23:22
Een of twee paprika's in stukjes snijden en aanbakken rundergehakt rullen, kruiden met komijnzaad, chilipoeder en cayennepeper, een blikje tomatenpuree erdoor roeren, een paar theelepels cacaopoeder toevoegen en klaar. Eventueel kun je er nog wat crème fraiche doorheen roeren om de saus wat romiger te maken en de smaak wat zachter.
De wraps een minuutje of tien in de oven met geraspte kaas erop.
Als je goedkoop uit wil zijn koop je de paprika's, het gehakt, de tomatenpuree, de geraspte kaas en de crème fraiche bij de Aldi en de wraps bij de Xenos.
De wraps een minuutje of tien in de oven met geraspte kaas erop.
Als je goedkoop uit wil zijn koop je de paprika's, het gehakt, de tomatenpuree, de geraspte kaas en de crème fraiche bij de Aldi en de wraps bij de Xenos.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 28 februari 2010 om 00:30
zondag 28 februari 2010 om 12:49
Wat heel lekker is, is het volgende:
Kip in kleine stukjes snijden en bakken.
Ondertussen sausje maken van creme fraiche, citroensap, bosui.
Avocado in plakjes snijden.
Zodra de kip goed gaar is er lekker veel sweet chilisaus doorheen gooien en even laten pruttelen.
Wrap besmeren met saus, avocado erop, stukjes kip en als topping een flinke pluk rucola sla.
Lekker!!
Kip in kleine stukjes snijden en bakken.
Ondertussen sausje maken van creme fraiche, citroensap, bosui.
Avocado in plakjes snijden.
Zodra de kip goed gaar is er lekker veel sweet chilisaus doorheen gooien en even laten pruttelen.
Wrap besmeren met saus, avocado erop, stukjes kip en als topping een flinke pluk rucola sla.
Lekker!!

zondag 28 februari 2010 om 12:54
Ik doe vaak een ommelet in mijn wrap (uit mijn pannetje past ie precies op de wrap... oprollen en eten maar). Eet ik wel eens als ontbijt, maar je zou zoiets ook best 's avonds kunnen eten.
Verder, vis zoals gerookte forel of makreel, met rocket of eikebladsla en misschien wat tuinkers of waterkers. Sausje erbij van mayo en yoghurt of craime fraiche met wat mierikswortel of met dragon of met kappertjes&olijven.
Verder, vis zoals gerookte forel of makreel, met rocket of eikebladsla en misschien wat tuinkers of waterkers. Sausje erbij van mayo en yoghurt of craime fraiche met wat mierikswortel of met dragon of met kappertjes&olijven.